MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

M102 - ile to ma w końcu palić gazu?
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=45253
Strona 1 z 3

Autor:  voytas [ czw gru 03, 2009 10:34 pm ]
Tytuł:  M102 - ile to ma w końcu palić gazu?

Dotychczas jeździłem z uszkodzonym licznikiem kilometrów, więc znałem tylko przybliżone spalanie w trasie: ok 14 litrów LPG.
Naprawiłem licznik kilometrów i wreszcie mam świadomość że w mieście jest duuużo gorzej, ostatni pomiar dał mi 37 litrów na 185km. Do tego dochodzi ok 10% benzyny (średnio).

Co chwilę ktoś pisze że mu beczka z M102 pali ok 10 litrów...
Ile to powinno palić?

Oczywiście mam automat i kombi troszkę cięższe od sedana, ale mój rekord to trochę ponad 13 w trasie.

PS
Spalania benzyny nie znam i raczej prędko nie poznam. W najbliższym czasie przesiadam się w tramwaj bo to powoli robi się bez sensu...

Autor:  ukaniu [ czw gru 03, 2009 11:01 pm ]
Tytuł: 

Ile bym nie miał czy znał M102 w tylu LPG się praktycznie nie kalkulowało.
Stroiłem na lambdę, zmieniałem miksery, dorabiałem gruszki do zwężek miksera (wkładane w palnik) i nic. Zawsze zestrojony tak aby jeździł dobrze palił dużo, ostatni M102 1,8 zestrojony ekonomicznie 12+ zestrojony na moc 14-16. w 190E.

Autor:  Janfocus [ czw gru 03, 2009 11:21 pm ]
Tytuł: 

voytas pisze:
ale mój rekord to trochę ponad 13 w trasie.

to ja mam tak samo na LPG [zlosnik]

w mieście też... -może masz tam jednak 5.0?

Autor:  _me: how_ [ czw gru 03, 2009 11:27 pm ]
Tytuł: 

Posiadacze benzynowych silników w Mercedesach z tamtych lat dzielą się na dwie grupy. Pierwsi przyznają się, że to boli i głośno o tym mówią, drudzy oszukują siebie i forumową opinię, ale wybaczamy im, bo im współczujemy.

Autor:  Janfocus [ czw gru 03, 2009 11:35 pm ]
Tytuł: 

ale tak swoją drogą skoro M102 zjada ok 12l PB w mieście, to powinien 14-15 lpg zjadać, nie zaś 20 jak u Ciebie...

Autor:  voytas [ czw gru 03, 2009 11:38 pm ]
Tytuł: 

Janfocus pisze:
ale tak swoją drogą skoro M102 zjada ok 12l PB w mieście, to powinien 14-15 lpg zjadać, nie zaś 20 jak u Ciebie...

No właśnie...

Co robić?
- Regeneracja parownika?
- Wymienić elementy układu zapłonowego?
- Nosić lżejsze buty??

Autor:  Janfocus [ czw gru 03, 2009 11:41 pm ]
Tytuł: 

kiedy regulowałeś ostatnio gaz? Przy takiej wilgotności i zamulaniu papierowych filtrów powietrza szybko rośnie spalanie (u mnie ostatnio poleciało prawie do 30 w mieście a po regulacji jest znów normalnie 20-22), druga sprawa to zapłon, wystarczy aby jednej świecy wypadały czasem zapłony i spalanie idzie w górę...

Autor:  voytas [ czw gru 03, 2009 11:50 pm ]
Tytuł: 

Janfocus pisze:
kiedy regulowałeś ostatnio gaz?

Od kiedy wiem jakie problemy powodują wizyty u naszych gazowników unikam ich jak ognia. Raz na wiosnę samodzielnie bawiłem się w kręcenie śrubką. We wrześniu na przeglądzie spaliny były ponoć idealne, więc czuję że raczej tu nic się nie poprawi. Pozostaje ewentualnie rozebranie parownika (Lovato)...

Janfocus pisze:
druga sprawa to zapłon, wystarczy aby jednej świecy wypadały czasem zapłony i spalanie idzie w górę...

No i tutaj byćmoże jest pies pogrzebany. Czasami - obojętne czy na gazie, czy na LPG - gubi zapłony. Miał tak od zawsze, z rury wydechowej słychać czasami cichutkie strzały. Zapłon był niby sprawdzany i ustawiony jest prawidłowo. Czasami potrafi lekko szarpnąć silnikiem gdy stoję na czerwonym świetle - czuć wyraźnie że coś mu wyskoczyło. Nie odczułem relacji pomiędzy wilgotnością powietrza a tymi zjawiskami...

Koszt wymiany instalacji WN niestety nie jest mały, boję się że zainwestuję w części a problem pozostanie. Nowe świece jeżdżą pod podłokietnikiem i czekają na montaż, ale ostatnio po wymianie świec nie odczułem żadnej różnicy w jeździe czy spalaniu...

Może ktoś z Łodzi ma jakieś przewody na podmiankę?

PS
O ile mniejsze byłoby spalanie gdybym tam miał M111 z sekwencją?

Autor:  aegm [ pt gru 04, 2009 12:53 am ]
Tytuł: 

witam,
u mnie spalanie ma sie nastepujaco!230TE, 4ka manual :cry:
Trasa 100-140km/h 9-10L/100km
misato 12-13L/100km
Pb95 ma sie rozumiec! [cool]


pozdr

Autor:  vpiqs [ pt gru 04, 2009 8:16 am ]
Tytuł: 

Cześć
Voytas w mojej QP (V) - wyglata tak:
trasa 100/120 km/h - 11-12L gazu
trasa ile fabryka dała - 16L gazu i co dziwne 11L Pb (trasa ponad 1800 km)
miasto - 13-15L gazu
Wszystko zalezy od stylu jazdy i temp. otoczenia im zimniej tym wiecej pali mi gazu. Im czesciej but dotykal podlogi w miescie doszedlem do 17L gazu. Na benzyne nie ma to wiekszego znaczenia w miescie 11-12L.
Pare razy mialem jednak dziwne przypadki ze spalaniem np. trasa przy predkosci 100/110 km/h - 15-16L gazu wytlumaczylem to sobie mala kalorycznoscia gazu nastepne tankowanie na zaufanej stacji i wszystko wrocilo do normy.
Co do regulacji gazu ja na swoich gazownikow niegdy nie narzekalem. Co 10kkm wymiana swieczek, kable nowe oryginalne i regulacja miksera po 10-15kkm. Od 1,5 roku nie wiem co to wystrzal i spalanie tak jak napisalem.

Autor:  hall [ pt gru 04, 2009 8:47 am ]
Tytuł: 

moje M102 w mieście 15-16 lytrów LPG przy normalnej jeździe, czyli wliczając korki i późniejsze odreagowanie po korkach, a w trasie zależy od prędkości, jak nie gonisz niczego albo przed nikim nie uciekasz (czyt. prędkości do 120 km/h) spalanie mieści się w 11 lytrach LPG, natomiast jak prędkości przekraczają 120 to spalanie wzrasta geometrycznie, nawet do 16-17 lytrów. Nie dziwię się że jest tak a nie inaczej, są to silniki już wiekowe, gaz jest mniej kaloryczny więc żeby pojechać sprzęt musi zechlać co nie co. Na benzynie też jeździłem i wyniki są w miarę dopuszczalne, miasto 13-14 , a trasa 10 lytrów. Także wszystko w normie i nie ma co grzebać i przestawiać tylko pogodzić się z tym i w drogę. Szukając oszczędności trzeba spojrzeć na nowe auta.
pzdr

Autor:  TReneR [ pt gru 04, 2009 9:50 am ]
Tytuł: 

A jaka masz instalacje LPG - I czy II gen?

Autor:  Janfocus [ pt gru 04, 2009 12:19 pm ]
Tytuł: 

voytas pisze:
O ile mniejsze byłoby spalanie gdybym tam miał M111 z sekwencją?

taniej chyba założyć sondę Lambda, kompa i parownik IIgen i ew. regulator wolnych aby nie musieć martwić się o skład mieszanki i mieć odczyty na własnym Laptopie...

U mnie z racji braku regulatora wolnych -to jedyny element wrażliwy na zabrudzenie filtra powietzra (wilgoć etc.), no i czasem trzeba na kompie sprawdzić ustawienia czy się coś nie rozjechało (ale od tego nawet w sekwencji nie uciekniesz)...

Autor:  voytas [ pt gru 04, 2009 5:15 pm ]
Tytuł: 

Janfocus pisze:
taniej chyba założyć sondę Lambda, kompa i parownik IIgen i ew. regulator wolnych

Koszty instalacji nie są istotne. Ważne jest to ile można zaoszczędzić po przykładowej przesiadce do nowszego kombi z sekwencją...

Autor:  SKOWRON [ pt gru 04, 2009 5:59 pm ]
Tytuł: 

od początku LIPCA prowadziłem test spalania. Wpisywałem każde tankowanie: stan licznika / paliwo / cena / ilość / kwota

w tym czasie zrobiłem ok. 3800 km
pochłonęło to 630l paliwa - benz/gaz (caly tydzień w mieście jeżdżę głownie na benzynie, trasa gaz)

czyli wynik ok - 16.5 l / 100km :)

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/