MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 7:39 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob cze 06, 2009 7:59 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 20, 2009 10:32 pm
Posty: 33
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Witam.

Mam problem z Citroenem Jumper 1,9 TD.

Walczę z tym problemem już od dawna :/

Mianowicie w aucie poszła głowica(płyn chłodniczy z olejem mieszał się), więc samochód pojechał do warsztatu. Po powrocie pojeździł hmmm 3 dni i znowu głowica poszła :/ Jak się okazało to w warsztacie zamiast dać uszczelkę do TurboDiesla dali do Diesla :| reklamacji nie uwzględnili. (nie liczę innych uszkodzeń takich jak połamane plastiki i niedokręcone zaślepki w bloku)

No ale do sedna. Auto zostało już naprawione (nowa głowica) i już nie ma problemu z olejem i płynem chłodniczym natomiast :

- Kopci przy rozruchu na czarno oraz jak się doda gazu to daje czarną chmurkę. Na wolnych obrotach nie ma nic dymu
- Z korka wlewu oleju leci dymek - korek wlewu oleju jest prosto do misy olejowej
- Ciężko czasem zapala
- W turbinie od strony przepływu powietrza OLEJ
- Przy starcie zapach ropy

Naprawione :

- Nowe panewki
- Nowe pierścienie
- Głowica kompletna wraz z popychaczami
- uszczelki (klawiatury, głowicy, kolektorów, misy olejowej)
- Sprawdzone wtryskiwacze (sprawne w 100 % )
- Ustawiana pompa
- Wszystkie filtry wymienione i olej


Już nie mam cierpliwości co może być powodem powyższych objawów i proszę o pomoc

Jedyne co mi przychodzi do głowy :

- Uszkodzona turbina
- Uszkodzone uszczelniacze zaworów (nowe z głowicą)


Pozdrawiam i proszę o pomoc w znalezieniu przyczyny niesprawności.

Szymon


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 06, 2009 9:46 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
watek2 pisze:
Z korka wlewu oleju leci dymek - korek wlewu oleju jest prosto do misy olejowej

odp

watek2 pisze:
Nowe pierścienie

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 06, 2009 9:58 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 20, 2009 10:32 pm
Posty: 33
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
mam rozumiec, ze musza sie pierscienie ulozyc ?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 06, 2009 10:23 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
nie wiem Kto doradził wymianę pierścieni w motorze, który jest jakoś tam zużyty i to nie równo -po prostu może tak być że te pierścienie się nie ułożą...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 07, 2009 12:52 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 20, 2009 10:32 pm
Posty: 33
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
pierscienie musialy zostac wymienione, poniewaz przez to ze glowica byla uszkodzona to sie zapiekly (widzialem ich stan po wyjeciu)


PS sorka za brak polskich znakow ale pisze z Maca :/


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 07, 2009 1:16 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
mialem ostatnio taki przypadek w golfie 4
ale nie bawilem sie w wymiane pierscieni i panewek
bo wiem ze skonczyl bym jak wlasnie tu kolega...
nowy motor i maszyna chodzi bez problemowo
aha za motor dalem tyle co za remont :D

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 07, 2009 3:02 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 20, 2009 10:32 pm
Posty: 33
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
blackmilk pisze:
mialem ostatnio taki przypadek w golfie 4
ale nie bawilem sie w wymiane pierscieni i panewek
bo wiem ze skonczyl bym jak wlasnie tu kolega...
nowy motor i maszyna chodzi bez problemowo
aha za motor dalem tyle co za remont :D



gdybym wiedzial wczesniej, ze tak bedzie to odrazu bym zakupil motor. Ale no niestety myslalem, ze da sie cos zrobic bo szkoda bylo pieniedzy na poczatku (mechanicy co popsuli auto wzieli 5000 zl :/) no a tera to koszt ponad wartosc auta jest ...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 07, 2009 4:41 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Kolega, który pracuje w serwisie Citroena mówił mi, że chyba otworzy swój warsztat naprawy tylko JUMPERA, bo tak się psują! Może to żadne pocieszenie, ale nie jesteś sam :) [zlosnik]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 08, 2009 10:34 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Skąd jesteś? Pracowałem w serwisie peugeota. Postaram sie pomóc :)

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 09, 2009 3:14 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 20, 2009 10:32 pm
Posty: 33
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
MercSwir pisze:
Skąd jesteś? Pracowałem w serwisie peugeota. Postaram sie pomóc :)



Jestem ze Stargardu Szczecińskiego


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 09, 2009 4:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 08, 2009 3:01 pm
Posty: 257
Lokalizacja: Gliwice
A ja bym zamówił rzeczoznawcę i bym próbował odzyskiwać pieniądze. W końcu auto ma chodzić a nie zipać.

Natomiast niestety z mechanikami właśnie tak jest. W serwisie fiata kiedyś wymieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów - miesiąc wytrzymała. Zrobiłem u zaprzyjaźnionych mechaników - ale oni są z Gliwic za połowe ceny i już 3 rok trzyma.

Ciężko o dobrego mechanika. Co radzę - spróbować odzyskać pieniądze.

_________________
W202 250D '93


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl