MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Geometria nadwozia samonośnego cabrio, Jak podejść do tematu
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=54487
Strona 1 z 1

Autor:  and6412 [ ndz maja 15, 2011 8:16 pm ]
Tytuł:  Geometria nadwozia samonośnego cabrio, Jak podejść do tematu

Proszę kolegów o pomoc w następującym temacie. Zabieram się za budę w Chrupku (MGB):

Planuje mniej więcej taka procedurę, jezeli popełniam gdzieś błąd to proszę o poprawki. Zanim oddam auto do piaskowania chce wstawić rozpórki usztywniające nadwozie na czas blacharki. Żeby to zrobic trzeba już być pewnym odpowiedniej geometrii nadwozia. Generalnie niespecjalnie wiem jak się do tematu zabrać. Rozumiem że auto może być krzywe w dwojaki sposób, albo przekoszone czyli niesymetryczne, albo złożone przez utratę sztywności progów (to cabrio jest).

Liczę oczywiście że nic z tych rzeczy nie ma miejsca, no ale upewnić się trzeba.

Teraz tak:
Z tego co mierzyłem to przy górze otwór drzwiowy lewy jest szerszy o jakieś 4 mm od tego z prawej. Czy te 4mm to jest istotna różnica, czy to równie dobrze mógł tak z fabryki wyjechać (trzeba pamiętac że wtedy te auta bardziej manualnie sie produkowało). Czy jeżeli drzwi pasują to tak zostawić?

Kolejna sprawa to jak sprawdzić czy auto nie jest złożone, progi sa potwornie pognite i jak się go dźwiga to widać że karoseria pracuje, jednak na pierwszy rzut oka nie widać aby drzwi się nie mieściły w otwory albo coś takiego. Jak upewnić się że jest OK.

Proszę też o generalne porady jak się zabrać za temat w amatorskich garażowych warunkach.

A może jednak najpierw piaskowanie a potem takie zabawy? Teraz ma to tą wadę że na aucie jest tak potworna ilość szpachli że nie wiadomo czy równa się do szpachli czy do blachy (mówię, np. o okolicach drzwi)
Obrazek

Autor:  THC [ śr maja 18, 2011 10:35 am ]
Tytuł:  Re: Geometria nadwozia samonośnego cabrio, Jak podejść do te

Kiedyś widziałem specjalny jakby stół-ramę.
Stawiali na tym wypiaskowaną karoserie , gdzie po piaskowaniu mało było już tej karoserii.
W stole były otwory w które mocowano jakby konstrukcje z płaskowników .
te konstrukcje ustalały punkty nadwozia do tego dostawiano gotowe ćwiartki i w sumie cały tył , wtedy spawali.

Może dobry blacharz będzie wiedział jak się to nazywa i kto to może mieć.
Ja to widziałem w niemcowni w takim zakładzie rekonstrukcji bmw.

Nie była to rama tylko właśnie stół, coś jak płyta traserska ale sporo większy.

Autor:  TReneR [ śr maja 18, 2011 11:34 am ]
Tytuł:  Re: Geometria nadwozia samonośnego cabrio, Jak podejść do te

Najlepiej jakbys dorwal dokumentacje fabryczna - sa tam podane punkty testowe i wymiary wraz z tolerancjami.

Autor:  chmielo [ śr maja 18, 2011 12:47 pm ]
Tytuł:  Re: Geometria nadwozia samonośnego cabrio, Jak podejść do te

http://www.autim.com.pl/mbinter/mb.html

Autor:  and6412 [ śr maja 18, 2011 10:16 pm ]
Tytuł:  Re: Geometria nadwozia samonośnego cabrio, Jak podejść do te

No dobra, ale nadal nie wiem więcej. Dokumentacji takiej do MGB to śmiem wątpić czy fabryka miała ;-) Dla mnie na pewno jest nie dostepna.

Autor:  Stomek [ śr cze 08, 2011 12:24 pm ]
Tytuł:  Re: Geometria nadwozia samonośnego cabrio, Jak podejść do te

Usiadz wieczorowa pora nad autem, poprzygladaj sie , pomierz rozne wspolbierzne punkty charakterystyczne na obu strona auta, spasuj to co masz na aucie najlepiej jak sie da. Skoro ta skorupka jest jak zelatyna popraw szczeliny lub wymiary, ktore uwazasz i wtedy zacznij spinac specjalnychmi sciagami blacharskimi albo przerobionymi srubami rzymskimi. Mozesz tez po prostu roznymi profilami poheftowac cala skorupke tworzac a'la kratownice. Potem wyspawaj prosciutka rame pomocnicza i wstaw na nia skorupke montujac w kilku miejscach.

Autor:  and6412 [ śr cze 08, 2011 10:36 pm ]
Tytuł:  Re: Geometria nadwozia samonośnego cabrio, Jak podejść do te

Właśnie tak podejdę do tematu. Już jedno podejście miałem ale brakło weny. A już sie nauczyłem że jak nie mam weny to robotę zostawiam bo tylko spieprzę. Może w weekend znów spróbuję.

Po co rama pomocnicza? Nie planowałem nic takiego zrobić. Tylko usztywnić zastrzałami i przykręcić jakieś kółka.

PS.
Nigdy nie mów nigdy. Dzięki uprzejmości kolegi z forum zza wielkiej wody zdobyłem wymiary bazowe.

Załączniki:
Wymiary bazowe 2.JPG
Wymiary bazowe 2.JPG [ 20.8 KiB | Przejrzano 1153 razy ]
Wymiary bazowe 1.JPG
Wymiary bazowe 1.JPG [ 24.69 KiB | Przejrzano 1153 razy ]

Autor:  richie [ śr cze 08, 2011 11:33 pm ]
Tytuł:  Re: Geometria nadwozia samonośnego cabrio, Jak podejść do te

hej, może to pomoże, podaje linki do trzech albumów z odbudowy xj12 przezemnie i kolegę, rama którą zrobiliścy naprawdę zdaje egzamin, wszystko można wypoziomować a dzięki gwintownym prętom z regulacją nie ma problemu, w ramę zainwestujesz jakieś 500zł. ale przyda się też na przyszłe projekty.

https://picasaweb.google.com/116311022548344014019/V12#
https://picasaweb.google.com/1163110225 ... 019/V12_0#
https://picasaweb.google.com/1163110225 ... 019/V12_1#

Autor:  and6412 [ wt cze 14, 2011 10:27 pm ]
Tytuł:  Re: Geometria nadwozia samonośnego cabrio, Jak podejść do te

Dzięki, na pewno skorzystam. Chyba też spróbuję cos podobnego zmotać.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/