Witam,
Po pierwsze Dzień Dobry nowemu koledze
Po drugie "Kubuś" kojarzy mi się ze starszym modelem MB zwanym również Pontonem i jakoś mi nie pasuje do typoszeregu 114-115
Po trzecie kiedyś było już pisane o tym autku w tym wątku:
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=17576&highlight=orygina%B3+zabytkowy
Po czwarte na co zwracać uwagę? Ja bym w szczególności zwrócił uwagę na to co jest z roku '69 a co jest z okresu po wrześniu '73 roku kiedy to weszła druga seria W115. Auto IMO wygląda na pojazd "po wymianie karoserii" tzn sądzę, że z roku "69 są tylko papiery
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
i kilka dodatkowych elementów pojazdu które wymienię niżej. Dlaczego taka teza? Ano dlatego, że za dużo elementów jest drugoseryjnych i do tego takich, których IMO nikt by nie montował w procesie pieczołowitej restauracji, bo byłoby to raczej trudne / niewskazane / bez sensu.
Zatem z roku '69 są / pasują do rocznika nastepujące elementy: kierownica, tylne płaskie lampy, fletnerki w przednich drzwiach (trójkąciki), rozeta pod celownikiem i chyba przednie reflektory bo wyglądają mi na wypukłe.
Reszta to raczej komplet menu z 240D rocznik nie wcześniej niż maj '74 bo pod maską widać już miejsca na dwa uchwyty zabezpieczające maski wprowdzone własnie w maju tego roku. Tak samo widać pod maską symetryczny zawór ogrzewania wprowadzony w styczniu '71, jak i silniczek wycieraczek typowo drugoseryjny z plastikową pokrywą oraz typowo drugoseryjny zawór spryskiwaczy umieszczony na przedniej ścianie grodziowej, a nie na zbiorniczku spryskiwaczy. Nie widać natomiast pod maską na prawym nadkolu regulatora napięcia starego typu, bo tutaj zapewne jest on już w alternatorze, nie widać również śrub kapturkowych mocujących ramiona wycieraczek, bo jest to już nowszy typ ramion z kapturkami zakrywającymi śruby (zmiana z października '70). Nie widać sygnałów na pałąku przed chłodnicą, bo są one przy podłuzniacach pod spodem jak w drugiej serii.
Widać natomiast ładną drugoseryjną tapicerkę, drugoseryjny przód (błotnik, grill, maska, zderzak), drugoseryjne zegary z obrazkami na kontrolkach, drugoseryjne listwy na słupkach A, rynienkach dachowych i słubku C, drugoseryjną rączkę na tylnej klapie, drugoseryjny klin tylnej szyby, drugoseryjny pedał hamulca postojowego itp. itd.
Pytania jakie należy postawić sprzedającemu to:
Gdzie jest numer nadwozia? W '69 roku powinien być na podłuznicy w okolicy filtra powietrza, a od maja '71 na belce przy chłodnicy po prawej stronie zamka (lub po lewej stojąc przed samochodem)
Jaki jest VIN auta?
Czy zdaje sobie sprawę, że model 240D wprowadzono we wrześniu '73?
Po co zamontował małe boczne kierunki od dużego fiata / zastavy i lusterka boczne od starego poloneza lub łady.
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
(o przeciwgielne od malucha już nie pytać
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
)
Ile spuści z ceny?
Rozpisałem się bo jak jesteś nowy i nie masz doświadczenia, a dysponujesz kwotą 15 tyś. zł, to po wydaniu takiej kasy kupując ten egzemplarz możesz być rozczarowany.
Generalnie auto wygląda bardzo ładnie, ale tylko na pierwszy rzut oka i dla laika, bo za dużo jest elementów które kłują w oczy znawców tematu. No i ten rocznik przy zółtych blachach i tym co napisałem wyżej to IMO porażka.
Pozdrawiam i owocnych zakupów życzę.
![[oczko]](./images/smilies/oczko.gif)