MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 11:52 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Spawanie TIG
Post: czw mar 18, 2010 2:34 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Czy spawarke MMA mozna uzyc do spawania TIG? Z tego co wyczytalem przy spawaniu TIG potrzebne jest troche nizsze napiecie luku (przy porownywalnym pradzie MMA), ale znowu znalazlem sporo przykladow ludzi uzywajacyj zwyklych "invererow" z osprzetem TIG.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 27, 2010 12:43 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 29, 2009 1:29 pm
Posty: 48
MMA to raczej nie:) To znaczy, da się wszystko, ale to nie będzie opłacalne i sensowne, bo wymagałoby sporej ingerencji, a mały inwerter kupisz do 1000zł(chiński)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 27, 2010 9:39 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Kupilem wlasnie za 260zl - zobaczymy co sie da z nim zrobic...

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 28, 2010 8:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 20, 2007 10:30 pm
Posty: 270
Lokalizacja: Świdnica Śląska
Bez problemu będzie działać .
Trzeba się wyposażyć w elektrodę TIG z zaworem gazowym (argon) ,
podłączyć do spawarki .
Aby zapalić łuk należy potrzeć elektrodą o kawałek węgielka leżącego na materiale spawanym i gotowe.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 29, 2010 10:18 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Tak tez wlasnie czytalem na necie, ze powinno sie dac spawac. Na razie byly pruby z elektrodami otulonymi i wszysto dziala jak nalezy - nawet elektrody 3.25.

ps. z tego co wyczytalem to problemem jest brak zaplonu HF i brak TIG Lift, co powoduje problemy z zajarzeniem luku i szybkie zuzywanie elektrody wolframowej.
Brakuje tez ukladu zmniejszajacego prad przy konczeniu spawania, co moze powodowac wytapianie dziur - ale dorobienie takiego uladu to banal (zarowno zwiekszanie na poczatku spawania jak i zmniejszanie na koncu).

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl