MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 11:39 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz maja 20, 2012 11:53 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 05, 2009 10:47 pm
Posty: 409
Lokalizacja: Sulistrowice/Wrocław
http://moto.allegro.pl/audi-80-b3-1-6d- ... 41482.html

Co sądzicie?

Wogóle jak z motorem 1.6 diesel, daje radę ?

_________________
Audi 80 1.9 TDI 92’
Citroen Evasion 1.8i 99’

ex:
w123 200D 81’
w123 300D 78’
w201 2.5D 91’
w124 300D 88’
w124 E200T 96’
w202 C230 97’


-----------------------------
PRACOWNIA RENOWACJI MEBLI I STOLARKI ZABYTKOWEJ "U N D"
tel. 693 527 967


Na górę
Post: ndz maja 20, 2012 12:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 557
Sądzę, że to szrot i powinien jechać prosto na złomowisko.
Rowery są droższe.

_________________
[URL=https://za10groszy.pl/start/496330124/index.html]Wszystko za 10 groszy ![/URL]


Na górę
Post: ndz maja 20, 2012 1:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 05, 2009 10:47 pm
Posty: 409
Lokalizacja: Sulistrowice/Wrocław
Nie, nie...

Od razu powinienem dać zamysł.
Chodzi o samochód tani, ekonomiczny, taki właśnie lekki rzęch, żeby nie było żalu jak się zarysuje czy coś.
Auto do przemieszczania - zdobywania doświadczenia przez młodego kierowce.

Czas użytkowania nie więcej niż rok.

Taki jest cel takiego pojazdu,

Czy po takim naświetleniu sprawy mogę prosić o obiektywny komentarz?

_________________
Audi 80 1.9 TDI 92’
Citroen Evasion 1.8i 99’

ex:
w123 200D 81’
w123 300D 78’
w201 2.5D 91’
w124 300D 88’
w124 E200T 96’
w202 C230 97’


-----------------------------
PRACOWNIA RENOWACJI MEBLI I STOLARKI ZABYTKOWEJ "U N D"
tel. 693 527 967


Na górę
Post: ndz maja 20, 2012 7:36 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Myślałem, że w audi nie ma wolnossącego 1,6D, tylko na turbinie. Jeżeli jednak się mylilem to 55KM daje rade pewnie tak jak beczka 2.0D.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: ndz maja 20, 2012 9:19 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn maja 31, 2010 2:57 pm
Posty: 0
Kolego, nie zrażaj się. Byłem niedawno w podobnej sytuacji. Potrzebowałem auta na zimę i do obsłużenia budowy. Przypadkiem na giełdzie trafiłem własnie na audi o jakim piszesz tylko w benzynie. Dałem za niego 2500 z, stan śmiało można powiedzieć, że idealny, zarówno w środku jak i na zewnatrz. W ciągu jesieni i zimy nie zrobilem nim wiele kilometrów, ok. 5tys ale przewoził cement, zaprawy, kleje, kafelki jak ciężarówka i do pracy również mnie woził. Po zakończeniu budowy naprawdę sprzedawałem go z żalem i wziąlem identyczne pieniadze a eksploatacja kosztowała mnie tylko paliwo, 0 napraw i nakładów. Samochód naprawdę gody polecenia ale ja bym brał jednak w benzynie.


Na górę
Post: ndz maja 20, 2012 9:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 16, 2009 8:03 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Warszawa [WY]
Nie pomogę nazbyt – jednak w latach ’90 miałem kolejno B2 model z silnikiem 1,6D, a następnie model B3 z silnikiem 1,8 benz (oba z automatem). Z tego co pamiętam, B3 było cięższe i jeździło gorzej z silnikiem 1,8 benz niż poprzedni model z 1,6D. Więc B3 z 1,6 D rokuje dla mnie marnie.

_________________
C123 230CE
C123 300CD
C114 250CE
C124 300CE


Na górę
Post: ndz maja 20, 2012 11:23 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
Jak na rok to bym się nie zastanawiał. Ogólnie auta nie do zabicia.

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: pn maja 21, 2012 10:10 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
Ze zdjęć to widać co widać. Bez obejrzenia to można wróżyć jak z fusów. Części tanie, silnik pancerny - ale jak szrot to w krótkim czasie będzie przeinwestowana albo będzie stała. Ciekawa alternatywa dla Gofra Mk2 - choć gofer z tym silnikiem odpycha się lepiej.

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Post: wt maja 22, 2012 8:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Zona miala B3 i B4. W B3 silnik 1.8S (90KM - monowtrysk, gazownie dzielnie znosil i juz jako tako jechal). Czesci smiesznie tanie, autko mocne i niezawodne, choc zeby np. w 1.8S wymienic termostac za 14zl trzeba wywalic pompe wspomagania - gdzie robocizna 50-100zl.

Zona i ja bardzo mile wspominamy te oba audi. Zero problemow.

ciekawa alternatywa jest model 1.6 turboD - to juz ma 80KM i jakis tam moment obr. Moja siostra dawno, dawno temu maila 1.6D i choc autko idealnie utrzymane i praktycznie bezobslugowe to uczy pokory. Moga wyprzedzic Cie rowerzysci [hihi]

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
Post: czw maja 24, 2012 11:58 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2011 10:57 pm
Posty: 119
Lokalizacja: Szczecin
Obecnie posiadam B3 z 1.8 gaźnikowym + LPG - złego słowa na ten samochód nie mogę powiedzieć - na gazie żadnych problemów, bo to w końcu gaźnik, spalanie na poziomie 8-9 l. LPG, części śmiesznie tanio, auto ogólnie proste w budowie, bardzo trwałe + ocynk na blachach.

Ogólnie: Bardzo dobry daily driver.

EDIT: Mojego kupiłem za 900 - był ubezpieczony i miał przegląd świeży, po włożeniu ~ 400 pln w niezbędne części zrobiłem już ponad 20 kkm...


Na górę
Post: pt maja 25, 2012 9:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Zdecydowanie polecam. Miałem to wiem. Mój był właśnie 1,6D bez turba.
Spalanie latem w trasie 4,7L , miasto 6, zimą 7. Vmax 160, z wyprzedzaniem też nie najgorzej.
Do 120km/h komfortowo i w miarę cicho. Warto kupić ze wspomaganiem.
Wygodna, solidna fura, a w benzynie to w ogóle rakieta wyprzedzająca swoją epokę.

A teraz na co należy zwracać uwagę przy silniku 1,6D:
- mocowanie alternatora, czy oryginalne i nie rzeźbione, czy pasek idzie równo, bo to często się lubi psuć. Wiem bo w golfie z tym samym silnikiem dział się to samo. Rozwiercałem blok z gwintu M8 na M10 przy tym mocowaniu i później było OK
- śruby,szpilki mocujące kolektor dolotowy, lubią się łamać, bo silnikiem generalnie telepie i coś czasem lubi się odkręcić.
- poduszka silnika, zwłaszcza lewa
- nagrzewnice lubią, padać
- czujnik temp. w chłodnicy, wyjąć wtyczkę, sprawdzić czy wentylator się załączy po zmostkowaniu.

- pilnować czystości filtra powietrza bo z brudnym będzie miał przepał.

- Te silniki z racji swojego wieku będą brać olej, sprawdzić przed kupnem stan na bagnecie.
U mnie w golfie jak i w audi przy przebiegach około 50km/ dzień było jakieś 0,5L dolewki na miesiąc

Zawieszenie, lubią polecieć łączniki stabilizatora z przodu, ale to groszowa sprawa.

UWAGA! w wersji z tarczami hamulcowymi z tyłu (nie wiem czy były też bębny) koniecznie sprawdzić działanie hamulca ręcznego, jeśli linki całe a nie działa to ratunkiem jest tylko wymiana zacisków na sprawne, bo tam lubią się mimośrody zatrzeć, i nie ma szans aby to naprawić. Tu można zejść z ceny jeśli ręczny nie działa.

Obejrzeć auto od spodu, bo oryginalne przewody hamulcowe po tylu latach beda mocno skorodowane, chyba że ktoś wymienił na miedź.

Nadwozie:
- jeśli nie bity to rdzy będą śladowe ilości jeśli w ogóle będą i u mnie w roczniku 90 tylko purchelki na przednich błotnikach.
- lubią opadać drzwi kierowcy.


Chętnie jeszcze wrócę do tego auta, ale w wersji quattro.

pozdro!

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: pn maja 28, 2012 11:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 05, 2009 10:47 pm
Posty: 409
Lokalizacja: Sulistrowice/Wrocław
Dzięki bardzo oress za tak duży komentarz w temacie.
Właśnie mimo wszelkich minusów jednak decydowałbym się na na wolnossący 1.6 Diesel.
Szukam uporczywie owego wozidełka do maks 1300 zł, bo teraz można za tyle łyknąć taki wozik.

_________________
Audi 80 1.9 TDI 92’
Citroen Evasion 1.8i 99’

ex:
w123 200D 81’
w123 300D 78’
w201 2.5D 91’
w124 300D 88’
w124 E200T 96’
w202 C230 97’


-----------------------------
PRACOWNIA RENOWACJI MEBLI I STOLARKI ZABYTKOWEJ "U N D"
tel. 693 527 967


Na górę
Post: sob lip 28, 2012 11:02 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 05, 2009 10:47 pm
Posty: 409
Lokalizacja: Sulistrowice/Wrocław
Audi 80 1.6D B3 nabyte.
Wersja uboga bez wspomagania.
Ma tylko centralny.

Nie dymi, nie kopci, oleju nie bierze.
Rozrząd robiony 10 tys km temu.
Bez turbiny, skrzynia manual 5-biegów.

Zrobiliśmy całe zawieszenie i jest super.
Kosztował 1300 zł po targowaniu.

Wybitnie tani. Ostatnio za 9 litrów zrobiliśmy 210 kilometrów.
Niesamowity - kupiliśmy, jako alternatywa dla mpk i innych public transport.

_________________
Audi 80 1.9 TDI 92’
Citroen Evasion 1.8i 99’

ex:
w123 200D 81’
w123 300D 78’
w201 2.5D 91’
w124 300D 88’
w124 E200T 96’
w202 C230 97’


-----------------------------
PRACOWNIA RENOWACJI MEBLI I STOLARKI ZABYTKOWEJ "U N D"
tel. 693 527 967


Na górę
Post: pn lip 30, 2012 11:23 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Gratulacje, stare Audi też mi sie bardzo podobały. Silnik na pewno bardziej ekonomiczny niż w mercedesach, ale ten dźwięk dla mnie nie do przyjęcia.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: wt sie 07, 2012 10:44 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 05, 2009 10:47 pm
Posty: 409
Lokalizacja: Sulistrowice/Wrocław
No cóż. Od razu mówię, że samochód przejściowy.
Po prostu , żeby był tani i ekonomiczny, potem zmienimy na w201 190D

_________________
Audi 80 1.9 TDI 92’
Citroen Evasion 1.8i 99’

ex:
w123 200D 81’
w123 300D 78’
w201 2.5D 91’
w124 300D 88’
w124 E200T 96’
w202 C230 97’


-----------------------------
PRACOWNIA RENOWACJI MEBLI I STOLARKI ZABYTKOWEJ "U N D"
tel. 693 527 967


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl