MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 01, 2025 4:44 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn paź 11, 2010 1:41 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 18, 2010 9:52 am
Posty: 44
Numer GG: 4948348
Lokalizacja: London
Mam takie pytanie ogólne. jak wypada porównanie w126 i e32? chodzi o wypas, silniki, dynamika, spalanie, zawodność, problemy eksploatacyjne, koszty części, użytkowanie na gazie itp. tylko proszę beż głupich tekstów typy bmw nie tylko mercedes, bmw jest dla dresiarzy albo gaz do mercedesa nie pasuje :czerwona: nie pytam o zaściankowe stereotypy tylko jakieś uzasadnione opnie użytkowników. a pewnie nie jeden ujeżdżał takie potwory choćby przez jakiś czas :)

_________________
Pomoc w zakupach na eBay.co.uk i zniżki eurocarparts.co.uk


Na górę
Post: pn paź 11, 2010 4:37 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Miałem kilka 126 i jedno E32 (730i R6).

1. Wypas - a to już zależy na co trafisz. Dostępne były niemal takie same gadżety, ale w E32 można trafić n.p. podwójne szyby, lodówkę w podłokietniku tylnym z kielonkami (wersja highline, 750iL), indywidualny kolor (masakra przy naprawach) itp. Co do zasady - im większy silnik tym lepszy wypas. 126 często można trafić z okropną (moim zdaniem) tapicerką materiałową, nawet w 420SE.
2. Silniki - ja bym już R6 nie kupił. V12 też nie, ale to ze względu na koszty. Tylko V8. W E32 masz 730 i 740. Ten drugi zdecydowanie lepszy. W MB 420, 500 i 560 (bo zakładam, że lepiej kupić II serię, czyli bez 380 i 500 do '85 roku). Ale R6 BMW moim zdaniem o niebo lepszy, w środku cichutki, ładnie się wkręca. Zaznaczam jednak, że 126 300SE/SEL jeździłem tylko testowo, a 730i zrobiłem kilka tysięcy.
3. Dynamika, spalanie, zawodność itp - w zasadzie podobnie. Żaden R6 nie będzie wyścigówką. 740i wciska w fotel. Części na podonym poziomie.
4. LPG - 126 to mechaniczny wtrysk. Nie chcę się tu mądrzyć, napisano na tym forum miliardy literek o LPG + Kjet. Jednym działa, innym nie. Jedni piszą uczciwie, że mina, inni ściemniają że jest ok. Ale słyszałem o człowieku pod W-wą, który radzi sobie z zagazowaniem kjetów bez blosa. BMW znosi gaz lepiej, bo nie ma Kjeta :) Ale mój mechanik od BMW twierdzi, że to początek końca samochodu. Że oszczędność pozorna itp. Ja nie gazowałem swoich aut. Jak mnie stać na V8 to i stać mnie na paliwo. Niemniej jednak większość E32 w Polsce ma instalacje, a jak dobrze trafisz to kupisz auto z sekwencją, bo tylko taka ma szansę dobrze działać w E32.

Reasumując - 126 mi się bardziej podoba, ale E32 lepiej mi się jeździło. Jest lepiej wyciszony, ma jak dla mnie lepsze zawieszenie (sztywniejsze, ale nadal bardzo komfortowe), niestety też delikatniejsze. Rdza bierze oba modele, więc trzeba się dokładnie przyjrzeć. Skrzynie automatyczne w zasadzie bezproblemowe, ale BMW można mieć z 5-cio biegową. Jeżeli lubisz mieszać, to raczej BMW. E32 730i V8 można kupić z manualem, 126 V8 nie. Jeżeli chcesz tanio jeździć - ani 126 ani E32 się nie nadaje. Co do stereotypów - chrzanić to i tyle. Jak auto ładne i zadbane to bez znaczenia. A burak będzie burakiem niezależnie od auta którym jeździ. Dla mnie ważne aby taki samochód był maksymalnie oryginalny. I jeszcze jedno - wydaje mi się, że łatwiej kupić E32 niż 126. Mówię o dobrych samochodach, a nie gruzach.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pn paź 11, 2010 5:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 09, 2006 1:07 am
Posty: 218
Lokalizacja: Poznań
Rok temu sprzedałem moje E32. Powiem z własnych doświadczeń bo sam szukałem albo W126 albo E32. Zdecydowanie łatwiej znaleźć dobrze wyposazone BMW niż Mercedesa. Co do silnika - zależy jakie kto ma wymagania. Miałem R6 735 w automacie i w fotel wgniatało, przyspieszenie na poziomie 9s do setki, do 200 też nie trwało długo ;). Spalanie na trasie benzyny w okolicach 10l, w mieście 14-16.

_________________
Skoda Fabia Combi 1,4TDI


Na górę
Post: pn paź 11, 2010 6:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:48 am
Posty: 667
Lokalizacja: Trójmiasto
W sumie porównanie nieco chybione, bo W126 vs. E32 reprezentują odmienny poziom technologiczny (początek produkcji merca '79 rok...).

W przeciwieństwie do w/w beemki, W126 powoli staje się prawdziwym klasykiem.
Jeżeli szukasz czegoś nowocześniejszego to raczej W140 będzie bezpośrednim konkurentem.

_________________
W123 200 '82


Na górę
Post: pn paź 11, 2010 7:33 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 18, 2010 9:52 am
Posty: 44
Numer GG: 4948348
Lokalizacja: London
na forum wszyscy sieją taką grozę o trudach posiadania w140 że się boję :P e32 było w pewnym momencie konkurencją dla w126, stąd moje przypuszczenie iż można by je porównać. jak widać jednak się da postawić oba auta obok siebie i powiedzieć co jest lepsze a co gorsze :)

_________________
Pomoc w zakupach na eBay.co.uk i zniżki eurocarparts.co.uk


Na górę
Post: pn paź 11, 2010 7:35 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
126 vs E32 to jak najbardziej trafne porównanie. O ile porównujemy ze 126 II serii.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pn paź 11, 2010 10:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 12:04 pm
Posty: 143
Lokalizacja: Gdynia
Jednak technologicznie to E32 nieco wyprzedza W126.
Dawno temu miałem 735 rocznik '9x i miała dwustrefowy klimatronic, moduł komfortu obejmujący również dach, regulację czasu przerwy wycieraczek, ręczną zmianę biegów w automacie oraz tryb sportowy, parktronic (wszystko niedostępne w W126) oraz komputer pokładowy (b. rzadkie w 126), E32 też lepiej się trzymała w zakrętach. Wydaje mi się, że również usterki silnika i skrzyni można było diagnozować komputerem, w W126 diagnoza usterki to metoda prób i błędów. Tak jak ktoś już napisał 735 to nie wyścigówka, żeby poszaleć trzeba wysokich obrotów.
Tak więc zdecydowanie doradzam... W126 [zlosnikz] .
Równocześnie z 735 miałem W123 230E i jakoś tak wolałem jeździć beczką, więc pewnie moja rada nie jest obiektywna.

_________________
MB 560SE '90


Na górę
Post: pn paź 11, 2010 10:39 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:48 am
Posty: 667
Lokalizacja: Trójmiasto
Dokładnie o to mi chodziło. Ze względu na pewne ograniczenia konstrukcyjne, niektórych bajerów i rozwiązań wystepujących w E32 po prostu nie dało się już zaimplementować.

Dlatego sprawiedliwsze jest porównanie z W140.

_________________
W123 200 '82


Na górę
Post: pn paź 11, 2010 11:32 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
lukasz pisze:
Jednak technologicznie to E32 nieco wyprzedza W126.
Dawno temu miałem 735 rocznik '9x i miała dwustrefowy klimatronic, moduł komfortu obejmujący również dach, regulację czasu przerwy wycieraczek, ręczną zmianę biegów w automacie oraz tryb sportowy, parktronic (wszystko niedostępne w W126) oraz komputer pokładowy (b. rzadkie w 126), E32 też lepiej się trzymała w zakrętach. Wydaje mi się, że również usterki silnika i skrzyni można było diagnozować komputerem, w W126 diagnoza usterki to metoda prób i błędów. Tak jak ktoś już napisał 735 to nie wyścigówka, żeby poszaleć trzeba wysokich obrotów.
Tak więc zdecydowanie doradzam... W126 [zlosnikz] .
Równocześnie z 735 miałem W123 230E i jakoś tak wolałem jeździć beczką, więc pewnie moja rada nie jest obiektywna.


Klimatronik w 126 też jest, ale 1 strefa. Na 2 jest ręczna klima. Tylko komu to potrzebne? W większości aut już i tak nie działa jak należy :)
Wycieraczki też mają różne tempa pracy w MB.
Ta ręczna zmiana biegów to raczej teoretyczna w BMW (miałem) a w skrzyni MB można szybciutko zrzucić na 3 n.p. przy wyprzedzaniu. Obsługa automata jak dla mnie zdecydowanie na plus w MB.
Tryb sportowy dostępny w MB od '85 roku (przełącznik obok lewarka).
A "diagnostyka" BMW przy pomocy komputera pokładowego? No błagam. Żaróweczki - może :)
I znacznie lepszy w MB jest podłokietnik - bo taki szeroki, a w BMW dwie cienkie bagietki [hehe]

E32 weszło w '86, czyli rok po lifcie 126. A porównanie? Cenowo auta są zbliżone, klasa ta sama, więc czemu by tego nie porównać? Jak sprzedawałem swoją 730i to wziąłem coś koło 9000 (była w pięknym stanie). Class - pokaż mi ładne i zadbane 140 za takie pieniądze? No właśnie, tak więc nie ma co porównywać E32 do 140. Jeżeli już to E38 vs W140.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: wt paź 12, 2010 12:46 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 12:04 pm
Posty: 143
Lokalizacja: Gdynia
Bukol pisze:
Tryb sportowy dostępny w MB od '85 roku (przełącznik obok lewarka).

Nie zgodzę się - S to Standard, E - to Economic.
Bukol pisze:
A "diagnostyka" BMW przy pomocy komputera pokładowego? No błagam. Żaróweczki - może

Nie zrozumieliśmy się - chodziło mi o diagnostykę komputerem zewnętrznym.
Bukol pisze:
Ta ręczna zmiana biegów to raczej teoretyczna w BMW (miałem) a w skrzyni MB można szybciutko zrzucić na 3 n.p. przy wyprzedzaniu.

Jeżeli dobrze pamiętam to w trybie M obejmowała ona wszystkie biegi z wyjątkiem najwyższego (nie pamiętam już czy miałem 4 czy 5), nie wykluczało to redukcji w trybie S i E analogicznej jak w W126.
Dodatkowo fotele w e32 miały lepsze trzymanie boczne, ale to o tyle bez znaczenia, że W126 nie służy do ostrego pokonywania zakrętów.
Przypomniałem sobie także, że lekko ale dosyć irytująco trzeszczała skórzana tapicerka w BMW.
Reasumując: nadal polecam W126, bo ładniejszy jest [zlosnikz] i przyjemność z jazdy większa. Chociaż za zadbany egzemplarz na pewno trzeba zapłacić więcej niż za takież e32.

_________________
MB 560SE '90


Na górę
Post: wt paź 12, 2010 10:39 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 09, 2006 1:07 am
Posty: 218
Lokalizacja: Poznań
Ale tryb M w E32 to tryb zimowy, nie bardzo rozumiem o czym piszecie. Co do redukcji biegu to but w podłogę i kick down działał.

_________________
Skoda Fabia Combi 1,4TDI


Na górę
Post: wt paź 12, 2010 10:40 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 18, 2010 9:52 am
Posty: 44
Numer GG: 4948348
Lokalizacja: London
Cytuj:
S to Standard, E - to Economic.

też słyszałem taką teorię. co nie zmienia faktu że są dwa tryby pracy skrzyni.
a czy możecie mi powiedzieć jak wygląda serwis bmw? bo w126 dla przeciętnego mechanika to kosmos i zwykle nie mają pojęcia co z tym zrobić. do siódemki też trzeba specjalistów fachowców czy raczej da sobie z nią radę typowy warsztat?

_________________
Pomoc w zakupach na eBay.co.uk i zniżki eurocarparts.co.uk


Na górę
Post: wt paź 12, 2010 11:08 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
lukasz pisze:
Bukol pisze:
Tryb sportowy dostępny w MB od '85 roku (przełącznik obok lewarka).

Nie zgodzę się - S to Standard, E - to Economic.

Kwestia nomenklatury. Grunt, że oba auta mają dwa tryby pracy skrzyni.

Co do disgnostyki BMW komputerem - owszem, skoro mamy do czynienia z elektronicznym wtryskiem to musi być taki "diwajs". Ale to do diagnostyki wtrysku głównie. Resztę trzeba diagnozować organoleptycznie ;)

Tryb tzw manualny w BMW służy do ruszania n.p. na śliskim czy z ciężką przyczepą, do stromych zjazdów w hamowania silnikiem itp. Ten sam efekt osiągniemy w MB ustawiając lewar na 1 lub 2. Idąc tym tropem to i MB ma tryb manualny.

A co do serwisu - jak już wcześniej pisałem, oba auta nie są tanie w utrzymaniu. Teoretycznie proste, bo stare. Ale potrzeba do nich dobrych fachowców i dobrych części. Inaczej będzie masakra. Jeżeli uważasz, że będziesz jeździł E32 tanio (bo na gazie i z byle jakim serwisem) to olej to auto. I olej 126.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: wt paź 12, 2010 12:09 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 18, 2010 9:52 am
Posty: 44
Numer GG: 4948348
Lokalizacja: London
Cytuj:
Jeżeli uważasz, że będziesz jeździł E32 tanio (bo na gazie i z byle jakim serwisem) to olej to auto. I olej 126.

wcale tak nie uważam :) i nie oleje tych aut :) spodziewałem się że serwis wygląda podobnie :)dostęp do części to raczej będzie nic szczególnie trudnego. tylko ja sam jestem słabym mechanikiem więc itak sam nie wiele zrobię. ale mam czas - nauczę się :) a co w kwestii praktyczności używania powiecie? są jakieś różnice?

_________________
Pomoc w zakupach na eBay.co.uk i zniżki eurocarparts.co.uk


Na górę
Post: wt paź 12, 2010 12:22 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Praktyczność? Praktyczny to jest T124.
To są topowe auta ze swoich czasów, zaprojektowane tak jak potrafili najlepiej w kwestii wygody podróżowania ale nie po to aby były "praktyczne", albo inaczej rozumiemy to słowo.
Jak nie umiesz robić sam przy samochodzie to serwis Cię stuknie na kasę bardzo mocno. Chyba, ze kupić model w stanie tip-top, wtedy stuknie Cię utrzymanie tego stanu. A jak źle trafisz to i kasy będziesz pakował i samochód będzie kulał - włąściciel takiego samochodu musi być nadzorcą/doradcą mechanika.
126 Jest zdecydowanie droższy w zakupie, za cenę "jako takiego" - można kupić naprawdę ładne BMW.
Pomimo, że lata produkcji sie zazębiają to możliwy wypas BMW bliższy jest 140. Wystarczy wspomnieć samościemniające się np. lusterko wsteczne było jeszcze kilka zaskakujących mnie drobiazgów ale nie pamiętam.
Jak byłem bogaty to też zastanawiałem sie który kupić i rozsądek mówił BMW ale... ale zbiedniałem [clown]

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl