MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Womo na ciekawej zabudowie!
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=46903
Strona 1 z 1

Autor:  arbies [ wt lut 16, 2010 4:32 pm ]
Tytuł:  Womo na ciekawej zabudowie!

No proszę jakie ładne zabudowy Womo robi na Żuku :o
I nawet licytują... [zlosnik]

http://cgi.ebay.de/WOMO-EINMALIG-GENERA ... 230560c8df

Autor:  McCoy [ wt lut 16, 2010 4:44 pm ]
Tytuł: 

HeHe - dobre :)

A który silnik w "żulu" miał 56kW?

Autor:  barpawel [ wt lut 16, 2010 6:24 pm ]
Tytuł: 

az dziwne ze nasze pojazdy są eksportowane do innych krajów
wsumie to bardzo dobrze moze nasz kraj wzbogaci sie na rodzimej produkcji z czasów prl-u
tak jak my teraz targamy klasyki z zachodu to moze oni bedą brac nasze kultowe limuzyny
przeciez troszke tego było
od typowych aut dla pospólstwa syrena fiat 126p
przez dostawczaki dzuki nysy lublin
po limuzyny warszwa fiat 125p poldolot
ostatnio przeglądałem filmiki o syrenach
http://www.youtube.com/comment_servlet?all_comments&v=XJdcAice7GY&fromurl=/watch%3Fv%3DXJdcAice7GY
przeczytałem kometarze
Cytuj:
who makes the syrena car and where is it made? - what country wud this be in?
krystianfp (3 mies. temu) Wyświetl Ukryj

polanddd...:)))
michalckt (2 mies. temu) Wyświetl Ukryj

syrena it is a Polish car
sebson1500 (1 miesiąc temu) Wyświetl Ukryj

@bikersupermoto - in Poland !

uśmiałem sie jak to przeczytałem
widac ze naszymi produktami interesują sie w innych krajach

Autor:  Bukol [ wt lut 16, 2010 7:36 pm ]
Tytuł: 

W ogłoszeniu piszą, że to ruski samochód :)

Autor:  DJ MAKU [ wt lut 16, 2010 8:00 pm ]
Tytuł: 

I prędkościomierz do 180 km/h... :lol:

Autor:  ROBHEN [ wt lut 16, 2010 8:51 pm ]
Tytuł: 

Witam z racji tego że temat historii caravaningu jest mi bliski pozwolę sobie wtrącić swoje 3 grosze. Pojazd który widzimy w ogłoszeniu nie jest to jakaś "radosna twórczość" kempingowa jaką w czasach siermiężnego PRL-u uskuteczniała garstka zapaleńców chcących posiadać swój kemper. Owszem powstawały wtedy "domowe samoróbki" na różnego rodzajach podwoziach dostawczaków i ciężarówek. Ale ten którego widzimy w ogłoszeniu jest produkcji...Belgijskiej. Na bazie Żuka zbudowano tam krótką serie kemperów. Co ciekawe silniki w nich stosowane były od takiego producenta jakiego zażyczył sobie klient. Jednakże w związku z tym że pod koniec lat 70-tych na zachodzie produkowano już o wiele bardziej zaawansowane technicznie i "wypasione" kempery nie mogły one sprostać wymaganiom klientów. Były one za to obiektem marzeń caravaningowców w Polsce. Jednak na tamtejsze Polskie realia były one zbyt drogie więc ich produkcja szybko upadła. Tu mały cytat ze strony o historii Polskiego caravaningu: "Podobnie było w nastepnym roku z belgijską firmą Joshep Avonds S.A. z Antwerpii, która zbudowała model campomobilu o nazwie Vacamobil na bazie naszego Żuka. Model ten, przeznaczony dla czterech osób dorosłych i dwojga dzieci, wzbudził wielkie zainteresowanie... w Polsce. Jednakże produkcja ich nie rozwinęła się." Niedawno zresztą licytowałem inny egzemplarz tego modelu kempera na Ebay-u jednak właściciel wycofał go z aukcji na parę minut przed końcem.

Autor:  Bukol [ wt lut 16, 2010 9:06 pm ]
Tytuł: 

Dzięki ROBHEN - fajnie się czegoś nowego dowiedzieć o tak zacnym polskim pojeździe [ok]

Autor:  arbies [ śr lut 17, 2010 1:00 am ]
Tytuł: 

Ale dlaczego są zegary z rosyjskimi oznaczeniami? Może droga auta wyglądała tak: Polska - ZSRR - Belgia... [usmiech]

Autor:  ROBHEN [ śr lut 17, 2010 5:43 pm ]
Tytuł: 

Są to dokładnie zegary z samochodu "waz żiguli" znanego po za granicami ZSRR jako "Łada" dokładnie z modelu łady produkowanego w latach 70-tych i początku 80-tych. Pod maską tego Żuka jest właśnie silnik z takiej łady co wiąże się z osprzętem z takiego modelu. Żuki z oryginalnymi "warszawoskimi" silnikami których konstrukcja pamięta początek lat 30-tych nie miały by szans sprzedać się na zachodzie. Natomiast "ładowskie" silniki które trzeba przyznać bez ironii były o niebo lepsze niż ich "fiatowskie" pierwowzory doskonale się nadawały a w dodatku jak na zachodnie realia były bardzo tanie. Jednak jak już pisałem wcześniej kemper ten dla klienta zachodniego był za "ubogi" po mimo że tani a dla klienta Polskiego za"bogaty" i za drogi. Więc nie miał "szans na sukces". <br>Dodano po 16 godzinach. 10 minutach.:<br> Ale jak już mówimy o historii carawaningu na bazie żuka to model z ogłoszenia nie był jedynym "seryjnym" (jeśli tak można nazwać kilkadziesiąt wyprodukowanych egzemplarzy) modelem. Niedługo potem taką "produkcje" rozpoczęto we Włoszech. Tym razem był to już w pełni nowoczesny (jak na tamte lata) kemper. Podwożie i układ jezdny z żuka silnik i osprzęt "polonezowski" i włoskiej firmy zabudowa kempingowa. Była to tzw. "integra" czyli "pełna" zabudowa kempingowa o najwyższym standarcie. Z tego co mi wiadomo model ten pokazywano w 1981 roku na wielu targach kempingowych na zachodzie gdzie bardzo się podobał bo jego standard w niczym nie odbiegał od podobnych produktów firm zachodnich. Natomiast był bardzo konkurencyjny cenowo. W związku z tym zebrano sporą liczbę zamówień do realizacji przed sezonem 82. Jednak po wyprodukowaniu niewielkiej ilości egzemplarzy w Polsce "wybuchł" stan wojenny i przerwano export "żukowskich" podwozi z "polonezowskim" osprzętem do zabudowy we Włoszech. Dziś parę zachowanych egzemplarzy jest prawdziwym rarytasem zarówno dla miłośników żuka, poloneza jak i karawaningowców. Obrazek Obrazek

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/