MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 1:53 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz cze 19, 2011 2:46 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
hej
Teoretycznie mając samochód osobowy zarejestrowany jako ciężarowy "z kratką" trzeba ją mieć zainstalowaną, bo w przypadku kontroli policji można dostać mandat i może zostać zatrzymany dow. rej. bo auto nie spełnia wymogów technicznych samochodu ciężarowego (odseparowanie części bagażowej od pasażerskiej).
W praktyce się to raczej nie zdarza.
Znalazłem taki zapis (Dziennik Ustaw z 2003 r. Nr 32 poz. 262 )
W dziale 3 paragraf 8 pkt.7 jest napisane:
"w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 29 maja 1999 r.;"
Czyli rozumiem, że jeśli ktoś ma ciężarówkę lub osobówkę z kratką zarejestrowaną przed majem 1999r. może sobie tą kratkę zdemontować bez narażania się na nieprzyjemności.
Czy są inne przepisy mówiące inaczej lub niwelujące ten zapis?

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
Post: ndz cze 19, 2011 6:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 23, 2009 11:28 pm
Posty: 485
z tego co wiem, wystarczy to zdementować, podjechać do firmy, która ma papiery i możliwości, żeby wystawić zaświadczenie, że samochód przerobiony, a następnie jechać zrobić przegląd i do wydziału komunikacji...

_________________
MB W140 500SE '94


Na górę
Post: ndz cze 19, 2011 6:45 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 365
maclaw pisze:
z tego co wiem, wystarczy to zdementować, podjechać do firmy, która ma papiery i możliwości, żeby wystawić zaświadczenie, że samochód przerobiony, a następnie jechać zrobić przegląd i do wydziału komunikacji...

Dokładnie tak zrobiłem miesiąc temu

_________________
R 107 380 SL Reloaded i inne takie...

Obwiesił się zegarkami jak ruski żołnierz w 1945 roku....


Na górę
Post: ndz cze 19, 2011 7:17 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
macie rację, ale ja nie o to pytam (zrobienie z ciężarówki spowrotem osobówki, to nie jest problem)
mi chodzi o czasowy demontaż kratki - jak się jej nie chce wozić, a potem można ją znowu zamontować, by mieć ciężarówkę pełną gębą, a w międzyczasie nie płacić mandatów i nie narażać się na nieprzyjemności
kto wie?

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
Post: ndz cze 19, 2011 10:26 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Mniej wiecej rok temu troche najezdzilem sie po stacjach , zeby wbic kratke w dowod rejestracyjny. Diagnosta wspomnial , ze Policja po stwierdzeniu braku kratki w takim aucie ma m in. obowiazek powiadomienia Urzedu Skarbowego.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: pn cze 20, 2011 9:42 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
Mam Kangoo z 1998r. - teoretycznie z kratką, bo takiego kupiłem (na 5 osób + ładunek za kratką) w komisie ale kratkę zaraz wywaliłem sam. Na pierwszym przegladzie diagnosta sprawdzał kratkę a ja miałem rozpietą siatkę (taką do przewozu psów - elastyczną). Najpierw chciał mnie odrzucić ale spojrzał w dowód i mruknął, że to 98 rok i tak może zostać.
Zapytałem, o co chodzi? Nie był zbyt rozmowny ale powiedział, że od 99r, przepisy wymagają kratki atestowanej - stałej.
Podczas wielu kontroli policyjnych tylko raz byłem spytany o kratkę ale gdy powiedziałem, że mam samochód z pierwszą rejestracją przed 1999 rokiem i mam kratkę - siatkę - gdzieś tam zwinietą w bagażniku, policjant dalej nie wnikał. Sptał tylko czy samochód jest zarejstrowany na firmę, czy do użytku prywatnego?
Prywatny i koniec tematu.
Chciałem legalnie pozbyć się kratki ale doszedłem do wniosku, że w moim przypadku sie nie opłaca bo musiałbym jechać do Stacji Diagnostycznej, gdzie upoważniony diagnosta odkręci 2 sruby i wyjmie kratkę. Za tę czynność skasują mnie na 420,-zł i dadzą papier do Wydziału Komunikacji gdzie będę musiał wymienić dowód rejestracyjny (wtedy również tablice rej.) bo przecież będę miał teraz samochód osobowy a nie ciężarowy. Na miesiąc dostanę "miękki dowód" i w tym czasie będę musiał zmienić ubezpieczenie bo są inne stawki na samochód osobowy i inne na ciężarowy. Akurat przy pojemności 1,2 te stawki były jednakowe ale już gdybym miał silnik 1,4 lub 1,6 to byłaby znacząca róznica w opłatach.
Odpuściłem sobie ten zabieg.
Na dwóch ostanich przeglądach nawet nie zapytano mnie o kratkę.

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
Post: pn cze 20, 2011 10:50 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
PanKot pisze:
gdzie będę musiał wymienić dowód rejestracyjny (wtedy również tablice rej.) bo przecież będę miał teraz samochód osobowy a nie ciężarowy.

coooo?????

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: pn cze 20, 2011 12:06 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
PanKot - dzięki - takiej odpowiedzi szukałem
ale tablic Ci nie zmienią, a jedynie dadzą nowe znaczki homologacji - nie będziesz miał dowodu miękkiego (chyba, że zmieniasz powiat)

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
Post: pn cze 20, 2011 1:24 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
PanKot pisze:
Chciałem legalnie pozbyć się kratki ale doszedłem do wniosku, że w moim przypadku sie nie opłaca bo musiałbym jechać do Stacji Diagnostycznej, gdzie upoważniony diagnosta odkręci 2 sruby i wyjmie kratkę. Za tę czynność skasują mnie na 420,-zł i dadzą papier do Wydziału Komunikacji


jak chcesz to u nas robią to za 50-80 zł ;)

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: pn cze 20, 2011 1:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
lysy2 pisze:
PanKot - dzięki - takiej odpowiedzi szukałem
ale tablic Ci nie zmienią, a jedynie dadzą nowe znaczki homologacji - nie będziesz miał dowodu miękkiego (chyba, że zmieniasz powiat)


Teraz tak jest ale 4 lata temu, jak przymierzałem się do "odciężarowienia" takie dostałem informacje w Wydz. Komunikacji.

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
Post: pn cze 20, 2011 4:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 23, 2009 11:28 pm
Posty: 485
dostaniesz miękki dowód... każda zmiana w twardym dowodzie skutkuje otrzymaniem miękkiego dowodu rejestracyjnego...

a to skutkuje opłatą 86,50zł...

_________________
MB W140 500SE '94


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl