Mitu pisze:
(me: how) pisze:
Czy ktoś z użytkowników takiej skrzyni w W114/115 mógłby wrzucić pełen numer dzwona i korpusu oryginalnej piątki?
Dobra powtórzę się, ale fabrycznie W 115 nie wychodziły z 5-cio biegową skrzynią, tylko W 114.
W takim razie do tej skrzyni przykręcono dzwon od 220D. Skrzynia sprzedana.
Mitu pisze:
Jakieś szczegóły

?
A namówiłem wuja, żeby w tym sezonie wyciągnął z garażu W115 200D '76 w wersji Taxi.
Początkowo remont miał być dużo większy, ale docelowe przeznaczenie auta spowodowało uruchomienie planu B, czyli jego okrojonej wersji: nowe błotniki, progi i lakier.
Blacha jest już zrobiona, pozostał kolor, konserwacja i poskładanie, a nie wszystko zostało rozbebeszone. Udało mi się odwieść inwestora od dzikiego pomysłu autorstwa mojego 8-letniego kuzyna lakierowania samochodu na srebrno i szycia czerwonej tapicerki.
Auto jest o tyle ciekawe, że jest kompletne i oryginalne, zwłaszcza w środku, gdzie panuje fajny klimat niezbiorowego środka komunikacji miejskiej. Do '88 roku jeździło na taksówce w dużej berlińskiej korporacji i pozostało w mieście do czasu importu do PL. Miałem przyjemność jeździć tą 115tką przez jakiś czas i już na A10 Berlin - Szczecin przekonałem się, że 200D nie musi być mułowaty. Nie wiem, czy ktoś stjunował pompę, rozwiercił silnik, czy jaka cholera, ale silnik ma 4 cylindry, jest dieslem a szedł ochoczo jak przeciąg, jeśli w takich kategoriach możemy mówić o /8. Cykał też tak jak W123 z dieslem już niestety nie cyka. Byc może tak po prostu chodzi dobry silnik 200D, bo ktoś hodował to auto i jeździł nim na co dzień.
Jak tylko będę miał dobre zdjęcia, to zaprezentuję.