MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 31, 2025 3:08 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr gru 29, 2010 6:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 2:06 pm
Posty: 89
Lokalizacja: Tczew
Pytam tak z czystej ciekawości (przynajmniej na razie;))

Czy turbodiesel (np. OM 602) po demontażu turbiny i zmianie pompy wtryskowej na wersję z wolnossącego - jeśli to konieczne - będzie miał takie same osiągi jak "fabryczne" wolnossące OM 602?
Gdzieś w necie wyczytałem, że niby po zdjęciu turbo silnik ogromnie straci na mocy w stosunku do wersji wolnossącej, ale nikt nie potrafił tego uzasadnić.
Może ktoś przerabiał to w praktyce?

_________________
W210 2.2 D 96'
W201 2.0 D 90'
W201 2.5 DT 91'
plus 2 inne wynalazki z silnikami MB ;)


Na górę
Post: śr gru 29, 2010 7:34 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
pewnie inny skok tłoka jest, inna wielkość komory spalania.

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: śr gru 29, 2010 8:39 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
Żeby "odturbić" diesla trzeba oprócz wymiany/ przestawienia samej pompy przestawić również rozrząd tak aby silnik ten miał wszystkie parametry ustawione według zaleceń dla wersji wolnossącej, wtedy będzie pracował tak jak zwykły.

Nie wiem czy tak prosto jest przy silnikach Mercedesa, ale w starych dieslach z którymi spotykam się na co dzień (Andoria, Ursus/Zetor) jest to do zrobienia bez większego wysiłku.


A po samym demontażu turbosprężarki moc faktycznie drastycznie spadnie, a wzrośnie zadymienie, zużycie paliwa i temperatura.

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Post: śr gru 29, 2010 8:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 16, 2009 8:03 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Warszawa [WY]
A nie wymaga to przypadkiem wymiany głowicy celem utrzymania sensownego stopnia sprężania ?

_________________
C123 230CE
C123 300CD
C114 250CE
C124 300CE


Na górę
Post: śr gru 29, 2010 9:50 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn paź 06, 2008 9:13 pm
Posty: 502
Numer GG: 9682008
Lokalizacja: Krosno
Panowie, poprostu sytuacja odwortna do uturbiania 8) Proste [zlosnikok]

_________________
" W życiu piękne są tylko chwile "

W poszukiwaniu pierwszego Mercedesa ;)


Na górę
Post: śr gru 29, 2010 11:56 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Sprężanie to samo, z moich danych wynika, że kąty wałków też takie same - więc po zmianie pompy silnik powinien pracować identycznie jak wersje wolnossące. Z tym, że szkoda wzmocnionej głowicy min. zaworów chłodzonych sodem i inych usprawnień aby się marnowały.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw gru 30, 2010 12:06 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 2:06 pm
Posty: 89
Lokalizacja: Tczew
ukaniu pisze:
Sprężanie to samo, z moich danych wynika, że kąty wałków też takie same - więc po zmianie pompy silnik powinien pracować identycznie jak wersje wolnossące. Z tym, że szkoda wzmocnionej głowicy min. zaworów chłodzonych sodem i inych usprawnień aby się marnowały.


Właśnie te usprawnienia i wzmocnienia mogą być kuszące do samochodu, który ciężko pracuje, czasem na paliwie kiepskiej jakości, na sporej wysokości i w wysokiej temperaturze. ;)

_________________
W210 2.2 D 96'
W201 2.0 D 90'
W201 2.5 DT 91'
plus 2 inne wynalazki z silnikami MB ;)


Na górę
Post: czw gru 30, 2010 12:26 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Silnik nie będzie pracował ciężej niż tyle ile ma mocy ;-)
Jak układ chłodzenia jest sprawny to moim zdaniem stosowanie "słupka" turbo jest jednak przerostem treści.
Uważam, że zwiększone koszty poniesione na zakup nie zwrócą się, no ale - zawsze można dla samej idei.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl