MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 07, 2025 5:55 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Eco Driving
Post: sob paź 10, 2009 1:34 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lut 27, 2008 9:43 am
Posty: 22
Lokalizacja: Lublin
Witam, temat już trochę stary ale nadal aktualny. Wiadomo w nowych jednostkach silnikowych eco driving ( dokładnie chodzi mi o zerowe spalanie przy hamowaniu silnikiem ) istotnie wpływa na zmniejszenie spalania, ale jak to się dotyczy starszych jednostek napędowych, (wtrysk mechaniczny, jednopunktowy ) czy hamowanie silnikiem wpływa kożystnie na zużycie paliw, czy wręcz odwrotnie, powoduje zwiększenie spalania paliwa.
Pozdrawiam.

_________________
VIN WDB1231201A135012 - kasacja
VIN WDB2011221F665849


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 10, 2009 2:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 17, 2007 12:41 pm
Posty: 168
Lokalizacja: Swietokrzyskie
... i jak to sie ma do starych diesli z serii OM60x...

_________________
w201 2.0D '87
Szukam Pracy. Fizyk techniczny


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 10, 2009 2:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 25, 2007 1:19 pm
Posty: 559
Lokalizacja: Nidzica
Ramon00 pisze:
ale jak to się dotyczy starszych jednostek napędowych, (wtrysk mechaniczny, jednopunktowy )

w sumie to nie znam się na tych jednopunktach i wielopunktach itd., ale zdaje się, że moja astra 1.4 8v to właśnie jednopunktowy wtrysk paliwa i tutaj na forum koledzy zgodnie stwierdzili, że powinienem hamować silnikiem i unikać raczej jazdy na luzie (którą to wcześniej preferowałem)

niestety nie mam pieniędzy, żeby sobie zalać do pełna bak, pojeździć eko-hamując silnikiem- sprawdzić spalanie i później powtórzyć test przy jeździe w każdej możliwej sytuacji na luzie

taki test porównawczy byłby ciekawy i napewno przydatny... no ale szkoda

_________________
[b]Tatowy MB [W210] 99. rok 2.2CDI[/b]

dlatego tutaj jestem
[quote]"Jazda Mercedesem to tak jakby trafić do nieba- bez konieczności umierania"[/quote]

na co dzień skromny ale dumny posiadacz swojego pierwszego auta:
Opel Astra F 1.4 8v :)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 10, 2009 2:48 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 12, 2004 5:30 pm
Posty: 714
Lokalizacja: ze stolicy Śląska
hamując silnikiem auto spala 0 litrów/ 100km a jedąc na luzie zawsze weźmie te 1,5 l/100

_________________
-410D 2,9D '86
-308D 2,3D '94
-Sprinter 312D 2,9TD '97
-307D 2,4D '87
-Vito 2,2 CDI '03
-210 2,2 CDI '00
-190 200D '88
-190 200D '86
-126 300 SDL '84 USA
-124 E300TD '94
-124 250TD '86
-190 2,0E '86
-123 300D '81


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 10, 2009 5:37 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lut 27, 2008 9:43 am
Posty: 22
Lokalizacja: Lublin
Właśnie niekoniecznie, w nowych jednostkach sterowanych elektronicznie tak, ale w starych silnikach słyszałem że nie.

_________________
VIN WDB1231201A135012 - kasacja

VIN WDB2011221F665849


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 10, 2009 7:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 21, 2008 9:37 pm
Posty: 393
Lokalizacja: Kraków
na chłopski rozum biorąc w starych dieslach pedał przyspieszenia steruje bezpośrednio dźwignią regulacji dawki paliwa. czyli w położeniu neutralnym jest ono takie, by utrzymać prędkość obrotową silnika na biegu jałowym. czyli przy hamowaniu silnikiem zużycie paliwa nie spada do zera, tylko jest takie jak na biegu jałowym..

ale to tylko moja teoria :)

w starszych jednostkach nie ma czujnika prędkości pojazdu, więc dla silnika to raczej bez różnicy czy np kulam się na 1 w korku bez dodawania gazu, czy jadę czwórką bez gazu.

_________________
W123, 1984 TAXI .... 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 10, 2009 8:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
W silnikach zasilanych gaźnikiem zużycie paliwa przy hamowaniu silnikiem jest takie, jak na biegu jałowym.
W silnikach zasilanych wtryskiem K-Jetronic zużycie paliwa przy hamowaniu silnikiem jest takie, jak na biegu jałowym.
W silnikach zasilanych wtryskiem KE-Jetronic paliwo jest odcinane przy hamowaniu silnikiem powyżej 1500 obr/min.
W starych dieslach zużycie paliwa przy hamowaniu silnikiem jest takie, jak na biegu jałowym.

Jeśli się gdzieś pomyliłem, to niech mnie ktoś poprawi. [zlosnik]

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 10, 2009 9:23 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Szumek pisze:
W silnikach zasilanych gaźnikiem zużycie paliwa przy hamowaniu silnikiem jest takie, jak na biegu jałowym.
W silnikach zasilanych wtryskiem K-Jetronic zużycie paliwa przy hamowaniu silnikiem jest takie, jak na biegu jałowym.
W silnikach zasilanych wtryskiem KE-Jetronic paliwo jest odcinane przy hamowaniu silnikiem powyżej 1500 obr/min.
W starych dieslach zużycie paliwa przy hamowaniu silnikiem jest takie, jak na biegu jałowym.

Jeśli się gdzieś pomyliłem, to niech mnie ktoś poprawi.

wszystko prawda, czasem gaźniki maja dysze elektromagnetyczne, które też odcinają paliwo przy hamowaniu silnikiem...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 10, 2009 9:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Mimo tego, że jedynie KE-Jetronic i elektroniczne układu wtryskowe odcinają paliwo przy hamowaniu silnikiem, to zalecam w każdym aucie hamować silnikiem, ze względu na mniejsze nagrzewanie się i zużycie hamulców oraz bezpieczeństwo jazdy.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 10, 2009 10:23 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Szumek pisze:
oraz bezpieczeństwo jazdy.

[zlosnikz] czasem tylko należy pamiętać że hamowanie silnikiem może doprowadzić do utraty przyczepności tylnej pędnej osi... No i nie zapalają się światła stopu, co czasem skutkuje piskiem opon auta za nami ;) -dlatego wszystko z rozsądkiem...

Ja mam automat, to ja się nie boję ;)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 10, 2009 10:30 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Ja z przyzwyczajenia hamuje silnikiem, w starych bełkotach i gaźnikowcach luz, czy hamowanie silnikiem to jeden ch.., chyba, ze gaźnik ma zawór odcinający, ale ogólnie nie lubie jazdy na luzie. Ja w swoim mercu mam retarder hehehehe.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 11, 2009 12:39 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Temat był już poruszany. A eco driving to nie tylko hamowanie silnikiem a również przyspieszanie z "kopyta" do prędkości zamierzonej ( i jej późniejsze utrzymywanie z minimalnym możliwym wychyleniem przepustnicy ;) ) I wiele innych.
Ja to nie potrafię inaczej hamować jak troszke hamulca + silnik. Jak w CE skonczyły mi się (prawie) hamulce to tak prawie rok jeździłem ... i jakoś nauczyłem sie wyhamowywać na tyle dobrze silnikiem, że klocki nic się prawie nie zjeżdżały :P Nie mówię, ze dobrze robiłem jednak na pewno ekonomicznie (zarówno odcięcie paliwa jak i brak zużycia spowalniaczy).

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 13, 2009 9:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 09, 2006 1:07 am
Posty: 218
Lokalizacja: Poznań
A zawór odcinający miała nawet Łada Samara, no ale to konstrukcja robiona razem z Porsche ;)

_________________
Skoda Fabia Combi 1,4TDI


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 13, 2009 10:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:08 pm
Posty: 518
Lokalizacja: z Wrocka
I jeszcze wypada znać zakres obrotów max. mocy i momentu, żeby najlepiej wykorzystać spalane paliwo.

_________________
W201
W124
W168


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 14, 2009 6:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
Ja cały czas staram się hamować silnikiem- jesli jest koniecznośc to wciskam hamulec oczywiście. No i w miarę delikatna jazda, ale jak trzeba to podkręcę pod czerwone pole [zlosnik] No i spalanie takie jak poniżej w awatarze. Normalnie te C klasy pala niby 7 litrów a nawet lepiej. Wg katalogu wychodzi niby średnio jakieś 6,5 litra. A u mnie proszę [oczko] Ciekawe ile paliłby mi np. Passat Blue Motiom, który katalogowo średnio pali 4,5litra?? 3litry...?
A jak miałem Beczkę 300d to tez hamowałem silnikiem i zawsze się mieściłem w 8 litrach. Latem spalanie w trasie oscylowało wokół 7litrów

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl