MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 31, 2025 12:56 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr lut 16, 2011 10:23 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Ma ktoś może porównanie lub zna którys z tych samochodów. Jestem na kupnie auta, chce kupić 1, max 2 letnie. Liczy się:

-stosunek cena/ jakość (widze że BMki są sporo tańsze)
-wypas ale ten praktyczno/wygodny a nie szpanerski ;-)
-prowadzenie na autostradzie przy bardzo dużych prędkościach 180-200 km/h
-trwałość

Mam porównanie poprzednich modeli bo ja mam teraz A4 B6 a Phill BMW e46. W tych wersjach Audi zdecydowanie lepiej prowadzi sie na autostradzie i było ciekawiej wykończone, jednak BMka była bardziej bezawaryjna. Jak to się ma w tych nowych wersjach? A sumie skłaniam się w stronę BMW, jakoś po 140 tyś w A4 mam ochotę na odmianę.
Ew. jakieś sugestie odnośnie innych ciekawych aut też mile widziane. To ma być typowy dupowóz na dużo jeżdżenia po trasie.

Z góry dzięki za opinie.

PS.
Będę szukał w Niemczech

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Ostatnio zmieniony czw lut 17, 2011 4:16 pm przez and6412, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: śr lut 16, 2011 10:30 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
Nie rozważasz innych marek ? Toyota Avensis wygląda świetnie i złego słowa jak narazie nie słyszałem, honda acord też jest ok

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: śr lut 16, 2011 10:42 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Jakoś, jak sami koledzy wiecie, preferuję niemiecką motoryzację ;-) Choć po A4 już nie wykluczam innych. O ile w moich poprzednich niemieckich zaczynało się dziać dziwne rzeczy po 300-400 tyś km, to w A4 już po 160 tyś km, zdażały się awarie (co jest dla mnie w ogóle nie pojęte w aucie tej klasy). Ale nie przerodżmy wątku w listę niezawodności i filozofię marek. Od emocji to ja mam W107 i MGB. To ma pracować na tamte dwa ;-) A no i japonczyki mi jakoś nie leżą, źle się w środku czuję.

Jak to ktoś kiedyś stwierdził: Do BMki nawet jak wsiadzasz I raz to od razu Ci wszystko pasuje (w Audi mam to samo). No i tego mi brakuje właśnie w japońcach.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Post: czw lut 17, 2011 10:20 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 19, 2008 8:41 pm
Posty: 97
Lokalizacja: Lubelskie - Biała Podlaska
Ja mogę od siebie dodać przykład mojego dobrego kumpla. Użytkuje on e90 w wersji 320d i jest bardzo zadowolony. Ma wersję 163 konną. Od 3 lat tylko podstawowe czynności eksploatacyjne. Przebieg coś ponad 230kkm. Także mogę polecić bo wydaję się że to dobre autko. Co do Audi... Dla mnie to VW w garniturze - nic więcej.

_________________
79' W123 240D
86' W124 200D
97' E38 728i


Na górę
Post: czw lut 17, 2011 10:28 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Jezdzilem w Holandii 318-tka kombi z wypozyczalni. Prawie nowa. Dobrze sie prowadzi, wykonanie bardzo dobre, ergonomia - tu nie ma pytan, BMW zawsze jest jak dobrze skrojony garnitur ... tylko jak dla mnie to 3-ka jest za ciasna. Ale ja mam 185cm i 100kg. Mimo ze bylo to kombi to przyjemnie cicho i nawet ten silnik dawal rade.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: czw lut 17, 2011 10:38 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 19, 2008 8:41 pm
Posty: 97
Lokalizacja: Lubelskie - Biała Podlaska
Jeśli chodzi o silnik Audi 2.0 tdi (reszta diesli podobnie) to wystarczy wejść na forum poświęcone tej marce i poczytać. Ludzie tracą zdrowie i nerwy przez pękające głowice i bolczyki od pompy oleju które się wycierają w rekordowo szybkim tempie, prowadząc do zatarcia silnika. I wałki lubią odpadać itd. Od b7 do teraz takie cuda się dzieją. Przebiegi ok 150kkm i szrot. Szkoda kasy i zdrowia na Lord of the rings. No i w BMW silniki są na łańcuchach a VW na paskach.

_________________
79' W123 240D
86' W124 200D
97' E38 728i


Na górę
Post: czw lut 17, 2011 10:48 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
jacor69 pisze:
No i w BMW silniki są na łańcuchach a VW na paskach.


I to jest argument [ok] A tych 2.0 tdi to slyszalem, ze padaja te z poczatku produkcji. Ponoc pozniej poprawili.
A tak na marginesie - kolega z pracy ma A6 2.0 tdi z 90.000km i ostatnio EGR mu padlo. Przy takim przebiegu? Auto ma od nowosci. Koszt naprawy w Belgii - ponad 400Eu.

Andrzej - a Celinke 204-ke skreslasz bo? Tym jezdzilem na testach i musze powiedziec, ze bardzo mi sie auto spodobalo. Jak 211-tka sie zuzyje to chyba taka kupie. wtedy ne bedzie mi juz potrzebny duzy samochod.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: czw lut 17, 2011 1:20 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Bukol pisze:
Andrzej - a Celinke 204-ke skreslasz bo? Tym jezdzilem na testach i musze powiedziec, ze bardzo mi sie auto spodobalo. Jak 211-tka sie zuzyje to chyba taka kupie. wtedy ne bedzie mi juz potrzebny duzy samochod.


Na początku skreślałem bo żyłem w przekonaniu że ceny są bezsensownie wysokie. Sprawdziłem jednak i wychodzi na to że sa porównywalne na rynku wtórnym. Jednak widzę że są dość biednie wyposażone (w porównaniu do reszty), poza tym jakoś wnętrze mi jak Mondeo wygląda (widziałem na razie tylko na zdjęciach), z zewnątrz w sumie ładny tyłko jak dla mnie to trochę za 'bogato' wygląda.

Tak czy tak, widzę że muszę się na jazdę próbną umówić każdym z tych 3. Jedyna wątpliwość jaką jeszcze mam w stos do BMW to taka że pośród tych co teraz mamy na trasie o niebo lepszy jest A4.

PS.
No i BMW ma potężny +, prawie co 2 ma ogrzewanie postojowe (tanie było w salonie) o czym marzę każdej zimy [zlosnik]

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Post: czw lut 17, 2011 1:24 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Andrzej - ale nie porownoj Twojej A4 do E36, to jednak inne generacje konstrukcyjnie. Powinienes porownac do E46. A tej jezdza zupelnie inaczej niz E36. Tymi mialem okazje pojezdzic i mam bardzo pozytywne odczucia - 318d, 320d, 318 aut (takimi E46 jezdzilem).

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: czw lut 17, 2011 1:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 19, 2008 8:41 pm
Posty: 97
Lokalizacja: Lubelskie - Biała Podlaska
Dokładnie tak jak mówi Bukol, między e36 a e90 jest przepaść. E90 to wg. wielu najlepiej prowadzące się auto klasy średniej.

_________________
79' W123 240D
86' W124 200D
97' E38 728i


Na górę
Post: czw lut 17, 2011 1:44 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
A ja bym się na Twoim miejscu zastanowił nad e90 w benzynie. Dobry kolega ma e90 320d, które kupił właśnie dlatego, że robi spore przebiegi. Kupił trzylatka z 2005 roku z oryginalnym przelotem ok. 80000 km, jakoś w styczniu przekroczył 200k km i teraz (dobił jeszcze chyba 10k) okazało się, że do wymiany jest flitr dpf. Chłopak źle nie zarabia, ale jak mu krzyknęli koszt z wymianą, to mówił, że trochę mu nóżki zmiękły - coś koło 5k pln...no chyba, że to dla Ciebie nie problem ;)
Aha wyciąć, ani uzupełnić się tego w BMW nie da...
Generalnie z opinii użytkowników wynika, że w dieslach w e90 jest więcej do zepsucia i więcej się de facto psuje, a jak się psuje, to boli finansowo, tak więc oszczędności na paliwie się słabo zwracają.

Co do prowadzenia e90: miałem raz okazję poprowadzić to auto - rewelacja :o

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Post: czw lut 17, 2011 4:17 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Bukol pisze:
Andrzej - ale nie porownoj Twojej A4 do E36, to jednak inne generacje konstrukcyjnie. Powinienes porownac do E46. A tej jezdza zupelnie inaczej niz E36. Tymi mialem okazje pojezdzic i mam bardzo pozytywne odczucia - 318d, 320d, 318 aut (takimi E46 jezdzilem).

Literówka, już poprawiłem. Phill ma E46 320d Compact.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Post: czw lut 17, 2011 4:19 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
fullsize pisze:
coś koło 5k pln...no chyba, że to dla Ciebie nie problem

Szczerze powiedziawszy jak raz na 150 tyś km to faktycznie nie problem.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Post: czw lut 17, 2011 4:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 23, 2009 11:28 pm
Posty: 485
wg.mnie ostatnimi czasy zakup diesla jest w ogóle bez sensu - więcej możliwych i pewnych awarii, niż w benzynie... a różnice w spalaniu nie zabijają... i jak się to wszystko policzy, to benzyna de facto wyjdzie tańsza w eksploatacji....

_________________
MB W140 500SE '94


Na górę
Post: czw lut 17, 2011 5:32 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
W zasadzie prawie masz rację ;-) Tylko jest jedno ale: jak kupie benzynę to bede się starał jeździć oszczędnie i gdzieś z tyłu głowy będę miał że jak depnę to i na 11-12l skoczy. A kupując diesla mam to gdzieś i jeżdżę jak chcę, bo czy 5-6 to już nie robi dramatycznej różnicy.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl