MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 6:28 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Siedzenia w115
Post: pt lut 10, 2006 7:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sty 20, 2006 10:18 pm
Posty: 153
Lokalizacja: Radom
Mam pytanie szanowni forumowicze!posiadam 115-kę rocznik 1973 200D, skrzynia manualna i są w niej siedzenia przednie bez zagłówków.Zamierzam zakupić siedzenia z zagłówkami ale powstrzymuje mnie niewiedza.Otóż nie jestem pewien czy w modelach z mojego rocznika były montowane seryjnie zagłówki.Nie znam także historii mojeg auta i nie wiem więc czy były zagłówki fabrycznie czy nie.Z tyłu też nie ma zagłówków ale z tyłu nie chcę ich mieć.Pomóżcie mi w tej sprawie.Nie sprawdzałem czy temat był już poruszany na forum więc jeśli był to przepraszam i proszę o link.Dzięki i pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 10, 2006 10:54 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Serie modelu /8



Zasadniczo /8 dzieli się na dwie serie, nazwane Serią 1 oraz Serią 2. Jednak podczas produkcji Serii 1 wprowadzono tak wiele zmian, że znawcy modelu dzielą ją na trzy etapy: Seria 0,5; Seria 1; oraz Seria 1,5. Wszystkie zmiany majace miejsce podczas produkcji modelu /8 znajdują się poniżej (bez gwarancji;)



Seria 0,5 – zmiany podczas produkcji

· Kwiecień 1968

wyżej umieszczony podłokietnik w drzwiach kierowcy

· Czerwiec 1968

zmieniony zawór ogrzewania

· Lipiec 1968

dwie dysze spryskiwaczy zamiast jednej

· Grudzień 1968

lusterko wewnętrzne w limuzynie w czerni zamiast chromowanego

· Styczeń 1969

dostępna za dopłatą pięciostopniowa skrzynia dla modeli sześciocylindrowych

· Luty 1969

rozkładane siedzenia seryjnie

· Kwiecień 1969

premiera /8 Coupe

· Maj 1969

zmiany przedniej części auta (szersze atrapa chłodnicy „grill” oraz sama chłodnica, akumulator umieszczony na skos zamiast prostopadle do osi auta, zmieniony zbiornik płynu do spryskiwaczy)

zmienione przełożenie tylnego mostu z 4,08 do 3,92 dla modeli z benzynowymi silnikami czterocylindrowymi



Seria 1 – zmiany wprowadzone w sierpniu 1968

· deska rozdzielcza o innej strukturze

· model 250 z drewnianymi elementami (blendami) na desce rozdzielczej oraz większą, wyłożoną folią pokrywą głosnika

· wprowadzenie podświetlenia dla sterowania wentylacją oraz schemat DEF (odmrażanie przedniej szyby)

· schowek przed pasażerem w desce rozdzielczej podświetlany seryjnie

· konsola środkowa jednoczęściowa z powiększoną popielniczką (nie dla aut wyposażonych w klimatyzację), nowy rysunek słojów, miękka konsola

· model 250 z wykładziną dywanową na ściankach bocznych konsoli (nie dla aut wyposażonych w klimatyzację)

· gałki sterująca fletnerkami mocowane na wcisk (uprzednio przykręcane), karbowane dookoła i ze zmienionym licem

· podłoga oraz progi z wykładziną dywanową zamiast maty gumowej

· półka pod tylną szybą wyłożona seryjnie wykładziną dywanową

· nowe boczki drzwiowe z miekką gąbką z PCW zamiast waty szklanej

· listwa chromowana tylko na kieszeniach (zamiast na boczkach drzwiowych) z przodu i z tyłu

· kolory wnętrza: beż i szary z lekkim metalicznym połyskiem

· obicie tylnych scianek siedzeń z paskami (nie dla tapicerki skórzanej)

· tapicerka wezgłowia i oparcia siedzeń pikowana (nie dla tapicerki skórzanej)

· lusterko prawe zewnętrzne mocowane na błotniku (wyposażenie dodatkowe)

· materiał w karo dla obicia koniakowego (tylko Coupe)

· światła awaryjne (kierunkowskazy) seryjnie

· podnośnik samochodowy z wbudowaną korbą

· mozliwość wyjęcia kluczyka ze stacyjki tylko w pozycji 0 (uprzednio również w pozycji 1)



Seria 1 – zmiany podczas produkcji

· Październik 1969

Becker Mexiko Olympia Casette Stereo (radioodbiornik mono z odtwarzaczem kasetowym stereo), Becker Europa Stereo – pierwszy radioodbiornik stereo

· Listopad 1969

modele sześciocylindrowe z przełożeniem tylnego mostu 3,69 zamiast 3,92 (z skrzynią pięciostopniową 3,92 zamiast 4,08 )

· Styczeń 1970

korbka podnośnika szyb mocowana na wcisk z zawleczką (wcześniej przykręcana)

listwa chromowana słupka C o zmienionym kształcie (tylko limuzyna)

· Czerwiec 1970

reflektory halogenowe H1 montowane w reflektorze głównym, jako wyposażenie dodatkowe (wcześniej za dopłatą reflektory dalekosiężne montowane w miejscu przeciwmgłowych, wtedy przeciwmgłowe montowane w dodatkowej obudowie)

· Lipiec 1970

tapicerka welurowa jako wyposażenie dodatkowe, tylko dla Coupe

· Sierpień 1970

korek wlewu oleju szybkozamykalny (ręcznie)

· Październik 1970

Startautomatic (automatyczne ssanie) dla modeli 200 i 220

dźwignia zmiany biegów miękka (obicie)

ramiona wycieraczek z kapturkiem (zakrywającym mocowanie) zamiast nakrętki kapturkowej

zmienione ułożenie przewodów hamulcowych z tyłu

· Listopad 1970

wyłącznik główny świateł zewnętrznych ze zintegrowanym sterowaniem światłami przeciwmgłowymi, jednocześnie zmienione położenie świateł pozycyjnych w reflektorach głównych i lampach tylnych

· Styczeń 1971

symetryczny zawór ogrzewania (???)

· Luty 1971

nowy lakier dla taksówek „hellelfenbein” (623) zamiast czarnego (040)

· Kwieciń 1971

Becker Mexico Cassette (takie jak Olympia, zmieniona nazwa)

· Maj 1971

numer podwozia przeniesiony z ramy na górną belkę poprzeczną (przy chłodnicy)

· Czerwiec 1971

oznaczenie położenia drążka zmiany biegów (dla skrzyni automatycznej) R-P-D-S-L zamiast R-P-4-3-2

· Sierpień 1971

kratownica chłodnicy z tworzywa sztucznego zamiast blachy (W115) względnie odlewu aluminiowego (W114)

· Październik 1971

Ogrzewanie tylnej szyby z wyłącznikiem czasowym



Seria 1,5 – zmiany wprowadzone w kwietniu 1972

· nowe kolory nadwozia jak żółty (gelb) lub czerwony (signalrot), niektóre stare kolory wciąż dostepne

· kolory obić tapicerskich i elementów wykończenia wnętrza zupełnie zmienione

· elementy z tworzyw sztucznych deski rozdzielczej wykonane teraz z marszczonego materiału MB-Tex

· nowe materiały obiciowe

· zmieniony design boczkow drzwiowych, lepiej wykonczony

· dywaniki podłogowe w identycznych barwach jak boczki drzwiowe

· dla modeli 250 do 280CE obicie dywanowe konsoli środkowej pociagnięte wyżej, zostały niezakryte okolice prowadnic siedzeń (nadal brak dywaników w tych miejscach dla modeli wyposażonych w klimatyzację)

· maskownica (na konsoli środkowej) mocowania drążka zmiany biegów dla automatu wykonana z tworzywa sztucznego (wcześniej chrom)

· zagłówki z ogranicznikiem-zapadką

· zmieniony błotnik przedni w okolicy grilla

· noga lusterka wawnętrznego czarna (wcześniej chrom, tylko dla Coupe)

· zamek stacyjki z klapka zasłaniającą wejście klucza (jak przy zamkach drzwiowych)

· szyba przednia ze szkła wielowarstwowego seryjnie

· tryb pracy przerywanej wycieraczek

· wciskany wyłącznik świateł awaryjnych (Tippkontakt)

· gruntownie zmienione wspomaganie kierownicy (wyposażenie dodatkowe)

· przód nowych modeli 280 bez podpory ściany przedniej auta

· ukośna belka maski silnika z zagłębieniem na obudowę filtra powietrza dla modeli 280 i 280C

· pokrywa skrzynki bezpieczników przykręcana zamiast wciskanej

· wprowadzenie modeli 280, 280E, 280C oraz 280CE

· wprowadzenie modelu 250 z silnikiem 2,8 litra w Europie (wcześniej wersja silnikowa dostepna tylko w USA)

· wychodzą z oferty modele 250 (2,5), 250C (2,5) oraz 250CE



Seria 1,5 – zmiany podczas produkcji

· Czerwiec 1972

reflektory halogenowe H4 zamiast H1 (wyposażenie dodatkowe)

· Lipiec 1972

wycieraczki ze spryskiwaczem reflektorów głównych (wyposażenie dodatkowe)

· Październik 1972

stelaż siedzeń z wbudowanym wygodym podbiciem tapicerki (modele 200D do 230)

zmienione przeszycie (?) tapicerki skórzanej (dla modeli od 250 do 280E od początku produkcji)

węższy pedał hamulca awaryjnego (ręcznego)

automatyczne pasy bezpieczeństwa (napinane), wcześniej statyczne

zagłówki dostępne tylko parami

brak oznaczenia (szyldu) „Automatic”

· Listopad 1972

zegar kwarcowy

· Luty 1973

miękkie, bezpieczne koło kierownicy

dzwignia (prawdopodobnie zmiany biegów) przy kierownicy czarna zamiast chromu

zbiornik płynu do spryskiwaczy bez oznaczenia „VDO”

wprowadzenie pakietów „Taxi International”

Becker Mexico Cassette – radiomagnetofon w pełni stereofoniczny, wcześniej odtwarzacz kasetowy stereo i radioodbiornik mono

Becker Grandprix Stereo

· Marzec 1973

przednie zagłówki seryjnie

automatyczne pasy bezpieczeństwa seryjnie

brak kanapy przedniej (zamiast siedzeń) na liście wyposażenia dodatkowego

duże, tylne swiatło przeciwmgłowe z tworzywa sztucznego



Seria 2 – zmiany wprowadzone w sierpniu 1973

· przednia tablica rejestracyjna przeniesiona na zderzak

· maskownica z tworzywa sztucznego pod przednim zderzakiem (Haifischmaul – szczęka rekina) zamiast listwy ozdobnej (200D do 230) lub podwójnego zderzaka (250 do 280CE)

· grill szerszy i bardziej płaski, cokół gwiazdy MB znacznie mniejszy

· lotki chroniące przed brudem na słupkach A

· rynienki dachowe z krawędziami z tworzywa sztucznego

· profil odprowadzający wodę w ramie chromowanej szyby tylnej

· brak fletnerek w drzwiach przednich (limuzyna)

· duże, regulowane od wewnątrz lusterka zewnętrzne oraz powększone szyby w drzwiach przednich; wydrążenie (zagłębienie) w górnej częsci boczków drzwiowych odpowiednio zmienione (do nowej szyby); w Coupe nowe lusterka zewn. mocowane w tylnym rogu fletnerek (nieotwieralnych)

· lusterko prawe (wyposażenie dodatkowe) przeniesione z błotnika na drzwi (identyczne z lewym, również regulowane od wewnątrz)

· kontrolki ładowania akumulatora, rezerwy paliwa oraz hamulców z symbolami zamiast opisu, szersza kontrolka świateł drogowych

· drewno na desce rozdzielczej bardziej odporne (lepiej zabezpieczone)

· mankiet drążka zmiany biegów (skrzynia manualna) gładki (wcześniej pomarszczony miech)

· tylne światła żebrowane, w całości z tworzywa sztucznego

· rączka pokrywy bagażnika poszerzona

· czcionka oznaczenia modelu (szyldu) wieksza i bardziej kanciata

· nowe zderzaki (spełniające przepisy odnosnie kolizji) dla USA

· skrzynia automatyczna wyposażona w konwertor momentu obrotowego zamiast sprzęgła hydraulicznego (ruszanie z drugiego biegu)

· silnik wycieraczek zmniejszony i z plastikową obudową

· wskaznik temperatury cieczy chłodzącej elektryczny dla wszystich modeli

· gaźnik (dla silników czterocylindrowych) położony niżej (głębiej) wskutek zintegrowania miski olejowej (?)

· oświetlenie schowka w desce rozdzielczej tylko przy włączonej stacyjce

· mniejsze wyłączniki krańcowe w drzwiach

· lepsze oświetlenie bagażnika

· brak modelu 220 (benzynowego) w ofercie

· nowy silnik czterocylindrowy 230.4

· zmieniona nazwa modelu sześciocylindrowego z 230 na 230.6

· nowy diesel 240D

· nowa numeracja podwozia modeli Serii 2 zaczynająca się od:

100.000 dla modeli 250, 280, 280E, 250C, 280C, 280CE,

200.000 dla modeli 200D, 200, 230.6,

400.000 dla modelu 220D



Seria 2 – zmiany podczas produkcji

· Grudzień 1973

oparcia przednich siedzeń 20mm wyższe

· Luty 1974

lakiery metaliczne dostępne również dla limuzyny jako wyposażenie dodatkowe (wcześniej tylko dla Coupe)

· Marzec 1974

stacyjka z czarną maskownicą

· Maj 1974

maska silnika z dwoma zaczepami zabezpieczającymi

· Czerwiec 1974

ścianka grodziowa między komorą silnika a kabiną z wgłębieniem na zmienioną pompę spryskiwaczy

Guertelreifen (?) seryjnie

zamek wlewu paliwa seryjnie

· Lipiec 1974

wprowadzenie modelu 240D 3.0

zmienione przeszycia (?) na tapicerce welurowej i skórzanej także w Coupe

· Sierpień 1974

antena do radia z tyłu (dla modeli od 200D do 250 od Listopada 1974 znów z przodu)

podgrzewane siedzenia dostępne jako wyposażenie dodatkowe

· Grudzień 1974

tapicerka welurowa dostępna dla limuzyny jako wyposażenie dodatkowe (dla modeli 280 i 280E dostępna początku produkcji)

· Luty 1975

wspomaganie kierownicy seryjnie dla modeli od 280 do 280CE

· Marzec 1975

Becker Monza Cassette

· Czerwiec 1975

wyłozone filcem (Nadelfilz - specjalisyczny filc używany to tapicerek, nie tylko samochodowych) podszybie z tyłu oraz pod siedzeniami

· Styczeń 1976

niedostępna skrzynia pięciostopniowa

Becker Monza Cassette Kurier, Becker Europa Kurier

_________________ [oczko]


Ostatnio zmieniony pn lut 13, 2006 9:46 pm przez Waciak, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 11, 2006 9:26 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Jeśłi już tak bardzo będziesz chciał zainstalować na przednich fotelach zagłówki to w W 115 żaden problem.Seryjnie siedzenia a raczej tapicerka sa wyposażone od spodu w naciete otwory do zagłówków a szkielet oparcia posiada otwory na zamocowanie prowadnic zagłówków.
Nie trzeba wiec kupować całych siedzeń, wystarczy zaopatrzyć się w zagłówki , prowadnice i plastikowe tulejki - montaz jest szybki i łatwy a zagłówki pasują od 123.
Pozdrawiam

_________________
V


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 11, 2006 9:57 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
a ja tam bym nie zakladal .... wiem ze to malo bezpieczne ale jaki klimat jak sie z banda znajomych jedzie :D:D i np niewiasta moze Ci sie uwiesic na szyi nie patrzac jednoczenie w zaglowek :D:D:D ( ja w 1972 nie mialem zaglowkow fabrycznie)

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 11, 2006 12:45 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Zgadza sie jeśli autem nie jezdzis zna codzień zakładanie zagłówków uważam za zbędne , jednak przy codziennej jezdzie szyja boli i to bardzo.
Równiez nie miałem zagłówków jednak użytkowanie auta na codzień wymogło ich założenie.

_________________
V


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 11, 2006 8:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sty 20, 2006 10:18 pm
Posty: 153
Lokalizacja: Radom
No właśnie mam ten dylemacik i nie wiem co zrobić.Nie wiem dokładnie jaka jest data produkci, w dowodzie pierwsza rejestracja występuje marzec 1973.ja zagłówków nie mam ale przecież poprzedni właściciele(ilu ich było to najstarsi górale nie wiedzą :lol: )mogli coś tam pozmieniać prawda.No i główkuję.Ja osobiście chciałbym mieć zagłówki ale prawdą też jest że nie bedzie to auto do jazdy na codzień.Beż główków to jakoś tak łyso.Ciągle się zastanawiam czy zrobić go na kompletny orginał czy też nie.Jest teraz w pięknym złotym kolorze i taki mi się podaba a na pewno nie jest to orginalny kolor.I co zrobić orginalnie czy nie.czy ktoś się borykał z takim problemem i jak wybrał?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 11, 2006 10:45 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
chyba każdy boryka się z takimi problemami - sztywny orginał czy deliktne skoki w boki - pojeździj troche tak jak jest - jeśli stwierdzisz że ci pasuje i nie boli szyja to tak zostanie , jeśli nie to założysz . Zagłówki służą też bezpieczeństwu

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 12, 2006 12:40 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sty 20, 2006 10:18 pm
Posty: 153
Lokalizacja: Radom
Oto chodzi ze autem nie bedę jeździł aż zostanie zrobione(jakieś pare lat? :cry: )ale juz jeździłem nawet w troche dłuższe trasy no i nie jest za wygodnie a jeśli bym miał kiedyś gdzieś wyskoczyć to nie zawsze to będzie 20 km za miasto więc może jednak wybiorę wygodę i kupię z zagłówkami(choć nie wiem jak sie z takowymi jeździ, czy jest duża różnica?)


Na górę
 Tytuł: Co wybrać!
Post: ndz lut 12, 2006 1:59 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Wydaje mi się, że nie ma różnicy jeśli chodzi o komfort przy fotelach z zagłówkami czy też bez. Przecież nie jeździ się z głową o nie opartą dlatego nie rozumiem bolącej szyi. Jeśli to, jak masz w tej chwili wygląda dobrze i jest rozwiązaniem oryginalnym to ja bym nie kombinował. No chyba, że chodzi o sprawę bezpieczeństwa. Były modele W115 które miały z przodu kanapę bez zagłówków zamiast dzielonych foteli, z dźwignią zmiany biegów przy kierownicy. Nie znam kodu (chyba 402) ale wiem, że był to element wyposażenia dodatkowego który przestał być oferowany w marcu 1973 roku.
Natomiast w kwestii koloru nadwozia to wydawało mi się, że taki jak mam obecnie czyli czarny jest dla auta najodpowiedniejszym bo prezentuje się w nim pięknie. Jednak gdy zobaczyłem w "Legendach motoryzacji" auto pana Krzysztofa Dobosiewicza które jest dokładnym odpowiednikiem mojego, tylko z silnikiem 220D, to zachorowałem na oryginalny kolor czyli 860H-grun. Ale jak zrobię przy okazji remontu to nie wiem nadal bo czerń +chromy+kremowa tapicerka to forma bliska mojemu ideałowi czyli czerni z czerwienią we wnętrzu. To są dylematy które bardzo ciężko jest rozwiać. Życzę powodzenia.

Tak na marginesie to były montowane także jako wyposażenie dodatkowe zagłówki tylne - kod 881 natomiast przednich to 573 bo od marca 1973 roku montowane były już seryjnie co zapewne wiesz.

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
 Tytuł: Re: Co wybrać!
Post: ndz lut 12, 2006 9:25 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
filippo pisze:
Wydaje mi się, że nie ma różnicy jeśli chodzi o komfort przy fotelach z zagłówkami czy też bez. Przecież nie jeździ się z głową o nie opartą dlatego nie rozumiem bolącej szyi.


Witam skoro mówisz ze myslisz ze nie ma róznicy to ...wyciągnij zagłowki i pojezdzij sobie 2 tygodnie po miescie i poza miastem bez nich wtedy zobaczysz jaka dużą rolę pełnią zagłówki...takie niepozorne i niby sie głow anie opiera ale... [oczko]

_________________
V


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 12, 2006 12:24 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Popey pisze:
Witam skoro mówisz ze myslisz ze nie ma róznicy to ...wyciągnij zagłowki i pojezdzij sobie 2 tygodnie po miescie i poza miastem bez nich wtedy zobaczysz jaka dużą rolę pełnią zagłówki...takie niepozorne i niby sie głow anie opiera ale...
_________________


Skoro tak to wyciągam zagłówki i spróbuję. Przy okazji może pozszywam mój bo trochę się podarł.

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 13, 2006 4:42 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Zagłówki w MB są po prostu doskonałe. Przy odpowiednim ustawieniu można opierać głowę cały czas, co na trasie jest rewelacyjne (aby tylko nie zasnąć).

Ale wracając do adremu: moja 115 200 nie ma zagłówków i tak mi się podoba. Jednak jak trafią mi się w tym kolorze tapicerki to kupię i "przeszczepię". Licho nie śpi. IMO dodawanie fabrycznego wyposażenia do auta nie jest zbrodnią - wielu kolegów dokłada wspomaganie, prawe lusterka, Beckery, pasy, webasto ... Nie widzę w tym nic złego.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 13, 2006 6:15 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2004 8:02 am
Posty: 1054
Lokalizacja: DST JO80MU
Bukol pisze:
to kupię i "przeszczepię".

Zawsze mniejsza szansa, ze leb urwie przy malej stluczce czy najechaniu na tyl.

Swoja droga jak piszesz, ustawienie to podstawa.
Jak posmigam Nienia kilka dni i wsiadam do Berlingo, to czuc badziewne zaglowki. Glowa leci do tylu a w trasie nie ma na czym jej oprzec.
Te MB sa genialne.

_________________
Pozdrawiam Qzyn

s123 240TD - 6.X.82; Taigabeige Drobinka

http://www.nanoelektrody.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 13, 2006 9:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sty 20, 2006 10:18 pm
Posty: 153
Lokalizacja: Radom
Dzięki wszystkim za wypowiedzi.Jednak kupię siedzenia z zagłówkami mimo ze cały czas walczy we mnie chęć zrobienia na orginał ale może to nie jest najważniejsze w posiadaniu takiego auta.Kocham moja 115 i nie koniecznie na orginał ale konieczni na ideał.W każdym razie dzięki za rady.Będę jeździł z zagłówkami.Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 19, 2006 9:25 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
qzyn pisze:
Te MB sa genialne.


Tak - co prawda te późniejsze w 123 są mniej wygodne. Oryginalne /8 i beczkowe z 1 serii są r e w e l a c y j n e.

PS - na szczęście bawarka też ma doskonałe.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl