MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
jaki silnik do sl'a? https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=46784 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | blackmilk [ czw lut 11, 2010 12:40 pm ] |
Tytuł: | jaki silnik do sl'a? |
Witam Panie i Panowie ![]() zaczne od tego ze chce zmienic samochod juz wiem ze prawdopodobnie bedzie to r129 i mimo ze mam 2mb na podworku w dieslu to malo wiem o silnikach benzynowych mb otoz samochod bedzie mi sluzyl na co dzien nie robie jakis astronomicznych przebiegow a lubie miec tez pod pedalem co daalej za tym idzie zalezy mi by silnik byl bezawaryjny (tak wiem ze swiece kable wn kopolki to norma w benzynie ale nie o taka awaryjnosc mi chodzi) no i co tez wazne by mnie nie ciaglo po kieszeni przy dystrybutorze dodam ze nie uznaje gazu wiec odpadaja takie sugestie tak jak kazdemu z was marzy mi sie 500v8 ale nie zdecyduje sie prawdopodobnie na ten silnik wlasnie ze wzlgedow exploatacyjnych moze 300 24v lub 420? nie wiem sam - bede wdzieczny za naprowadzenie mnie na ten temat pod uwage glownie bede bral opinie uzytkownikow sla bo sami wiedza ile wazy jak jezdzi i czy ma dosc mocy czy im brakuje obecnie moje diesle maja w okolicy 200KM i mi to odpowiada no ale w dieslach inny moment obrotowy wiec ni jak moge to porownac tym bardziej ze nie jezdzilem za duzo silnikami benzynowymi z gory dziekuje i nie usuwajcie tematu ![]() |
Autor: | Paweł Sopot [ czw lut 11, 2010 2:28 pm ] |
Tytuł: | |
Witam. Niestety nic Ci nie poradzę, ale temat mnie także bardzo interesuje. Także zastanawiam się nad R129, ja akurat myślę nad silnikiem 3,0 - te ponad 200 km powinno mi chyba wystarczyć. Może posiadacze się wypowiedzą. |
Autor: | szymon.dziawer [ czw lut 11, 2010 2:51 pm ] |
Tytuł: | |
Z doświadczenia wiem (mając pod maską niemal identycznych aut V8 i R6), że PRAKTYCZNIE nie ma ŻADNEJ róznicy. Wchodziłbym w V8, nie tylko ze względu na dźwięk. W dodatku nie wiem jak jest ze spalaniem 300-24. Podono silniki M104 (2.8 i 3.2) są oszczędniejsze od 300 i 300-24. Jeśli to prawda, to wybiłbym sobie z głowy poszukiwania "nie V8". Wbrew temu co mówili "fachowcy", którzy na oczy nie widzieli/nie jeździli z motorem M119 E 50, jest to w moim odczuciu dość ekonomiczna jednostka (w odróżnieniu od np. 560 z S/SEC 126). Mi zwykle mieści się w 14 litrach, a muszę powiedzieć, że jeśli już wyciągam Panią Jagodę z garażu, to nie po to, aby udać się na spacer. Maksymalne zanotowane spalanie - lekko powyżej 16 l/100 km (ok. raz spaliła 19, ale tego nie liczę, bo to nie była jazda, tylko jakiś korek - armagedon. Ticio by spaliło 14 wówczas). Minimalne 12,3 l/100 km (niemicka autostrada przy prędkości 160-180 km/h). A 280TE spala pomiedzy 12-15 l/100 km. (minimalne 10,5 l/100 podczas snucia się ok. 100 km/h). Jeśli nie widać różnicy, to po co NIE przepłacać za dodatkowe 100 KM. Pozdrawiam Szymon |
Autor: | blackmilk [ czw lut 11, 2010 2:52 pm ] |
Tytuł: | |
a 320? moze to jest wyjscie... no nic nie wiem na ten temat... |
Autor: | kuboxxx [ czw lut 11, 2010 7:36 pm ] |
Tytuł: | |
Ja mam M119 o pojemności 4.2 litra i potwierdzam to co mówi szymon.dziawer w kwestii spalania ![]() ![]() ![]() |
Autor: | blackmilk [ czw lut 11, 2010 8:00 pm ] |
Tytuł: | |
zaszokowaliscie mnie myslalem ze ledwo to sie miesci w 20l/100 czyli co 420 lub 500 i nie ma innej opcji z tym ze na rynku malo takich bryk - tych z mniejszymi motorami wiecej i jest w czym przebierac |
Autor: | Miki [ czw lut 11, 2010 8:41 pm ] |
Tytuł: | |
Niech mnie ktos szczypnie ale do dnia dziś żyłem w przekonaniu ze w R129 nie było 400/420... Kiedyś mój Ojciec miał 129tke z 300-24 i skrzynią manualną, ta z jedynką w dół. Kupe lat temu bo chyba 1994 to było. Jako drugie w rodzinie mieliśmy wówczas 124 260e też w manualu.... i to pamiętam jak dziś. Ja w 124 i ojciec w slu na swiatłach... szły równo łeb w łeb. SL zaczął odchodzić dopiero od 100km/h. Niech to będzie jakimś odniesieniem jeśli chodzi o osiagi. |
Autor: | blackmilk [ czw lut 11, 2010 8:44 pm ] |
Tytuł: | |
faktycznie moj blad nie bylo 420 czyli 500 choc teraz to jeszcze sie zasstanawiam nad 320 |
Autor: | ukaniu [ czw lut 11, 2010 9:27 pm ] |
Tytuł: | |
SL to jest samochód sportowy po to będziesz bulił na utrzymanie aby nim jeździć tak jak tego wymaga zadawanie szyku. Kupuj tylko V8. 99% nabywców 129 z R6 potem chodzi do psychoanalityka że robi ich Peugeot 206. |
Autor: | szymon.dziawer [ czw lut 11, 2010 9:31 pm ] |
Tytuł: | |
Nie chcę Cię namawiać do złego, ale wybór pomiędzy 320 a 500... Dla mnie nie ma wyboru. Uważam, że gdybym jechał takim samym tempem 320 i 500 ta druga paliła by mniej (szczególnie po szczerych wyznaniach użytkowników R6)-link. A pomijając +100 KM V8, dźwięk R6 nie umywa się do V8. No chyba, że trafisz PIĘKNEGO R129 z 320 i nie przeszkadza Ci praca R6. Zwłaszcza, że dwie R6 JUŻ masz na podwórku Mi przeszkadzała by BARDZO (zwłaszcza, kiedy poznało się już dźwięki Filharmoników Stuttgarskich w pełnym Vósemkowym składzie). Pozdrawiam Szymon |
Autor: | THC [ czw lut 11, 2010 9:40 pm ] |
Tytuł: | |
Był model z silnikiem 420 takim samym jak jest w W 140, nie pamiętam jaki to M-.. Tak samo jak model 107 był z silnikiem 420 z modelu 126. Ale 107 i 129 SL420 to chyba najrzadsze modele. Na stronce danych widze, że jednak 420SL nie było, a w sumie widziałem taką sztukę z oryginalnym szyldem na klapie. Może ktoś to rozkminić? |
Autor: | PiotrH [ pn lut 15, 2010 9:23 pm ] |
Tytuł: | |
Cześć, skoro masz czym się przemieszczać, a autko ma służyć głównie do rozrywki to nie za bardzo jest sie na czymś zastanawiać. Miałem okazję przejechać się SL320 i daje radę, ale brakuje mu pazura.... przecież po to kupuje się "sportowy" wóz aby czasem troszkę adrenaliny popłynęło. Powodzenia w zakupach ![]() |
Autor: | georem [ wt lut 16, 2010 2:00 pm ] |
Tytuł: | |
THC pisze: Może ktoś to rozkminić? Nie ma co kminić, nie było R129 z silnikiem 400/420. R107 była z 420 i jest ich bardzo mało. <br>Dodano po 1 minutach.:<br> PiotrH pisze: Miałem okazję przejechać się SL320 i daje radę, ale brakuje mu pazura....
Zgadzam się z Piotrem, 320 jedzie dobrze, ale 500 lepiej. ![]() |
Autor: | maclaw [ wt lut 16, 2010 4:17 pm ] |
Tytuł: | |
Tylko V8 M119 - silnik super i wcale masakrycznie nie pali mnie maxymalnie w W140 (a to przecież ciężki i wielkie auto) pali 18l/100km (jazda w korkach w mieście i na krótkich odcinkach) a 300 czy 320 wcale diametralnie mniej nie spali... a ten dźwięk i moc V8 - bezcenne |
Autor: | blackmilk [ wt lut 16, 2010 6:46 pm ] |
Tytuł: | |
panowie juz kilka postow wyzej zdecydowalem ze bedzie to m119 teraz tez mam pytania odnosnie tego silnika nigdy z nim ni emialem doczynienia na co zwracac uwage? jakie cisnienia powinien wskazywac po odpaleniu, po jezdzie itp czy gdzies sie mam spodziewac wyciekow czy jest w necie gdzies probka w dobrej jakosci dzwieku tego silnika cobym sie osluchal jak powinien reagowac na wcisiniecie gazu jakie obroty powinien utrzymywac chyba ze macie jakies swoje sugestie i chcecie na nie odpowiedziec to smialo bede na pewno wdzieczny pozdrawiam |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |