MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 11:52 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr lut 17, 2010 8:44 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Od wczoraj stałem się posiadaczem Toyoty Land Cruiser 4.0D, sprzęt ma być w 90% używany w terenie, zaczynam zabawe w terenie z czterema kółkami, dziś troche pojezdziłem nim po zaspach, nie sądziłem że tak łatwo przejezdza się nim po metrowych zaspach, toyotka przebija się przez nie z wielkim impetem.
Wiem że to nie forum offroadowe, ale chciałem zaprezentować wam mój sprzęt:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 17, 2010 9:06 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
jesli chcesz jezdzić naprawde w terenie typu błoto i woda,las to troszke niebardzo....Bardzo duzy rozstaw osi,duza MASA no wymiary.....W teren cięzki to Vitarka,samuraj No ale cos tam sie tym zrobi wtrerenie i wyglada jak auto na dobry stan.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 17, 2010 9:13 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
MERCEDES 4 EVER pisze:
jesli chcesz jezdzić naprawde w terenie typu błoto i woda,las to troszke niebardzo....Bardzo duzy rozstaw osi,duza MASA no wymiary.....W teren cięzki to Vitarka,samuraj No ale cos tam sie tym zrobi wtrerenie i wyglada jak auto na dobry stan.

Może i tak, ale na początek myśle że starczy, w planach mam podniesienie prześwitu o 10cm, oraz scięcie tylnej zabudowy bagaznika, będzie coś w rodzaju pick-upa, z wydechem do góry :)
A silnik w toyocie brzytwa, pali rano z półobrotu, praktycznie bez grzania świec, napędy też sprawne, coś jest tylko z jednym sprzęgiełkiem manualnym, nie rozłącza.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 17, 2010 9:46 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
No fajne auto, ale jak dla mnie trochę za duże (ja głównie po lasach). Takim czymś to za bardzo nie zawrócisz w przecince [zlosnikz]
Ważne żeby nie był zamęczony, zatopiony cz wykulany.
Ja pajero sprzedałem w poniedzialek :cry:

Ale przynajmniej wiem, co kupię następnego - samuraja [zlosnikz]

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Ostatnio zmieniony śr lut 17, 2010 9:59 pm przez kubol, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 17, 2010 9:52 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
jak to nie tajemnica to pochwal się ile dałeś za tą sześćdziesiątkę - bardzo lubię ten model i chętnie kiedyś taki przygarnę ale pod kątem noszenia mnie troszkę w świat.
a w teren naprawdę mogłeś zacząć od samuraja ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 17, 2010 10:19 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Sokol pisze:
a w teren naprawdę mogłeś zacząć od samuraja

Nie wiem ale nie moge się przekonać do takich małych aut, w dodatku z silnikami benzynowymi, nie da rady go zatopić, ale praktyka okaze czy był to dobry wybór, narazie jestem zielony w tym temacie.
A za toyote dałem 8tyś.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 18, 2010 9:26 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
ToyToy to super wybór. Wolnossący wielki diesel to jest to w terenie! Pięknie bierze od samego dołu. Jeżeli okaże się, że trafiłeś na zdrowy egzemplarz, to długo się będziesz cieszyć. Jeżeli to mina, to kupiłeś nieruchomość, przy której koszty napraw Gelendy to Pan Pikuś.

M4E - nie masz racji co do wielkości i masy. Toyka nie waży wcale więcej od przeciętnej G. Większy rozstaw osi nie sprawdzi się oczywiście w szybkościówkach i ciasnych trialach, ale do przeprawówek to niemal ideał. Do wody nie ma nic lepszego niż prosty diesel bez turbo. Do lasu też będzie OK, to nie jest Hummer :)

A Suzuki? Cóż - wolę quada bez dachu [zlosnik]

butek22 - odkręć czym prędzej te rury z przodu, w razie kontaktu n.p. z drzewem zrobią więcej szkody niż ochrony. Snorkel z rury (kanaliza? rynna?) jest ok, ale powinien być zakończony filtrem cyklonowym. Inwestycje zacznij od:
1. solidnych zaczepów do lin z przodu i z tyłu,
2. taśmy holowniczej (dźwigowej) ok. 8m,
3. dobrego kinetyka (min. 8ton) ok. 8m,
4. kompletu szekli (n.p. omega),
5. miejsca gdzie można podłożyć Hi-Lift,
6. solidny podnośnik, najlpiej oryginalny Hi-Lift (ok. 330zł),
7. opony MT, polecam wyroby oryginalne, ale nalewki (n.p. Fedima) też są OK, przy czy są cholernie ciężkie, ja jeżdżę na BFG MT i jest OK,
8. zawieszenie, n.p. Old Man Emu - jeżeli zdecydujesz się na lift, to opony kup po podniesieniu.

To taki pakiet startowy za jakieś 10 - 15 tyś, nie licząc bieżącego serwisu auta [zlosnik]

Aha - i trzymam kciuki [ok]

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 18, 2010 9:32 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
kubol pisze:
...co kupię następnego - samuraja


to moze Ci sprzedam?

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 18, 2010 9:55 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
Nilovitz pisze:
kubol pisze:
...co kupię następnego - samuraja


to moze Ci sprzedam?


no pokaż co tam masz...(na priv)

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 18, 2010 5:49 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Bukol Dzięki za wskazówki, tak jak napisałeś to minimalne wymagania do offroadu, powoli kompletuje sprzęt i dłubie przy swojej toyocie

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 18, 2010 9:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
butek22 pisze:
nie sądziłem że tak łatwo przejezdza się nim po metrowych zaspach


Tak, chyba jak mają metr, ale długości... [zlosnik]

Na poważnie, to jeśli zamierzasz wjeżdżać tym między drzewa, to zamiast orurowania polecam solidny zderzak (choćby nawet z ceownika) przymocowany do podłużnic, bezpośrednio, lub ewentualnie przez coś amortyzującego, najlepiej zarówno z przodu jak i z tyłu. Wtedy nawet jak się oprzesz o przeszkodę, to raczej przy prędkościach terenowych kończy się na niczym.


butek22 pisze:
podniesienie prześwitu o 10cm


Ja bym go już nie podnosił, bo będzie 'wywrotowo', no chyba, że zamierzasz to używać tylko w (generalnie równym) terenie.

Bukol pisze:
ale powinien być zakończony filtrem cyklonowym.


Zdaje mi się ze do tej rury dobrze pasowałby cyklon od ciągnika MTZ :lol:

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 18, 2010 9:32 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
DJ MAKU pisze:
Na poważnie, to jeśli zamierzasz wjeżdżać tym między drzewa, to zamiast orurowania polecam solidny zderzak (choćby nawet z ceownika) przymocowany do podłużnic, bezpośrednio, lub ewentualnie przez coś amortyzującego, najlepiej zarówno z przodu jak i z tyłu. Wtedy nawet jak się oprzesz o przeszkodę, to raczej przy prędkościach terenowych kończy się na niczym.

Właśnie takie zderzaki zrobione z tregli dostałem wraz z kupnem auta, wymagają jedynie dospawaniu jakiś porządnych mocowań do auta
DJ MAKU pisze:
Tak, chyba jak mają metr, ale długości...

Zaspy naprawde były konkretne, nie sądziłem ze przebije się przez nie, stopniowo z rozpędu przebijałem je niczym pług snieżny [zlosnikz]
DJ MAKU pisze:
Zdaje mi się ze do tej rury dobrze pasowałby cyklon od ciągnika MTZ

czemu nie jak będzie pasował :lol:

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 18, 2010 11:56 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Jeszcze kilka spraw:

1. moim zdaniem snorkel ma za małą średnicę i dławi silnik. Zobacz jaka jest średnica oryginalnego dolotu. Snorkel powinien mieć generalnie większą, bo zwiększa się (i to znacznie) długość dolotu i pojawiają się dodatkowe zakręty. Na szczęście są już na rynku polskie podróby Safari za ludzkie pieniądze, lub market budowlany i rury rynnowe - zdają egzamin i nie szkoda połamać na drzewach.
2. stalowe odciągi - chronią szybę przed gałęziami, warto założyć. Koszt niewielki.
3. sporo przydatnego szpeju znajdziesz na rajdy4x4.pl (w sklepie). Są m.i. uchwyty do przyspawania do zderzaków. Polecam także Quick Fist - uchwyty do wnętrza do zamocowania róznych przedmiotów o różnych średnicach (od długopisu do kanistra).

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 19, 2010 9:22 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
[quote="Bukol"]
2. stalowe odciągi - chronią szybę przed gałęziami, warto założyć. Koszt niewielki.

mit, poprawia glownie samopoczucie.
przednia szybe jest bardzo trudno stluc miekka galezia, a linka/zaczep twardej nie zatrzyma.
jezdzilem kilka lat, w tym kilka duzych imprez, wybita przednia szyba to byla duza rzadkosc.

a odnosnie liftu 10 cm - jesli zrobisz z glowa, czyli poskladasz wieksze opony, bodylift i maly na sprezynach, to nic sie nie bedzie wywracac.
patrola z takim zestawem (33 cale + 8cm bodylift + 2 cm podkladki pod sprezynami) udalo mi sie polozyc na boku tylko raz:


Obrazek

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 19, 2010 5:30 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
sneer pisze:
mit, poprawia glownie samopoczucie.
przednia szybe jest bardzo trudno stluc miekka galezia, a linka/zaczep twardej nie zatrzyma.
jezdzilem kilka lat, w tym kilka duzych imprez, wybita przednia szyba to byla duza rzadkosc.


Ale ochroni n.p. wycieraczki. Kiedyś straciłem w Defenderze i do tego lewą. Od tamtej pory zawsze staram się jeździć z odciągami.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl