MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 26, 2025 9:48 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr lis 08, 2006 9:31 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 27, 2005 12:43 pm
Posty: 1646
Lokalizacja: wawa / okolice
marcin280e pisze:
Auto z linku nieco słabe i warte 500-600E max
Marcin, to daj mi proszę namiary na takie cuś.

_________________
[b]116 280S / 673 + 303[/b]
Turchese Farfalla - 126 '77
miejski cruiser na pedały - UNION '80


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 08, 2006 10:28 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
A ten motorek to przypadkiem nie jest D-jet ?

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 08, 2006 10:46 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
MacKuz pisze:
A ten motorek to przypadkiem nie jest D-jet ?


Ze zdjęć wydaje mi się, że tak dokładnie jest.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 08, 2006 11:03 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
WeebShut pisze:
MacKuz pisze:
A ten motorek to przypadkiem nie jest D-jet ?


Ze zdjęć wydaje mi się, że tak dokładnie jest.


czyli potencjalnie nastepne kłopoty :(

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 08, 2006 11:17 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
MacKuz pisze:
WeebShut pisze:
MacKuz pisze:
A ten motorek to przypadkiem nie jest D-jet ?


Ze zdjęć wydaje mi się, że tak dokładnie jest.


czyli potencjalnie nastepne kłopoty :(


Dlaczego tak sądzisz ? Tak samo straszyliście mnie, a to są silniki, których nie trzeba się bać.

Po opanowaniu wszystkich niedomagań w mojej uprzedniej W116 (czytaj: wyłapaniu lewego powietrza i wszystkich kombinacji które dziadek porobił ) chodził naprawdę bez zarzutu.

Faktem jest, że części są może trochę trudniej dostepne, ale nie sa nieosiągalne. Wszystko da się zamówić, pod warunkiem, że jest w pobliżu wykwalifikowany Serwis Autoryzowany. Awaryjnośc i koszty eksloatacji takie same jak w K-Jetronicu, jedyne co trzeba sprawdzić przed kupnem to czy listwa wtryskowa działa bez zarzutu, oraz komputer od sterowania wtryskiem przy nogach pasażera. To są rzeczy, które kosztują ... majątek.

Nie odstraszajcie ludzi od tego typu silników. Jest ich zdecydowanie mniej, ale i wartość ich będzie większa ;-)

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 08, 2006 12:59 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
WeebShut pisze:
ale i wartość ich będzie większa


wg mnie samo to że MB z nich zszedł coś o tym mówi :D :D :D

ale może masz racje.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 08, 2006 1:41 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
MacKuz pisze:
wg mnie samo to że MB z nich zszedł coś o tym mówi


Nie zdały jednego egzaminu - ekonomia. Spalanie jest większe niż w K-Jetronicach.

Pozatym w czasach kiedy zostały wymyślone, ni ebyło wymyślnych systemów elektronicznych, więc wtrysk ten ma swoje wady. Jednak podczas remontu silnika okazało się, że wtryski wielopunktowe jakie są produkowane teraz, bazują dokładnie na listwie wtryskowej systemu Boscha.

Szkoda, że nie utrwaliłem wielu ciekawostek przy rozbieraniu silnika. Obiecuję, że się poprawię, jak dojdzie do momentu, kiedy będzie rozkładany na części drugi taki sam, stojący na razie w garażu [oczko].

Także naprawdę, nie ma co się bać, trzeba tylko później trochę poszukać mechanika, który będzie chciał zgłębić wiedzę o tych silnikach, bo byle kto nie przyłoży do nich ręki ( ze strachu ). :D

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 08, 2006 2:24 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
MacKuz pisze:
wg mnie samo to że MB z nich zszedł coś o tym mówi :D :D :D



No ale z K jeta tez zszedł hehe

K-jet i wersje rozwojowe KE-jet okazał się slepą uliczką....
Wdzystkie następne systemy wtryskowe bazują i są podobne w działaniu do D-jeta.
Przejechałem moim 280E wiele tyś kilometrów i mam o tym wtrysku jak najlepsze zdanie.
Oczywiście układ musi być sprawny w 100% i wtedy jest praktycznie bezobsługowy.
Duze znaczenie dla pracy systemu wtrysku D-jet ma ogólna kondycja silnika.
A ze mało kto się na tym zna no cóż moze to lepiej dla kogos kto sie zna...

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 08, 2006 2:46 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
marcin280e pisze:
A ze mało kto się na tym zna no cóż moze to lepiej dla kogos kto sie zna...


Tyle tylko, że ciężko kogoś takiego znaleźć. Mnie się udało i podobnie nie mogę złego słowa powiedzieć o tym silniku, mim , że zostałem przed zakupem zastraszony :P [oczko]

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 22, 2006 2:43 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Pioterek pisze:
No i jakoś zielone welury do niebieskiego metaliku średnio robią


Te welury są, a właściwie były niebieskie. Wygladają na zielone, bo wypłowiały. Niestety wypalone słońcem niebieskie welury tak wygladają - wiem, bo mam [zlosnik] . A swoją drogą welur to najszlachetniejsza tapicerka w /8, bo była zarezerwowana tylko dla wersji z M 110 :P [ok] !

Pioterek pisze:
konsola wygląda na niebieską...


Co do konsoli środkowej to niestety jest ona z innego materiału niż kokpit i mimo tego, że fabrycznie konsola i kokpit były w jednym kolorze to pod wpływem słońca niebieska deska pęka jak żadna inna, a konsola robi się błękitna jak widać na zdjęciach - też wiem z autopsji [zlosnik] ;) .

marcin280e pisze:
No ale z K jeta tez zszedł hehe

K-jet i wersje rozwojowe KE-jet okazał się slepą uliczką....


[zlosnik] Dokładnie! K-jet był krokiem wstecz, cofnięciem się w rozwoju. A dzisiejsi użytkownicy K-jeta i pochodnych stają przed dylematem gaz czy osiągi (i święty spokój [zlosnik] ).
Poza tym jest jeszcze jeden istotny atut D-jeta - walory akustyczne. Brzmi najpiękniej i najbardziej dostojnie, nie to co uładzony K-jet [zlosnik] czy hałaśliwy Solex 4 A 1 [hehe] . Z resztą tyczy się to także M 116, które z K-jetem brzmi jak kosiarka :lol: , a nie V8 i M 117 brzmiące jakby drwa rąbali w lesie [hehe3] . Chodzi mi oczywiście o żeliwne M 116 i M 117.

Arbies jak dla mnie auto warte zakupu jeśli chcesz znów remontować WSZYSTKO, tylko ma dwie wady:
- druga seria [zlosnik]
- wybrakowany o jedną parę drzwi [hehe]

Pozdrawiam i powodzenia :) .

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 26, 2006 4:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 494
Lokalizacja: Giżycko
MacKuz pisze:
A ten motorek to przypadkiem nie jest D-jet ?


Maciek co się dziwisz w 114 280CE był tylko D-jet. [oczko]

MacKuz pisze:
wg mnie samo to że MB z nich zszedł coś o tym mówi


Tiaaa. A z K-jetów to nie zszedł? [zlosnik]

Mitu pisze:
Te welury są, a właściwie były niebieskie. Wygladają na zielone, bo wypłowiały. Niestety wypalone słońcem niebieskie welury tak wygladają - wiem, bo mam . A swoją drogą welur to najszlachetniejsza tapicerka w /8, bo była zarezerwowana tylko dla wersji z M 110 !


No to skoro tak, to by mogło pasować.


Mitu pisze:
Co do konsoli środkowej to niestety jest ona z innego materiału niż kokpit i mimo tego, że fabrycznie konsola i kokpit były w jednym kolorze to pod wpływem słońca niebieska deska pęka jak żadna inna, a konsola robi się błękitna jak widać na zdjęciach - też wiem z autopsji .


No czyli kolory by się zgadzały, ale i tak klima pozostaje bujdą na resorach. [oczko]
BTW coś o niebieskiej tapicerce też wiem bo mam - ale tylko popękała standardowo deska - tunel jeszcze nie wypłowiał. [zlosnik]

_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w remoncie...
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250T TurboDiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 10, 2006 5:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 19, 2004 11:36 pm
Posty: 290
Lokalizacja: Wieluń
Witam
Dawno się nie odzywałem - brak czasu .
Tak tylko chciałem wtrącić swoje .
Miałem W107 z M110 D-jet i zrobiłem nim ok. 60 tys. km na benzynce.
Nigdy mnie nie zawiodł i uważam że silnik lepiej pracuje z tym rodzajem wtrysku.
Autko miałem na manualu , nogę mam ciężką a spalanie średnie wychodziło do 13,5 L/100km.
Brak jakichkolwiek awarii i gdyby ktoś postawił przed mną do wyboru k-jet i D-jet wybrałbym ten drugi .(miałem sporo aut z k-jet).
Mam także warsztat który sobie poradzi z tym rodzajem wtrysku.
Faktem jest że W107 450 SLC z D-jet paliło po mieście nawet w porywach do 30 l/100km ale ......
Pozdrawiam

_________________
Mercedes W114 - 280CE , 250C (USA)
Mercedes 450SLC 5.0
Mercedes (R107)500SL, 3x560SL, (R129)SL320
Honda Odyssey
Audi A8 4.2
Smart ForTwo


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl