MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Gdzie wcięło blosa?
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=42446
Strona 1 z 1

Autor:  Prezeslaw [ czw lip 09, 2009 1:34 pm ]
Tytuł:  Gdzie wcięło blosa?

Dzisiaj byłem na krótkiej pogawędce u gazomena i dowiedziałem się, że nie mają już w ofercie blosa bo w Polszy nie można otrzymać na ten wynalazek homologacji. Pytanie jest następujące: O co chodzi?

Autor:  t.king [ czw lip 09, 2009 1:43 pm ]
Tytuł: 

nic nie słyszałeś [totalszok]
od 1 lipca LPG w mercedesie jest zabronione :P

Autor:  Prezeslaw [ czw lip 09, 2009 1:54 pm ]
Tytuł: 

Z gazownikiem rozmawiałem akurat w kontekście Hondy. Może ktoś powie coś na temat?

Autor:  Mirmur [ czw lip 09, 2009 6:11 pm ]
Tytuł:  Re: Gdzie wcięło blosa?

Prezeslaw pisze:
Pytanie jest następujące: O co chodzi?

Jeśli niewiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. Kup sobie blosa na Allegro.

Pozdrawiam.

Autor:  Borys [ czw lip 09, 2009 10:25 pm ]
Tytuł: 

t.king pisze:
nic nie słyszałeś [totalszok]
od 1 lipca LPG w mercedesie jest zabronione :P

Moglbys to rozwinac? Jak to zabronione? Co jest konkretnie zabronione?

Autor:  BrunoGiamatti [ czw lip 09, 2009 10:41 pm ]
Tytuł: 

Mirmur pisze:
Kup sobie blosa na Allegro.

t.king pisze:
jest zabronione

Ta. Nie róbmy z siebie niewolników. Mi nikt nic nie będzie bronił ;)
Mi tam się zawsze wydawało, że BLOS nie ma homologacji.....

Autor:  Prezeslaw [ pt lip 10, 2009 12:57 pm ]
Tytuł: 

Oczywiście, że kupię sobie blosa jak się już wystarczająco wzbogacę. Pytam tylko o stronę prawną. Ot taka na przykład sytuacja. Czy może byc tak, że jakiś miły pan w stacji kontroli nie da mi przeglądu bo zobaczy, że mam zabawki, których zgodnie z prawem nie powinienem używac?

Autor:  McCoy [ pt lip 10, 2009 1:23 pm ]
Tytuł: 

Prezeslaw pisze:
Polszy nie można otrzymać na ten wynalazek homologacji. Pytanie jest następujące: O co chodzi?


Chodzi o topiące się lodowce, wysoką liczbę zachorowań populacji bobrów kanadyjskich i malejącą w oczach liczebność szczepów miodokwiatu krzyżowego ( Herminium monorchis )

Mnie się coś obiło o uszy, ze blos moze być stosowany wyłącznie z elektroniką sterującą. Oznacza to, ze pomiedzy blosem a dolotem musisz mieć silniczek krokowy sterowany "lambadą". Problem jest tylko taki,ze blos podobno nie lubi elektroniki i ten krokowiec jest tam potrzebny jak " ku**e dziecko". Naturalnie informacje pochodzą z niepotwierdznego źródła.

Pzdr!

Autor:  WojtekW [ pt lip 10, 2009 4:05 pm ]
Tytuł: 

Prezeslaw pisze:
Czy może byc tak, że jakiś miły pan w stacji kontroli nie da mi przeglądu bo zobaczy, że mam zabawki, których zgodnie z prawem nie powinienem używac?


Właśnie m.in. po to są ci mili panowie na stacji kontroli. Powiem więcej - może się zdarzyć, że uprzejmy miły pan w niebieskim skafanderku podczas kontroli drogowej zajrzy pod maseczkę autka i skończy się to konfiskatą dowodu.

Autor:  Grigorij [ pt lip 10, 2009 5:59 pm ]
Tytuł: 

Miałem Blos'a w BMW przez 4 lata, auto normalnie przechodziło przegląd, nigdy diagności nie pytali co to jest.

Miałem kilka kontroli drogowych (magia BMW), panowie niebiescy sprawdzali numery nadwozia, blos był tuż obok i także nikt o nic nie pytał.


Blos miałem założonego bezpośrednio do reduktora, bez krokowców czy śrubek regulacyjnych.

Autor:  Borys [ ndz lip 12, 2009 2:43 am ]
Tytuł: 

...metoda stara jak swiat. Zakladamy krokowca tam gdzie sobie tego zycza, otwieramy go , podlaczamy do niego kabelki i prowadzimy w czeluscie instalacji... Niech nam teraz udowodnia ze to fake... :)

Autor:  Prezeslaw [ ndz lip 12, 2009 3:00 am ]
Tytuł: 

Borys pisze:
...metoda stara jak swiat. Zakladamy krokowca tam gdzie sobie tego zycza, otwieramy go , podlaczamy do niego kabelki i prowadzimy w czeluscie instalacji... Niech nam teraz udowodnia ze to fake... :)


Dokładnie o tym samym pomyślałem, jak przeczytałem te informacje z "niepotwierdzonego źródła".
Wątpię, żeby policja zwróciła uwagę na blosa, chyba, że będzie jakaś zorganizowana akcja, mająca na celu tępienie tego typu urządzeń.
Tak na zdrowy rozum, to dlaczego "utrudnia" się korzystanie z tego wynalazku? Blos wpływa jakoś negatywnie na toksycznośc spalin, czy po prostu komuś ubzdurało się, że jest z azbestu?

Autor:  Borys [ ndz lip 12, 2009 10:37 am ]
Tytuł: 

Po pierwsze:
Wyrafinowanie techniczne wspolczesnych pojazdow jest na tyle ogromne, ze ma sie nijak do tak partackiego, prostego, a jednoczesnie genialnego urzadzenia jakim jest gaznik gazowy (Blos). W polaczeniu z ogolna niekompetencja mechanikow-gazownikow, ktorzy najchetniej wsadzaja gotowe zestawy, zestroja centralke na diody i skasuja klienta, daje to mieszanke niestrawna. Blosa trzeba ustawic, aby poprawnie pracowal w calym zakresie obrotow (odpowiedni sklad mieszanki). Ta sprawa zajmuje sie normalnie elektryczny regulator (krokowiec) na wezu za parownikiem - stad ustawowa niemalze koniecznosc montowania instalacji II generacji do silnikow z wtryskiem i katalizatorem. Amen.
Po drugie:
Blos jak juz wspomnialem jest urzadzeniem genialnym w swojej prostocie. Jednak, jako ze silnikow i konfiguracji jest wiele, a urzadzenie jest jedno, niejednokrotnie zachodzi potrzeba dokladnego zestrojenia go z charakterystyka i potrzebami silnika (ale oglednie napisalem). Teoretycznie nalezy to robic pod obciazeniem (hamownia), jednak oczywiste jest ze malo kto ma do tego dostep, a najczesciej metoda ustawienia "na ucho" jest wystarczajaco zadowalajaca. Mniemam, iz po prawidlowym ustawieniu mieszanki w Blosie na wolnych, srednich i wysokich obrotach silnik bedzie pracowal poprawnie. Reakcje poprawnie dzialajacego, sprawnego Blosa sa duzo krotsze niz reakcje czesto dosyc zawodnego krokowca.

Generalnie jest tak jak zawsze, ze ustawodawca nie ma bladego pojecia z czym ma do czynienia uchwalajac przepisy prawne. Wydaje mi sie, ze tak bylo i w tym przypadku. Jako ze ludzi upartych pragnacych zamontowac sobie takie cudo, jak i ludzi kompetentnych znajacych sie na rzeczy jest na tyle malo, to nie powstal jeszcze ogolny raban przeciwko tym bzdurnym ograniczeniom.

Czytalem gdzies tez, ze istnieje wersja elektryczna Blosa, ktora mozna podlaczyc przez centralke do sondy lambda silnika z katalizatorem i wtryskiem (podobnie jak od II generacji wzwyz). Podobno to urzadzenie jest juz bardziej zawodne i klopotliwe, a ponadto sporo drozsze.

Po wieloletniej praktyce z gazem we wlasnych autach dochodze do wniosku, ze nasi specjalisci sa do d.. dlatego Blos jest tak malo popularny. Kiedys wszystkie auta jezdzily na gaznikach i jakos to jezdzilo. Zakladajac, ze Blos mialby byc montowany glownie do starszych aut, do ktorych nie ma mozliwosci instalacji przecudnej instalacji z wtryskiem gazu, to wydaje mi sie ogromnym bledem odgorne ograniczanie tego typu czynnosci. Silniki te posiadaja na tyle duzy zakres tolerancji pracy (do pracy z benzyna niskooktanowa wlacznie), ze najczesciej jest technicznie mozliwe ustawienie prawidlowych parametrow pracy na Blosie.

Ze swojego podworka dodam, ze juz od ponad roku nosze sie z zamiarem kupna i zamontowania sobie Blosa. Pewnie w koncu do tego dojdzie. Poki co nie mam czasu, a moja II generacja chodzi jak na razie bezawaryjnie. Denerwuje mnie jednak dziura w mocy powyzej 4,5 tys obrotow oraz wyzsze spalanie, ktore to przypadlosci w przypadku Blosa mozna bedzie zniwelowac (brak kryzy w postaci miksera). Moze na zime posprzatam garaz i postawie aut na czas montazu tego cuda.
Pozdrawiam!

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/