MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 26, 2025 9:37 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt paź 17, 2006 2:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 04, 2006 10:15 am
Posty: 91
Lokalizacja: Płock
Witam, borykam sie z problemem jak w temacie. W dowodzie rej. mam wbite że jest 200seta diesel lecz można podejrzewać że tylko z powodu niższych opłat OC. Natomiast moje podejrzenia wywołane sa tym ze silnik (mam porównanie bo miałem już 200D 115stke) którym mam w tej 115 jest zadziwiająco mocny, pod góre idzie bardzo dobrze, no i wymiana oleju, weszło mi 6 litrów, po wlaniu 5l miałem stan powyżej minimum. Pompa wtryskowa ma korek z napisem oel koloru czerwonego. Filtr oleju mam mocowany od dołu silnika jakby przed pompą wtryskową.
Jakby ktoś mógłmi dać wskazówki jak sprawdzić poj. oczywiście bez rozbierania silnika, szkoda go ruszać, w zasadzie nie ma miejsca w którym by sie chociarz pocił olejem.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 17, 2006 3:02 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Moze numer silnika podaj to pewnie bedzie po sprawie...

Ale ten spisany z bloku...


Na górę
 Tytuł: Fiacior ...
Post: wt paź 17, 2006 8:46 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Z numerem będzie najprościej choć znam przypadki gdzie nie miały one nic wspólnego z tymi które nabijano w fabryce.
Pytanie jednak czy ten poprzedni silnik nie był po prostu zajechany, czy pompa działała sprawnie, czy dyfer był w porządku itd itd. Poruszając się w przeszłości fiaciorem (Polski Fiat 125p) czasem też miałem takowe wrażenie. Był okres, że mieliśmy z ojcem trzy sztuki którymi jeździliśmy na zmianę. Mój choć był starszy był żwawszy od ojcowego natomiast ten który zakupiliśmy na części był z najlepszym silnikiem mimo zżartej karoserii i śmigał najsprawniej. Różnice napewno były nieznanczne jednak jakoś dziwnie się je odczuwało czasem. Nasze wrażenia jednak bywają czasem nie poparte rzeczywistością. Ale sprawdź bo sma jestem ciekawy.
Na pewno istnieje jaki spsosób na oględne sprawdzenie jaki to silnik.
Czekam

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 18, 2006 8:45 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Niestety będziesz musiał ruszyć narzędzia [zlosnik] Te silniki mają oznaczenie (farba którą nie idzie usunąć) pomiędzy kołem pasowym wału a pompą Vacu
Numery w takich motorach można sobie w papcie wsadzić (miałem 2 motory 2,2d i 2,0d i oba mają oryginalne numery jednakowe oczywiście wyremontowałe tego 2,2d)
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 18, 2006 11:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 494
Lokalizacja: Giżycko
Wojtyla pisze:
Numery w takich motorach można sobie w papcie wsadzić (miałem 2 motory 2,2d i 2,0d i oba mają oryginalne numery jednakowe oczywiście wyremontowałe tego 2,2d)


Łeeeee pierdzielicie Hipolicie [zlosnik]

200D ma numer zaczynający się od 615.913, a 220D ma numery zaczynające się od 615.912
Więc miałeś albo elegancką przebitkę nie do poznania [zlosnik] , albo ktoś kiedyś wsadził wał od 220D do 200D i tyle [oczko] .

Aha 240D to 616.916,, jakby to pomogło coś w ustaleniach autorowi wątku. [oczko]

Pozdrawiam

_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w remoncie...
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250T TurboDiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 19, 2006 7:01 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 04, 2006 10:15 am
Posty: 91
Lokalizacja: Płock
no dzięki za info, napewno sie przydadzą, a nr. silnika podejrze dopiero w sobote, bo autko trzymam w garażu na podwórku u ciotki, na co dzięn troche go szkoda a i w porannej gonitwie do pracy też nie bardzo sie sprawdza ;) dam znać w poniedziałek.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 19, 2006 9:39 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Pioterek pisze:
Łeeeee pierdzielicie Hipolicie

Nie bo sam zamawiałem numerator z Gebelsowa <br>Dodano po 10 minutach.:<br> No dobra żartowałem ale faktycznie mam 2 takie silniki z tymi samymi numerami
możesz jeszcze odkręcić miskę oleju i zrobić pomiary
- skok korbowodu
- średnica tłoka

jeśli
dół (wał od 2.0) i tłoki (od 2,0) to motor 2,0
dół (od 2,0) i tłoki (od 2,4) to motor 2,2 [lub odwrotnie nie pamiętam]
dół (od 2,4) i tłoki (od 2,4) to motor 2,4
pozostaje jeszcze kwestia czy wzmocniony czy normalny ale to już głowice
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 19, 2006 10:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 494
Lokalizacja: Giżycko
Wojtyla pisze:
Witam
Pioterek pisze:
Łeeeee pierdzielicie Hipolicie

Nie bo sam zamawiałem numerator z Gebelsowa <br>Dodano po 10 minutach.:<br> No dobra żartowałem ale faktycznie mam 2 takie silniki z tymi samymi numerami
możesz jeszcze odkręcić miskę oleju i zrobić pomiary
- skok korbowodu
- średnica tłoka


Ale ja nie twierdzę, że nie możesz mieć dwóch takich samych numerów, bo możesz mieć [zlosnik] . Warunki podałem w poprzednim poście. [oczko] Jeśli numery są oryginalne to ktoś zrobił roszadę między dwoma motorkami i już. Ale zawsze trzeba założyć, że nikt tam jeszcze nie grzebał.
Generalnie chodziło mi o same numery - jak fabrycznie wyszło 200D to miało 615.913, a jak fabrycznie wyszło 220D to 615.912 i jak kolega ma u siebie któryś z tych numerów to jest duża szansa, że bez mierzenia skoków tłoka i średnicy cylindra będzie mógł stwierdzić co ma. [usmiech]

Cytuj:
jeśli
dół (wał od 2.0) i tłoki (od 2,0) to motor 2,0
dół (od 2,0) i tłoki (od 2,4) to motor 2,2 [lub odwrotnie nie pamiętam]
dół (od 2,4) i tłoki (od 2,4) to motor 2,4
pozostaje jeszcze kwestia czy wzmocniony czy normalny ale to już głowice
pozdro


Generalnie jest tak, że średnica cylindra w 200D i 220D są takie same, w 240D większa, ale za to 220D i 240D ma ten sam skok tłoka, czyli zamiennie można stosować blok w 200D i 220D, oraz zamiennie wał w 220D i 240D.
W drugim przypadku jaki podałeś powinno być na odwrót. [oczko]

Pozdrawiam

_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w remoncie...
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250T TurboDiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 20, 2006 8:55 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Pioterek pisze:
W drugim przypadku jaki podałeś powinno być na odwrót.

dzięki za poprawę, wiem że czegoś nie pamiętałem do końca, a do jakiś tam danych mam parę kilosów z pracy [zlosnik] a motorek 2,2 milczy od roku wyjęty ze zwłok, które są już albo przełożone do drugiego albo sięnimi golę [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 23, 2006 7:19 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 04, 2006 10:15 am
Posty: 91
Lokalizacja: Płock
Witam, numery odczytane, początek to 615913... czyli 200D :lol:
Wczoraj zrobilem sobie przejażdżke i pokorciło mnie przycisnąć na prostej i miałem 130km/h i jeszcze rezerwe pod nogą i czułem że sie rozpędza ale dałem spokój, szkoda mi było.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 23, 2006 8:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 04, 2005 7:51 pm
Posty: 475
Lokalizacja: Tuszyn/Łódź
czy te numery sa to te wypukle cyferki umieszczone od przodu bloku na wiatrakiem?

jesli tak, to mam tam nabite na 3 roznych silnikach:
1. 615.0162301
2. 615.0161901
3. 615.0161101

czy za ich pomoca mozna rozszyfrowac pojemnosc? bo wedlug danych co przeczytalem w tym watku to wogole sie nie imają te moje do "waszych"
prosze o odp chce sprawdzic z rzeczywstoscia czy sie zgadza.

pozdrawiam.

_________________
Ex: MB W 115 240D '75 - Babcia Miecia - niedokonczony remont...
Ex: MB W 115 200D '73 - Arbiesowy dawca dla Mieci
Ex: MB W 124 300CE '88 - Wnuczka
Obecnie: W124 200E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 24, 2006 8:24 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
sobolini pisze:
czy te numery sa to te wypukle cyferki umieszczone od przodu bloku na wiatrakiem?

a czy Ty nie spisałeś numerów głowicy?
Za pompą wtryskową przy 3-4 garnku (wklęsłe)
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 24, 2006 9:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 04, 2005 7:51 pm
Posty: 475
Lokalizacja: Tuszyn/Łódź
racja, ale gafa :oops:

jutro zerkne i sie poprawie

_________________
Ex: MB W 115 240D '75 - Babcia Miecia - niedokonczony remont...
Ex: MB W 115 200D '73 - Arbiesowy dawca dla Mieci
Ex: MB W 124 300CE '88 - Wnuczka
Obecnie: W124 200E '89


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl