MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Jakie auto na dupowóz? - rozważania https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=47973 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | wacky [ pn kwie 05, 2010 8:49 am ] |
Tytuł: | Jakie auto na dupowóz? - rozważania |
Moi drodzy - mój Tata musi kupić auto do jazdy na co dzień. mieszka w lesie, rocznie robi takim dupowozem około 5-7tyś km. 90% tego przebiegu to do miasta na zakupy i spowrotetm - jakieś 5km, zakupy i do domu. czasem w dalszą podróż się wybierze.. budżet - 15tyś plus minus 5tyś. opcje paliwowe: benzyna, diesel, LPG. teraz jeździ renault megane I 1,6 benzyna. wielkość od yarisa do Cklassy. rozważane ostatnio: C klasa w pierwszej budzie, 1,8 benzyna bez gazu. astra II 1,6 benzyna na jednym wałku 1,6 75koni yaris 1,0 golf IV 1,4 75koni. daewoo nubira z gazem lub bez. toyota corolla taka około 2000 roku 1,9 D bez turbo lub 1,4 90koni. najważniejsze żeby auto było bezawaryjne, drugi warunek - rozsądnie ekonomiczne. co sądzicie/polecacie? proszę ew o poparcie wynikami spalania. PS - wszystko oprócz forda!! |
Autor: | 300D [ pn kwie 05, 2010 9:07 am ] |
Tytuł: | Re: Jakie auto na dupowóz? - rozważania |
wacky pisze: budżet - 15tyś plus minus 5tyś.
opcje paliwowe: benzyna, diesel, LPG. teraz jeździ renault megane I 1,6 benzyna. wielkość od yarisa do Cklassy. rozważane ostatnio: C klasa w pierwszej budzie, 1,8 benzyna bez gazu. astra II 1,6 benzyna na jednym wałku 1,6 75koni yaris 1,0 golf IV 1,4 75koni. daewoo nubira z gazem lub bez. toyota corolla taka około 2000 roku 1,9 D bez turbo lub 1,4 90koni. 1. C-klassa jakoś mi się nie podoba, też napewno nie bedzie palić 6 l/100km, a przy takim jezdzeniu z 10... 2. Astra -jest nie fajna, wnętrze strasznie dziadowsko wygląda 3. Yaris - malutki, brzydki (nie wspominając o wnętrzu) 4. Najlepsza propozycja, za 20k będzie naprawde ładna 4-ro drzwiowa przyzwoicie wyposażona wersja. 5. Nie komentuje 6. Z Corollami nie miałem nigsy do czynienia, z 5-6 lat temu jechałem tylko jako pasażer A co sądzisz o MEGANE II (2002-...), mi podoba się bardzo, bardzo wygodne autko, w miare ekonomiczne. |
Autor: | hall [ pn kwie 05, 2010 12:56 pm ] |
Tytuł: | |
...na dupowóz? ja ostatnio przykleiłem lanosa, 1.6 16V, jestem mile zaskoczony jazdą, zawieszeniem i przyspieszeniem. Spalaniem nie koniecznie bo benzyny trochę chlipie. Ale niczym innym się nie przejmujesz zalewasz i jedziesz nawet na dziurami nie trzeba się przejmować, po prostu do przodu. Taki właśnie dupowóz, szkoda że to daewoo... pzdr |
Autor: | marcys [ pn kwie 05, 2010 2:03 pm ] |
Tytuł: | |
Witam Prawdopodobnie każdy będzie chwalił swoje - co ma albo miał itp;) Wygląd, wykończenie wnętrza, osiągi możesz sobie sam sprawdzić podjeżdżając do jakiegoś autohandlu. Więc nie ma co pisać, że ten jest większy, ten źle wykonany. Mogę napisać co nieco o eksploatacji Astry II 1.6 8V. Wybrałeś bardzo dobry silnik. Oczywiście nie rakieta, ale te sekundy nie są tak ważne w mieście a auto jest ciche, elastyczne. Poza tym jak tylko potrzebuję gdzieś szybciej dojechać to i tak wyprzedzam większość aut (clue - kwestia chęci a nie osiągów auta). Miałem porównanie do 1.6 16V - tylko na starcie ze świateł przewaga w "sekundach" do setki. Inaczej auta zachowują się bardzo podobnie. Do tego współpracuje z gazem II generacji. Wiem, bo miałem Vectre A z tym silnikiem ale na gazie właśnie. Astra nie spala mi w ogóle oleju, w Vectrze troszkę łykało, ale auto było troszkę bardziej zajechane. Prosta stara konstrukcja, bezkolizyjny rozrząd, paski też wytrzymują normalne przebiegi w odróżnieniu od ECOTECów gdzie z tym różnie bywało. Spalanie w Gdańsku w korkach do 9l max z jazdą nie emerycką. Części bardzo tanie a do tego wytrzymałe. Kupiłem z przebiegiem 90tys, zrobiłem 60. Poza eksploatacją regulator napięcia za 150zł, wymiana zaworka przy nagrzewnicy (czy jakoś tak) za 420zł w ASO (problem dosyć popularny w tych Astrach. fabryka wrzucała zaworek działający elektronicznie co szwankowało, w ASO wymieniają od razu na mechaniczny. w ASO najtaniej, bo znają problem i wiedzą jak dojść a trzeba zdjąć deskę). Auto nie ma cichego zawieszenia. Potrafi wybrać nierówności w sposób głośniejszy, choć za to pewnie się prowadzi (subiektywne odczucie). Zawieszenie jest pancerne, po tych dziurach dopiero teraz powoli dają o sobie znać drążki. Często trzeba wymieniać filtr kabiny, bo szyby parują oraz żarówki potrafią częściej padać. Jestem w sumie przed sprzedażą auta. Kwota jaką podałeś starczy spokojnie na zakupienie auta zadbanego. Swoją sztukę (99rok, 3d, czarna 4xpp, klima 150tys przebiegu) oceniam na około 10tyś. I tyle według mnie warto dać (ogólnie za Astrę), bo za większe kwoty to już się potrafią znaleźć inne ciekawsze oferty np Corolla. Bo podejrzewam, że z tych aut, to w cenie 10-12 to o Opla i Deawoo będzie najłatwiej. Pozdrawiam Marcin |
Autor: | KamilKamil [ pn kwie 05, 2010 2:06 pm ] |
Tytuł: | |
wacky pisze: toyota corolla taka około 2000 roku 1,9 D bez turbo lub 1,4 90koni.
najlepszy wybór wg.mnie, mieliśmy tylko starszą z silnikiem 1.3 86 KM.silnik nie do zdarcia spalanie w granicach 5 litrow w trasie a po mieście czy na dojazdy w granicach 7 litrów.silniki 1.4 też swietnie sie sprawują, zadbany egzemplarz cięzko znalesc, nasza poszła za głupie pieniądze 15 minut po wystawieniu aukcji... |
Autor: | marcin280e [ pn kwie 05, 2010 2:51 pm ] |
Tytuł: | |
Corolla w benzynie-reszta to śmieci. |
Autor: | W123_230E [ pn kwie 05, 2010 2:53 pm ] |
Tytuł: | |
Jeśli autko które ma głównie służyć na dojazdy do sklepu i z powrotem to osobiście polecam coś małego i nowszego np w.w. Yaris, Panda 1.2, Micra, Pug 206 czy też Agila i A-Klasa. Z modeli które podałeś wnioskuję że są to auta ok. 10-letnie. Z własnego doświadczenia wiem że często trzeba w takie auto włożyć więcej niż jest warte a i tak zawsze coś wyjdzie. Mamy Pandę 1.3 Diesel od niecałego roku i po przejechaniu około 16000km jedyne co wyszło to uszczelka pod filtrem paliwa która była odwrotnie założona. Naprawa razem z pełnym serwisem kosztowała nas ok. 900zł (210Ł w UK) w ASO Fiata. Przebieg to trochę ponad 100tkm a spalanie ok. 4.5l/100km. Osobiście nie mogę powidzieć złego słowa o tym autku i szczerze je polecam. |
Autor: | marcys [ pn kwie 05, 2010 3:29 pm ] |
Tytuł: | |
marcin280e pisze: Corolla w benzynie-reszta to śmieci.
Uuu, cóż za konkretna, ciekawa opinia. Corolla to taki sam śmieć jak reszta (ot tak, dla kontry:) ). EDIT: Przy takim przebiegu mniej patrzył bym dokładnie ile pali, ale jak jest z serwisem. Bo co roku i tak trzeba serwis zrobić, a w przypadku mniejszego przelotu to on może być ważniejszy niż koszt paliwka. 5km to krótkie odcinki, na których nowe diesle nie zawsze się dobrze spisują. A każda najmniejsza awaria jest droga. |
Autor: | TReneR [ pn kwie 05, 2010 4:14 pm ] |
Tytuł: | |
Dokladnie jak przedpisarz zauwazyl - do takich tras i przebiegow tylko Pb (moze byc z LPG). Moze warto spojrzec w strone naszej poludniowej granicy - Skoda Fabia (moze Roomster)? |
Autor: | Bukol [ pn kwie 05, 2010 8:26 pm ] |
Tytuł: | |
Nie kupować diesla - przy takich przebiegach będzie cały czas niedogrzany. Będzie sporo palił, po krótkim czasie dymił, bo w wydechu osadzi się sadza. W tym budżecie można już n.p. kupić A4 1,8. Golf 75KM to jednak lipa, strasznie mułowaty samochód. Zakładam, że przy podanych przebiegach spalanie nie jest priorytetem. Może zatem warto pomyśleć o jakimś E220 (124) lub nie pordzewiałym W210 z 4-ro cylindrowym benzyniakiem? |
Autor: | wacky [ pn kwie 05, 2010 9:08 pm ] |
Tytuł: | |
Spalanie nie jest aż takim priorytetem - jednak takie E220 spali najmniej ze 12litrów? ojciec mieszka w leśniczówce racji wykonywanego zawodu - najbliższy asfalt 2km, Już nie chodzi o te dziury - tylko np. o ciągle stojącą wodę błoto itp w środku zimą.. szkoda ładnego auta na takie tyranie. a inna kwestia - znaleźć e- klase w na prawde dobrym bezwypadkowym stanie? jednak odpada czy golf IV z silnikiem 1,4 to tak naprawdę taka lipa jak się mówi? - przyszły kierowca mistrzem rajdowym nie jest, więc katalogowe 13,5 sek do 100km/h wydaje się niezłym wynikiem.. można kupić dobry rocznik w dobrej cenie z klimą i różnymi udogodnieniami elektrycznymi.. |
Autor: | sailor [ pn kwie 05, 2010 9:24 pm ] |
Tytuł: | |
A myślałeś o Focusie? Podobno to udany samochodzik. |
Autor: | marcys [ pn kwie 05, 2010 9:55 pm ] |
Tytuł: | |
Jeśli takie tereny to Opel ma wyższe zawieszenie niż VW. Co do reszty wypisanych nie mam pojęcia. Pozdrawiam |
Autor: | ghost2255 [ pn kwie 05, 2010 9:59 pm ] |
Tytuł: | |
A ja bym głosował właśnie na golfa. 1.4 to przeważnie najmniej "styrana" wersja, bo nikt, kto dużo jeździ nie kupował tego silnika. Jest stosunkowo trwały i bezawaryjny, jedyną bolączką jest zamarzająca w zimie odma, ale po zamontowaniu ogrzewanej problem zanika. Reszta jest solidna i tak tania w naprawach, że aż ciężko uwierzyć. Blacha ocynkowana, zawieszenie proste i trwałe, skrzynie biegów w odróżnieniu od tych z 1.6 benzyna nie maja wadliwych nitów. Wystarczy co jakiś czas wyczyścić przepustnicę i wymieniać normalne eksploatacyjne duperele. |
Autor: | blackmilk [ pn kwie 05, 2010 10:47 pm ] |
Tytuł: | |
dupowoz do wytlukiwania ma byc tani po calosci wiec jedyna rozsadna opcja jest tu focus ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |