MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Eco Driving
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=44120
Strona 1 z 2

Autor:  Ramon00 [ sob paź 10, 2009 1:34 pm ]
Tytuł:  Eco Driving

Witam, temat już trochę stary ale nadal aktualny. Wiadomo w nowych jednostkach silnikowych eco driving ( dokładnie chodzi mi o zerowe spalanie przy hamowaniu silnikiem ) istotnie wpływa na zmniejszenie spalania, ale jak to się dotyczy starszych jednostek napędowych, (wtrysk mechaniczny, jednopunktowy ) czy hamowanie silnikiem wpływa kożystnie na zużycie paliw, czy wręcz odwrotnie, powoduje zwiększenie spalania paliwa.
Pozdrawiam.

Autor:  jackie01 [ sob paź 10, 2009 2:02 pm ]
Tytuł: 

... i jak to sie ma do starych diesli z serii OM60x...

Autor:  Maksio [ sob paź 10, 2009 2:26 pm ]
Tytuł: 

Ramon00 pisze:
ale jak to się dotyczy starszych jednostek napędowych, (wtrysk mechaniczny, jednopunktowy )

w sumie to nie znam się na tych jednopunktach i wielopunktach itd., ale zdaje się, że moja astra 1.4 8v to właśnie jednopunktowy wtrysk paliwa i tutaj na forum koledzy zgodnie stwierdzili, że powinienem hamować silnikiem i unikać raczej jazdy na luzie (którą to wcześniej preferowałem)

niestety nie mam pieniędzy, żeby sobie zalać do pełna bak, pojeździć eko-hamując silnikiem- sprawdzić spalanie i później powtórzyć test przy jeździe w każdej możliwej sytuacji na luzie

taki test porównawczy byłby ciekawy i napewno przydatny... no ale szkoda

Autor:  .:SPEEDYRIDER:. [ sob paź 10, 2009 2:48 pm ]
Tytuł: 

hamując silnikiem auto spala 0 litrów/ 100km a jedąc na luzie zawsze weźmie te 1,5 l/100

Autor:  Ramon00 [ sob paź 10, 2009 5:37 pm ]
Tytuł: 

Właśnie niekoniecznie, w nowych jednostkach sterowanych elektronicznie tak, ale w starych silnikach słyszałem że nie.

Autor:  Uli [ sob paź 10, 2009 7:08 pm ]
Tytuł: 

na chłopski rozum biorąc w starych dieslach pedał przyspieszenia steruje bezpośrednio dźwignią regulacji dawki paliwa. czyli w położeniu neutralnym jest ono takie, by utrzymać prędkość obrotową silnika na biegu jałowym. czyli przy hamowaniu silnikiem zużycie paliwa nie spada do zera, tylko jest takie jak na biegu jałowym..

ale to tylko moja teoria :)

w starszych jednostkach nie ma czujnika prędkości pojazdu, więc dla silnika to raczej bez różnicy czy np kulam się na 1 w korku bez dodawania gazu, czy jadę czwórką bez gazu.

Autor:  Szumek [ sob paź 10, 2009 8:25 pm ]
Tytuł: 

W silnikach zasilanych gaźnikiem zużycie paliwa przy hamowaniu silnikiem jest takie, jak na biegu jałowym.
W silnikach zasilanych wtryskiem K-Jetronic zużycie paliwa przy hamowaniu silnikiem jest takie, jak na biegu jałowym.
W silnikach zasilanych wtryskiem KE-Jetronic paliwo jest odcinane przy hamowaniu silnikiem powyżej 1500 obr/min.
W starych dieslach zużycie paliwa przy hamowaniu silnikiem jest takie, jak na biegu jałowym.

Jeśli się gdzieś pomyliłem, to niech mnie ktoś poprawi. [zlosnik]

Autor:  Janfocus [ sob paź 10, 2009 9:23 pm ]
Tytuł: 

Szumek pisze:
W silnikach zasilanych gaźnikiem zużycie paliwa przy hamowaniu silnikiem jest takie, jak na biegu jałowym.
W silnikach zasilanych wtryskiem K-Jetronic zużycie paliwa przy hamowaniu silnikiem jest takie, jak na biegu jałowym.
W silnikach zasilanych wtryskiem KE-Jetronic paliwo jest odcinane przy hamowaniu silnikiem powyżej 1500 obr/min.
W starych dieslach zużycie paliwa przy hamowaniu silnikiem jest takie, jak na biegu jałowym.

Jeśli się gdzieś pomyliłem, to niech mnie ktoś poprawi.

wszystko prawda, czasem gaźniki maja dysze elektromagnetyczne, które też odcinają paliwo przy hamowaniu silnikiem...

Autor:  Szumek [ sob paź 10, 2009 9:33 pm ]
Tytuł: 

Mimo tego, że jedynie KE-Jetronic i elektroniczne układu wtryskowe odcinają paliwo przy hamowaniu silnikiem, to zalecam w każdym aucie hamować silnikiem, ze względu na mniejsze nagrzewanie się i zużycie hamulców oraz bezpieczeństwo jazdy.

Autor:  Janfocus [ sob paź 10, 2009 10:23 pm ]
Tytuł: 

Szumek pisze:
oraz bezpieczeństwo jazdy.

[zlosnikz] czasem tylko należy pamiętać że hamowanie silnikiem może doprowadzić do utraty przyczepności tylnej pędnej osi... No i nie zapalają się światła stopu, co czasem skutkuje piskiem opon auta za nami ;) -dlatego wszystko z rozsądkiem...

Ja mam automat, to ja się nie boję ;)

Autor:  darus [ sob paź 10, 2009 10:30 pm ]
Tytuł: 

Ja z przyzwyczajenia hamuje silnikiem, w starych bełkotach i gaźnikowcach luz, czy hamowanie silnikiem to jeden ch.., chyba, ze gaźnik ma zawór odcinający, ale ogólnie nie lubie jazdy na luzie. Ja w swoim mercu mam retarder hehehehe.

Autor:  BrunoGiamatti [ ndz paź 11, 2009 12:39 am ]
Tytuł: 

Temat był już poruszany. A eco driving to nie tylko hamowanie silnikiem a również przyspieszanie z "kopyta" do prędkości zamierzonej ( i jej późniejsze utrzymywanie z minimalnym możliwym wychyleniem przepustnicy ;) ) I wiele innych.
Ja to nie potrafię inaczej hamować jak troszke hamulca + silnik. Jak w CE skonczyły mi się (prawie) hamulce to tak prawie rok jeździłem ... i jakoś nauczyłem sie wyhamowywać na tyle dobrze silnikiem, że klocki nic się prawie nie zjeżdżały :P Nie mówię, ze dobrze robiłem jednak na pewno ekonomicznie (zarówno odcięcie paliwa jak i brak zużycia spowalniaczy).

Autor:  BoogieCE [ wt paź 13, 2009 9:59 pm ]
Tytuł: 

A zawór odcinający miała nawet Łada Samara, no ale to konstrukcja robiona razem z Porsche ;)

Autor:  ghost2255 [ wt paź 13, 2009 10:43 pm ]
Tytuł: 

I jeszcze wypada znać zakres obrotów max. mocy i momentu, żeby najlepiej wykorzystać spalane paliwo.

Autor:  Perzu126 [ śr paź 14, 2009 6:55 pm ]
Tytuł: 

Ja cały czas staram się hamować silnikiem- jesli jest koniecznośc to wciskam hamulec oczywiście. No i w miarę delikatna jazda, ale jak trzeba to podkręcę pod czerwone pole [zlosnik] No i spalanie takie jak poniżej w awatarze. Normalnie te C klasy pala niby 7 litrów a nawet lepiej. Wg katalogu wychodzi niby średnio jakieś 6,5 litra. A u mnie proszę [oczko] Ciekawe ile paliłby mi np. Passat Blue Motiom, który katalogowo średnio pali 4,5litra?? 3litry...?
A jak miałem Beczkę 300d to tez hamowałem silnikiem i zawsze się mieściłem w 8 litrach. Latem spalanie w trasie oscylowało wokół 7litrów

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/