MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 05, 2025 1:26 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn gru 13, 2004 7:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 9:58 pm
Posty: 765
Lokalizacja: Kraków
Jako ciekawostka (nie wiem czy ktoś już to pokazywał):


Mercedes-Benz 600 Landaulet

Silnik V8 , 6332 cm³, (250 KM)
200 km/h w 11 s.
Mercedes ten był produkowany w latach od 1963 aż do 1981 !!!


Obrazek

Obrazek

Obrazek


S1


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 13, 2004 7:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 02, 2004 1:15 pm
Posty: 64
Lokalizacja: Witney/UK
Cudooooooo :o

_________________
Pozdrawiam


Donald
VW Passat 1.9 TDI 130PS i MB W168 A160


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 13, 2004 8:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 16, 2004 8:33 am
Posty: 217
Donald pisze:
Cudooooooo :o


Zgadzam sie

Ale w srodkowym rzedzie moze byc troszke ciasno [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 13, 2004 8:11 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
d0 200km/h to na pewno nie przyspieszy w 11 s! moze do 100 to tak! chyba jaks pomyłka wystapiła w danych......................
[oczko]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 13, 2004 8:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 9:58 pm
Posty: 765
Lokalizacja: Kraków
MADEJ pisze:
Donald pisze:
Cudooooooo :o


Zgadzam sie

Ale w srodkowym rzedzie moze byc troszke ciasno [zlosnik]



A teraz lepiej? :)

Obrazek


S1


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 13, 2004 8:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 9:58 pm
Posty: 765
Lokalizacja: Kraków
A tutaj z zamkniętym dachem:


Obrazek



Ciekawe, że cyrkle tu były fabrycznie !!!


I na pewno nie po to by ukryć rdzę. :)



S1


Ostatnio zmieniony wt gru 14, 2004 2:26 am przez Samsung1, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 13, 2004 8:37 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
No bajka [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 13, 2004 9:21 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Fabryczne cyrkle byly nie tylko w tym modelu:)
Tutaj akurat model 112 w dlugiej budzie, z szyba oddzielajaca przedzial pasazerski...
Obrazek
Najciekawsza wersja tego modelu jednak byl papieski z jednym duzym fotelem z tylu... Byl w na targach w Essen chyba dwa lata temu, ale tego zrobilem analogowym aparatem...

A i zwrodzcie uwage, ze wyslane przez Samsunga auta roznia sie dlugoscia czesci otwieranej, jedna ma do kierowcy, a druga tylko do sluzby.

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 13, 2004 9:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 9:58 pm
Posty: 765
Lokalizacja: Kraków
I jeszcze parę fotek. (Ten konkretnie egzemplarz pochodzi z 1970 roku i jest w naprawdę dobrym stanie).

Grill:

Obrazek

z przodu:

Obrazek

z boku:

Obrazek

elegancki dach:

Obrazek

z tyłu:

Obrazek

tył z bliska:

Obrazek

charakterystyczny wlot:

Obrazek

deska:


Obrazek


silnik:


Obrazek



chłodzenie:


Obrazek


i na koniec tabliczka: :)


Obrazek



S1 :)


Ostatnio zmieniony wt gru 14, 2004 3:46 am przez Samsung1, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 13, 2004 9:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 16, 2004 8:33 am
Posty: 217
100 razy wolalbym byc wozonym takim autkiem , a nie jakims Maybachem ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 13, 2004 10:16 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Szybko niech ktos rozkoduje Vin-zobaczymy wypas!!!!!!!!!!!!!! [zlosnik] [zlosnik] ;)

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
Post: pn gru 13, 2004 11:53 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
Samsung1 pisze:
Jako ciekawostka (nie wiem czy ktoś już to pokazywał):


Mercedes-Benz 600 Landaulet

Mercedes ten był produkowany w latach od 1963 aż do 1981 !!!


Nie do konca tak jest jak piszesz.
W100 600 Landaulet w wersji czterodrzwiowej byl produkowany w okresie od 05.65 do 03.81, w wersji szesciodrzwiowej od 05.67 do 01.81.
Natomiast w roku 63 zmontowano kilka egzemplarzy przedseryjnych W100 600 i W100 600 Pullmann, ich seryjna (jesli w ogole tak to mozna okreslic) produkcja ruszyla we wrzesniu i listopadzie (odpowiednio krotki i Pullmann) roku 1964 [ok]

Auto naprawde godne podziwu, jeden z najpieniejszych Mercedesow.

Pozdrawiam

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
Post: wt gru 14, 2004 12:56 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 9:58 pm
Posty: 765
Lokalizacja: Kraków
misiek pisze:

Nie do konca tak jest jak piszesz.
W100 600 Landaulet w wersji czterodrzwiowej byl produkowany w okresie od 05.65 do 03.81, w wersji szesciodrzwiowej od 05.67 do 01.81.
Natomiast w roku 63 zmontowano kilka egzemplarzy przedseryjnych W100 600 i W100 600 Pullmann, ich seryjna (jesli w ogole tak to mozna okreslic) produkcja ruszyla we wrzesniu i listopadzie (odpowiednio krotki i Pullmann) roku 1964 [ok]

Auto naprawde godne podziwu, jeden z najpieniejszych Mercedesow.

Pozdrawiam



To prawda – jest z tym trochę zamieszania.
W sumie co źródło to inna wersja. :)

Die Vorstellung des 600 war 1963 auf der Internationalen Automobil Ausstellung (IAA) in Frankfurt am Main. Am Anfang, d.h. ab den September 1964 war nur die kurze Version des 600 lieferbar, der Pullman folgte Zwei Monate später. Ab März 1965 war noch eine 6-türige Variante, die den langen Radstand hatte, lieferbar. Einen Monat später folgte noch das Landaulet auf der Basis des 4-türigen Pullman. Beim Landaulet war das hintere Teil des Fahrzeugs zum Cabriolet umgebaut. Erst deutlich später im Jahr 1971 war es möglich, einen 6-türigen Landaulet zu ordern. Übrigens, der erste Mercedes 600 ging nicht an eine prominente Adresse, sondern an einen amerikanischen Architekten. Er war nämlich der erste, der einen geordert hatte.

Der Mercedes 600 basaß einen 6,3 liter großen V8-Motor mit 184kW / 250PS. Seine Aussenlänge mit 5,54 Metern bei knapp 2,5 Tonnen Leergewicht übertraf den "Adenauer" (Mercedes 300) deutlich, der Pullman hatte sogar 6,24 Meter und ein Leergewicht von etwa 2.800 kg. Beide Fahrzeuge wurden wegen ihrem Verbrauch von etwa 25 bis 28 Litern je 100 Kilometer mit einem 112-liter großen Tank ausgerüstet. Der 600 hatte 1964 56.500 DM gekostet, der Pullman 63.500. Am Ende der Bauzeit im Jahr 1981 stieg der Preis entsprechend auf etwa 157.000 und 180.000 DM, was etwa eine verdreifachung des Preises in 17 Jahren bedeutete. Übrigens, 1981 hätte man für den Neupreis eines einfachen 600, gleich zwei 500SEL und noch einen 200D kaufen können.

Taki jak wyżej pogląd reprezentują na stronie: http://www.mercedes500.de/berichte.html

Natomiast na oficjalnej stronie mercedesa jest jeszcze inna wersja:

http://www.cms.daimlerchrysler.com/emb_classic/0,,0-195-114617-1-114209-1-0-0-0-0-0-433-78641-0-0-0-0-0-0-1,00.html


Ale też myślę że jest to po prostu piękny mercedes (i podobnie jak Ty uważam: „…Auto naprawdę godne podziwu…”) i warty pokazania.


Pozdrawiam - S1 :)



p/s

Co do seryjnej produkcji to też są róże dane na temat wyprodukowanej ilości sztuk rocznie.

Te pokazane wcześniej to były wersje „dyplomatyczne”.

Były też wersje biznes i dla „kowalskiego” jak np. ta:

Obrazek

wersje "ślubne" :) :

Obrazek

W sumie dużo też było produkowanych w wersji do USA w wyposażeniu takim jak ten poniżej:

Obrazek


Tutaj więcej zdjęć tej wersji :

http://www.conceptcarz.com/view/vehicle ... leTypeID=0


Istotne jest to natomiast że określenie (sufix) - Landaulet było „zarezerwowane” dla wersji „cabrio” - (bez znaczenia czy krótki czy długi) .


Dodatkową ciekawostką – czy też zaskoczeniem mógł być mały (jak na to auto) bagażnik:

Obrazek

Obrazek

Oraz eleganckie „ukrycie” zapasowego koła:

Obrazek

A na sam koniec coś pokrzepiającego: :)

Obrazek

i zamknięte: [zlosnik]

Obrazek


A jeżeli się komuś bardzo spodobał – a nie ma akurat wolnego miejsca w garażu – to proponuję odwiedzić stronę : http://www.sunstartoys.com i kupić model. :)

Np. taki jak ten:


Obrazek


Są trzy kolory do wyboru! :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 15, 2004 1:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 9:58 pm
Posty: 765
Lokalizacja: Kraków
*******************************************************

Kolejną ciekawostką może być też to, że podobne rozwiązanie w wielkości i proporcji składanego ( tylko od połowy dachu) a także w sposobie upinania złożonego dachu – zastosowano w dość rzadkim modelu mercedesa W-201 – a mianowicie w modelu „W-201/190E TagaCabrio”.

Wiem, że model W-201 ma tu na forum kilku dość zdecydowanych przeciwników, ale myślę, że to nietypowe i rzadkie rozwiązanie (jak i sam model „TagaCabrio” ) – warte jest pokazania.

Pozdrawiam – S1


Oto „W-201/190E TagaCabrio”:


Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 15, 2004 2:22 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 29, 2004 12:00 pm
Posty: 977
Numer GG: 2336868
Lokalizacja: Konopnica pod Lublinem,teraz W-wa
Auto wyjątkowe, ale ja wolę być kierowcą niż pasażerem - nie dla mnie.

Pamiętam natomiast, że przez jakiś czas był na sprzedaż w Californi

egzemplarz, w którym jeżdził i przemawiał do tłumu Nicolae Chaucescu.

Cena 500 000 USD

Nie pamiętam przebiegu :D

_________________
1974 W115 240D 3.0 - Kubuś
1978 W107 450 SLC 5.0
ex. 1985 W126 500 SE, 1982 W123 240D USA
Tel. 668 459 362


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl