MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

jaki silnik do sl'a?
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=46784
Strona 1 z 2

Autor:  blackmilk [ czw lut 11, 2010 12:40 pm ]
Tytuł:  jaki silnik do sl'a?

Witam Panie i Panowie :)

zaczne od tego ze chce zmienic samochod
juz wiem ze prawdopodobnie bedzie to r129
i mimo ze mam 2mb na podworku w dieslu to malo wiem o silnikach benzynowych mb

otoz samochod bedzie mi sluzyl na co dzien
nie robie jakis astronomicznych przebiegow a lubie miec tez pod pedalem
co daalej za tym idzie zalezy mi by silnik byl bezawaryjny (tak wiem ze swiece kable wn kopolki to norma w benzynie ale nie o taka awaryjnosc mi chodzi) no i co tez wazne by mnie nie ciaglo po kieszeni przy dystrybutorze
dodam ze nie uznaje gazu wiec odpadaja takie sugestie

tak jak kazdemu z was marzy mi sie 500v8 ale nie zdecyduje sie prawdopodobnie na ten silnik wlasnie ze wzlgedow exploatacyjnych

moze 300 24v lub 420?
nie wiem sam - bede wdzieczny za naprowadzenie mnie na ten temat
pod uwage glownie bede bral opinie uzytkownikow sla bo sami wiedza ile wazy jak jezdzi i czy ma dosc mocy czy im brakuje

obecnie moje diesle maja w okolicy 200KM i mi to odpowiada no ale w dieslach inny moment obrotowy wiec ni jak moge to porownac tym bardziej ze nie jezdzilem za duzo silnikami benzynowymi

z gory dziekuje i nie usuwajcie tematu :)

Autor:  Paweł Sopot [ czw lut 11, 2010 2:28 pm ]
Tytuł: 

Witam.
Niestety nic Ci nie poradzę, ale temat mnie także bardzo interesuje. Także zastanawiam się nad R129, ja akurat myślę nad silnikiem 3,0 - te ponad 200 km powinno mi chyba wystarczyć. Może posiadacze się wypowiedzą.

Autor:  szymon.dziawer [ czw lut 11, 2010 2:51 pm ]
Tytuł: 

Z doświadczenia wiem (mając pod maską niemal identycznych aut V8 i R6), że PRAKTYCZNIE nie ma ŻADNEJ róznicy.
Wchodziłbym w V8, nie tylko ze względu na dźwięk.
W dodatku nie wiem jak jest ze spalaniem 300-24. Podono silniki M104 (2.8 i 3.2) są oszczędniejsze od 300 i 300-24. Jeśli to prawda, to wybiłbym sobie z głowy poszukiwania "nie V8".
Wbrew temu co mówili "fachowcy", którzy na oczy nie widzieli/nie jeździli z motorem M119 E 50, jest to w moim odczuciu dość ekonomiczna jednostka (w odróżnieniu od np. 560 z S/SEC 126). Mi zwykle mieści się w 14 litrach, a muszę powiedzieć, że jeśli już wyciągam Panią Jagodę z garażu, to nie po to, aby udać się na spacer. Maksymalne zanotowane spalanie - lekko powyżej 16 l/100 km (ok. raz spaliła 19, ale tego nie liczę, bo to nie była jazda, tylko jakiś korek - armagedon. Ticio by spaliło 14 wówczas). Minimalne 12,3 l/100 km (niemicka autostrada przy prędkości 160-180 km/h).
A 280TE spala pomiedzy 12-15 l/100 km. (minimalne 10,5 l/100 podczas snucia się ok. 100 km/h).
Jeśli nie widać różnicy, to po co NIE przepłacać za dodatkowe 100 KM.
Pozdrawiam
Szymon

Autor:  blackmilk [ czw lut 11, 2010 2:52 pm ]
Tytuł: 

a 320? moze to jest wyjscie...
no nic nie wiem na ten temat...

Autor:  kuboxxx [ czw lut 11, 2010 7:36 pm ]
Tytuł: 

Ja mam M119 o pojemności 4.2 litra i potwierdzam to co mówi szymon.dziawer w kwestii spalania ;) 13-14 litrów w mieście to norma dla tego silnika bez szaleństw ale i bez tamowania ruchu ;) Na Twoim miejscu brałbym SL z M119 [zlosnikz]

Autor:  blackmilk [ czw lut 11, 2010 8:00 pm ]
Tytuł: 

zaszokowaliscie mnie myslalem ze ledwo to sie miesci w 20l/100
czyli co 420 lub 500 i nie ma innej opcji

z tym ze na rynku malo takich bryk - tych z mniejszymi motorami wiecej i jest w czym przebierac

Autor:  Miki [ czw lut 11, 2010 8:41 pm ]
Tytuł: 

Niech mnie ktos szczypnie ale do dnia dziś żyłem w przekonaniu ze w R129 nie było 400/420...

Kiedyś mój Ojciec miał 129tke z 300-24 i skrzynią manualną, ta z jedynką w dół. Kupe lat temu bo chyba 1994 to było. Jako drugie w rodzinie mieliśmy wówczas 124 260e też w manualu.... i to pamiętam jak dziś. Ja w 124 i ojciec w slu na swiatłach... szły równo łeb w łeb. SL zaczął odchodzić dopiero od 100km/h. Niech to będzie jakimś odniesieniem jeśli chodzi o osiagi.

Autor:  blackmilk [ czw lut 11, 2010 8:44 pm ]
Tytuł: 

faktycznie moj blad nie bylo 420
czyli 500 choc teraz to jeszcze sie zasstanawiam nad 320

Autor:  ukaniu [ czw lut 11, 2010 9:27 pm ]
Tytuł: 

SL to jest samochód sportowy po to będziesz bulił na utrzymanie aby nim jeździć tak jak tego wymaga zadawanie szyku. Kupuj tylko V8. 99% nabywców 129 z R6 potem chodzi do psychoanalityka że robi ich Peugeot 206.

Autor:  szymon.dziawer [ czw lut 11, 2010 9:31 pm ]
Tytuł: 

Nie chcę Cię namawiać do złego, ale wybór pomiędzy 320 a 500...
Dla mnie nie ma wyboru.
Uważam, że gdybym jechał takim samym tempem 320 i 500 ta druga paliła by mniej (szczególnie po szczerych wyznaniach użytkowników R6)-link. A pomijając +100 KM V8, dźwięk R6 nie umywa się do V8. No chyba, że trafisz PIĘKNEGO R129 z 320 i nie przeszkadza Ci praca R6.
Zwłaszcza, że dwie R6 JUŻ masz na podwórku
Mi przeszkadzała by BARDZO (zwłaszcza, kiedy poznało się już dźwięki Filharmoników Stuttgarskich w pełnym Vósemkowym składzie).
Pozdrawiam
Szymon

Autor:  THC [ czw lut 11, 2010 9:40 pm ]
Tytuł: 

Był model z silnikiem 420 takim samym jak jest w W 140, nie pamiętam jaki to M-..

Tak samo jak model 107 był z silnikiem 420 z modelu 126.

Ale 107 i 129 SL420 to chyba najrzadsze modele.


Na stronce danych widze, że jednak 420SL nie było, a w sumie widziałem taką sztukę z oryginalnym szyldem na klapie.

Może ktoś to rozkminić?

Autor:  PiotrH [ pn lut 15, 2010 9:23 pm ]
Tytuł: 

Cześć, skoro masz czym się przemieszczać, a autko ma służyć głównie do rozrywki to nie za bardzo jest sie na czymś zastanawiać. Miałem okazję przejechać się SL320 i daje radę, ale brakuje mu pazura.... przecież po to kupuje się "sportowy" wóz aby czasem troszkę adrenaliny popłynęło.

Powodzenia w zakupach [zlosnik]

Autor:  georem [ wt lut 16, 2010 2:00 pm ]
Tytuł: 

THC pisze:
Może ktoś to rozkminić?


Nie ma co kminić, nie było R129 z silnikiem 400/420.
R107 była z 420 i jest ich bardzo mało. <br>Dodano po 1 minutach.:<br>
PiotrH pisze:
Miałem okazję przejechać się SL320 i daje radę, ale brakuje mu pazura....


Zgadzam się z Piotrem, 320 jedzie dobrze, ale 500 lepiej. [zlosnik]

Autor:  maclaw [ wt lut 16, 2010 4:17 pm ]
Tytuł: 

Tylko V8 M119 - silnik super i wcale masakrycznie nie pali

mnie maxymalnie w W140 (a to przecież ciężki i wielkie auto) pali 18l/100km (jazda w korkach w mieście i na krótkich odcinkach)

a 300 czy 320 wcale diametralnie mniej nie spali...

a ten dźwięk i moc V8 - bezcenne

Autor:  blackmilk [ wt lut 16, 2010 6:46 pm ]
Tytuł: 

panowie juz kilka postow wyzej zdecydowalem ze bedzie to m119
teraz tez mam pytania odnosnie tego silnika
nigdy z nim ni emialem doczynienia

na co zwracac uwage?
jakie cisnienia powinien wskazywac po odpaleniu, po jezdzie itp
czy gdzies sie mam spodziewac wyciekow
czy jest w necie gdzies probka w dobrej jakosci dzwieku tego silnika
cobym sie osluchal
jak powinien reagowac na wcisiniecie gazu
jakie obroty powinien utrzymywac

chyba ze macie jakies swoje sugestie i chcecie na nie odpowiedziec to smialo
bede na pewno wdzieczny

pozdrawiam

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/