MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 10, 2025 5:28 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lut 16, 2010 4:32 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2001 2:00 am
Posty: 696
Lokalizacja: Łódź
No proszę jakie ładne zabudowy Womo robi na Żuku :o
I nawet licytują... [zlosnik]

http://cgi.ebay.de/WOMO-EINMALIG-GENERA ... 230560c8df

_________________
W 115 230.4 '73 automatic
VW T3 Westfalia '83
DAS BESTE ODER NICHTS...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 16, 2010 4:44 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
HeHe - dobre :)

A który silnik w "żulu" miał 56kW?

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 16, 2010 6:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
az dziwne ze nasze pojazdy są eksportowane do innych krajów
wsumie to bardzo dobrze moze nasz kraj wzbogaci sie na rodzimej produkcji z czasów prl-u
tak jak my teraz targamy klasyki z zachodu to moze oni bedą brac nasze kultowe limuzyny
przeciez troszke tego było
od typowych aut dla pospólstwa syrena fiat 126p
przez dostawczaki dzuki nysy lublin
po limuzyny warszwa fiat 125p poldolot
ostatnio przeglądałem filmiki o syrenach
http://www.youtube.com/comment_servlet?all_comments&v=XJdcAice7GY&fromurl=/watch%3Fv%3DXJdcAice7GY
przeczytałem kometarze
Cytuj:
who makes the syrena car and where is it made? - what country wud this be in?
krystianfp (3 mies. temu) Wyświetl Ukryj

polanddd...:)))
michalckt (2 mies. temu) Wyświetl Ukryj

syrena it is a Polish car
sebson1500 (1 miesiąc temu) Wyświetl Ukryj

@bikersupermoto - in Poland !

uśmiałem sie jak to przeczytałem
widac ze naszymi produktami interesują sie w innych krajach

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 16, 2010 7:36 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
W ogłoszeniu piszą, że to ruski samochód :)

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 16, 2010 8:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
I prędkościomierz do 180 km/h... :lol:

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 16, 2010 8:51 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:30 pm
Posty: 577
Witam z racji tego że temat historii caravaningu jest mi bliski pozwolę sobie wtrącić swoje 3 grosze. Pojazd który widzimy w ogłoszeniu nie jest to jakaś "radosna twórczość" kempingowa jaką w czasach siermiężnego PRL-u uskuteczniała garstka zapaleńców chcących posiadać swój kemper. Owszem powstawały wtedy "domowe samoróbki" na różnego rodzajach podwoziach dostawczaków i ciężarówek. Ale ten którego widzimy w ogłoszeniu jest produkcji...Belgijskiej. Na bazie Żuka zbudowano tam krótką serie kemperów. Co ciekawe silniki w nich stosowane były od takiego producenta jakiego zażyczył sobie klient. Jednakże w związku z tym że pod koniec lat 70-tych na zachodzie produkowano już o wiele bardziej zaawansowane technicznie i "wypasione" kempery nie mogły one sprostać wymaganiom klientów. Były one za to obiektem marzeń caravaningowców w Polsce. Jednak na tamtejsze Polskie realia były one zbyt drogie więc ich produkcja szybko upadła. Tu mały cytat ze strony o historii Polskiego caravaningu: "Podobnie było w nastepnym roku z belgijską firmą Joshep Avonds S.A. z Antwerpii, która zbudowała model campomobilu o nazwie Vacamobil na bazie naszego Żuka. Model ten, przeznaczony dla czterech osób dorosłych i dwojga dzieci, wzbudził wielkie zainteresowanie... w Polsce. Jednakże produkcja ich nie rozwinęła się." Niedawno zresztą licytowałem inny egzemplarz tego modelu kempera na Ebay-u jednak właściciel wycofał go z aukcji na parę minut przed końcem.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 16, 2010 9:06 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Dzięki ROBHEN - fajnie się czegoś nowego dowiedzieć o tak zacnym polskim pojeździe [ok]

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 17, 2010 1:00 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2001 2:00 am
Posty: 696
Lokalizacja: Łódź
Ale dlaczego są zegary z rosyjskimi oznaczeniami? Może droga auta wyglądała tak: Polska - ZSRR - Belgia... [usmiech]

_________________
W 115 230.4 '73 automatic
VW T3 Westfalia '83
DAS BESTE ODER NICHTS...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 17, 2010 5:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:30 pm
Posty: 577
Są to dokładnie zegary z samochodu "waz żiguli" znanego po za granicami ZSRR jako "Łada" dokładnie z modelu łady produkowanego w latach 70-tych i początku 80-tych. Pod maską tego Żuka jest właśnie silnik z takiej łady co wiąże się z osprzętem z takiego modelu. Żuki z oryginalnymi "warszawoskimi" silnikami których konstrukcja pamięta początek lat 30-tych nie miały by szans sprzedać się na zachodzie. Natomiast "ładowskie" silniki które trzeba przyznać bez ironii były o niebo lepsze niż ich "fiatowskie" pierwowzory doskonale się nadawały a w dodatku jak na zachodnie realia były bardzo tanie. Jednak jak już pisałem wcześniej kemper ten dla klienta zachodniego był za "ubogi" po mimo że tani a dla klienta Polskiego za"bogaty" i za drogi. Więc nie miał "szans na sukces". <br>Dodano po 16 godzinach. 10 minutach.:<br> Ale jak już mówimy o historii carawaningu na bazie żuka to model z ogłoszenia nie był jedynym "seryjnym" (jeśli tak można nazwać kilkadziesiąt wyprodukowanych egzemplarzy) modelem. Niedługo potem taką "produkcje" rozpoczęto we Włoszech. Tym razem był to już w pełni nowoczesny (jak na tamte lata) kemper. Podwożie i układ jezdny z żuka silnik i osprzęt "polonezowski" i włoskiej firmy zabudowa kempingowa. Była to tzw. "integra" czyli "pełna" zabudowa kempingowa o najwyższym standarcie. Z tego co mi wiadomo model ten pokazywano w 1981 roku na wielu targach kempingowych na zachodzie gdzie bardzo się podobał bo jego standard w niczym nie odbiegał od podobnych produktów firm zachodnich. Natomiast był bardzo konkurencyjny cenowo. W związku z tym zebrano sporą liczbę zamówień do realizacji przed sezonem 82. Jednak po wyprodukowaniu niewielkiej ilości egzemplarzy w Polsce "wybuchł" stan wojenny i przerwano export "żukowskich" podwozi z "polonezowskim" osprzętem do zabudowy we Włoszech. Dziś parę zachowanych egzemplarzy jest prawdziwym rarytasem zarówno dla miłośników żuka, poloneza jak i karawaningowców. Obrazek Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl