MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 31, 2025 3:09 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lut 01, 2011 11:22 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Chcę kupić kompresor i kompletnie nie mam pojęcia jaki. Zastosowania będą następujące:

  • piskowanie pistoletem drobnicy
  • praca pistoletem lakierniczym. Nie mam zamiaru kłaść finalnego lakieru, ale podkłady, baranki etc... jak najbardziej
  • nie jest to konieczne i na pewno nie będę chciał za to dopłacić jakichś kwot, jednak byłoby miło jeżeli wydoliłby na narzędzie pneumatyczne

Liczy się cena. Zupełnie nie wiem w którą stronę iść. Kupić coś w supermarkecie (podejrzewam że to najgorszy wybór), znaleźć coś w necie, kupić używkę (wtedy na co zwracać uwagę), a może skonstruować samemu (niezbyt mi się uśmiecha, bo to nie może być takie proste).

Z jakimi kosztami się należy liczyć i jakie minimalne parametry powinien mieć kompresor do powyższych zastosowań.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Post: wt lut 01, 2011 4:41 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
http://moto.allegro.pl/kompresor-spreza ... 06991.html

Wedlug mnie to jest optymalna sprezarka ( wydajnosc, rozmiar,cena) do zabawy przy autach, zeby sie niepotrzenie nie denerwowac i sprezarka nie dostawala zadyszki. Pistolet srednio zuzywa 300l/min, narzedzia pneumatyczne 200-400 l/min przy srednim cisnieu 6 bar. Pamietaj , ze tlokowa sprezarka powinna miec cykl pracy mniej wiecej pol na pol.

Mialem swego czasu 2-tlokowego WAN-a ze zbiornikiem 220l i mimo bardzo dobrego zdania o niej praca z nia to tragedia- ciagla praca przy uzywaniu pneumatow, wahania cisnienia prz lakierowaniu, o piaskowaniu juz nie wsomne.
Teraz mam rozmiar wieksza od tej z linka ( wyd. teoretyczna ok 1000 l/min) i zbiornik 500l i nie narzekam, choc do piaskowania przydaloby sie jeszcze wiecej.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: wt lut 01, 2011 4:59 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Stomek pisze:
Teraz mam rozmiar wieksza od tej z linka ( wyd. teoretyczna ok 1000 l/min) i zbiornik 500l i nie narzekam, choc do piaskowania przydaloby sie jeszcze wiecej.

Ale ja mam na mysli piaskowanie tym pistolecikiem z allegro duperelek a nie piaskowanie karoserii. Do tego zastosowania też twierdzisz że potrzeba jeszcze większy?

Dzięki za pomoc. Nie rozumiem i nie mogę sobie tylko poukładać jednej rzeczy. Co jest zalezne od wydajności sprężarki a co od wielkości zbiornika? Rozumiem, że mnie interesuje wydajność efektywna, czyli ile sprężonego powietrza np. 6 bar dostarczy na min. Niestety wszyscy widze podają wydajność na ssaniu a nikt nie podaje na wyjściu. Możesz mi też parę słów o tym napisać? Z góry dzięki

PS.
Cena tej sprężarki ktrą podałes mnie osobiście zabija. Myslałem raczej o czymś do max 2k PLN a najlepiej 1-1,5k PLN. To nie ma być narzedzie do zarabiania kasy tylko hobystyczne i inaczej patrzę na kase niż warsztat ;-)

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Post: wt lut 01, 2011 5:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 29, 2008 7:06 pm
Posty: 114
Lokalizacja: Lublin
A ja mam wana-CE 2 tłokowy stary pożądny agregat, ze zbiornikiem 180 l jak narazie, piaskowane to nia nic nie było ale do zastosowań typu podkład i baraneka wystarczy.
Zakupiliśmy ten agregat w częściach i osobno zbiornik od asp 3jw60 po lekkich modyfikacjach gra.
Lakieru jeszcze nie kładliśmy, jedno co mogę powiedzieć to że reduktory z tamtych lat (70-80') nie nadają się do pracy dzisiaj a to chociażby dla tego że części gumowe parcieją, właśnie zamówiliśmy reduktory dość znanej firmy z blokiem oczyszczania powietrza do 5 mikronów, ze spadkami ciśnienia nie powinno byc juz problemu.
Jak zostanie zmontowana w 100% to zaprezentuję jakieś fotki.
Proponuje zajrzeć na stronę "spaw sc" szeroki wybór nażędzi i akcesoriów potrzebnych do realizacji naszych zamiłowań.

_________________
W124 230 '87 - na co dzień

Rover 218 SDe - sprzedam.


Na górę
Post: wt lut 01, 2011 5:27 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
and6412 pisze:
Ale ja mam na mysli piaskowanie tym pistolecikiem z allegro duperelek a nie piaskowanie karoserii. Do tego zastosowania też twierdzisz że potrzeba jeszcze większy?

Dzięki za pomoc. Nie rozumiem i nie mogę sobie tylko poukładać jednej rzeczy. Co jest zalezne od wydajności sprężarki a co od wielkości zbiornika? Rozumiem, że mnie interesuje wydajność efektywna, czyli ile sprężonego powietrza np. 6 bar dostarczy na min. Niestety wszyscy widze podają wydajność na ssaniu a nikt nie podaje na wyjściu. Możesz mi też parę słów o tym napisać? Z góry dzięki

PS.
Cena tej sprężarki ktrą podałes mnie osobiście zabija. Myslałem raczej o czymś do max 2k PLN a najlepiej 1-1,5k PLN. To nie ma być narzedzie do zarabiania kasy tylko hobystyczne i inaczej patrzę na kase niż warsztat ;-)


Do piaskowania takim pistolecikiem to w zupelnosci wystarczy.

Wydajnosc sprezarki a wielkosc ma przelozenie na cykl pracy sprezarki. Zaczynasz przewaznie od najwyzszego cisnienia w zbiorniku i zaleznie od stosowanej maszyny zuzywasz to powietrze. Teraz przy malym zbiorniku sprezarka nie jest w stanie zrobic dostatecznie duzego akumlatora cisnienia dla pracujacej maszyny , a przy za malej wydajnosci nie potrafi natomiast tego akumlatora doladowac. Optymalnie jest jak maszyna pobiera powitrze non stop, a sprezarka potafi uzupelnik zasobnik pracujac tyle samo co stoi.
W twoim przypadku , patrzac na kase, posluchal bym kolegi fronko. WAN-y to dobre sprezarki, czesci do nich w miare dostepne. Pare lat temu dowiadywalem sie , to 2-tlokowa wspomniana wyzej po remoncie z gwarancja kosztowala 1300zl.

PS
Moja sprezarka sluzy tez hobbystycznie [zlosnik]

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: wt lut 01, 2011 6:04 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Dzięki Stomek za wyjaśnenie tej kwestii.

Stomek pisze:
Pare lat temu dowiadywalem sie , to 2-tlokowa wspomniana wyzej po remoncie z gwarancja kosztowala 1300zl.

Masz jakis namiar, bo ja w tych maszynach kompletnie zielony jestem i jedyne co mam to internet. A tam widzę zatrzęsienie sprzętu a'la supermarket i w podobnych cenach a nie znalazłem jakiejś firmy specjalizującej się w remontach i sprzedaży sprzętu.

W sumie to zawsze wolę kupować używany sprzęt profesjonalny niż tzw. chińszczyznę. Przy moim użytkowaniu nie zużyję go przez 50 lat więc nie musi być nowy. Jak jeszcze jest z gwarancją to idealnie ;-)

Stomek pisze:
Moja sprezarka sluzy tez hobbystycznie

A ja myslałem że moja wersja 'hobby' jest droga ;-) muszę to przyszłej żonie pokazać [zlosnik]
____________________________________________________________________


Po tym co przeczytałem powyżej pokopałem trochę w necie i naszła mnie też inna myśl (alternatywna). Zmontować taki sprzęt samemu, zwłaszcza że mam prawie nową butlę LPG z merca. Chyba 80l. Myslicie że to wystarczy?
Nie mogę sobie tylko wyobrazić 2 rzeczy: jak podpiąć sprężarkę do butli żeby to szczelne było, skąd wytrzasnąć porządny i wydajny kompresor.

Jeszcze jedno pytanie, Jak mocuje się koła klinowe na takich ustrojstwach? Jest jakiś standard, czy koło musi byc konkretnie do tego urządzenia?

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Post: wt lut 01, 2011 6:21 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
butla lpg ma ciśnienie rozrywające kolo 7 atmosfer. Czasem na allegro można trafić jakiś zbiornik np. z WANA. za 200-300 pln. Dokupujesz silnik i sprężarkę. Jeśli chodzi o koła to musisz zgrać obroty silnika ze sprężarką.

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: wt lut 01, 2011 6:30 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
chmielo pisze:
butla lpg ma ciśnienie rozrywające kolo 7 atmosfer.

Jesteś pewny? Wiele osób robi kompresory na tej bazie. Poza tym 'na oko' to 7 atm to całkiem mało.

To jak tak liczę to taka samoróba wcale jakoś taniej nie wychodzi. Jak to możliwe?

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Post: wt lut 01, 2011 7:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
http://www.drypa.pl/produkt101_ZBIORNIK ... odkow.html


mały błąd 7 ale MPa

zależy jak liczysz ;)

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: wt lut 01, 2011 8:17 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Zaledwie jeden rzad wielkosci wiecej :-D
Moim zdaniem 80l do takich zastosowan to az nadto!

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: wt lut 01, 2011 10:05 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
And, a jaki masz budżet jesli wolno spytać? Pamiętaj, że kompresor i zbiornik,to dopiero część wydatków. Musisz zrobić jeszcze jakąś, choćby prowizoryczną, instalację sprężonego powietrza, która będzie potrafiła osuszyć powietrze, wytracić zeń olej, który nieubłaganie wydobywa się ze sprężarki, czy nawet nasmarować narzędzia pneumatryczne. Ideałem byłoby zastosować osuszacz chłodniczy i przynajmniej dwa separatory cyklonowe ( jeden z filterm, drugi bez) - głownie z uwagi na wysokie wymogi "czystości" powietrza przy lakierowaniu.

Zbiornik - im większy, tym lepszy,ale dopasowany do wydajność spężarki - nie wiem jak inni, ale ja lubie ciszę w miejscu pracy, a ryk działającego co chwilę kompresora wolę zastąpić zbirnikiem wyrównawczym powietrza ;)

Odnośnie piaskowania - w fimie mam sporawą piaskarkę kabinową i zamontowaną dysze o śr. wewnętrznej 6 mm - idzie tym piaskowac,ale wolno. Z tą dyszą w układzie, zapotrzebowanie na powietrze to ok. 0.8 m3/m czyli 800 litrów przy 5,5 atm. Dysza o śr. wewnętrzej 3 mm ma zapotrzebowanie ok. 300 litrów przy analogicznym ciśnieniu. Szczerze współczuje wszystkim, którzy chcą wypiaskować tym coś "większego" ( np. kolektor )

Poszukaj sprężarki ASPA 3JW60 - jest tania, łatwo serwisowalna,cicha ( pracuje jak silnik na kutrze rybackim) występuje głównie z butalmi o pojemności 180 litrów, wydajność na wyjściu to ,o ile dobrze pamiętam - coś koło 280 l/min.

Pzdr!

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
Post: wt lut 01, 2011 10:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
http://www.budotrader.pl/sprezarka_aspa_3jw60,5695 jeśli to jest aspa, to wcale do cichych nie należy...

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: wt lut 01, 2011 11:38 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
McCoy pisze:
And, a jaki masz budżet jesli wolno spytać?

jak najmniejszy aby mieć coś porządnego. Najchętniej zmontowałbym coś za 400zł, ale jak bedzie trzeba to i 2k PLN dam za coś porządnego. Optimum to 1000-1500 PLN

McCoy pisze:
Pamiętaj, że kompresor i zbiornik,to dopiero część wydatków. Musisz zrobić jeszcze jakąś, choćby prowizoryczną, instalację sprężonego powietrza, która będzie potrafiła osuszyć powietrze, wytracić zeń olej, który nieubłaganie wydobywa się ze sprężarki, czy nawet nasmarować narzędzia pneumatryczne.


W sumie jeśli mialoby być tanio, to sam najchętniej zmontowałbym coś 'nie do zdarcia'. Tylko jak zaczynam to liczyć to mi sie odechciewa (ceny zasłyszane i z allegro):
-kompresor z ciężarówki (stan w zasadzie niewadomy) - ok 300PLN
-butla (jak już robić to sporą) - ok 200 PLN
-silnik 3 fazowy - 350 PLN
-wył. ciśnieniowy - 40 PLN
-zawór bezpieczeństwa, szybkozłączki, profile na konstrukcje, osuszacz powietrza, reduktor i zrobi się z tego 1200zł. Narobie się jak głupi, i dostanę coś co z tego wyjdzie (okaże się po wszystkim). Nie sądzę aby było warto.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Post: śr lut 02, 2011 12:08 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Kompresory od ciężarówki nadają się do dmuchania opon - mają za małą wydajność, chyba że ze 4 ;-)
A i jeszcze dopiszę jedną ich wadę - zwykle mają zdecydowanie zbyt małe chłodzenie - kiepskie bądź brak użebrowania.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Ostatnio zmieniony śr lut 02, 2011 8:39 am przez ukaniu, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr lut 02, 2011 6:09 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
and6412 pisze:


Masz jakis namiar....



Nie wiem czy Cie to ratuje , ale ta firma jest/byla w Szczecinie na ul. Rumunskiej

A co do skladania "wynalazkow" to odradzam, ja swojego starego WAN-a oddalem za 500,- , wiec jak sie rozejrzysz to trafisz podobnie

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl