MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 26, 2025 9:49 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn paź 16, 2006 11:47 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 05, 2005 8:11 am
Posty: 14
Lokalizacja: Mogilno
Witam! mam problem jak w temacie, silnik 220 D automat przy kierownicy, auto co prawda jest dopiero w początkowej fazie restauracji, jednak próba uruchomienia silnika skończyła się niepowodzeniem. Po przękręceniu kluczyka, nagrzaniu świec i pociągnięciu za hebelek silnik milczy jak zaklęty, jednakowo na wszystkich przełożeniach. Wiem już, że automaty miały wyłącznik uniemożluiwiający uruchomienie silnika w pozycji skrzyni biegów innej niż N lub P. Czy ktoś z forumowiczów wie gdzie dokładnie znajduje się ten włącznik, czy można go zdiagnozować lub wykręcić bez demontażu skrzyni, jaki jest ew. koszt jego naprawy lub wymiany. /po podłączeniu prądów do rozrusznika, silnik i rozrusznik kręcą się prawidłowo.
Pozdrawiam :P

_________________
W 115 '70 220D Lenkradautomatic :-)
Junak M10 '63


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 16, 2006 11:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt gru 09, 2003 9:58 pm
Posty: 224
Lokalizacja: z Konina
a czy wszystkie masy sa dokladnie przykrecone?
wylacznik jest we wtyczce przy skrzyni

_________________
240D3.0, no...i wszystko jasne


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 16, 2006 11:39 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2001 2:00 am
Posty: 696
Lokalizacja: Łódź
Sprawdź klemy i dokładnie je oczyść. Może akumulator siadł np. pękła cela i masz zwarcie...

_________________
W 115 230.4 '73 automatic
VW T3 Westfalia '83
DAS BESTE ODER NICHTS...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 16, 2006 11:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 07, 2006 8:21 pm
Posty: 159
Lokalizacja: Ze stolicy.Najstarszych gór.
Sądzę ,żę można go znależć idąc od przewodu z cewki elektromagnesu rozrusznika w stronę "hebelka". Musi gdzieś byc wpięty w szereg obwodu. W mojej 114 jest w tunelu obok przełącznika biegów ; jesłi się nie mylę.

_________________
Mówić prawdę ,jak czekista czekiście!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 17, 2006 12:28 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
Witam

Nie wiem czy w w115 jest tak samo jak w w123 ale jeżeli jest to tutaj trochę możesz poczytać o tym gdzie co jest i jak naprawić.

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... c&&start=0

pozdrawiam i w razie czego pytaj może coś jeszcze pamiętam :roll:

Ixes

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 17, 2006 9:48 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 05, 2005 8:11 am
Posty: 14
Lokalizacja: Mogilno
wielkie dzięki za informację, wiem już teraz mniej więcej od czego się zabrać, masy nie sprawdzałem faktycznie, a jak patrzę czasem bardziej krytycznym okiem na stan auta to nie wiem czy bedzie po niej chociaż wspomnienie :lol: nie aż tak źle nie powinno być ;) nie wiem czy dobrze kombinuję, ale jeśli nie włączą mi się lampy cofania, to jest duże prawdopodobieństwo, że awaria właśnie tego czujnika.
w każdym razie dzięki i jeśli jeszce komuś nasunie się inne propozycje będę wdzięczny [poklon] natomiast dotychczasowe informacje postaram się zweryfikować w weekend

_________________
W 115 '70 220D Lenkradautomatic :-)

Junak M10 '63


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 20, 2006 9:44 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Ja bym tam zaczął od stymulacji +12V na krótko na automat, bo może rozrusznik drętwy, a nie wyłącznik. Tylko drut na rozrusznik, a potem z nim na klemę (nie odwrotnie), żeby się nie nachylać nad startującym silnikiem i rąk tam nie trzymać, bo to wrażenie nieprzyjemne.

_________________
komin


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 21, 2006 7:51 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 25, 2004 7:38 pm
Posty: 665
Lokalizacja: Puławy
airkomin pisze:
Ja bym tam zaczął od stymulacji +12V na krótko na automat, bo może rozrusznik drętwy, a nie wyłącznik. Tylko drut na rozrusznik, a potem z nim na klemę (nie odwrotnie), żeby się nie nachylać nad startującym silnikiem i rąk tam nie trzymać, bo to wrażenie nieprzyjemne.


Michał Białkowski pisze:
po podłączeniu prądów do rozrusznika, silnik i rozrusznik kręcą się prawidłowo.

_________________
EX:Mercedes W115 '72, Mercedes W126 '82, BMW E30 '91
BMW E32 '89


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 24, 2006 9:02 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 30, 2002 4:52 pm
Posty: 160
Lokalizacja: Trzebnica
Witam

A regulowałeś cięgno do zapalania.

Jak masz pytania to GG 1617486

Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam.

W114 250CE'1969[sprzedany]
W115 220D 1974 OR [RIP]
W123 240D 1978 OR POWER [RIP]
w114 220D 1970 ex 230.6


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 26, 2006 11:24 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 05, 2005 8:11 am
Posty: 14
Lokalizacja: Mogilno
ok, dzięki za pomysł, w takim razie to również będę sprawdzał, chociaż już teraz wiem, że światła cofania się nie włączają więc ... :-?

_________________
W 115 '70 220D Lenkradautomatic :-)

Junak M10 '63


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl