MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Blokada ciśnieniomierza w liczniku.
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=52816
Strona 1 z 1

Autor:  vpiqs [ pn sty 24, 2011 11:47 am ]
Tytuł:  Blokada ciśnieniomierza w liczniku.

W sobotę wybrałem się na oględziny pewnej beczki z allegro.
Ogólnie auto nawet, nawet, ale dużo rzeczy do dopieszczenia no i...
Po odpaleniu ciśnienie oleju 3 myślę sobie git, ale po zmniejszeniu obrotów (na lince ciśnienie nie spadło - wydało mi się podejrzane). Zgasiłem silnik a tu ciśnienie dalej na 3:). Wiem, że swojego czasu ludzie blokowali ten potencjometr.
Moje pytanie brzmi:
Czy zablokowany będzie sam potencjometr w liczniku, czy gdzieś w innym miejscu?
Wydaje się, że silnik ma raczej duże przedmuchy. Po odkręceniu korka wlewu oleju, korek wystartował ostro do góry, ale olej nie rzygał.
Silnik pracował równo, cicho, tylko troszkę sobie kopcił na czarno (zimny?)

Autor:  darus [ pn sty 24, 2011 4:47 pm ]
Tytuł:  Re: Blokada ciśnieniomierza w liczniku.

Ale wskaźnik w beczce działa chyba czysto na zasadzie mechanicznej, podciągnięty jest pod niego przewód olejowy. Mógł się zaciąć sam wskaźnik, albo zablokować zaworek w pompie. Po chwili jak zgasisz silnik wskaźnik powinien opaść, nie od razu, zależy od gestości oleju. Generalnie silnik powinieneś zagrzać, później sprawdzać przedmuchy. Jeżeli motor ma duże przedmuchy będzie zapaćkany olejem. Dobry sposób na sprawdzenie przedmuchów jest zaciśnięcie odmy na chwilke, jeżeli zacznie mocno kuleć, albo zgaśnie to znaczy, że kondycja słaba. A najlepiej zmierzyc cisnienie na cylindrach.

Autor:  DJ MAKU [ pn sty 24, 2011 5:37 pm ]
Tytuł:  Re: Blokada ciśnieniomierza w liczniku.

vpiqs pisze:
Zgasiłem silnik a tu ciśnienie dalej na 3:)

Zgasiłeś zimny czy ciepły? Jak zimny to się jeszcze przez jakiś czas może trzymać, a jak na jeszcze nierozgrzanym do końca odkręcasz 'motylek' to wręcz nie powinno tak od razu opadać.

darus pisze:
albo zablokować zaworek w pompie

Ale co ma pompa do tego po zgaszeniu? Przewód olejowy do zegara idzie z obudowy filtra oleju i tam z tego co wiem żadnego zaworu nie ma, przynajmniej w moim.

vpiqs a zanim odpaliłeś wskazówka już sterczała czy nie?

Autor:  darus [ pn sty 24, 2011 5:52 pm ]
Tytuł:  Re: Blokada ciśnieniomierza w liczniku.

No w sumie masz racje, po zgaszeniu silnika cisnienie oleju i tak powinno zejść, bo pompa nie pracuje. Widocznie kwestia wskaźnika, jeżeli wogóle nie opada.

Autor:  vpiqs [ pn sty 24, 2011 7:40 pm ]
Tytuł:  Re: Blokada ciśnieniomierza w liczniku.

Ja nie odpalałem silnika :(.
Zgasiłem auto jak już było ciepłe, wskaźnik nawet nie drgnął.
Podczas pracy najpierw zmniejszyłem obroty na min. ciśnienie było dalej na 3, a że wiem że ludzie takie numery robili więc zgasiłem silnik i nic dalej na 3 żadnego ruchu na wskaźniku.
Co do przedmuchów po zdjęciu korka oleju (ciepły silnik) - dmuchał, ale nie pojawiła się ani jedna kropla oleju.

Autor:  DJ MAKU [ śr sty 26, 2011 6:46 pm ]
Tytuł:  Re: Blokada ciśnieniomierza w liczniku.

vpiqs jeżeli tym co oglądałeś była 'taksiarska' Beczka z czterocylindrowym silnikiem to ja bym się akurat jego stanem najmniej przejmował. Ważne żeby był legal, blacha w miarę zdrowa i co najważniejsze, żeby miał w miarę kompletne aspekty taksówkarskie, bo z tym dziś będzie problem.

A silnik? Ktoś niedawno w Giełdzie chciał oddać siedem sztuk 615-616 za siedem stów... ;)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/