MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Zagadka dla znawcow - co to za silnik... https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=46583 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | trocin [ śr lut 03, 2010 12:45 pm ] |
Tytuł: | Zagadka dla znawcow - co to za silnik... |
Kolega, ktory robi mi auto dostal taki piekny silniczek Mercedesa do poskladania ![]() Wie ktos od czego/jaki to piec? ![]() |
Autor: | t.king [ śr lut 03, 2010 3:09 pm ] |
Tytuł: | |
do wymiany łańcucha musieliście wyjąć silnik z eski ![]() ![]() |
Autor: | DJ MAKU [ śr lut 03, 2010 6:49 pm ] |
Tytuł: | |
Kolor, jeśli jest fabryczny to pasuje trochę do ciągnika MB Trac, jednak jeśli już to najwyżej 1100, bo cztery gary, ale że z pod niego wyłazi jakaś czerwień, to mam 'wąty' czy to ciągnikowy... |
Autor: | Bukol [ śr lut 03, 2010 6:56 pm ] |
Tytuł: | |
Diesel z Unimoga? |
Autor: | MercSwir [ śr lut 03, 2010 9:02 pm ] |
Tytuł: | |
3.8 litra. Np merc 508 |
Autor: | wau [ śr lut 03, 2010 11:02 pm ] |
Tytuł: | |
Kolejka maltanka ..w końcu jest w szykują nową lokomotywe ![]() |
Autor: | trocin [ czw lut 04, 2010 7:46 am ] |
Tytuł: | |
1.8 litra diesel OM636 z lat '50 ![]() ![]() ![]() BTW Ma ktos moze jakies dane regulacyjne tego pieca, np. momenty dokrecania, luzy zaworowe itd? |
Autor: | class [ czw lut 04, 2010 10:28 am ] |
Tytuł: | |
Tu jest link do pobrania kompletnej instrukcji tego silnika. http://www.170220.org/uploads/om636_Manual.pdf Z tego co czytałem, generalnie występował w modelu W136 (170D). |
Autor: | trocin [ czw lut 04, 2010 2:16 pm ] |
Tytuł: | |
Dzieki ![]() ![]() |
Autor: | ROBHEN [ czw lut 04, 2010 7:28 pm ] |
Tytuł: | |
class pisze: Z tego co czytałem, generalnie występował w modelu W136 (170D).
Blok który widzimy na zdjęciu wyprodukowano w 1957 roku więc na pewno egzemplarz ten nie pochodzi z W 136 gdyż tych już od paru lat nie produkowano. O wiele bardziej prawdopodobne że jest on z "lekkiego" unimoga lub pontona. |
Autor: | class [ sob lut 06, 2010 9:48 am ] |
Tytuł: | |
To, że ten egzemplarz wyprodukowano w '57 o niczym nie świadczy. Chodzi o pierwszy model mercedesa w jakim był zainstalowany. Z tekstu poniżej wynika, że zaczął w W136 (wprawdzie wersjach powojennych, ale jednak). Później rozwiercony do poj. 1.8l montowano w Pontonach. "Der OM636-Motor kam 1949 im Modell 170 D der Serie W136 in den Markt. Er war der erste Nachkriegs-PKW-Diesel und der dritte PKW-Diesel überhaupt, nach dem Mercedes-Benz 260 D und dem Hanomag Rekord aus der Vorkriegszeit. Die Ausgangsversion bot 28 kW (38 PS) Leistung aus 1.7 Litern Hubraum. Auch das Ponton-Nachfolgemodell 180 D (W120) nutzt den OM636, mit leicht erhöhtem Hubraum von 1,8 Litern und 32 kW (43 PS) Leistung. In beiden Karosserievarianten wurde dieser Motortyp der Urheber der Legende vom unverwüstlichen Mercedes-PKW-Dieselmotor. Taxifahrer schwärmten von enormen Laufleistungen einzelner Motoren weit jenseits der 500.000 Kilometer." Żródło wikipedia.de. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |