MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
G do oceny https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=47067 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | sneer [ śr lut 24, 2010 10:11 am ] |
Tytuł: | G do oceny |
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11061589 wyglada w miare sensownie... niech ktos mi powie, który to jest motor? M110? ile to moze palić w tej budzie? K-Jet? |
Autor: | mcin1 [ pt lut 26, 2010 12:06 am ] |
Tytuł: | |
witaj Mam długiego G z '84r (W460), czyli z odłączanym przednim napędem. Nie jeżdżę w terenie ani na rajdy, po prostu mieszkam w górach na odludziu i mam nieco utrudniony dojazd do domu. Jeżdżąc po drogach utwardzonych tylko na przednim napędzie, po górskich dróżkach 4x4, a tam, gdzie jest lód i nieco pod górkę, włączam reduktor, a jak trzeba to i nawet obie blokady mostów - średnie spalanie latem: 18l/100km, zimą - 22l. Mam sillnik M110 2800E 150KM (nieco inny wtrysk niż w osobówkach), K-jet tronic. Przy ręcznej skrzyni biegów (piątka) i na wąskich oponach (225/75/R16) na trasie auto pali przy spokojnej jeżdzie nawet ok 14l (mój rekord: 12,7l). Natomiast najwięcej spalił mi 35l (głęboki śnieg) Komfort jazdy super, na niemieckiej autostradzie leci nawet 170km/h ![]() Piszę o tym wszystkim, bo w tym 300GE masz: - automat - stały napęd 4x4 - co do opon, to nie chcę strzelać, ale chyba coś ok 275 lub 285/75/chyba R15, w każdym razie szerokie - silnik R6, nie pamiętam, czy tam też jest K-jet tronic, czy już KE-jet tronic, ale na pewno nic bardziej zaawansowanego Wszystkie wyżej wymienione powodują, że spalanie na pewno nie będzie mniejsze niż u mnie. No ale o ile wyższe - to pewnie będzie zależeć od techniki jazdy, gdzie będzie eksploatowany, itp. Moim zdaniem fajny egzemplarz, no i cena też jest niewygórowana. Tylko trzeba by poszukać drewna na konsolę środkową (teraz jest tam coś bliźej niesprecyzowanego wstawione), oczywiście jeśli jesteś estetą ![]() http://mb.auto.pl/index.php/DANE-TECHN.-EN.html Potem wybierasz z listy: Rover of the series 460, 463 and 461 a następnie 300GE <br>Dodano po 2 minutach.:<br> Silnik ponoć to M 103 E 30 / 103.987, a spalanie napisali, że powinno zmieścić się w 19,2L. |
Autor: | georem [ pt lut 26, 2010 12:06 am ] |
Tytuł: | Re: G do oceny |
sneer pisze: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11061589
wyglada w miare sensownie... niech ktos mi powie, który to jest motor? M110? ile to moze palić w tej budzie? K-Jet? W tym aucie masz silnik M103 z KE-JET i napewno będzie oszczędniejszy niż M110. |
Autor: | sneer [ pt lut 26, 2010 3:40 pm ] |
Tytuł: | |
mcin1 pisze: Wszystkie wyżej wymienione powodują, że spalanie na pewno nie będzie mniejsze niż u mnie. No ale o ile wyższe
dzieki. 19 litrow srednio to niemalo...przydalby sie gaz, bo jesli toto kupie, to auto bedzie sluzylo na dojazdy ze wsi do miasta 40 km w jedna strone. no, ale gaz i KE to wiadomo...niekoniecznie skorka warta wyprawki przy sporym ryzyku. auto wyglada na zadbane i nawet przebieg nie wydaje sie mocno zanizony (a moze i prawdziwy...w kazdym razie dawno nie widzialem tak rowniutko stojacych cyferek na kilometromierzu). z drugiej strony trafienie na niezajezdzonego 300TD za ludzkie pieniadze, pewnie zakrawa na cud. |
Autor: | WojtekW [ ndz lut 28, 2010 11:49 am ] |
Tytuł: | |
Gaz + KeJet = problemy.... |
Autor: | Croolick [ ndz lut 28, 2010 3:37 pm ] |
Tytuł: | |
WojtekW pisze: Gaz + KeJet = problemy....
Madrze zrobiony niekoniecznie ale w takim aucie wciągnie ze 20l. Warto? |
Autor: | WojtekW [ ndz lut 28, 2010 4:33 pm ] |
Tytuł: | |
Ale zakładasz mądry montaż.... Znajdziesz taki zakład co nie spartoli roboty gazując KE-Jeta? To już chyba lepiej Gelendę kupić na elektronicznym wtrysku i wrzucić sekwencję, albo pójść w diesela. |
Autor: | Bukol [ ndz lut 28, 2010 7:41 pm ] |
Tytuł: | |
Taaak - "miłośnik czerni". Gratuluję wiary ... w bajki. Koledzy - Gelenda jest droga, nie ma okazji. Jeżeli chcecie kupić wóz za 30 - 40 kPLN to szukajcie 460 lub 461. 463 za takie pieniądze to padaka. 463 za 30-40kPLN to będzie nieruchomość. |
Autor: | sneer [ ndz lut 28, 2010 9:18 pm ] |
Tytuł: | |
Bukol pisze: Taaak - "miłośnik czerni". Gratuluję wiary ... w bajki.
Koledzy - Gelenda jest droga, nie ma okazji. Jeżeli chcecie kupić wóz za 30 - 40 kPLN to szukajcie 460 lub 461. 463 za takie pieniądze to padaka. 463 za 30-40kPLN to będzie nieruchomość. niekoniecznie. moj szejk jest pozytywnym przykladem. i nie byla to jakas super okazja, w podwarszawskim komisie stal, na jakichs badziewnych kolpakach za 20 zl... w srodku i pod maską ideał, więc da się. |
Autor: | Sebian [ ndz mar 14, 2010 1:45 pm ] |
Tytuł: | |
No to po prostu trafiłeś. Bukol ma rację: W większości przypadków G nie chodzą za małe pieniądze. Warto szukać 290D lub 290TD w budzie W460/461 albo 300TD (177KM) w budzie W463. To jedne z najlepszych dieselków, jakie były do G wstawiane. Pytanie: Do czego auto ma służyć, bo nie każde da się w przystępny sposób zmotać. |
Autor: | Bukol [ ndz mar 14, 2010 1:50 pm ] |
Tytuł: | |
mcin1 pisze: Jeżdżąc po drogach utwardzonych tylko na przednim napędzie,
Wał tylny odkręcasz? ![]() |
Autor: | Sebian [ ndz mar 14, 2010 2:27 pm ] |
Tytuł: | |
Bukol pisze: mcin1 pisze: Jeżdżąc po drogach utwardzonych tylko na przednim napędzie, Wał tylny odkręcasz? ![]() ... i - jeśli to nie W463 - zapina 4x4, bo inaczej nie pójdzie ![]() |
Autor: | Emsi [ czw kwie 08, 2010 8:47 pm ] |
Tytuł: | |
Podpinam się do wątku z pilną PROŚBĄ. Kolega jutro jedzie do Hamburga obejrzeć Merca G-klasa z 89 roku. Trochę mnie zaskoczył z pytaniem na co zwrócić uwagę, bo faktycznie interesuję się Mercami, ale akurat G-klasa to dla mnie totalna zagadka. Wiem tylko tyle, że auto ma podobno mały przebieg. VIN poniżej. Proszę, jeśli ktoś może mi coś podpowiedzieć: - na co przede wszystkim zwrócić uwagę w aucie z tego rocznika? - czy ten silnik w tym aucie nie będzie jakimś najgorszym wyborem? - ...i jak odczytać kolor lakieru z tego VINu? ![]() VIN WDB46023917064973 Model 230 GE Chassis 46023917064973 Engine 102987 10 002541 Transmission 711202 07 045290 tCase 750602 10 076910 Order 6 - 362 00077 Cab 460582 10 Steer 765502 10 V89081 Delivery date 28.06.89 Dealer fahrzeug-werke Lueg, Bochum (362) Paint 7172 Unknown code Options A02 joint heads, chromium plated (с 1978) A70 differential lock, front axle (с 1978) A71 differential lock, rear axle (с 1978) C70 two-part rear bumper (с 1978) D99 equipment package ii with extended basic equipment E08 rear mounted loudspeaker, make becker E21 h.d. battery E40 trailer plug socket, seven-pin E62 becker radio set europa cassette kurier (stereo) (с 1978) F46 headlamp wiper/washer (с 1978) G75 speedometer adapter H02 air conditioner (с 1978) H20 heat-absorbing glass all round (с 1978) H22 heated rear window (с 1978) J38 tachometer K87 auxiliary tank (2nd) 13.5 liter (с 1978) 2 x 15-liter additional tanks K89 exhaust emission control system with catalytic converter with closed loop control (с 1978) L16 halogen fog lamps (с 1978) L18 rear fog lamp (с 1978) L30 gravel deflector grille, headlamps (с 1978) L62 reading lamp (с 1978) P39 enlarged fenders use wide tires (с 1978) Q51 reinforced trailer coupling, ball-head type, low mounted Q58 tow-off coupling, front (с 1978) R78 light alloy wheels for wide tires (с 1978) S30 driver's seat headrest (с 1978) S32 co-driver's seat headrest (с 1978) S34 passenger compartment seat headrests (с 1978) S59 recaro seats (с 1978) S64 seat bench safety belts (с 1978) V04 additional parts, upgraded interior trim V05 interior trim, upgraded version (с 1978) V29 interior trim in grey (с 1978) V34 grab handle and instrument panel padded (с 1978) V50 window lifter, electric, double (с 1978) V55 double roller blind used as luggage and passenger guard (с 1978) W73 rocker panel on rear panel door (с 1978) W83 rear window wiper/washer (с 1978) X59 leather, designo-dark green, two-color (с 1978) central locking system Y10 first aid box (с 1978) Y44 warning triangle (с 1978) |
Autor: | Bukol [ czw kwie 08, 2010 11:12 pm ] |
Tytuł: | |
Trzeba zwrócić uwagę na rdzę. Na poprawność działania blokad i reduktora. Te elementy mogą być bardzo drogie w naprawach. Silnik w zasadzie ten sam co w 123 czy 124. Skrzynia inna, ale w razie awarii podpasuje się z kaczki, sprintera czy limuzyny. Sądząc po wypasie to fajna wersja, bardzo bogata jak na 460, ale ma sporo gadżetów do holowania - trzeba zwrócić uwagę na elementy przeniesienia napędu, krzyżaki itp. |
Autor: | Docent [ pt kwie 09, 2010 1:31 am ] |
Tytuł: | |
Zapytam jako nie obeznany w temacie - poprostu w prost ![]() Cytuj: Trzeba zwrócić uwagę na rdzę. To jest plus minus jasne ![]() Cytuj: Na poprawność działania blokad i reduktora. Te elementy mogą być bardzo drogie w naprawach. A dał byś rade opisać jak to sprawdzić ? [/quote]podpasuje się z kaczki Cytuj: hmmm ? co to ? Cytuj: Również - jak to sprawdzić ? Pytam wprost - jeśli byłbyś w stanie wytłumaczyć jak laikowi ![]() Od czegoś trzeba zacząć ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |