MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Wszystko o Chiptuning'u https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=42775 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Piątal [ pt lip 24, 2009 11:33 am ] |
Tytuł: | Wszystko o Chiptuning'u |
Wiem, że to forum głównie o klasykach, ale jak hyde park to hyde park... Zainteresował mnie ostatnio temat tejże właśnie modyfikacji samochodów. Macie jakieś doświadczenia w tej kwestii? Oczywiście na stronach "przerabiaczy" zawsze jest napisane, że zużycie paliwa wzrasta nieznacznie przy dynamicznej jeździe, a przy spokojnej może nawet zmaleć, że zużycie części od tego nie wzrasta, że wszystko cud miód i orzeszki... Jak jest na prawdę? Nie padają sprężarki, skrzynie biegów, silniki? Nie powoduje to zwiększonego zużycia części i częstszych awarii? Spalanie nie rośnie niemiłosiernie? Takie modyfikacje są bezobsługowe, czy trzeba coś co jakiś czas dostrajać i robi się kicha jak z LPG bo wiecznie coś wariuje? Najbardziej interesuje mnie modyfikacja poczciwego silnika VW 1.9 TDI 105KM. Ile kosztuje taka operacja u fachowców i czy warto? Pozdrawiam Piątal |
Autor: | zegarek [ pt lip 24, 2009 3:50 pm ] |
Tytuł: | |
Jeśli chodzi o silniki VAG, to: a4-klub.pl -> dział Turbo, Chiptuning i Tuning Mechaniczny (tu trzeba być zarejestrowanym) trochę mniej merytoryczny: forum.vw-passat.pl -> dział tuning mechaniczny Lektury jest sporo na długie zimowe wieczory. Dowiesz się na czym to polega, wady, zalety, na co zwrócić uwagę, które silniki nadają się do tego bardziej lub mniej i od czego to zależy. No i do którego tunera warto oddać swoje auto. Sprężarki padają, silniki też padają, skrzynie są wytrzymałe. Wszystko zależy od wyobraźni kierowcy jak wykorzystuje moc i od tunera, który odpowiednio dowali paliwa i zwiększy ciśnienie doładowania, tak aby nie wysrać sprężarki za szybko, nie wypalić dziury w tłoku, nie zamęczyć sprzęgła, zbyt mocnym dowaleniem momentu od dołu, itp. Bez modyfikacji też sprężarki i silniki padają, z tym że przy kiepskim programie można to przyspieszyć ![]() Jeśli masz dobrze zrobiony program i umiesz jeździć TDI, to na seryjnych gratach pojeździsz długo. Spalanie oczywiście rośnie jeśli korzystasz z tej dodatkowej mocy, której nie było wcześniej. U mnie wzrosło jakieś 0,5-1 litra po mieście, dla mnie pomijalne. Przy normalnej jeździe w trasie bez zmian. Silnik afn 110km zmodyfikowany na 141KM i 316NM całkowicie bezdymnie. Modyfikacje zmiany samego programu, są bezobsługowe. |
Autor: | ghost2255 [ pt lip 24, 2009 7:12 pm ] |
Tytuł: | |
Nie można zapomnieć, że chiptuning jest niepolecany przy automatycznych skrzyniach biegów, bo tam ryzyko awarii wzrasta wielokrotnie z powodu większego momentu, do którego automat nie był zaprojektowany. Najlepiej zrobic to u kogoś z renomą i zapleczem technicznym. Powninno to wyglądać tak: Pomiar na hamowni, odczytanie wsadu ECU, modyfikacja, wgranie zawartości do ECU, pomiar, ewentualne poprawki i koniec. Koszt ok. 1200-1400zł dla tego silnika. Jeśli ktoś oferuje jakiś gotowy program(przeważnie ok.500zł), to raczej odpuść sobie, gotowiec może chodzić dobrze i bezawaryjnie, a może też wylecieć turbina przez wydech na pierwszej prostej. Taka ruletka. |
Autor: | trocin [ pt lip 24, 2009 7:28 pm ] |
Tytuł: | |
Moje oko 2.9 po chipie ma sie swietnie ![]() http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... light=chip |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |