MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Zdrada - chyba kupię sobie... https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=44499 |
Strona 1 z 4 |
Autor: | ukaniu [ śr paź 28, 2009 9:18 am ] |
Tytuł: | Zdrada - chyba kupię sobie... |
Witajcie, Jak już gdzieś pisałem od pewnego czasu rozglądam się za mocnym dużym samochodem. Oczywistym wyborem jest śliczne 126 ale... No właśnie. Mam pewien dylemat: Nie jestem krezusem i nie stać mnie na auto pod pierzynę a jak wiemy stary MB kupiony "okazyjnie" okazuje się zwykle szrotem który zassa cały miesięczny budżet a do tego nie będzie jeździł tak ja ja tego wymagam. I teraz przeglądałem ogłoszenia - węszyłem i wywnioskowałem, że najtańszy koń mechaniczny pochodzi ze stajni BMW. Teraz jeśli mam dajmy na to 16 tys na samochód aby kupić atrakcyjne 126 muszę liczyć na jakieś niebotyczne okazje a np 740 czy 750 E32 mogę mieć za taką kasę z pocałowaniem dłoni. Codziennie śmigam 190E i to jest dla mnie wystarczjący gabaryt oraz wygoda - potrzeba czegoś większego na dłuższe dystanse. No i się zastanawiam gdzie leży kruczek? Czy te BMW są tak cenione z racji wizerunku auta dla drechola? (to mi nie przeszkadza, muszę kupić tylko dres z lampasami) Czy istnieje jakaś obiektywna przyczyna - rdza, rozpadające się silniki, koszty częsci na poziomie Astona? Bo wypas w nich bywa na tyle konkretny, że i W140 czasem odstaje. No i tak sobie myślę - kupować ładną siedemsete czy nie? Pozdrawiam, Łukasz |
Autor: | bmw [ śr paź 28, 2009 9:39 am ] |
Tytuł: | |
E32 to dobre auto czemu tanie hmm ciężko powiedzieć.Miałem długo E32 i słabym punktem są:wahacze przednie, końcówki drążków i sama przekładnia trwałością nie grzeszy,tarcze przednie lubią się pogiąć,korozja atakuje dolny rancik drzwi i wokół lampek rejestracji,czasem koło miejsc na lewarek jak w mercach.Odnośnie 750 v12 lubi zjeść olej,lubi ssać lewe powietrze między kolektorem a głowicą (uszczelka wynalazek około 1500pln tylko aso),740 jak to w M60 v8 zdarzają się odkręcające się pompy oleju...trzeba zdjąć michę i sprawdzić czy niema luźnych śrubek. O automatach bmw się nie wypowiem ![]() ![]() ![]() Jak to mówią niema róży bez..ale szczerze polecam ten model mimo paru wad. |
Autor: | mojojojo13 [ śr paź 28, 2009 9:50 am ] |
Tytuł: | |
A myślałeś nad np. Audi S6 (4.2, 2,2T ) w budzie a6/C4? Jak na tamte czasy to auta o sportowych osiągach, koszty utrzymania na pewno niższe niż jakiekolwiek V12 a wypas też się trafia nieprzeciętny. Troszkę sztywniejsze ale pewniejsze prowadzenie, napęd na 4 koła - i w zimie śmigasz jak w lecie. Bez problemów chodzą na Sekwencji -ceny części również korzystne. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9290244 coś w ten deseń http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9394353 tudzież A8 |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ śr paź 28, 2009 10:27 am ] |
Tytuł: | |
To co moge powiedziec to - rewelacyjne silniki ktore wytrzymałoscią nieustepuja wogle MB a niektore sa lepsze.Rdza niewystepuje praktycznie wcale ...wiadomo ze MB nie jest swiety pod tym wzgledem. ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Bukol [ śr paź 28, 2009 11:01 am ] |
Tytuł: | |
Łukasz - w Twoim budżecie będziesz mógł kupić niemal najlepszą z dostępnych E32 lub szrota E38. E38 za 16tyś pochłonie majątek na starcie. Za to E32 może być perełką. Miałem 730i R6 w rewelacyjnym stanie, ale drugi raz bym nie kupił. Ale to ze względu na silnik - owszem, trwały, ale mocy mało i spalanie spore. Szukaj 740 lub 730 V8. O wadach napisał już kolega bmw, zatem powtarzać się nie będę. Jeżeli jesteś z W-wy, to jest kilka serwisów na bardzo wysokim poziomie, n.p. w Piasecznie na Przesmyckiego lub na Rzemieślników. Polecam też wizytę na 7er.pl - przejrzyj, czy ktoś z userów nie sprzedaje. Jeśli chodzi o 750 - super auto, w Twoim budżecie to już nawet highline by się trafił, czyli "max maxów" ![]() |
Autor: | DamianS [ śr paź 28, 2009 11:15 am ] |
Tytuł: | |
Znajomi narzekali na słaby 2,5 litrowy silnik diesla :/ w bmw, więcej nie wiem... sam kiedyś rozglądałem się za bmw ale te które oglądałem były zajechane przez jakichś psycholi chyba :/ popalone gumy jakieś wieśniackie dodatki... odpuściłem i kupiłem wtedy w124 230... |
Autor: | ghost2255 [ śr paź 28, 2009 12:49 pm ] |
Tytuł: | |
Posłuchaj Mojojojo i rozejrzyj się za AUDI A6 C4. Miałem takie auto, co prawda z mniejszym motorem, ale uważam, że prostota konstrukcji, komfort i ocynkowana blacha to naprawdę wielkie zalety. Silnik 4.2 daje wystarczającą moc, świetnie chodzi na gazie(sekwencyjnym) i do tego uchodzi za ekonomiczny w swojej klasie. Kupno takiego auta to dużo mniejsze ryzyko, bo jest nieduża szansa, że poprzedni właściciel nosił dres, nie ma skomplikowanego zawieszenia, a części mogą zaskoczyć niską ceną. |
Autor: | Bukol [ śr paź 28, 2009 1:33 pm ] |
Tytuł: | |
DamianS pisze: Znajomi narzekali na słaby 2,5 litrowy silnik diesla :/ tds to masakra i kompletnie nie nadaje się do 7ki. Awaryjny do tego. Na szczęście nie montowany do E32 ![]() ghost2255 pisze: Posłuchaj Mojojojo i rozejrzyj się za AUDI A6 C4. Gdzie Rzym, a gdzie Krym? Jak można porównywać A6 do 7-ki? Jeżeli już to A8, a A6 to by koledze można było proponować jak by rozważał zakup 5-tki. Poza tym to fajne auto, ale z automatem bym tego nie chciał. <br>Dodano po 6 minutach.:<br> ghost2255 pisze: Kupno takiego auta to dużo mniejsze ryzyko, bo jest nieduża szansa, że poprzedni właściciel nosił dres, nie ma skomplikowanego zawieszenia, a części mogą zaskoczyć niską ceną.
Ale się uczepiłeś tego dresu. Zupełnie jakby Mercedesami jeździli sami szachiści i garniakowcy. ![]() |
Autor: | michele [ śr paź 28, 2009 2:04 pm ] |
Tytuł: | |
Bukol pisze: Ale się uczepiłeś tego dresu. Zupełnie jakby Mercedesami jeździli sami szachiści i garniakowcy.
![]() A tak nie jest? Moje doświadczenia z BMW: autka w miare, jednak jeśli chodzi próbę zapakowania bagaży, to jest to koszmar. Komfort w 7 nie jest tandetny. Na tylnej kanapie istnieje możliwość rozluźnienia się w czasie jazdy, chodź uważam, że czasem na zakrętach czuć jakby jechał po torach, co dla pasażerów, przy większych prędkościach może być uciążliwe. Z tego co obserwuję, to takie bmw wytrzyma dużo. |
Autor: | Kierowca bombowca [ śr paź 28, 2009 2:15 pm ] |
Tytuł: | |
bmw pisze: Wymiana np tarcz i klocków to przyjemność a nie jak w mb ,że łożyska trzeba rozebrać pięć imbusów...a tu 1 śrubka na imbus 5 i dwie od zacisku
![]() hmmmm a w 124 to niby jak jest??... ![]() |
Autor: | Bukol [ śr paź 28, 2009 2:48 pm ] |
Tytuł: | |
michele pisze: Bukol pisze: Ale się uczepiłeś tego dresu. Zupełnie jakby Mercedesami jeździli sami szachiści i garniakowcy. ![]() A tak nie jest? Nie. Najwięcej jeździ taryf, głównie zasyfiałych, rozklekotanych, brudnych... Tylko po cholerę pisać o głupich stereotypach? BMW = dres, Merol = taryfa? Kogo to obchodzi? |
Autor: | ukaniu [ śr paź 28, 2009 3:14 pm ] |
Tytuł: | |
Dziękuję za opinie i rzeczowe uwagi, trudno z osobna bo wątek sie rozwinął ![]() Zastanawiałem się na Audi i jeszcze nie mam pewności ale chyba jednak bardziej podoba mi się 7' Choć muszę poczytać o tych Audicach coś więcej - tyle, że widzę są droższe, nowsze, a mnie tak do końca nowsze nie ciągnie, może być stare byle wygodne i szybkie ("mocy nigdy nie za wiele"). Elektronika mnie nie martwi, poradzę sobie. Jeśli chodzi o silniki to z racji zastosowania samochodu (jazda niedzielna, wczasy) patrzę na jednostki największe. V12 i V8 - przeczytałem już, że V8 ma wiele zalet i nie jest aż tak znacznie wolniejszy od V12 - a dodatkowe koszty eksploatacji 4ech dodatkowych cylindrów muszę być - tutaj jednak rozsądek ma pewne znaczenie. Na samym końcu sprawę przesądzi stan i "wypas", chyba, że znajdą się okoliczności konkretnie przemaiwajace za danym silnikiem. Zaloguję się na forach marki i poczytam co tam piszą, popytam czy nie sprzedają, - jakie polecacie?, bo jest wiele a nie na wszystkich siedzą fachowcy z konkretną wiedzą. Nie spieszy się więc trochę czasu zejdzie nim kupię - jakby co komu w oko wpadło to miło by było gdyby dał znać. Co do łatwości wymiany tarcz - w 126 trzeba zdejmować piastę... łatwo o zabrudzenie i niewłąściwy naciąg łożysk. BArdzo dziwne, że dopiero od 201 zastosowali "normalniejsze" rozwiązanie. Kiedyś myślałem, że tylko w Wartburgu tak jest a potem okazało się, że i np. Granada i MB. W 7' Ciekawią mnie np różnice w zużyciu paliwa V8 i V12 zakłądając tego samego kierowcę. |
Autor: | holyfido [ śr paź 28, 2009 3:24 pm ] |
Tytuł: | |
Ukaniu, E32 jest podobnej wielkości co A100/A6 w budzie C4. Stanąłem kiedyś na parkingu obok E32 i się zdziwiłem, BMW może być o parę centymetrów dłuższa, ale niewiele. Trochę się zdziwiłem, bo BMW o klasę wyższa. Nie jeździłem E32, jechałem E38 (jako pasażer) i mówię odpuść sobie A6. To jednak nie ta liga. Jedyne co przemawia za A6, to ceny części zamiennych. Zwłaszcza do C4, która ma banalnie proste zawieszenie (przód McPherson na jednym wahaczu, tyl belka). Forum audi, to http://www.audiklub.org |
Autor: | Janfocus [ śr paź 28, 2009 3:27 pm ] |
Tytuł: | |
żadne audi ani BMW nie wygląda tak jak 126SE ![]() wnoszę weto ![]() Panowie ogarnijcie się, chcecie wysłać Ukaniu na forum BMW? |
Autor: | mojojojo13 [ śr paź 28, 2009 4:47 pm ] |
Tytuł: | |
A6 owszem - odpuść ale ja pisałem o S6 w budzie a6/C4 - taki odpowiednik M5.. |
Strona 1 z 4 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |