MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 25, 2025 5:34 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt mar 06, 2007 10:32 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Spychal pisze:
2.8 (M110)wchodzi bez problemu, byly zreszta dostepne w opcji jako najwiekszy z wkladanych pod maske /8 silnikow.


Racja, tylko że 280/280 E miały inną komorę silnika (brak wsporników i inaczej ukształtowane fartuchy - innymi słowy nowoczesność i cywilizacja [zlosnik] ). M 110 ze względu na dwuwałkową głowicę jest zdecydowanie szerszy u góry i nie ma szans, aby zmieścił się do zwykłej komory silnika. Nieuniknione będzie wycięcie wsporników rozpierających ścianę grodziową i podłużnice! Co do wagi to M 110 nie będzie za ciężkie, wagowo jest w okolicach OM 617 (3.0 Diesel).



Spychal pisze:
Nie wiem jak z 2.3 (M115?). Od strony praktycznej Ci nie pomoge


M 115 230 też był stosowany w /8 (230.4). Tutaj będziesz miał mniej przeróbek, bo mieści się bez problemu, ale most i tak musisz zmienić bo 200 D miało 3.92, a M 115 230 i M 110 miały 3,69. Most od W 116 powinien bez większych problemów pasować. Poza tym jeśli chodzi o zużycie paliwa to M 115 spali niewiele mniej, a osiągów w stosunku do M 110 ta oszczędność napewno nie zrekompensuje!

hotrod79 pisze:
Panowie co trzeba by zrobić by mi się nie wydawało że bagażnik w mojej 115 troszkę się opuścił????


Najprawdopodbniej to przerdzewiałe podłużnice. Zajmij się naprawą jak najszybciej, bo nie będzie co ratować.

Powodzenia.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 07, 2007 8:41 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 21, 2007 9:31 pm
Posty: 31
Lokalizacja: Kutno
Dzięki za tak obszerny opis ... co do silnika to mam dylemat... zostawić 200D to remont około 2500zł ale oryginał...zmienić na 2.3 fajnie jedzie i benzynka ale nie oryginał tylko że taki silniczek od 123 z rocznika 77-79 mam do kupienia za dobre pieniążki razem z automatem komplet z osprzętem..... aaa 2.8 to ja sobie juz odpuściłem.... narazie na tapecie temat zarywającej się dupy ..... :-?


Obrazek

Obrazek

Obrazek



widać wyraźnie że listwa idzie już ku dołowi więc trza się brać za spawarę i powzmacniać podłużnice ....


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 07, 2007 9:01 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 25, 2006 7:47 pm
Posty: 1907
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
hotrod79 pisze:
trza się brać za spawarę i powzmacniać podłużnice

Ratuj ją... bo nie dlugo nie bedzie co ratować.


hotrod79 pisze:
zostawić 200D to remont około 2500zł ale oryginał

Zostaw orginał...

_________________
S123 300TD


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 07, 2007 9:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 25, 2004 9:39 pm
Posty: 805
Lokalizacja: Bydgoszcz
hotrod79 pisze:
zostawić 200D to remont około 2500zł ale oryginał

Oczywiście, pozostanie przy oryginale jest bardziej poprawne, jednak rozumiem chęć posiadania trochę szybszej benzynki [cool]
W takim przypadku, lepiej byłoby się rozejrzeć za jakąś 114 i cieszyć się zarówno oryginałem, jak i pędzącym youngtimerem z zaaplikowaną 6 cylindrową jednostką napędzającą [zlosnik]

Obawiam się, że wkrótce będzie takowa do sprzedania [oczko]

Pozdrawiam

PS
A dupa rzeczywiście ciut złamana...

_________________
W114 250C 1971 USA


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 07, 2007 10:26 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 21, 2007 9:31 pm
Posty: 31
Lokalizacja: Kutno
ale w był taki model ......:
Type 230.4
Name 230.4
Name Mercedes-Benz type 230.4
Short name 230.4
Model W 115 V 23
Production 11.72/08.73 - 12.76
Number produced 87.609 saloons

Type M 115 V 23 / 115.951
No. of cylinder/configuration 4 / in line
Bore x stroke 93,75 x 83,6 mm
Total displacement 2307 ccm (tax classification: 2277 ccm)
Compression ratio 9,0
Crankshaft bearing 5
Output 110 hp / 81 kW at 4800 /min
Maximum torque 19 mkg at 2500 /min
No. of valves/configuration 1 intake, 1 exhaust / overhead
Valve operation top camshaft
Camshaft drive duplex roller-type chain
Mixture formation 1 horizontal-draught carburetter Stromberg 175 CDT
Cooling water cooling / pump; 10,5 l water
Lubrication pressure circulation lubrication / 4 l (since 03.70: 5 l) oil
Electric system 12 V
Battery 55 Ah / in the engine compartment



I jest to ten sam silnik który jest do sprzedania z automatyczną skrzynią... tylko w dowodzie rejestracyjnym będę miał 200D... a i z tym może coś się da zrobić.... ale jeszcze go nie rejestrowałem więc może da radę to zmienić a do silnika dostaje dokumenty...
A co do tyłka który się obrywa w mojej 115 to jeżeli podciągnę tył na kobyłki obciążę tylne siedzenia to jest nadzieja że kufer lekko się uniesie i wtedy jak bym zapodał jakieś wzmocnienie podłużnic ??? tak pytam bo może ktoś z Was już takowy manewr wykonywał i ma jakąś wiedzę na temat [zlosnik] ratowania dupy [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 07, 2007 10:34 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Jak to był z fabryki 230.4 to nawet się nie zastanawiaj tylko kupuj ten motor i aplikuj, bo ten dotychczasowy to chyba już padaczka sądząc po tej łunie [zlosnik] .
Co do podłużnic to stawiaj auto na kobyłki, wytnij to co zgniłe i wstaw nowe. Tylko kobyłki podstaw tak, ażeby nie dotykał tylnymi kołami podłoża i kufer też podeprzyj, tylko z głową żeby Ci się w drugą stronę nie złamał, bo będziesz oświetlenia tablicy rejestracyjnej używał zamiast świateł cofania, a pozycje będą ostrzegać nisko przelatujące samoloty!
[zlosniki]

Poza tym rób stronami, tzn. najpierw jedną stronę potnij i pospawaj na gotowo, a potem dopiero za drugą się bierz.

Powodzenia!

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 07, 2007 10:54 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 21, 2007 9:31 pm
Posty: 31
Lokalizacja: Kutno
Mitu pisze:
Jak to był z fabryki 230.4 to nawet się nie zastanawiaj tylko kupuj ten motor i aplikuj, bo ten dotychczasowy to chyba już padaczka sądząc po tej łunie [zlosnik] .

Tak właśnie jest to silnik M 115 V 23 / 115.954 i taki sam jest w 115 230.4 tylko w 115 był numer 115.951 taka różnica ...no tak silnik padlinka tak właśnie kopci jak jest zimny i dlatego chyba mnie rozumiecie czemu plany na benzynkę 8) ....... a co do tyłeczka to na dniach taki manewr uczynię i zobaczymy jak będzie.... myślę że będzie git....
Bardzo duże DZIĘKI za pomoc....


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl