MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Duzy SUV/pseudo-terenowka
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=55038
Strona 1 z 3

Autor:  Bukol [ wt cze 28, 2011 5:30 pm ]
Tytuł:  Duzy SUV/pseudo-terenowka

Hej,

ma ktos z Was doswiadczenia z ponizszymi autami:

1. Audi Q7 (3.0 tdi, 3.6 fsi, 4.2 fsi)
2. VW Touareg (3.0 tdi, 3.2 fsi, 3.6 fsi)
3. Toyota LC D4D
4. Volvo XC90
5. Subaru Tribeca 3.6 H6
6. inne z tego segmentu?

Zbieram wszelkie mozliwe informacje, glownie te negatywne :) bo zachwytow i och-ach'ow mozna sie naczytac do woli w sieci. Glownie chodzi mi o wszelkie informacje zwiazane z usterkami, powaznymi awariami, extremalnie wysokimi kosztami napraw, niedostepnoscia czesci, drogim serwisem (lub brakiem kompetentnego serwisu) itp.
Poki co znalezienie satysfakcjonujacej G wydaje sie nierealne, ML'e i R'ki maja tragiczna opinie, X5 w nowym wydaniu troszke przekracza budzet a poprzedniej nie chce, GL'a mi nie wypada [hehe] Amerykanskie (Chrysler Aspen, Jeep Commander lub Grand itp.) z zewnatrz super, ale jak sie wsiadzie to caly czar pryska - tragiczne plastiki, skory itp. Pajero jezdzilem i straszny traktor. Patrol niemal niedostepny z automatem... Nie ma lekko jednym slowem [hehe]

Aha - auta angielskie (Range Rover, Range Rover Sport oraz Discovery) sam sobie jestem w stanie ogarnac i troche sie ich jednak boje.

Mile widziane ewentualne oferty sprzedazy lub n.p. sprowadzenia auta (Szwajcaria, Niemcy). Warunek - 100% oryginalny lakier i przebieg (mniejszy niz 100.000km, najlepiej nie wiecej niz 60.000). Budzet adekwatny do oczekiwan.

Autor:  trocin [ wt cze 28, 2011 7:42 pm ]
Tytuł:  Re: Duzy SUV/pseudo-terenowka

Bukol pisze:
GL'a mi nie wypada [hehe]


A to czemu? jak dla mnie GL jest swietnym autem, kuzyn ma 320CDI, jezdzilem nim troche i naprawde fajny wozek... nie to co ML...
Ja bym wybieral z n/w:
GL
XC 90
Q7
X5
RR
Disco
LC

Autor:  TReneR [ wt cze 28, 2011 8:45 pm ]
Tytuł:  Re: Duzy SUV/pseudo-terenowka

Cheroka kup.

Autor:  kokosz [ wt cze 28, 2011 10:09 pm ]
Tytuł:  Re: Duzy SUV/pseudo-terenowka

Widzę, że wykluczasz E53, ja kiedyś też nie brałem tego auta pod uwagę, ale po 9 miesiącach jazdy modelem z samej końcówki produkcji i zrobionych 28tys km stwierdzam, że auto jest naprawdę fajne. Kupione przy przebiegu 114tys, aktualnie 142tys wymieniam tylko olej i filtry. Jeździłem półrocznym W164 i nie zdecydowałbym sie na zamianę, kolaga z pracy ma Granda z 2006r i po pierwszej jeździe stwierdził, że wyciszenie, zawieszenie, wykończenie i komfort to zupełnie inna bajka - wersja individual ma praktycznie wszystkie bajery. Wymiana oleju plus filt oleju, powietrza, paliwa i kabinowy to ok.1000zł, boli koszt ogumienia- 1340zł za oponę michelina 285/45/19 na tył, przód ma 255/50/19. Zresztą miałes przyjechać i się pojeździć.

Autor:  Bukol [ wt cze 28, 2011 11:05 pm ]
Tytuł:  Re: Duzy SUV/pseudo-terenowka

Chyba Cie jednak odwiedze Krzychu. Co prawda X5 traci w srodku zwykla "5" ale moze sie myle... Zreszta Q7 ma wnetrze z A6. Tylko Range jest od pocztku do konca taki "swojski" [hehe] O W164 nie slyszalem jeszcze dobrej opinii. A znasz kogos z Touaregiem lub Q7?

Jeepa nie chce - kilka ogladalem, straszne wykonczenie, plastiki jak w Lanosie. Znacznie ciekawszy jest Chrysler Aspen (taka odmiana Durago), niezle wykonczony jak na USA. Niestety takie auta jak Aspen, Navigator czy Escalade nie zmieszcza mi sie na podjezdzie :) O Suburbanie nie wspominajac. Pozostaje Europa lub Japonia. Ponoc jednak te aktualne Land Cruisery nie sa takie solidne jak poprzednie modele, a szkoda, bo mozna trafic od 1. wlasciciela z pelnym serwisem itp.

A GL? To kwestia hierarchii :) ... no i ceny takze.

Autor:  richie [ śr cze 29, 2011 12:18 am ]
Tytuł:  Re: Duzy SUV/pseudo-terenowka

Brat ma Q7 3.0TDI z 2006 roku, autko ma od 2008 roku i jak dotąd największym problemem jest motor, po tym jak poleciały wtryski padł cały motor, wymienił na drugi i od 1,5 roku jest ok. Co do servisu i cen to wiele nie napiszę ale rozmawialiśmy że przegląd to standartowo 3-5 tysi w ASO. Auto komfortowe i fajnie się nim jeździ, mi osobiście trochę nieodpowiada charakterystyka ASB bo trochę przeciąga ale to podobno domena wszystkich dużych diesli w automacie.Ojciec natomiast ma od nowości GL-a 420cdi z 2007 roku, nalatał sporo bo ok 200tysi i w ASO zostawił już spokojnie a-klasę, w tym aucie ciągle coś sie dzieję, ale z motorem i skrzynią narazie jest ok, problemy są z pneumatyką i elektryką. Mam kilku znajomych którzy jeżdżą i chwalą sobie bardzo LandCruisery 90 i 100. Ja miałem Lexusa RX300 i był to naprawdę super samochód. Generalnie to mam od jakiegoś czasu podobny dylemat i ja będę celował w Toyotę albo Lexa.

Autor:  maclaw [ śr cze 29, 2011 8:07 am ]
Tytuł:  Re: Duzy SUV/pseudo-terenowka

co do W164 nie ma złego zdania... znam kilka osób, które jeżdżą tym na co dzień i mega chwalą (auta mają już 200-300tyś km przebiegu) i jest ok... auto wygodne, ciche, w zależności od silnika dynamiczne... w porównaniu z ML W163 dobrze wykonane

jedyna poważniejsza awaria o której słyszałem to most przedni - koszt spory bo nowy dochodzi do 10tyś PLN...

Autor:  and6412 [ śr cze 29, 2011 11:03 am ]
Tytuł:  Re: Duzy SUV/pseudo-terenowka

Zasada jest taka: Audiki są lepiej wykończone, i doskonale przemyślane. BMW za to bardziej siermiężne. Za to w Audi raczej zapomnij o najechaniu np 200 tyś km bez żadnych problemów. Nie są to może jakieś masakry w stylu rozwalone rozrządy etc. ale pierdoły za 1-3 tyś zł (ceny ASO) które mego wkurw..ają.

Q7 3.0 TDI mamy w firmie i poza powyższymi problemami lata od kilku lat już. Z A6 jest podobnie, super auto poza wyskakującymi pierdołami. O BMW Będę mógł coś napisać za jakiś rok ;-)

Autor:  johnye300 [ czw cze 30, 2011 1:22 am ]
Tytuł:  Re: Duzy SUV/pseudo-terenowka

XC90 - wersje po lifcie, godne zainteresowania. Przyjemny samochód. Układ jezdny bulwarowej ciężarówki, problemem jest zawieszenie, silniki podobno bardzo dobre.
3.0 TDI - bardzo skomplikowana jednostka, więc dużo potencjalnych rzeczy do zrobienia.
LC - D4D jest bardzo drogi odnośnie układu wtryskowego, serwis japońskiego auta nigdy nie był tani.
ML odradzam, znajomy ma i ciągle coś z nim nie tak. Jak nie DPF, to zawieszenie, to skrzynia...
Jeżeli chcesz mieć spokojne życie wybrałbym coś z benzyniaków i bez skomplikowanych zawieszeń...
Pozdrowienia z wlkp. :)

Autor:  Bukol [ czw cze 30, 2011 6:24 pm ]
Tytuł:  Re: Duzy SUV/pseudo-terenowka

Dzieki chlopy :) Tez sie sklaniam ku benzynce, taki n.p. Q7 4,2 lub 3,6. Touarega mozna dostac bez pneumatyki i taki by mi nawet pasowal. Jak na razie na short-liscie pozostaly:

Touareg 3.2 lub 3.6, ale bez pneumatyki zawieszenia
Q7 3.6 lub 4.2
Cayenne (paskuda, ale ponoc pieknie smiga - sprawdze niebawem), nie turbo raczej
E53 - jednak chyba warte przemyslenia, najchetniej 4.4
Grand, ale tylko 5.7 HEMI w bogatym wyposazeniu - wtedy jakos nie razi plastikowa tandeta wnetrza, a ceny sa atrakcyjne
LC 120 - ale coraz mniej mi sie podoba

Jest jeszcze Patrol GR, ale ciezko w automacie.

Autor:  Bukol [ czw cze 30, 2011 6:26 pm ]
Tytuł:  Re: Duzy SUV/pseudo-terenowka

johnye300 pisze:
XC90 - wersje po lifcie, godne zainteresowania. Przyjemny samochód. Układ jezdny bulwarowej ciężarówki, problemem jest zawieszenie, silniki podobno bardzo dobre.


To Volvo bardzo mi sie podoba, nie rzuca sie zbytnio w oczy. Ale naczytalem sie sporo negatywnych opinii o awaryjnosci i wysokich kosztach serwisu. Volvo jakos nie kwapi sie do dopuszczenia na rynek zamiennikow, zdaje sie ze dopiero po 10 latach od wprowadzenia modelu czy jakos tak. Chyba ze sie cos zmienilo.

Autor:  kokosz [ czw cze 30, 2011 9:37 pm ]
Tytuł:  Re: Duzy SUV/pseudo-terenowka

Gdy szukałem swojego rozmawiałem z chłopakami z autoauto - polecali dużą benzynę z naciskiem na mazdę CX9, subaru tribecę lub infiniti FX35

Autor:  Sokol [ czw cze 30, 2011 10:19 pm ]
Tytuł:  Re: Duzy SUV/pseudo-terenowka

Bukol a przestań kombinować i kup G500 czyli marzenie każdego nierozsądnego dużego chłopca ;-) jak tylko będzie mnie stać na zakup to natychmiast się skuszę i w G500 masz bardzo ważną rzecz czyli prawie zerowy spadek wartości przy 10-letnim egzemplarzu*** czego raczej nie powiesz o reszcie wymienionych aut, a mercedes zapowiedział koniec produkcji G-klasy więc nagle jakoś pewnie taniej nie będzie.


***- jeżeli stan się nie pogarsza to cena prawie się nie zmienia

Autor:  Bukol [ pt lip 01, 2011 11:30 am ]
Tytuł:  Re: Duzy SUV/pseudo-terenowka

Ba - G500, marzenie. Tylko tak - po 2000 roku zmienili ASB na te elektroniczne (nie ma mozliwosci blokowania na biegach, tylko tiptronic), skrzynie te ponoc sa dosc awaryjne, a ceny napraw adekwatne do wartosci auta. Jest do kupienia ladan G500, ale za 2000r chca 120kPLN. Ale to jest auto jeszcze ze stara skrzynia i starszym wnetrzem (ktore w sumie bardziej mi sie podoba). Pozyjemy - zobaczymy :)

Autor:  zebda [ pt lip 01, 2011 2:11 pm ]
Tytuł:  Re: Duzy SUV/pseudo-terenowka

Subaru Tribeca, ale z silnikiem 3,0.
Wielkie, ociężałe, silnik za mały, skrzynia biegów, ktora nigdy nie wie na jakim biegu chce jechać. Do tego wnętrze z plastikami jak w miejskim toczydełku.
Generalnie nie wiem co powoduje, że ludzie kupują to auto.

Range, Disco - kocham te samochody za pozycję za kierownicą. Jadąc RR czy Disco czujesz się jak gen. Rommel zdobywający Saharę. Żadne inne 4x4 nie zapewnia takiej widoczności we wszstkich możliwych kierunkach...wg mnie.

Audi vs BMW - BMW siermiężne w środku? Ja bym raczej pisał, że jest odwrotnie. Audi niby i są świetnie wykończone, ale w które bym nie wsiadł to odnosze wrażenie, że siedzę we wnętrzu, które jest równie pasjonujące co zmywarka.

XC90 - chodzą słuchy, że zawiecha nie wytrzymuje naszych dróg. Pozatym wyróżnia się tym, że się nie wyróżnia, czyli wydajesz dużo kasy na auto, a sąsiedzi nadal cię lubią.

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/