MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Instalacja LPG z Turbo - co można? i za ile https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=50789 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | ukaniu [ pn wrz 06, 2010 9:13 am ] |
Tytuł: | Instalacja LPG z Turbo - co można? i za ile |
Tak się zastanawiam jaka dobra instalacja wtrysku LPG będzie odpowiednia do silnika z Turbo. W tej chwili mam jeszcze kolektor na wierzchu i myślę sobie czy nie powiercić dziur pod wtrysk LPG. To są znormalizowane otwory? To w sumie nie jest jeszcze przesądzone - ale jak psuję MB to może popsuję go tak aby można było nim jeździć bardziej ekonomicznie ![]() Przy Turbo aż się prosi o wykorzystanie oktanów z LPG... |
Autor: | bmw [ pn wrz 06, 2010 10:26 am ] |
Tytuł: | Re: Instalacja LPG z Turbo - co można? i za ile |
Wejdź na stronę www.ac.com.pl i zadzwoń do nich.Naprawdę kumaci ludzie i życzliwi.Mi kiedyś pomogli przez telefon dlatego mile wspominam z nimi kontakt. |
Autor: | trocin [ pn wrz 06, 2010 12:37 pm ] |
Tytuł: | Re: Instalacja LPG z Turbo - co można? i za ile |
Jak myslisz o zalozeniu lpg i masz zdjety kolektor, mozesz nawiercic sobie otwory pod wtryski gazowe, najlepiej po konsultacji z jakims gazownikiem. Jak nie zalozysz lpg zaslepisz sobie. Najwazniejsze, zeby byly jak najblizej wtryskow Pb, srednice podpowie ci gazownik. Mozna bez wiercenia kolektora zastosowac podstawki pod wtryski Boscha, tak jak ja mam zrobione, wtedy cala listwa wtryskowa idzie do gory o 1,5-2cm. Instalka do silnikow turbo pasuje jak najbardziej, wazne zeby dobrac dopowiednie graty, np.LandiRenzo robi specjalne reduktory do silnikow turbo - trzeba dobrac do mocy, inni producenici rowniez. Wtryski musisz dobrac do mocy z gara i pojemnosci.Elektronika polecana w tej chwili to Landi Renzo i Stag. |
Autor: | drwalu [ pn wrz 06, 2010 12:55 pm ] |
Tytuł: | Re: Instalacja LPG z Turbo - co można? i za ile |
ja mam w volvo v70 t5 instalacje brc pod turbo i wysmienicie się to sprawuje. |
Autor: | mojojojo13 [ pn wrz 06, 2010 11:50 pm ] |
Tytuł: | Re: Instalacja LPG z Turbo - co można? i za ile |
i jest jeszcze jedno specjalne forum na którym dowiesz się jakimi gratami się ratować i do kogo się udać: http://lpg-forum.pl/index.php?sid=9b876 ... 0ba1afee9c polecam najlepiej się zarejestrować i popytać - np. BRC o któym pisze przedmówca jest w miarę idioto (gazowniko-idioto) odporna ale ma mniejszy zakres strojenia niż Stag a tym samym nie da się jej w takim stopniu wyregulować ...ale długa droga do regulacji...najpierw trzeba znaleźć kogoś kumatego kto założy ewetntualnie doradzi...moje poglądy również brutalnie zweryfikowano - ciągle żyłem w przeświadczeniu że do swojego audi założę sekwencje za 3 koła i że będzie dobrze chodziła ![]() |
Autor: | ukaniu [ wt wrz 07, 2010 8:57 am ] |
Tytuł: | Re: Instalacja LPG z Turbo - co można? i za ile |
Dziękuję za uwagi - zadzwonię, popytam, poczytam ![]() Instalację planuję założyć sam, lubię tak odpoczywać po pracy. Na razie sie nie spieszy, to jest etap II mojego działania. Widzę, że problemów może być sporo. |
Autor: | mark2222 [ wt wrz 07, 2010 10:16 am ] |
Tytuł: | Re: Instalacja LPG z Turbo - co można? i za ile |
a jak tam projekt MS??? poszło coś do przodu??? |
Autor: | ukaniu [ wt wrz 07, 2010 12:17 pm ] |
Tytuł: | Re: Instalacja LPG z Turbo - co można? i za ile |
Właściwie gdybym miał zastępczy samochód aby ten odstawić na tydzień to bym już kończył. Druga sprawa to budowa domu - nie mam właściwie wcale czasu na prace mechaniczne - tyle co wieczorem posiedzę, pomierzę, pomyślę. Okazało się, że wtryski o wydajności 360cm3/min są odrobinkę wieksze niż te oryginalne z M104 - i muszę jeszcze powiększyć otwory w kolektorze i wykonać nowe tuleje z teflonu ![]() Teraz też rozkminiam jak oni napisali kod do MS1 extra, MS2, konfigurację - nie lubię działać po omacku. Są części które nie do końca są dla mnie jak narazie zrozumiałe - tzn. co autor miał na myśli. Odpalić MS - byle jeździł jest prosto - zrozumieć - poprawnie skonfigurować do swoich potrzeb już nie bardzo. |
Autor: | voytas [ wt wrz 07, 2010 10:03 pm ] |
Tytuł: | Re: Instalacja LPG z Turbo - co można? i za ile |
ukaniu pisze: Odpalić MS - byle jeździł jest prosto - zrozumieć - poprawnie skonfigurować do swoich potrzeb już nie bardzo. Eeee, przesadzasz. Wcale nie jest tak ciężko to wszystko ogarnąć nawet bez czytania kodu źródłowego... ukaniu pisze: Okazało się, że wtryski o wydajności 360cm3/min są odrobinkę wieksze niż te oryginalne z M104 - i muszę jeszcze powiększyć otwory w kolektorze i wykonać nowe tuleje z teflonu Nie myślałeś o sposobie barbarzyńskim czyli zeszlifowaniu wtryskiwaczy? ja aktualnie szukam wtryskiwaczy które wejdą w głowicę M110 i też wychodzi na to że wszystkie są za duże :/ Planuję coś na próbę zeszlifować... |
Autor: | mark2222 [ śr wrz 08, 2010 12:01 am ] |
Tytuł: | Re: Instalacja LPG z Turbo - co można? i za ile |
voytas pisze: ja aktualnie szukam wtryskiwaczy które wejdą w głowicę M110 i też wychodzi na to że wszystkie są za duże :/ Planuję coś na próbę zeszlifować... a ja przybrałem trochę inną drogę dla M110, jako że mam wersję gaźnikową i nie mam obrobionej głowicy pod wtryski, myślę przerobić kolektor pod listwę z M104, wytoczyć odpowiednie gniazda podobne jak ma M104 i wspawać je w kolektor zaraz przy wlocie kanału, myślałem żeby obrobić odpowiednio głowicę ale zaniechałem tego, szkoda mi jest jej psuć jak dobra a kolektor zawsze dokupi ![]() ![]() |
Autor: | ukaniu [ śr wrz 08, 2010 9:24 am ] |
Tytuł: | Re: Instalacja LPG z Turbo - co można? i za ile |
voytas pisze: Eeee, przesadzasz. Wcale nie jest tak ciężko to wszystko ogarnąć nawet bez czytania kodu źródłowego... Ale kod żródłowy i to jak go napisali jest ciekawe ![]() voytas pisze: Nie myślałeś o sposobie barbarzyńskim czyli zeszlifowaniu wtryskiwaczy? ja aktualnie szukam wtryskiwaczy które wejdą w głowicę M110 i też wychodzi na to że wszystkie są za duże :/ Planuję coś na próbę zeszlifować... Obudowa jest elementem elektromagnesu, jak zmniejszysz przekrój to w tym miejscu blacha może się nasycić, nie wiem jakie są parametry obwodu magnetycznego i w którym miejscu on się przez obudowe zamyka - trudno wyrokować. mark2222 pisze: M103 ma 77 mm wewnętrznej średnicy przepustnicy i mu to wystarcza podejrzewam że M110 nie będzie miało wiele większej ![]() Zawsze do tej z M103 można dorobić TPS albo szukać tej z K-Jeta. |
Autor: | TReneR [ śr wrz 08, 2010 9:32 am ] |
Tytuł: | Re: Instalacja LPG z Turbo - co można? i za ile |
ukaniu pisze: voytas pisze: Eeee, przesadzasz. Wcale nie jest tak ciężko to wszystko ogarnąć nawet bez czytania kodu źródłowego... Ale kod żródłowy i to jak go napisali jest ciekawe ![]() Jezeli jest zdeasemblowany to trzeba troche posiedziec niestety... szczegolnie jak ktos pisal w C++ czy innym bejziku, wychodzi straszna kaszana w assemblerze. |
Autor: | ukaniu [ śr wrz 08, 2010 9:39 am ] |
Tytuł: | Re: Instalacja LPG z Turbo - co można? i za ile |
TReneR pisze: Jezeli jest zdeasemblowany to trzeba troche posiedziec niestety... Są żródła w ASM - na szczęście ![]() MS2 jest już więcej pisany w C i też są żródła. Dziś dobre kompilatory C dają bardzo optymalny czasowo kod dla mikrokontrolerów. Mnie czasem trudno napisać wstawki szybsze. Ciekawe czy nie dało by sie przenieść tego kodu na jakiś ARM7. ASM jest dobry w celu doskonałej kontroli sekwencji wykonywania w wolnych prockach ale to już nie dziś - dziś bardziej wartościowy jest czas pracy programisty niż MHz. |
Autor: | TReneR [ śr wrz 08, 2010 9:42 am ] |
Tytuł: | Re: Instalacja LPG z Turbo - co można? i za ile |
I dlatego Windows ma tyle MB (GB) ile ma i chodzi jak chodzi... ![]() |
Autor: | ukaniu [ śr wrz 08, 2010 9:51 am ] |
Tytuł: | Re: Instalacja LPG z Turbo - co można? i za ile |
TReneR pisze: I dlatego Windows ma tyle MB (GB) ile ma i chodzi jak chodzi... ![]() Masz 100% racji! Tylko wyrzeźb całkowicie w ASM program choćby do obsługi sterownika, z graficznym LCD, z jakąś namiastką "okienkowości" - ![]() ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |