MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Zagadka dla znawcow - co to za silnik...
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=46583
Strona 1 z 1

Autor:  trocin [ śr lut 03, 2010 12:45 pm ]
Tytuł:  Zagadka dla znawcow - co to za silnik...

Kolega, ktory robi mi auto dostal taki piekny silniczek Mercedesa do poskladania

Obrazek

Wie ktos od czego/jaki to piec? [zlosnik]

Autor:  t.king [ śr lut 03, 2010 3:09 pm ]
Tytuł: 

do wymiany łańcucha musieliście wyjąć silnik z eski [totalszok] [zlosnik]

Autor:  DJ MAKU [ śr lut 03, 2010 6:49 pm ]
Tytuł: 

Kolor, jeśli jest fabryczny to pasuje trochę do ciągnika MB Trac, jednak jeśli już to najwyżej 1100, bo cztery gary, ale że z pod niego wyłazi jakaś czerwień, to mam 'wąty' czy to ciągnikowy...

Autor:  Bukol [ śr lut 03, 2010 6:56 pm ]
Tytuł: 

Diesel z Unimoga?

Autor:  MercSwir [ śr lut 03, 2010 9:02 pm ]
Tytuł: 

3.8 litra. Np merc 508

Autor:  wau [ śr lut 03, 2010 11:02 pm ]
Tytuł: 

Kolejka maltanka ..w końcu jest w szykują nową lokomotywe ;)

Autor:  trocin [ czw lut 04, 2010 7:46 am ]
Tytuł: 

1.8 litra diesel OM636 z lat '50 [zlosnik] Wystepowal w Pontonach i w ciagnikach Bucher [zlosnik]

Obrazek

BTW Ma ktos moze jakies dane regulacyjne tego pieca, np. momenty dokrecania, luzy zaworowe itd?

Autor:  class [ czw lut 04, 2010 10:28 am ]
Tytuł: 

Tu jest link do pobrania kompletnej instrukcji tego silnika.
http://www.170220.org/uploads/om636_Manual.pdf

Z tego co czytałem, generalnie występował w modelu W136 (170D).

Autor:  trocin [ czw lut 04, 2010 2:16 pm ]
Tytuł: 

Dzieki [oczko] polecial punkt :) Ale wg moich zrodel nie wystepowal w W136 tylko w Pontonach W120 i W121 (180D)

Autor:  ROBHEN [ czw lut 04, 2010 7:28 pm ]
Tytuł: 

class pisze:
Z tego co czytałem, generalnie występował w modelu W136 (170D).

Blok który widzimy na zdjęciu wyprodukowano w 1957 roku więc na pewno egzemplarz ten nie pochodzi z W 136 gdyż tych już od paru lat nie produkowano. O wiele bardziej prawdopodobne że jest on z "lekkiego" unimoga lub pontona.

Autor:  class [ sob lut 06, 2010 9:48 am ]
Tytuł: 

To, że ten egzemplarz wyprodukowano w '57 o niczym nie świadczy.
Chodzi o pierwszy model mercedesa w jakim był zainstalowany.
Z tekstu poniżej wynika, że zaczął w W136 (wprawdzie wersjach powojennych, ale jednak).
Później rozwiercony do poj. 1.8l montowano w Pontonach.


"Der OM636-Motor kam 1949 im Modell 170 D der Serie W136 in den Markt. Er war der erste Nachkriegs-PKW-Diesel und der dritte PKW-Diesel überhaupt,
nach dem Mercedes-Benz 260 D und dem Hanomag Rekord aus der Vorkriegszeit. Die Ausgangsversion bot 28 kW (38 PS) Leistung aus 1.7 Litern Hubraum.

Auch das Ponton-Nachfolgemodell 180 D (W120) nutzt den OM636, mit leicht erhöhtem Hubraum von 1,8 Litern und 32 kW (43 PS) Leistung.
In beiden Karosserievarianten wurde dieser Motortyp der Urheber der Legende vom unverwüstlichen Mercedes-PKW-Dieselmotor.
Taxifahrer schwärmten von enormen Laufleistungen einzelner Motoren weit jenseits der 500.000 Kilometer."


Żródło wikipedia.de.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/