MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 1:03 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt cze 21, 2011 11:19 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Mam prośbę o informacje na temat LPG w powyższych krajach. Wybieram się z rodziną na objazdowe wakacje i chciałbym wykorzystać tańszą opcję tankowania. Planowana trasa to Zgorzelec-Frankfurt-Metz (Francja), trochę zwiedzania we Francji i powrót przez Berlin do Szczecina. W związku z tym mam kilka pytań do osób często jeżdżących po Niemczech i Francji:
1. jak jest z dostępnością stacji z LPG bezpośrednio na autostradach, co ile km średnio można się ich spodziewać?
2. w jakich godzinach są czynne w dni pracujące i wolne?
3. jakie orientacyjne ceny gazu?
4. jak wygląda sytuacja z przejściówkami do tankowania, lepiej mieć własne czy już nie ma z tym problemu?
Przeglądnąłem trochę neta ale posty na forach są przeważnie z przed kilku lat, mapy stacji LPG dość pobieżne, a warto zawsze się zapytać co i jak.
Dzięki za informacje.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: śr cze 22, 2011 8:55 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 02, 2010 9:44 am
Posty: 155
Numer GG: 1388153
Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Witaj,

w marcu jechałem na Berlin i dalej do Stuttgartu (inna trasa niż Twoja). Od znajomych wiem, że na terenie niemiec nie ma większego problemu ze stacjami LPG.przy autostradzie były co ok. 100 - 150 kilometrów. Jechałem w tygodniu, wracałem w niedziele i nie było problemu. Duże stacje są chyba czynne 24h. Cena gazu po przeliczeniu wynosiła wtedy coś ok 3,25 pln. Przejściówki były na stacji do wyboru do koloru, ale trzeba było zostawić 100 euro kaucji. Gaz tankujesz sobie sam, nie tak jak u nas.

Miłej i bezpiecznej podróży :)

_________________
Pozdrawiam

S-E-B-E-B
_________________
MB W123 230 CE '82 - ex
MB W140 500 '95 - ex
MB W215 500 - ex


Na górę
Post: śr cze 22, 2011 9:58 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Wit - jezdze niemal co tydzien trasa W-wa --> Amsterdam. Co prawda motocyklem i nie na LPG ;) Ale na wiekszosci stacji na ktorych sie zatrzymuje jest LPG i mam na mysli stacje bezposrednio przy autostradzie. Dodatkowo w poblizu autostrad sa tzw "Autohof'y" - stacje, sklepy itp. Wystarczy wystukac na GPS i juz masz pelne info. Cene sprawdze w sobote jak bede jechal z Holandii do Polski. Natomiast raz bylem swiadkiem jak auto z Polski odjechalo bez zatankowania z braku przejsciowki (lub 100EU na kaucje - nie wnikalem). Jak masz przejsciowki to zabieraj.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: śr cze 22, 2011 11:56 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
W DE nie ma zadnego problemu, sa przy trasach, sa w niektorych miastach. LPG w DE robi sie oraz bardziej popularny. Wiekszosc stacji ma pistolety roznego typu - wloskie i ACME wiec przejsciowka teoretycznie nie jest potrzebna. Przejsciowki sa dostepne na kazdej stacji. Ja nigdy wiecej niz 20E kaucji nie placilem.

We francji LPG jest praktycznie wszedzie. Tylko tam sie nazywa GPL (Żepeel). Gaz we francji jest dosc drogi (jak wszystko zreszta).

Generalnie z tym paliwem nie ma zadnego problemu. Jak jedziesz przez Belgie to zatankuj sie tam przed wjazdem do Francji (duzo tanszy gaz - cena na poziomie PL).

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
Post: śr cze 22, 2011 3:20 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
Podłaczam się pod ten temat z pytaniem jak wyglada sprawa gazu i końcówek w krajach na południe: Czechy, Slowacja, Węgry, Austria, Włochy.
- Czy dużo stacji z LPG?
- Jak z końcówkami?
- Jakie ceny?

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
Post: śr cze 22, 2011 5:19 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Wit pisze:
Zgorzelec


Piękne miasto :)
Nie tankuj czasem lpg na ostatnim orlenie, cena zepsuje wakacje heheheh
Zjedź na jelenią ostatnim zjazdem na DK 94 i w kierunku Zgorzelca jest carrefour z normalną cena 2km od autostrady.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: śr cze 22, 2011 8:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
CZ, SK, HU to takie koncowki jak u nas. Ceny moze troszke wyzsze. W Italii jest pelno stacji GPL.

W austrii jest bieda. W tym kraju jest bodajze 11 stacji LPG. Jak walisz na Wlochy przez GRAZ, Klagenfurt, Villach to na autobahn miedzy Wiedniem a Grazem jest stacja AGIP na ktorej jest gaz (jedyna na tej trasie) bodajze na 112km trasy za wiedniem (bedzie napis autogas przy szyldzie stacji wiec nie przegap - miejsowosc to chyba Loipersdorf (choc stacja w szczerym polu, przy autostradzie)

Jak jedziesz do Wloch przez Insbruck i Brenner Pass to jedyna stacja jest zaraz za Insbruck'iem - Insbruck Ampass - Stacja BP z autogas (jest napis autogas przy znaku stacji). Jest jeszcze jedna w Salzburgu ale trzeba wjechac do miasta. Ceny podobne jak w DE.

Dacie rade [zlosnikhihi]

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
Post: czw cze 30, 2011 12:13 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Zakupiłem redukcję uniwersalną do tankowania za 70zł, podobno lepiej mieć niż nie mieć [zlosnikok] podobno przy A4 bez problemu są stacje całodobowe, no zobaczymy.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: czw cze 30, 2011 6:16 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Na Shell'u gdzies kolo Berlina LPG bylo po 0,79EUR.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl