MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
M102 - ile to ma w końcu palić gazu? https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=45253 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | voytas [ czw gru 03, 2009 10:34 pm ] |
Tytuł: | M102 - ile to ma w końcu palić gazu? |
Dotychczas jeździłem z uszkodzonym licznikiem kilometrów, więc znałem tylko przybliżone spalanie w trasie: ok 14 litrów LPG. Naprawiłem licznik kilometrów i wreszcie mam świadomość że w mieście jest duuużo gorzej, ostatni pomiar dał mi 37 litrów na 185km. Do tego dochodzi ok 10% benzyny (średnio). Co chwilę ktoś pisze że mu beczka z M102 pali ok 10 litrów... Ile to powinno palić? Oczywiście mam automat i kombi troszkę cięższe od sedana, ale mój rekord to trochę ponad 13 w trasie. PS Spalania benzyny nie znam i raczej prędko nie poznam. W najbliższym czasie przesiadam się w tramwaj bo to powoli robi się bez sensu... |
Autor: | ukaniu [ czw gru 03, 2009 11:01 pm ] |
Tytuł: | |
Ile bym nie miał czy znał M102 w tylu LPG się praktycznie nie kalkulowało. Stroiłem na lambdę, zmieniałem miksery, dorabiałem gruszki do zwężek miksera (wkładane w palnik) i nic. Zawsze zestrojony tak aby jeździł dobrze palił dużo, ostatni M102 1,8 zestrojony ekonomicznie 12+ zestrojony na moc 14-16. w 190E. |
Autor: | Janfocus [ czw gru 03, 2009 11:21 pm ] |
Tytuł: | |
voytas pisze: ale mój rekord to trochę ponad 13 w trasie.
to ja mam tak samo na LPG ![]() w mieście też... -może masz tam jednak 5.0? |
Autor: | _me: how_ [ czw gru 03, 2009 11:27 pm ] |
Tytuł: | |
Posiadacze benzynowych silników w Mercedesach z tamtych lat dzielą się na dwie grupy. Pierwsi przyznają się, że to boli i głośno o tym mówią, drudzy oszukują siebie i forumową opinię, ale wybaczamy im, bo im współczujemy. |
Autor: | Janfocus [ czw gru 03, 2009 11:35 pm ] |
Tytuł: | |
ale tak swoją drogą skoro M102 zjada ok 12l PB w mieście, to powinien 14-15 lpg zjadać, nie zaś 20 jak u Ciebie... |
Autor: | voytas [ czw gru 03, 2009 11:38 pm ] |
Tytuł: | |
Janfocus pisze: ale tak swoją drogą skoro M102 zjada ok 12l PB w mieście, to powinien 14-15 lpg zjadać, nie zaś 20 jak u Ciebie...
No właśnie... Co robić? - Regeneracja parownika? - Wymienić elementy układu zapłonowego? - Nosić lżejsze buty?? |
Autor: | Janfocus [ czw gru 03, 2009 11:41 pm ] |
Tytuł: | |
kiedy regulowałeś ostatnio gaz? Przy takiej wilgotności i zamulaniu papierowych filtrów powietrza szybko rośnie spalanie (u mnie ostatnio poleciało prawie do 30 w mieście a po regulacji jest znów normalnie 20-22), druga sprawa to zapłon, wystarczy aby jednej świecy wypadały czasem zapłony i spalanie idzie w górę... |
Autor: | voytas [ czw gru 03, 2009 11:50 pm ] |
Tytuł: | |
Janfocus pisze: kiedy regulowałeś ostatnio gaz? Od kiedy wiem jakie problemy powodują wizyty u naszych gazowników unikam ich jak ognia. Raz na wiosnę samodzielnie bawiłem się w kręcenie śrubką. We wrześniu na przeglądzie spaliny były ponoć idealne, więc czuję że raczej tu nic się nie poprawi. Pozostaje ewentualnie rozebranie parownika (Lovato)... Janfocus pisze: druga sprawa to zapłon, wystarczy aby jednej świecy wypadały czasem zapłony i spalanie idzie w górę...
No i tutaj byćmoże jest pies pogrzebany. Czasami - obojętne czy na gazie, czy na LPG - gubi zapłony. Miał tak od zawsze, z rury wydechowej słychać czasami cichutkie strzały. Zapłon był niby sprawdzany i ustawiony jest prawidłowo. Czasami potrafi lekko szarpnąć silnikiem gdy stoję na czerwonym świetle - czuć wyraźnie że coś mu wyskoczyło. Nie odczułem relacji pomiędzy wilgotnością powietrza a tymi zjawiskami... Koszt wymiany instalacji WN niestety nie jest mały, boję się że zainwestuję w części a problem pozostanie. Nowe świece jeżdżą pod podłokietnikiem i czekają na montaż, ale ostatnio po wymianie świec nie odczułem żadnej różnicy w jeździe czy spalaniu... Może ktoś z Łodzi ma jakieś przewody na podmiankę? PS O ile mniejsze byłoby spalanie gdybym tam miał M111 z sekwencją? |
Autor: | aegm [ pt gru 04, 2009 12:53 am ] |
Tytuł: | |
witam, u mnie spalanie ma sie nastepujaco!230TE, 4ka manual ![]() Trasa 100-140km/h 9-10L/100km misato 12-13L/100km Pb95 ma sie rozumiec! ![]() pozdr |
Autor: | vpiqs [ pt gru 04, 2009 8:16 am ] |
Tytuł: | |
Cześć Voytas w mojej QP (V) - wyglata tak: trasa 100/120 km/h - 11-12L gazu trasa ile fabryka dała - 16L gazu i co dziwne 11L Pb (trasa ponad 1800 km) miasto - 13-15L gazu Wszystko zalezy od stylu jazdy i temp. otoczenia im zimniej tym wiecej pali mi gazu. Im czesciej but dotykal podlogi w miescie doszedlem do 17L gazu. Na benzyne nie ma to wiekszego znaczenia w miescie 11-12L. Pare razy mialem jednak dziwne przypadki ze spalaniem np. trasa przy predkosci 100/110 km/h - 15-16L gazu wytlumaczylem to sobie mala kalorycznoscia gazu nastepne tankowanie na zaufanej stacji i wszystko wrocilo do normy. Co do regulacji gazu ja na swoich gazownikow niegdy nie narzekalem. Co 10kkm wymiana swieczek, kable nowe oryginalne i regulacja miksera po 10-15kkm. Od 1,5 roku nie wiem co to wystrzal i spalanie tak jak napisalem. |
Autor: | hall [ pt gru 04, 2009 8:47 am ] |
Tytuł: | |
moje M102 w mieście 15-16 lytrów LPG przy normalnej jeździe, czyli wliczając korki i późniejsze odreagowanie po korkach, a w trasie zależy od prędkości, jak nie gonisz niczego albo przed nikim nie uciekasz (czyt. prędkości do 120 km/h) spalanie mieści się w 11 lytrach LPG, natomiast jak prędkości przekraczają 120 to spalanie wzrasta geometrycznie, nawet do 16-17 lytrów. Nie dziwię się że jest tak a nie inaczej, są to silniki już wiekowe, gaz jest mniej kaloryczny więc żeby pojechać sprzęt musi zechlać co nie co. Na benzynie też jeździłem i wyniki są w miarę dopuszczalne, miasto 13-14 , a trasa 10 lytrów. Także wszystko w normie i nie ma co grzebać i przestawiać tylko pogodzić się z tym i w drogę. Szukając oszczędności trzeba spojrzeć na nowe auta. pzdr |
Autor: | TReneR [ pt gru 04, 2009 9:50 am ] |
Tytuł: | |
A jaka masz instalacje LPG - I czy II gen? |
Autor: | Janfocus [ pt gru 04, 2009 12:19 pm ] |
Tytuł: | |
voytas pisze: O ile mniejsze byłoby spalanie gdybym tam miał M111 z sekwencją?
taniej chyba założyć sondę Lambda, kompa i parownik IIgen i ew. regulator wolnych aby nie musieć martwić się o skład mieszanki i mieć odczyty na własnym Laptopie... U mnie z racji braku regulatora wolnych -to jedyny element wrażliwy na zabrudzenie filtra powietzra (wilgoć etc.), no i czasem trzeba na kompie sprawdzić ustawienia czy się coś nie rozjechało (ale od tego nawet w sekwencji nie uciekniesz)... |
Autor: | voytas [ pt gru 04, 2009 5:15 pm ] |
Tytuł: | |
Janfocus pisze: taniej chyba założyć sondę Lambda, kompa i parownik IIgen i ew. regulator wolnych
Koszty instalacji nie są istotne. Ważne jest to ile można zaoszczędzić po przykładowej przesiadce do nowszego kombi z sekwencją... |
Autor: | SKOWRON [ pt gru 04, 2009 5:59 pm ] |
Tytuł: | |
od początku LIPCA prowadziłem test spalania. Wpisywałem każde tankowanie: stan licznika / paliwo / cena / ilość / kwota w tym czasie zrobiłem ok. 3800 km pochłonęło to 630l paliwa - benz/gaz (caly tydzień w mieście jeżdżę głownie na benzynie, trasa gaz) czyli wynik ok - 16.5 l / 100km ![]() |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |