MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Nissan Patrol, prosze o opinie rozne info mile widziane
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=50883
Strona 1 z 1

Autor:  Nilovitz [ ndz wrz 12, 2010 9:29 am ]
Tytuł:  Nissan Patrol, prosze o opinie rozne info mile widziane

dla przykladu taki model GR 2,8TD vs. G240D

Autor:  sneer [ ndz wrz 12, 2010 10:01 am ]
Tytuł:  Re: Nissan Patrol, prosze o opinie rozne info mile widziane

rozumiem ze chodzi o Y60. niedobry silnik w patrolu. ciezki, za slaby* do tej budy (nawet krotkiej), nienaprawialna turbina, pekajace glowice. jesli GR to jakies 4.2, najlepiej wolnossace.
w porownaniu do Geli masz nie do za.... mosty, bardziej komfortowe wnetrze, bardzo kulturalny silnik. W Geli za to lepszy uklad napedowy, trwale silniki i skrzynie biegow (w tym automaty).

*co prawda na reduktorze to jest szatan.

Autor:  Bukol [ ndz wrz 12, 2010 7:32 pm ]
Tytuł:  Re: Nissan Patrol, prosze o opinie rozne info mile widziane

Nilo - nudzisz się? [hehe]

Autor:  Nilovitz [ pn wrz 13, 2010 9:22 pm ]
Tytuł:  Re: Nissan Patrol, prosze o opinie rozne info mile widziane

lubie madrosci forumowe, a co !?
lubie jak sie wypowiadaja co madrzejsi ;)
sami fachowcy

Autor:  bmw [ wt wrz 14, 2010 6:35 am ]
Tytuł:  Re: Nissan Patrol, prosze o opinie rozne info mile widziane

Kolega ma dwa patrole 2,8 Turbo,jakoś nie wydają mi się za słabe jak nimi jeździłem, jakoś w żadnym nie padła głowica czy turbina,W obu wszystkie napędy sprawują się doskonale i są ciche czyli mostów itd nie słychać.Różnią się tym ,że krótki to gr i ma z tyłu sprężyny ,a długi to zwykły na resorach.W resoraku były wybite gumy-tuleje w resorach,oba patrole w zimę parkują pod chmurką i zawsze odpalają,w obu padł alternator.A i oba nadwozia rdzewieją w podobnych miejscach :) ale ramy zdrowe.

Autor:  sneer [ śr wrz 15, 2010 1:28 pm ]
Tytuł:  Re: Nissan Patrol, prosze o opinie rozne info mile widziane

bmw pisze:
Kolega ma dwa patrole 2,8 Turbo,jakoś nie wydają mi się za słabe jak nimi jeździłem, jakoś w żadnym nie padła głowica czy turbina,W obu wszystkie napędy sprawują się doskonale i są ciche czyli mostów itd nie słychać.Różnią się tym ,że krótki to gr i ma z tyłu sprężyny ,a długi to zwykły na resorach.W resoraku były wybite gumy-tuleje w resorach,oba patrole w zimę parkują pod chmurką i zawsze odpalają,w obu padł alternator.A i oba nadwozia rdzewieją w podobnych miejscach :) ale ramy zdrowe.


zaden patrol GR nie ma z tylu resorow. GRy sa krotkie i dlugie, hiszpan czyli 260 jest dlugi, 160 jest krotki. Te dwa ostatnie maja resory.

co do silnika: cudow nie ma. 2.8 RD ma 115 KM. Mimo, ze cala skrzynia zestrojona jest do vmax 140 km/h, jest to za malo na to auto. Na reduktorze inna bajka, bo tam jest przelozenie momentu na 5 500 Nm na oś (czyli w ekstremalnym przypadku 11 000 Nm na koło!)

turbo: kazde turbo pada. Turbiny w patrolach są trwałe, ale max dla nich to 300 kkm. Potem zaczynaja cieknac i niestety nie da sie ich naprawic. wirnik od 280 SX "prawie" pasuje - ale prawie oznacza ladowanie na poziomie 0,3 Bar, czyli 3x mniej niz standard.

pekanie glowic to bardzo znana przypadlosc RD628T. Wytrzymuja 300-400 kkm. Jak juz peknie, to zwkle mozna zrobic 100 kkm bąblując do chłodnicy; prędzej czy później jest całkowity pad. Jesli mu nie pekly glowice, to albo je ktos zrobil, albo juz babluje, albo lada moment bedzie pad.

jesli chodzi o sprzegielka w przednich mostach: jesli sa fabryczne automaty, to po wjechaniu w teren szybko padną. wklada sie wtedy zwykle recznie zalaczane AVM. Sprawdzenie automatow niewiele daje, bo one sie dosc specyficznie zuzywaja. trzebaby tlumaczyc konstrukcje.

mosty mechanicznie sa nie do zarypania, patrole z tego slyna, koniec kropka. Zapina sie do tego bez problemu 300 KM silniki z BMW na przyklad. Oczywiscie zwrotnice, kule i lozyska wymagaja normalnej obslugi.

co do gum w podwoziu - standardem jest, ze auto eksploatowane na autostradach dostaje wszedzie luzow po paru probach uzycia w terenie. Wtedy jest proste i niedrogie remedium raz na zawsze pt. tuleje PU. 44 sztuki mozna kupic za ~1000 PLN, do tego pare tulejek u slusarza, dzien roboty i zawias zrobiony jest na wieki.

Autor:  bmw [ śr wrz 15, 2010 7:18 pm ]
Tytuł:  Re: Nissan Patrol, prosze o opinie rozne info mile widziane

Bo ten długi patrol to nie gr tylko właśnie hiszpan ,a krótki to gr :) przecie te auta prawie się nie różnią,coś tam rozszerzyli zmienili tapicerkę i pewnie parę pierdółek.Uznałem to za nieistotne ale dobrze ,że kolega czuwa :)

Autor:  Bukol [ śr wrz 15, 2010 9:23 pm ]
Tytuł:  Re: Nissan Patrol, prosze o opinie rozne info mile widziane

bmw pisze:
Bo ten długi patrol to nie gr tylko właśnie hiszpan ,a krótki to gr :) przecie te auta prawie się nie różnią,coś tam rozszerzyli zmienili tapicerkę i pewnie parę pierdółek.Uznałem to za nieistotne ale dobrze ,że kolega czuwa :)


No właśnie różnią się zawieszeniem :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/