| MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
| jak przejechać przez głęboki śnieg i czym? https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=6817 |
Strona 1 z 2 |
| Autor: | polu [ śr cze 23, 2004 7:33 pm ] |
| Tytuł: | jak przejechać przez głęboki śnieg i czym? |
Mam taki dylemat: Zima. Wyjeżdżam z domu a tu... Jest sobie droga (1km, polna, nie odsnieżana) zasypana śniegiem na tyle,że zwykłe autko z napędem na jedną oś zakopie się (tzn. opiera się podwoziem na śniegu). Jakie auto jak sobie radzi z takim problemem chodzi mi o osobówki 4x4 i terenówki. Do jak głęgokiego śniegu poradzi sobie z przejazdem terenówka? Czy i na ile poprawiają sprawę łańcuchy? Czy znacie jakieś sposoby jak przejechać bez pomocy przez taki głębszy nawiany z pola śnieg? |
|
| Autor: | Kraus [ śr cze 23, 2004 7:42 pm ] |
| Tytuł: | |
Ja od siedmiu lat mam dom na takiej konkretnej grapie . Jak chcesz autko tylko na zime , to kup sobie samuraja z twardym dachem i pożądne zimówki, , samuraj jest lekki - nie zapada się tak w śnieg. żaden samochód nie da ci gwarancji że przejedziesz |
|
| Autor: | Ocet [ śr cze 23, 2004 7:57 pm ] |
| Tytuł: | |
Rudolf Radzi sobie dobrze, duzo zalezy od rozpedu i dlugosci odcinka. Mozna wczesniej sobie wykopac miejsce na usmiech, bo tu przewaznie jest problem. Zdjac plastyk i przygotowac sie, ze blacha na dole sie pognie. Jechac na prostych kolach i nie stawac... |
|
| Autor: | Albert [ śr cze 23, 2004 10:10 pm ] |
| Tytuł: | |
łańcuchy to podstawa. nastepnie w osobowce- patrz wypowiedz Octa, w terenowce - zalaczyc naped 4x4, zalaczyc reduktor, utrzymywac predkosc i lekko sie napedzic. Wycofac jak czujesz ze sie kopie a nie drazyc az siadziesz na mostach. lopata, szufla i kozuch zawsze powinny byc w bagazniku |
|
| Autor: | QATO [ czw cze 24, 2004 4:56 pm ] |
| Tytuł: | |
Witam serdecznie Jezeli chodzi o osobowe to z wlasnych doswiadzczen bardzo polecam Nissana Prairie+dobre zimowki . Dwukrotnie bardzo milo mnie zaskoczyl w takich sytuacjach, nie bylo praktycznie mowy o jechaniu jakimkolwiek osobowym samochodem, a jednak, co ciekawe po mnie tez nikt nie przejechal. Dosc wysoko byl skubaniec zawieszony. Dodam ze byla to wersja z przednim napedem , byly tez 4x4 ale nie mialem przyjemnosci sprzawdzic jak sie prowadzi. PZDR |
|
| Autor: | outsider [ czw cze 24, 2004 8:59 pm ] |
| Tytuł: | |
Wymieniacie różne samochody, a ja powiem, że beczka jest i tak najlepsza. Podstawą są dobre opony, łańcuchy i troche umięjętności. Jeszcze nie zdarzyło mi się zostać gdziekolwiek beczką, dla porównania podam, że C klasą raz zostałem w lesie |
|
| Autor: | panklex [ czw cze 24, 2004 10:42 pm ] |
| Tytuł: | |
polecam subaru chocby legacy np. samochód lekki permamentny napęd na 4 koła a nie żadne 4x4 no i opcjonalnie reduktor ,super niezawodnośc i cena używanych modeli znośna a łańcuchy to moga pomóc trochę na lodzie albo jak masz kiepskie opony(a jak masz subaru to chyba tylko jako ozdoba w garażu) |
|
| Autor: | BECKER [ pt cze 25, 2004 12:24 am ] |
| Tytuł: | |
Panowie lato za pasem a Wy rozmawiacie o zimie?? brrrrrrrryyyyyyyy |
|
| Autor: | Albert [ pt cze 25, 2004 4:41 am ] |
| Tytuł: | |
hehehe.. panklex, a czym sie rozni naped na cztery kola od 4x4 ? a lancuchy w 4napedowce to dalej podstawa jesli chodzi o jazde w sniegu. nawet na MT sie zaklada lancuchy bo sie bieznik zapycha sniegiem, a co dopiero na zwykle zimowki. chyba ze w subaru bedziesz mial simexy
|
|
| Autor: | wiedzmin [ pt cze 25, 2004 9:16 am ] |
| Tytuł: | |
cywilnym autem dojezdzasz do konca cywilizacji a potem przesiadasz sie do Gaz-ika Uaz-a Gelandy albo Unimoga.. to ostatnie jest najlepsze... NAped na 4x4 reduktory i blokady odpalasz i wio... Opony najlepiej maxymalne kartofloki ktore wyryja wszystko .... http://www.rajdy4x4.pl/rajdy/2004/3_mas ... 0_1603.jpg http://www.rajdy4x4.pl/rajdy/2004/3_mas ... 0_1607.jpg |
|
| Autor: | panklex [ pt cze 25, 2004 9:35 am ] |
| Tytuł: | |
albert napęd 4x4 niczym się nie różni od napędu na cztery koła ale różni się od napędu awd 4x4 to napęd na jedna oś z dołączanym napędem jednej osi a awd to napęd permanentny. o wiedzmin mercedesy unimogi to jedne z najciekawszych terenówek jakimi jeździłem niestety na codzień się nie nadają bo pomimo 6 biegów do przodu i do tyłu nie wyciągają więcej niz 60km/h ale po włączeniu blokad mechanizmów to mało który teren straszny |
|
| Autor: | Wookee [ pt cze 25, 2004 1:19 pm ] |
| Tytuł: | |
Chyba można takowego potwora użyć do przetarcia szlaku. |
|
| Autor: | Sebian [ pt cze 25, 2004 1:59 pm ] |
| Tytuł: | |
Ja odpowiem na drugą część Twojego pytania postawionego w temacie tego wątku, czyli "czym?" Najwygodniej i politycznie poprawnie będzie Ci przesiąść się w samochód Mercedesa do zadań specjalnych, czyli w odpowiedznio wyposażonego Unimoga I nie ma mocnych, żebyś nie dał rady
|
|
| Autor: | Albert [ pt cze 25, 2004 2:04 pm ] |
| Tytuł: | |
to fantastycznie, tylko ze nie dopisales ze chodzi Ci o AWD dalej podtrzymuje swoja opinie : lancuchy, reduktor, dopiety naped i stale do przodu. Mam tez pytanie, czy w Lutym jest planowany watek " jak chronic auto przed palacym sloncem i wysoka temperatura powietrza? " ?
|
|
| Autor: | Sebian [ pt cze 25, 2004 2:23 pm ] |
| Tytuł: | |
Albert pisze: Mam tez pytanie, czy w Lutym jest planowany watek " jak chronic auto przed palacym sloncem i wysoka temperatura powietrza? " ?
![]() A to już chyba dla sympatyków TV-Marketu itp. pierdół - przypadkiem widziałem jakieś prezentracje past, które chronią karoserię nawet przed światłem lasera, anie tylko promieni słonecznych
|
|
| Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|