MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 01, 2025 4:40 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr paź 20, 2010 5:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 26, 2008 8:24 am
Posty: 177
Lokalizacja: Gniezno
Witam,
chciałbym(jeśli da radę, oczywiście) poznać wasze koncepcje dot. konserwacji spodu autka, w domowym zaciszu bez jakiś wyrafinowanych sprzętów.MOże nawet pędzlem?:)
Jakie metody prponujecie/stosujecie, jakie preparaty itp.
Pozdrawiam


Na górę
Post: śr paź 20, 2010 6:01 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
A Ty masz na tym podzwoziu rdzę czy chcesz sobie pomalować dla spokoju sumienia?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr paź 20, 2010 6:16 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Trzeba sobie odpowiedziec w jakim celu i jak ma to wyglądać? Jeżeli ma to wyglądać tak, że cały spód chcesz zapaćkać bitexem łacznie z zawieszeniem i przewodami, rurkami itp. to tylko pogorszysz sprawę, bo taka maź nigdy nie zastyga, łapie wszelki syf i wszystko gnije w podwójnym tempie. Konserwacja spodu auta ma sens w przypadku napraw blacharskich, albo wtedy, gdy są ubytki masy lub też gdy pojawia sie korozja. Jednak sama masa sama w sobie nie działa jako neutralizator rdzy chroni tylko przed kamieniami oraz izoluje w jakims stopniu od wilgoci, czystą blachę należy przedtem zagruntować, a oczyszczoną z rdzy potraktować dodatkowo preparatem wiążącym. Dopiero na to wszystko nakłada się baranek, albo cos podobnego.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: śr paź 20, 2010 7:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 26, 2008 8:24 am
Posty: 177
Lokalizacja: Gniezno
ukaniu pisze:
A Ty masz na tym podzwoziu rdzę czy chcesz sobie pomalować dla spokoju sumienia?


Rdzy nie ma, dla świętego spokoju chciałbym zabezpieczyć, ot tak, dla przyszłych pokoleń.

Rozumiem,że potwierdza się teza, że biteX(i inne masy bitumiczne), są be, tak?


Na górę
Post: śr paź 20, 2010 9:36 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Nie - dobrze polozone masy bitumiczne swietnie chronia przed uderzeniami kamykow od ktorych korozja sie zaczyna. Trzeba je jednak sprawdzac po kazdej zimie, bo jak wejdzie pod nia woda, to sie dziury zaczna robic. Ale zamin polozysz ta warstwe dobrze bylo by zabezpieczyc laczenia i miejsca szczegolnie newralgiczne.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: śr paź 20, 2010 10:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 26, 2008 8:24 am
Posty: 177
Lokalizacja: Gniezno
TReneR pisze:
Nie - dobrze polozone masy bitumiczne swietnie chronia przed uderzeniami kamykow od ktorych korozja sie zaczyna. Trzeba je jednak sprawdzac po kazdej zimie, bo jak wejdzie pod nia woda, to sie dziury zaczna robic. Ale zamin polozysz ta warstwe dobrze bylo by zabezpieczyc laczenia i miejsca szczegolnie newralgiczne.


A mógłbyś rozwinąć, jak dobrze położyć masę bitumiczną?I czym takze najlepiej zabezpieczyć, przed położeniem masy?


Na górę
Post: śr paź 20, 2010 10:30 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ja mam "alergię" na wszystkie smoły, bitumy, nie stosuję - one na dłuższą metę nie sprawdzają się. Prawda, że po pomalowaniu poziom oczojebności wyglądu jest fantastyczny - nic więcej.
Od kamyków stosuje się syntetyczne elastyczne powłoki które przy -20 nie robią się jak szkliwo. Jest kilku producentów.
Do corocznej konserwacji podwozia polecam smarowidła na bazie wosku. Wtarte w podłoże dobrze chronią przed wilgocią, wypełniają pęknięcia i nie dopuszczają wody. Nawet tam gdzie jest już odrobina rdzy natłuszczona powierzchnia wytrzyma więcej. Wosk się po roku czy dwóch zmywa i trzeba wcierać na nowo. Ale ta powierzchnia pozostaje tłusta i dobrze chroni.
Od dłuższego czasu choć nie jestem sponsorowany (a chyba by mi się należało ;-) ) polecam Terotex Record 2000 jako masa chroniąca przed kamieniami i WAX jako wosk podwoziowy. Sprawdzone.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr paź 20, 2010 10:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 26, 2008 8:24 am
Posty: 177
Lokalizacja: Gniezno
A ten Terotex jak nakładamy?


Na górę
Post: śr paź 20, 2010 11:21 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Record - jak lakier - pistoletem do konserwacji najlepiej, ale to przy okazji roboty blacharskiej.
WAX - wcieramy pędzlem - przynajmniej tak moim zdaniem działa najlepiej wypełniając pęknięcia i zarysowania.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr paź 20, 2010 11:33 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
RychuTaryfiarz pisze:
A mógłbyś rozwinąć, jak dobrze położyć masę bitumiczną?I czym takze najlepiej zabezpieczyć, przed położeniem masy?


Na dobrze przygotowana powierzchnie; wszelkie szpary, laczenia "zakitowane", tam gdzie masz nawet podejrzenie rdzy oczyszczone i zabezpieczone antykorozyjnie, cala powierzchnia oczyszczona i odtluszczona. Samo malowanie bitumem na goraco (piodgrzany) w lecie albo w nagrzanym gararzu, najlepiej pistoletem i bardzo cienka warstwe, nie tak jak czesto widuje 1-2mm korzuch.
Do zabezpieczania "tymczasowego" i wszelkich srub, nakretek ipt. najlepsze sa srodki pelzajace do profili. Co pawda zabezpieczenie trzeba poprawic po zimie, ale bardzo dobrze chroni przed woda i sola.

ps. 2 lata temu znalazlem swietna farbe antykorozyjna - Malsky. Przetestowalem i swietnie sie trzyma.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: czw paź 21, 2010 8:53 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 26, 2008 8:24 am
Posty: 177
Lokalizacja: Gniezno
ukaniu pisze:
Record - jak lakier - pistoletem do konserwacji najlepiej, ale to przy okazji roboty blacharskiej.
WAX - wcieramy pędzlem - przynajmniej tak moim zdaniem działa najlepiej wypełniając pęknięcia i zarysowania.


CZyli Record, najlepiej kłaść po robotach blacharskich.Ja natomiast roboty nie robiłem-rozumiem że w takim przypadku, WAX byłby lepszy?


Na górę
Post: czw paź 21, 2010 9:34 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Jak Ci sie chce co roku czyscic i malowac cale podwozie ...

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Ostatnio zmieniony czw paź 21, 2010 9:49 am przez TReneR, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: czw paź 21, 2010 9:47 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
TReneR pisze:
Jak Ci sie chce co roku malowac czyscic i malowac cale podwozie ...

Wosk ma pewne zalety i wady, nie ma innego takiego - tłustego materiału który w połączeniu z dodatkami antykorozyjnymi odcina wodę, reszta konserwacji zasycha i to co się dzieje pod to nikt nie wie. Niestety się zmywa. U mnie w tej chwili mija 3 rok i już wypadało by pomalować na nowo - bo na nadkolach sie zmyło. Tak co 2 lata było by dobrze.
A czy to aż tyle roboty? mnie 1 dzień zajmuje dobre wysmarowanie podwozia. Przy okazji zerknę tu czy tam i sprawdzę dokładnie czy aby nie potrzeba coś wyczyścić dokładniej - to ma swoje zalety.
RychuTaryfiarz pisze:
CZyli Record, najlepiej kłaść po robotach blacharskich.Ja natomiast roboty nie robiłem-rozumiem że w takim przypadku, WAX byłby lepszy?

Record to jest miękki plastik w rodzaju "baranka"
A WAX to wosk. Record kładziesz tam gdzie walą kamienie aby się zabezpieczyć przed odpryskami. A na to wszystko, na całe podwozie w celu zabezpieczenia od wilgoci WAX. Te 2 preparatu spełaniają ine zadania i sie uzupełniają. Z tym, że jeden to już robota lakiernicza prawie a drugi to pędzlowanie aby uzyskać ładną równą dobrze wtartą warstwę.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw paź 21, 2010 2:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 26, 2008 8:24 am
Posty: 177
Lokalizacja: Gniezno
TReneR pisze:
Jak Ci sie chce co roku czyscic i malowac cale podwozie ...


A masy bitumiczne-nalezy jakoś uzupełniać co rok, jak się je "obsługuje"?


Na górę
Post: pt paź 22, 2010 3:51 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
zapraszam do naszego klubowego warsztatu: test środków do konserwacji

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl