MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Duzy silnik V6 a jednak oszczędny.
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=60283
Strona 1 z 3

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ ndz lis 04, 2012 6:43 pm ]
Tytuł:  Duzy silnik V6 a jednak oszczędny.

Panowie progres jest.Pacjent to ML164 320CDI.Koła 19 chyba 255 waga z paliwem i 2 osobami około 2500kg .Normalna jazda.Pierwsza połowa czyli 250km dało 8,9 pozniej jechalismy troszke wolniej bo prowadzilismy auto ktore jest dosc powolne. Wiec 80-100 tylko.Efekt widac na foto.Srednia 11ltr z 8tys km dotyczy głownie jazdy po miescie-wokoło komina- czasem do koscioła i do sklepu po 3 km.MB z lat 80-90 nie zblizą sie niestety do tych srednich porównujac moc,osiągi i klasę auta.Niestety nic nie zastąpi ponad 500 Nm przy 1500 obr [hihi] [zlosnikhihi]

Załączniki:
ml164 001.jpg
ml164 001.jpg [ 16.84 KiB | Przejrzano 959 razy ]
ml164 002.jpg
ml164 002.jpg [ 16.26 KiB | Przejrzano 959 razy ]

Autor:  WeebShut [ pn lis 05, 2012 12:12 am ]
Tytuł:  Re: Duzy silnik V6 a jednak oszczędny.

I czym tu się chwalić. Nie dość, że V6 to jeszcze gnojożer. Na porównanie daje Ci wynik z trasy z prędkościami nie przekraczającymi 140 ale nie schodzącymi poniżej 100, na pokładzie 4.4 V8 , 3 osoby i pełny bagażnik [zlosnikhihi]

Wynik z komputera: Spalanie1 ;)
Obrazek

Autor:  bary123ce [ pn lis 05, 2012 7:54 am ]
Tytuł:  Re: Duzy silnik V6 a jednak oszczędny.

no dobra, ale taki ML nigdy nie osiągnie spalania nr 2 ;)

Autor:  Bukol [ pn lis 05, 2012 8:06 am ]
Tytuł:  Re: Duzy silnik V6 a jednak oszczędny.

bary123ce pisze:
no dobra, ale taki ML nigdy nie osiągnie spalania nr 2 ;)


Bo sie wczesniej zepsuje :)

Autor:  Worek [ pn lis 05, 2012 8:57 am ]
Tytuł:  Re: Duzy silnik V6 a jednak oszczędny.

Bukol pisze:
Bo sie wczesniej zepsuje


Albo zgnije.

Autor:  bary123ce [ pn lis 05, 2012 8:57 am ]
Tytuł:  Re: Duzy silnik V6 a jednak oszczędny.

co prawda to prawda ;) [zlosnik]

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pn lis 05, 2012 10:19 am ]
Tytuł:  Re: Duzy silnik V6 a jednak oszczędny.

Pieprzenie- wiadomo ze auto bardziej nowoczesne to wiecej usterek.W przyszłym roku poszukam 320CDI w budzie 211 do tego chips na 280KM i 600-650 niutona i takie 4,4 nie ma co startować.Obecne modele BMW czy MB z takimi dieslami w okolicach 300KM mają do setki w okolicach 5sek.Teraz jakos obejrzałem tak juz tylko koncowke wTV programu o jakiejs nowej BMW 5 ktora ma diesla do setki 4,5 sek a biturbo benzyna o podobnej mocy 5,5 [hihi] Jak narazie ML jest bezawaryjny (odpukać)a to sam poczatkowy rocznik.WeebShut zeby wynik spalania był miarodajny to trzeba by porownywac X5 a nie 5 ktora wazy 1850KG około , jest niska i napewno nie ma koł ktore jedno samemu cięzko unieśc. [hihi] Ten silnik to idealny kompromis pomiedzy spalaniem trasta miasto.Wiadomo ze kazdy by chciał jezdzic benzyną V8 ale niestety to wtedy w miescie obowiazuje spalanie nr 2 [zlosnikhihi]A na marginesie ten silnik w trasie w autach typu C czy E klasa spokojnie schodzi w okolice 6 ltr.

Autor:  Bukol [ pn lis 05, 2012 10:22 am ]
Tytuł:  Re: Duzy silnik V6 a jednak oszczędny.

Moj duzy silnik, a w zasadzie 2:

Załącznik:
Lex_spalanie.JPG
Lex_spalanie.JPG [ 31.85 KiB | Przejrzano 848 razy ]


Godzina 17:11, W-wa i mega-korek. Komputer pokazuje spalanie z ostatnich 30 minut, minuta po minucie. Tam gdzie jest zero oznacza jazde tylko na elektrycznym. Auto przez 30 minut jazdy tylko na 12 minut uruchomilo silnik spalinowy, 18 jadac na baterii. Ponizej wyswietlone srednie spalanie od ostatniego resetu, czyli pewnie z jakis 5.000km. Wskazania komputera i jego wyliczenia potwierdzaja sie przy tankowaniu. A mowimy o takich parametrach: laczna moc silnikow - matematycznie 500KM, jednoczesnie do wygenerowania 350KM, 0-100 - 6s, Vmax 270 itp. No jak to nie jest dobry wynik...

Autor:  Bukol [ pn lis 05, 2012 10:29 am ]
Tytuł:  Re: Duzy silnik V6 a jednak oszczędny.

Co do spalania wspolczesnych pseudo-terenowek vs Gela: G300TD 177KM spala srednio ok. 15l/100. Komornick jezdzi X5 3.0 dezel i jemu pali ok. 12. Wspolnik Krzyska smiga ML'em 320CDI i po Wawie tez ponizej 12-tu nie da rady. Zatem 3 litry mniej w porownaniu do archaicznego kanciaka na dwoch sztywniakach, ramie i ze starym dieslem to nie jest jakis mega krok do przodu. A moja zona potrafi Gela spalic i 12 :) Do dzis dnia nie wiem jak to robi, mi sie nie udaje :)

Ale gratuluje zadowolenia z auta i oby sluzylo bezawaryjnie. Ja juz sie na diesla chyba nie zdecyduje, za duzo komplikacji w tych nowych, filtry czastek stalych itp. Cala oszczednosc na paliwie bierze w leb jak cos sie zepsuje.

Autor:  lecho [ pn lis 05, 2012 10:31 am ]
Tytuł:  Re: Duzy silnik V6 a jednak oszczędny.

Tu się zgodzę z przedmówcą, współczesne silniki Mercedesa to nie tylko moc i komfort podróżowania autem z silnikiem na błoto. To również naprawdę bezawaryjne jednostki. Sam ujeżdżam w211 z silnikiem 3.2cdi w rzędzie. Mam na nim przebieg grubo ponad 400tyś km i spalanie z prędkościami na trasie w granicach 120-140 km/h daje spokojne 6.3 litra...

Autor:  szymon.dziawer [ pn lis 05, 2012 10:37 am ]
Tytuł:  Re: Duzy silnik V6 a jednak oszczędny.

Co do tego motoru w W211. Wracałem ostatnio z Kolonii do Warszawy, czyli nieco ponad 1100 km W211 320CDI. Mercedes trasę pokonał w 7 h z przerwą na obiad i tankowania. Kierowca jechał 220 km/h na tempomacie. Fakt, że Niemcy mieli święto narodowe i było dość pusto i nie było ciężarówek na autobahnie. Na tym dystansie i przy tej prędkości samochód spalił średnio 10,9 l napędu.
Też bym tak chciał
Ciekawi mnie, ile by spalił przy rozsądnej prędkości (powiedzmy 150 km/h)?

Autor:  szymon.dziawer [ pn lis 05, 2012 10:38 am ]
Tytuł:  Re: Duzy silnik V6 a jednak oszczędny.

lecho pisze:
w211 z silnikiem 3.2cdi w rzędzie.
serio? :-?

Autor:  WeebShut [ pn lis 05, 2012 10:40 am ]
Tytuł:  Re: Duzy silnik V6 a jednak oszczędny.

MERCEDES 4 EVER pisze:
Pieprzenie- wiadomo ze auto bardziej nowoczesne to wiecej usterek

Jestem ciekaw co takiego ma, czego mój klamot nie posiada [zlosnikhihi]

MERCEDES 4 EVER pisze:
W przyszłym roku poszukam 320CDI w budzie 211 do tego chips na 280KM i 600-650 niutona i takie 4,4 nie ma co startować.

Z chęcią się zmierzę jak już znajdziesz - uprzedzę Cię, że u mnie już jest ponad pół roku po zmianie softu.

MERCEDES 4 EVER pisze:
WeebShut zeby wynik spalania był miarodajny to trzeba by porownywac X5 a nie 5 ktora wazy 1850KG około , jest niska i napewno nie ma koł ktore jedno samemu cięzko unieśc. [hihi]

Nie wiem jakie masz koła u siebie, ale w 500 litrowym bagażniku w E39 jak jadę na wymianę mieszczę ... tylko jedno [zlosnik] Aczkolwiek buda i masa samochodu na pewno ma spory wpływ na obniżenie spalania w porównaniu do SUVowych parchów ;)


MERCEDES 4 EVER pisze:
Ten silnik to idealny kompromis pomiedzy spalaniem trasta miasto.Wiadomo ze kazdy by chciał jezdzic benzyną V8 ale niestety to wtedy w miescie obowiazuje spalanie nr 2 [zlosnikhihi]A na marginesie ten silnik w trasie w autach typu C czy E klasa spokojnie schodzi w okolice 6 ltr.

Powiem Ci szczerze, że denerwuje mnie ostatnio, że 3.5 litrowe gnojożery do 200 km/h nie ustepują na krok mojemu V8 i jakby nie:
- filtry cząstek
- wtryskiwacze
- gówniane paliwo
- kopcenie na czarno
- klekot
I pewnie kolejnych 100 rzeczy, to przy zakupie nastepnego zastanowiłbym się na dieslem [hihi] [hihi]

Autor:  Bukol [ pn lis 05, 2012 11:01 am ]
Tytuł:  Re: Duzy silnik V6 a jednak oszczędny.

szymon.dziawer pisze:
lecho pisze:
w211 z silnikiem 3.2cdi w rzędzie.
serio? :-?


Szczepan :)

Ale fakt - w trasie taki silnik potrafi malo spalic. Przy predkosciach o ktorych piszesz mi hybryda spali 11-12, co i tak jest swietnym wynikiem. Rekord w trasie (W-wa - Amsterdam) to 8/100, ale prowadzila zona z corka na zmiane i raczej 200 nie przekraczaly, ponoc 160 to byla norma. Zatem porownywalnie do diesla, a ciszej i bez kopcenia. Ale jak tu cos piardnie ... :) masakra :)

Autor:  Bukol [ pn lis 05, 2012 11:03 am ]
Tytuł:  Re: Duzy silnik V6 a jednak oszczędny.

lecho pisze:
Tu się zgodzę z przedmówcą, współczesne silniki Mercedesa to nie tylko moc i komfort podróżowania autem z silnikiem na błoto. To również naprawdę bezawaryjne jednostki. Sam ujeżdżam w211 z silnikiem 3.2cdi w rzędzie. Mam na nim przebieg grubo ponad 400tyś km i spalanie z prędkościami na trasie w granicach 120-140 km/h daje spokojne 6.3 litra...


Raczej V6 :) Chyba ze masz Szczepana.

Slyszalem o takich mozliwosciach. Ja mialem 211 220CDI i tez sie dalo zejsc do 6, ale to tyko 4 cylinderki i pojemnosc nikczemna. Auto ma obecnie jakies 230.000 i nadal jezdzi bezawaryjnie.

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/