MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Przyczepa camper https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=41751 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Bukol [ pn cze 08, 2009 1:12 pm ] |
Tytuł: | Przyczepa camper |
Witam, postanowiłem, z racji na wiek dzieci, że od przyszłego sezonu wakacje spędzamy jeżdżąc po Europie z kempingiem. Ponieważ nie mam kompletnie doświadczenia w tym temacie, a muszę kupić "ogon", pytam zatem mając nadzieję, że są tu użytkownicy - co kupić? Poniżej założenia: 1. budżet max. 20.000zł, ale najchętniej do 15.000zł, 2. 2 osoby dorosłe i 2 dzieci, 3. preferowane zamykane pomieszczenie (sypialnia dzieci), 4. łazienka z wc opróżnianym z zewnątrz, 5. możliwie łatwe prowadzenie - czyli zawieszenie, dyszel ze stabilizatorem, hamulec najazdowy itp. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. |
Autor: | Worek [ pn cze 08, 2009 1:32 pm ] |
Tytuł: | |
Bukol nie lepiej wynająć samochód na taka podróż? Kiedyś z żoną oglądaliśmy ceny wynajmu kampera na 2-3 tygodnie i ceny nie zabijały. A zawsze lepiej jechać samochodem mieszkalnym niż ciągnąć ciężką przyczepę za sobą. Warunek jest jeden - wynajem w niemczech - ceny polskie są (były jak ja szukałem) chore. Niestety kupno takiego auta to wielokrotność kwoty, którą chcesz przeznaczyć na zakup przyczepy. |
Autor: | Bukol [ pn cze 08, 2009 3:18 pm ] |
Tytuł: | |
Samochód nie bo: 1. do większości miast jest zakaz wjazdu, co uniemożłiwia zwiedzanie, 2. przyczepę można zostawić na kempingu, a autem zwiedzać okolicę, 3. prędkości przelotowe są porównywalne, 4. ceny zakupu są diametralnie różne, 5. koszty paliwa też porównywalne, nawet przy założeniu, że przyczepę będę ciągał swoim BMW, Tak więc przyczepa. |
Autor: | Worek [ pn cze 08, 2009 3:41 pm ] |
Tytuł: | |
ok widzę, że sprawę masz mocno przemyślaną więc nic tu po moich pomysłach. |
Autor: | Futrzak [ pn cze 08, 2009 3:46 pm ] |
Tytuł: | |
Ja też zacząlem sie interesować tematem ale ja mam jeszcze troche czasu. Po pierwsze potrzebne odpowiednie prawko bo zazwyczaj zestaw przekrzacza 3,5 t. Poza tym nawet jeśli przyczepa to ja bym nie kupował tylko wypożyczył. Miejsca mam na postawienie teraz dużo ale nie opłaca sie kupować na 2-3 tygodnie wakacji. Dużo jest uszkodzonych i jak ze wszystkim trzeba sie znać żeby nie wtopić. Natomiast w wypozyczalni mają dać Ci sprawną i jak coś się dzieje to Cię głowa nie boli. Nie masz problemu z badaniami, ubezpieczeniem sezonowaniem w zimę. Cena wynajmu przyczepy nawet dużej to połowa tego co zapłacisz za kempera. Poszukaj na odpowiednim forum ![]() Pozdrawiam Futrzak |
Autor: | SKOWRON [ pn cze 08, 2009 3:56 pm ] |
Tytuł: | |
Maciek, a to jest taka decyzja mocno przemyślana i nie ma odwrotu? Ja też bardzo lubię "objazdówki" wakacyjne i rozważałem jakieś różne opcje przyczep / camperów. Doszedłem sobie do takich wniosków, że: jeżeli miałbym kupić przyczepę to najpierw wypożyczyć na jedne wakacje i przekonać się na własnej skórze czy faktycznie jest to wygodne a później ewentualny zakup. A a'propos pomysłu Worka, zakup fajnego campera to kosmiczne pieniądze, ale wypożyczenie może być opłacalne. Problem zwiedzania można rozwiązać zabierając rowery (4 szt. na taki samochód to nie jest większy problem) lub, sporo camperów ma na wyposażeniu skutery (w specjalnej luce 2 szt.) zostawiasz auto na campingu i na miasto. Jest sporo pól campingowych w "prawie" centrach miast, na tyle blisko żeby rowerkiem smignąć i na tyle daleko żeby się w drzewach schować. |
Autor: | Futrzak [ pn cze 08, 2009 3:59 pm ] |
Tytuł: | |
Na dyszel przyczepy też można montowac bagażniki rowerowe. Oczywiście nie na każdy, trzeba sprawdzić. Rowerki ładnie chowają sie w cieniu aerodynamicznym samochodu, przynajmniej mojego tzn Vana. Pozdrawiam Futrzak |
Autor: | Uli [ pn cze 08, 2009 8:07 pm ] |
Tytuł: | |
masz prawko kat E do B? bo jeśli nie, to trzymać Cię bedzie masa przyczepy, a na początek też bym Ci proponował wynajem przyczepy. ceny nie są złe, a można wybrać sobie egzemplarz taki jak sie podoba ![]() |
Autor: | Bukol [ pn cze 08, 2009 9:32 pm ] |
Tytuł: | |
E nie mam, ale do przyszłego roku zrobię. Nie ma z tym zbyt wiele zachodu. Jeśli chodzi o mobilność - mając przyczepę i normalne auto można rozszerzyć promień zwiedzania do 200-300km. W końcu w cywilizowanym świecie są autostrady, a wtedy prędkości przelotowe są zupełnie inne. Kiedyś mając bazę na południu Włoch koło Bari śmigaliśmy autostradami po 500km w jedną stronę, n.p. na zwiedzanie Pompei. Kamperem nierealne. Skuterem z małymi dziećmi bym się bał jeździć. Jeśli chodzi o próbę - zamierzam w tym roku wybrać się z przyczepką pożyczoną na krótki wyjazd po PL. Zobaczymy jak będzie. Zakup planuję pod koniec sezonu. Dzięki za uwagi. |
Autor: | michele [ pn cze 08, 2009 9:52 pm ] |
Tytuł: | |
A w sumie to dlaczego do miast mają campera nie wpuszczać? Ja nie widziałbym przeciwskazań do jazdy. Przecież to taki sam samochód jak bus, no prawie:) Nie mówię o normie emisyjnej spalin, bo to zależy od wozu. Z tego co wiem, to proponuję szukać dwu osiowych przyczepek, bo z Twojej perspektywy wygląda, że chciałbyś dużą. Ja nie ufam jedno osiowej, zbyt dużo wypadków na autostradach widziałem po złapaniu gumy - zostają tylko platformy, bo przyczepa duża i lekka... noi ciuchów sporo na drodze. Dwie osie zapewnią Ci większą stabilizacje na drodze, zmniejszą wyczuwalność dziór, zwiększając komfort jazdy i nie obciążając haka. Więcej Ci nie powiem, bo nie znam się już na tym aż tak dobrze. Ale E+B się Tobie przyda bez wątpienia. |
Autor: | vutik [ pn cze 08, 2009 10:27 pm ] |
Tytuł: | |
Witaj! Każdy z nas ma swoje preferencje odnośnie sposobu na spędzanie wolnego czasu. Jedni wsiadają w samolot, lecą na drugi koniec świata do 5-gwiazdkowego hotelu all inclusive, inni wsiadają w kampery, zapinają przyczepy i jadą, dokąd ich drogi zaprowadzą. Ciężko o obiektywną opinię, kto z nich ma rację, która forma podróżowania jest najlepsza. Dla przykładu podam Ci linki do analogicznych tematów na dwóch pokrewnych, ale trochę różniących się forach: http://www.forum.karawaning.pl i http://www.camperteam.pl. Nie będę komentował dyskusji na ten temat, bo moglibyście mnie posądzić o stronniczość - sam mam kampera, zresztą na MB 307D; prezentowałem go tu: http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=41685. Oto linki, życzę przyjemnej i owocnej lektury! http://www.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?t=2761 http://www.forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=2880 Pozdrawiam kamperowo! ![]() TomekW z CamperTeam.pl |
Autor: | Wika [ wt cze 09, 2009 10:22 am ] |
Tytuł: | |
Są też campery z bagażnikiem na skutery a nawet takie z garażem na smarta ale to już bardzo droga sprawa. http://auto.pege.org/2005-tulln/smart-quer-parken.htm |
Autor: | Futrzak [ wt cze 09, 2009 12:08 pm ] |
Tytuł: | |
Swojego czasu byłem w Kanadzie. Tam w zasadzie główną formą wakacyjnego wypoczynku jest Karawaning. Tylko że drogi troche inne i campingi również. Mielismy ze soba tylko namiot i na wielu campingach tylko maly fragment byl wydzielony dla takich turystów. Reszta to zagrodki na campery. A te bywały różne. Sporo wielkości autobusu miejskiego, dużo takich naczep siodłowych na pickupy. Nikt tez sie nie bawi w pakowanie skutera... poczepia się po prostu dodatkowe mniejsze auto na sztywnym trojkącie i jazda ![]() Natomiast widze tu słuszna uwage że warto rozwazyc przyczepe dwuosiową. Fakt że przy dużej masie łatwo złapać też gumę i dodatkowa oś może uratowac skóre. Pozdrawiam Futrzak |
Autor: | Bukol [ wt cze 09, 2009 12:18 pm ] |
Tytuł: | |
michele pisze: A w sumie to dlaczego do miast mają campera nie wpuszczać? Takie przepisy, zapewne z powodu nadużywania "gościnności" miejskich parkingów. Jak dla mnie zbyt duże ograniczenie. Cytuj: Z tego co wiem, to proponuję szukać dwu osiowych przyczepek,(...)Dwie osie zapewnią Ci większą stabilizacje na drodze, zmniejszą wyczuwalność dziór, zwiększając komfort jazdy i nie obciążając haka.
Uwaga chyba słuszna. Nie wiem jak ze stabilnością, słyszałem, że te nowsze przyczepy nie mają z tym problemów, ale w przypadku kapcia to faktycznie lepiej. Pytanie o ile zwiększa się opór takiej przyczepy? A co za tym idzie spalanie. |
Autor: | michele [ wt cze 09, 2009 12:44 pm ] |
Tytuł: | |
Nie wiem jak to z nowymi przyczepami. Jednak wydaje mi się, że opory będą mniejsze niżeli w przypadku samej konstrukcji przyczepy. Warto tu szukać takich kształtów, aby opór stawiany przy jeździe przyczepy powietrzu był jak najmniejszy. Tylko jak znajdować te, które są pod tym względem konstruowane to tego nie wiem. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |