misiek pisze:
Nie do konca tak jest jak piszesz.
W100 600 Landaulet w wersji czterodrzwiowej byl produkowany w okresie od 05.65 do 03.81, w wersji szesciodrzwiowej od 05.67 do 01.81.
Natomiast w roku 63 zmontowano kilka egzemplarzy przedseryjnych W100 600 i W100 600 Pullmann, ich seryjna (jesli w ogole tak to mozna okreslic) produkcja ruszyla we wrzesniu i listopadzie (odpowiednio krotki i Pullmann) roku 1964
![[ok]](./images/smilies/ok.gif)
Auto naprawde godne podziwu, jeden z najpieniejszych Mercedesow.
Pozdrawiam
To prawda – jest z tym trochę zamieszania.
W sumie co źródło to inna wersja.
Die Vorstellung des 600 war 1963 auf der Internationalen Automobil Ausstellung (IAA) in Frankfurt am Main. Am Anfang, d.h. ab den September 1964 war nur die kurze Version des 600 lieferbar, der Pullman folgte Zwei Monate später. Ab März 1965 war noch eine 6-türige Variante, die den langen Radstand hatte, lieferbar. Einen Monat später folgte noch das Landaulet auf der Basis des 4-türigen Pullman. Beim Landaulet war das hintere Teil des Fahrzeugs zum Cabriolet umgebaut. Erst deutlich später im Jahr 1971 war es möglich, einen 6-türigen Landaulet zu ordern. Übrigens, der erste Mercedes 600 ging nicht an eine prominente Adresse, sondern an einen amerikanischen Architekten. Er war nämlich der erste, der einen geordert hatte.
Der Mercedes 600 basaß einen 6,3 liter großen V8-Motor mit 184kW / 250PS. Seine Aussenlänge mit 5,54 Metern bei knapp 2,5 Tonnen Leergewicht übertraf den "Adenauer" (Mercedes 300) deutlich, der Pullman hatte sogar 6,24 Meter und ein Leergewicht von etwa 2.800 kg. Beide Fahrzeuge wurden wegen ihrem Verbrauch von etwa 25 bis 28 Litern je 100 Kilometer mit einem 112-liter großen Tank ausgerüstet. Der 600 hatte 1964 56.500 DM gekostet, der Pullman 63.500. Am Ende der Bauzeit im Jahr 1981 stieg der Preis entsprechend auf etwa 157.000 und 180.000 DM, was etwa eine verdreifachung des Preises in 17 Jahren bedeutete. Übrigens, 1981 hätte man für den Neupreis eines einfachen 600, gleich zwei 500SEL und noch einen 200D kaufen können.
Taki jak wyżej pogląd reprezentują na stronie:
http://www.mercedes500.de/berichte.html
Natomiast na oficjalnej stronie mercedesa jest jeszcze inna wersja:
http://www.cms.daimlerchrysler.com/emb_classic/0,,0-195-114617-1-114209-1-0-0-0-0-0-433-78641-0-0-0-0-0-0-1,00.html
Ale też myślę że jest to po prostu piękny mercedes (i podobnie jak Ty uważam: „…Auto naprawdę godne podziwu…”) i warty pokazania.
Pozdrawiam - S1
p/s
Co do seryjnej produkcji to też są róże dane na temat wyprodukowanej ilości sztuk rocznie.
Te pokazane wcześniej to były wersje „dyplomatyczne”.
Były też wersje biznes i dla „kowalskiego” jak np. ta:
wersje "ślubne"

:
W sumie dużo też było produkowanych w wersji do USA w wyposażeniu takim jak ten poniżej:
Tutaj więcej zdjęć tej wersji :
http://www.conceptcarz.com/view/vehicle ... leTypeID=0
Istotne jest to natomiast że określenie (sufix) - Landaulet było „zarezerwowane” dla wersji „cabrio” - (bez znaczenia czy krótki czy długi) .
Dodatkową ciekawostką – czy też zaskoczeniem mógł być mały (jak na to auto) bagażnik:
Oraz eleganckie „ukrycie” zapasowego koła:
A na sam koniec coś pokrzepiającego:
i zamknięte:
A jeżeli się komuś bardzo spodobał – a nie ma akurat wolnego miejsca w garażu – to proponuję odwiedzić stronę :
http://www.sunstartoys.com i kupić model.
Np. taki jak ten:
Są trzy kolory do wyboru!
