MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Zabawę z 4x4 czas zaczać!
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=46932
Strona 1 z 3

Autor:  butek22 [ śr lut 17, 2010 8:44 pm ]
Tytuł:  Zabawę z 4x4 czas zaczać!

Od wczoraj stałem się posiadaczem Toyoty Land Cruiser 4.0D, sprzęt ma być w 90% używany w terenie, zaczynam zabawe w terenie z czterema kółkami, dziś troche pojezdziłem nim po zaspach, nie sądziłem że tak łatwo przejezdza się nim po metrowych zaspach, toyotka przebija się przez nie z wielkim impetem.
Wiem że to nie forum offroadowe, ale chciałem zaprezentować wam mój sprzęt:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ śr lut 17, 2010 9:06 pm ]
Tytuł: 

jesli chcesz jezdzić naprawde w terenie typu błoto i woda,las to troszke niebardzo....Bardzo duzy rozstaw osi,duza MASA no wymiary.....W teren cięzki to Vitarka,samuraj No ale cos tam sie tym zrobi wtrerenie i wyglada jak auto na dobry stan.

Autor:  butek22 [ śr lut 17, 2010 9:13 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
jesli chcesz jezdzić naprawde w terenie typu błoto i woda,las to troszke niebardzo....Bardzo duzy rozstaw osi,duza MASA no wymiary.....W teren cięzki to Vitarka,samuraj No ale cos tam sie tym zrobi wtrerenie i wyglada jak auto na dobry stan.

Może i tak, ale na początek myśle że starczy, w planach mam podniesienie prześwitu o 10cm, oraz scięcie tylnej zabudowy bagaznika, będzie coś w rodzaju pick-upa, z wydechem do góry :)
A silnik w toyocie brzytwa, pali rano z półobrotu, praktycznie bez grzania świec, napędy też sprawne, coś jest tylko z jednym sprzęgiełkiem manualnym, nie rozłącza.

Autor:  kubol [ śr lut 17, 2010 9:46 pm ]
Tytuł: 

No fajne auto, ale jak dla mnie trochę za duże (ja głównie po lasach). Takim czymś to za bardzo nie zawrócisz w przecince [zlosnikz]
Ważne żeby nie był zamęczony, zatopiony cz wykulany.
Ja pajero sprzedałem w poniedzialek :cry:

Ale przynajmniej wiem, co kupię następnego - samuraja [zlosnikz]

Autor:  Sokol [ śr lut 17, 2010 9:52 pm ]
Tytuł: 

jak to nie tajemnica to pochwal się ile dałeś za tą sześćdziesiątkę - bardzo lubię ten model i chętnie kiedyś taki przygarnę ale pod kątem noszenia mnie troszkę w świat.
a w teren naprawdę mogłeś zacząć od samuraja ;)

Autor:  butek22 [ śr lut 17, 2010 10:19 pm ]
Tytuł: 

Sokol pisze:
a w teren naprawdę mogłeś zacząć od samuraja

Nie wiem ale nie moge się przekonać do takich małych aut, w dodatku z silnikami benzynowymi, nie da rady go zatopić, ale praktyka okaze czy był to dobry wybór, narazie jestem zielony w tym temacie.
A za toyote dałem 8tyś.

Autor:  Bukol [ czw lut 18, 2010 9:26 am ]
Tytuł: 

ToyToy to super wybór. Wolnossący wielki diesel to jest to w terenie! Pięknie bierze od samego dołu. Jeżeli okaże się, że trafiłeś na zdrowy egzemplarz, to długo się będziesz cieszyć. Jeżeli to mina, to kupiłeś nieruchomość, przy której koszty napraw Gelendy to Pan Pikuś.

M4E - nie masz racji co do wielkości i masy. Toyka nie waży wcale więcej od przeciętnej G. Większy rozstaw osi nie sprawdzi się oczywiście w szybkościówkach i ciasnych trialach, ale do przeprawówek to niemal ideał. Do wody nie ma nic lepszego niż prosty diesel bez turbo. Do lasu też będzie OK, to nie jest Hummer :)

A Suzuki? Cóż - wolę quada bez dachu [zlosnik]

butek22 - odkręć czym prędzej te rury z przodu, w razie kontaktu n.p. z drzewem zrobią więcej szkody niż ochrony. Snorkel z rury (kanaliza? rynna?) jest ok, ale powinien być zakończony filtrem cyklonowym. Inwestycje zacznij od:
1. solidnych zaczepów do lin z przodu i z tyłu,
2. taśmy holowniczej (dźwigowej) ok. 8m,
3. dobrego kinetyka (min. 8ton) ok. 8m,
4. kompletu szekli (n.p. omega),
5. miejsca gdzie można podłożyć Hi-Lift,
6. solidny podnośnik, najlpiej oryginalny Hi-Lift (ok. 330zł),
7. opony MT, polecam wyroby oryginalne, ale nalewki (n.p. Fedima) też są OK, przy czy są cholernie ciężkie, ja jeżdżę na BFG MT i jest OK,
8. zawieszenie, n.p. Old Man Emu - jeżeli zdecydujesz się na lift, to opony kup po podniesieniu.

To taki pakiet startowy za jakieś 10 - 15 tyś, nie licząc bieżącego serwisu auta [zlosnik]

Aha - i trzymam kciuki [ok]

Autor:  Nilovitz [ czw lut 18, 2010 9:32 am ]
Tytuł: 

kubol pisze:
...co kupię następnego - samuraja


to moze Ci sprzedam?

Autor:  kubol [ czw lut 18, 2010 9:55 am ]
Tytuł: 

Nilovitz pisze:
kubol pisze:
...co kupię następnego - samuraja


to moze Ci sprzedam?


no pokaż co tam masz...(na priv)

Autor:  butek22 [ czw lut 18, 2010 5:49 pm ]
Tytuł: 

Bukol Dzięki za wskazówki, tak jak napisałeś to minimalne wymagania do offroadu, powoli kompletuje sprzęt i dłubie przy swojej toyocie

Autor:  DJ MAKU [ czw lut 18, 2010 9:23 pm ]
Tytuł: 

butek22 pisze:
nie sądziłem że tak łatwo przejezdza się nim po metrowych zaspach


Tak, chyba jak mają metr, ale długości... [zlosnik]

Na poważnie, to jeśli zamierzasz wjeżdżać tym między drzewa, to zamiast orurowania polecam solidny zderzak (choćby nawet z ceownika) przymocowany do podłużnic, bezpośrednio, lub ewentualnie przez coś amortyzującego, najlepiej zarówno z przodu jak i z tyłu. Wtedy nawet jak się oprzesz o przeszkodę, to raczej przy prędkościach terenowych kończy się na niczym.


butek22 pisze:
podniesienie prześwitu o 10cm


Ja bym go już nie podnosił, bo będzie 'wywrotowo', no chyba, że zamierzasz to używać tylko w (generalnie równym) terenie.

Bukol pisze:
ale powinien być zakończony filtrem cyklonowym.


Zdaje mi się ze do tej rury dobrze pasowałby cyklon od ciągnika MTZ :lol:

Autor:  butek22 [ czw lut 18, 2010 9:32 pm ]
Tytuł: 

DJ MAKU pisze:
Na poważnie, to jeśli zamierzasz wjeżdżać tym między drzewa, to zamiast orurowania polecam solidny zderzak (choćby nawet z ceownika) przymocowany do podłużnic, bezpośrednio, lub ewentualnie przez coś amortyzującego, najlepiej zarówno z przodu jak i z tyłu. Wtedy nawet jak się oprzesz o przeszkodę, to raczej przy prędkościach terenowych kończy się na niczym.

Właśnie takie zderzaki zrobione z tregli dostałem wraz z kupnem auta, wymagają jedynie dospawaniu jakiś porządnych mocowań do auta
DJ MAKU pisze:
Tak, chyba jak mają metr, ale długości...

Zaspy naprawde były konkretne, nie sądziłem ze przebije się przez nie, stopniowo z rozpędu przebijałem je niczym pług snieżny [zlosnikz]
DJ MAKU pisze:
Zdaje mi się ze do tej rury dobrze pasowałby cyklon od ciągnika MTZ

czemu nie jak będzie pasował :lol:

Autor:  Bukol [ czw lut 18, 2010 11:56 pm ]
Tytuł: 

Jeszcze kilka spraw:

1. moim zdaniem snorkel ma za małą średnicę i dławi silnik. Zobacz jaka jest średnica oryginalnego dolotu. Snorkel powinien mieć generalnie większą, bo zwiększa się (i to znacznie) długość dolotu i pojawiają się dodatkowe zakręty. Na szczęście są już na rynku polskie podróby Safari za ludzkie pieniądze, lub market budowlany i rury rynnowe - zdają egzamin i nie szkoda połamać na drzewach.
2. stalowe odciągi - chronią szybę przed gałęziami, warto założyć. Koszt niewielki.
3. sporo przydatnego szpeju znajdziesz na rajdy4x4.pl (w sklepie). Są m.i. uchwyty do przyspawania do zderzaków. Polecam także Quick Fist - uchwyty do wnętrza do zamocowania róznych przedmiotów o różnych średnicach (od długopisu do kanistra).

Autor:  sneer [ pt lut 19, 2010 9:22 am ]
Tytuł: 

[quote="Bukol"]
2. stalowe odciągi - chronią szybę przed gałęziami, warto założyć. Koszt niewielki.

mit, poprawia glownie samopoczucie.
przednia szybe jest bardzo trudno stluc miekka galezia, a linka/zaczep twardej nie zatrzyma.
jezdzilem kilka lat, w tym kilka duzych imprez, wybita przednia szyba to byla duza rzadkosc.

a odnosnie liftu 10 cm - jesli zrobisz z glowa, czyli poskladasz wieksze opony, bodylift i maly na sprezynach, to nic sie nie bedzie wywracac.
patrola z takim zestawem (33 cale + 8cm bodylift + 2 cm podkladki pod sprezynami) udalo mi sie polozyc na boku tylko raz:


Obrazek

Autor:  Bukol [ pt lut 19, 2010 5:30 pm ]
Tytuł: 

sneer pisze:
mit, poprawia glownie samopoczucie.
przednia szybe jest bardzo trudno stluc miekka galezia, a linka/zaczep twardej nie zatrzyma.
jezdzilem kilka lat, w tym kilka duzych imprez, wybita przednia szyba to byla duza rzadkosc.


Ale ochroni n.p. wycieraczki. Kiedyś straciłem w Defenderze i do tego lewą. Od tamtej pory zawsze staram się jeździć z odciągami.

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/