MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Wjazd do Berlina i innych niemieckich miast starszym Mercede
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=41321
Strona 1 z 2

Autor:  RAFAŁ 99 [ wt maja 19, 2009 9:20 pm ]
Tytuł:  Wjazd do Berlina i innych niemieckich miast starszym Mercede

Witam
Wybieram się w lipcu do Berlina i zastanawiam się jaką normę Euro spełnia mój Mercedes Czy dostanę czerwoną plakietkę dla spełniających normę Euro 2 , czy nie dostanę żadnej :( Czy plakietkę mogę kupić tylko w DE czy w Pl też gdzieś można kupić?
Auto to W 124 E250 diesel z 1995r z września

Tu coś jest ale nie wiem czy moje auto ma filtr

http://www.berlin.de/sen/umwelt/luftqua ... nfo_pl.pdf

Autor:  aegm [ wt maja 19, 2009 9:38 pm ]
Tytuł:  Re: Wjazd do Berlina i innych niemieckich miast starszym Mer

witam,
nie przejmuj sie tym tak! jeszcze nie slyszalem by komus w ogole dali mandat za to, ze nie ma plakietki, a tym bardziek autu z poza D.Ogolnie Polizei podchodzi do tematu delikatnie i jest bardzo trudno wylapac wszystkich bez nalepek.Twoj benz dostanie conajwyzej czerwona plakietke jesli juz koniecznie chcesz takowa nakleic i z nia tez nie do wszystki miast mozna wjechac.Ogolnie paranoja z ktorej sie w D wszyscy smieja i nie ma to nic wspolnego z ochrona srodowiska :roll:

Autor:  michele [ wt maja 19, 2009 9:49 pm ]
Tytuł: 

Ma przy pogodzie,ale to zależy od korków. Od 1 kwietnia w D mają obowiązek karać mandatami. Do 1 kwietnia był program instruktarzowy.

Ogólnie mam 250D silnik 125 jak dobrze czytam z VIN'u i nawet czerwonej plakietki nie dostało autko.

Autor:  filippo [ wt maja 19, 2009 10:24 pm ]
Tytuł: 

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... ght=umwelt

Autor:  RAFAŁ 99 [ wt maja 19, 2009 10:43 pm ]
Tytuł: 

Dzięki za wszelkie info ale nadal nie wiem czy moje auto spełnia normę Euro 2...

Autor:  michele [ wt maja 19, 2009 11:08 pm ]
Tytuł: 

Czyli wg. tego linka i postów zamieszczonych + artykułów prasowych różnie z tym bywa. Jedni mówią, o emisji silników, a drudzy o datach narodzin pojazdu. W końcu to chyba te drugie przeważa, bo mój MB spełnia euro2 i jakoś nie dostał czerwonej plakietki...

Powinien spełniać. Z tego co wydaje mi się, już ma katalizator, jak mój, który jest z 1993

Autor:  laudan [ śr maja 20, 2009 12:15 am ]
Tytuł: 

michele pisze:
Czyli wg. tego linka i postów zamieszczonych + artykułów prasowych różnie z tym bywa. Jedni mówią, o emisji silników, a drudzy o datach narodzin pojazdu. W końcu to chyba te drugie przeważa, bo mój MB spełnia euro2 i jakoś nie dostał czerwonej plakietki...

Powinien spełniać. Z tego co wydaje mi się, już ma katalizator, jak mój, który jest z 1993


Auto musi spelniac odpowiednia norme, dla benzyny Euro 2 to zielona, dla diesla Euro 2 to czerwona, Euro 3 zolta, Euro 4 zielona. Musisz miec papier jaka norme spelnia Twoj samochod (np. Brief) inaczej liczy sie rocznik. Norma Euro 2 obowiazuje dla wszystkich nowych aut >1997 roku, wczesniej bylo to tylko dobra wola producenta. Moze byc ze masz kat i Twoje auto spelnia tylko Euro 1, za to nie nalezy sie plakietka.

Autor:  michele [ śr maja 20, 2009 9:08 am ]
Tytuł: 

Ale w brief jest napisane, że euro2. Natomiast z HU wynika, że auto nie klasyfikuje się do czerwonej nalepki. Pomyślę jeszcze nad tym i poczytam.

Autor:  Sebian [ czw maja 21, 2009 6:24 am ]
Tytuł: 

Podejrzewam, że nie spełnia... Moja G z rocznika 1996 ledwo załapała się na czerwoną nalepkę.

Autor:  kielbik [ czw maja 21, 2009 2:57 pm ]
Tytuł: 

@ RAFAŁ 99: sam przytoczyles dokument, ktorym podane sa WSZYSTKIE potrzebne ci informacje. Jako uzupelnienie: diesel z 1995 roku nie dostanie plakietki z marszu ale... 99,9 % samochodow zarejestrowanych w Niemczech wyposazonych jest w rozne smieszne diwajsy pozwalajace na zakwalifikowanie do wyzszej normy EURO. Jezeli wiec samochod byl sprowadzony z Niemiec to prawdopodobnie spelnia EURO 2 i fakt ten jest odnotowany w niemieckich dokumentach - wtedy wystarczy przedlozyc Brief lub dowod rejestracyjny i na tej podstawie plakietka zostanie wydana (wyslij mi kopie Briefu i niemieckiego dowodu rejestracyjnego to sprawdze czy sie kwalifikujesz ;)). Istnieje rowniez inna mozliwosc: wielu producentow (wszyscy niemieccy) wprowadzalo na rynek samochody spelniajace wymagania odpowiednich norm EURO na rok, czasami juz dwa lata przed wejsciem ich w zycie. Tak wiec twoj Benz najprawdopodobniej spelnia norme EURO 2 ale baba w okienku o tym nie wie ;). Aby ja przekonac nalezaloby przedstawic zaswiadczenie od producenta samochodu odnoszace sie do konkretneggo egzemplarza (numeru nadwozia). Takie zaswiadczenie (w ktoryms z europejskich jezykow - najlepiej od razu niemieckim) powinni ci wystawic w kazdej ASO w kraju i za granica. W Niemczech nieodplatnie - w Polsce nie wiem.

@ aegm: fatalnie jest, jak o sprawie wypowiadaja sie osoby, ktore najmniej maja do powiedzenia :evil:. Po pierwsze: akurat Berlin jest tym miastem, w ktorym przepisy dot. Umweltzone egzekwuje sie dosyc rygorystycznie. 150 EUR za niemanie plakietki, i nie wazne czy samochod moglby ja miec ale wlascicielowi nie chcialo sie jej zamowic czy po prostu nie spelnia odpowiedniej normy. Posiadanie plakietek sprawdzane jest nie tylko przez policje ale rowniez przez Ordnungsamt (odpowiednik Strazy Miejskiej) - to sa te same osoby, ktore wlepiaja mandaty za parkowanie bez oplaty. Kontrole przeprowadzane sa rowniez w niedziele i swieta! Jak wjedziesz w Umweltzone (nie caly Berlin - patrz: mapka w dokumencie przytoczonym przez RAFAŁ 99) to raczej napewno wyjedziesz z niej lzejszy o 150 ojro. "Przepisy sa po to zeby je lamac" to raczej specjalnosc poludniowcow i slowian - nordycy maja inne poczucie humoru... Po drugie: nie ma jeszcze miasta w Niemczech, w ktorym samochody z czerwona plakietka nie mialyby prawa wjazdu. Pierwszy bedzie wlasnie Berlin - tam takie auta moga poruszac sie do konca biezacego roku.
@ michele "Schadstoffarm E2" nie oznacza EURO 2! O wszystkim decyduje tzw. klucz (kod) emisyjny.
Sebian pisze:
Moja G z rocznika 1996 ledwo załapała się na czerwoną nalepkę
Nie zalapala sie tylko po prostu spelniala odpowiednie wymagania okreslone przepisami (czerwona plakietka dla dieseli zarejestrowanych za granica (Niemiec) nalezy sie samochodom z data pierwszej rejestracji po 01.01.1996).
Sebian pisze:
Podejrzewam, że nie spełnia...
A ja wlansie podejzewam, ze spelnia ;).

Autor:  laudan [ pt maja 22, 2009 11:56 am ]
Tytuł: 

kielbik pisze:
Po drugie: nie ma jeszcze miasta w Niemczech, w ktorym samochody z czerwona plakietka nie mialyby prawa wjazdu. Pierwszy bedzie wlasnie Berlin - tam takie auta moga poruszac sie do konca biezacego roku.


I tu sie mylisz Kielbik. W Hannoverze od 1.1.2009 nie uswiadczysz juz poczciwego w201 lub w124 z dieslem na pokladzie. Co wiecej od 1.1.2010 wjada tam juz tylko powiadacze zielonej plakietki, dla diesli oznacza to min. Euro4, a wiec >2004 roku. Z benzyniakami jest mniejszy problem, bo wystarczy Euro 2, a wiec kat + sonda lamba. To bylo juz w wiekszosci MB z poczatku lat 90.

Autor:  kielbik [ pt maja 22, 2009 10:24 pm ]
Tytuł: 

Sprawdzilem i rzeczywiscie zonk :o. Czyli okazuje sie, ze w Niemczech tez sa glupi i glupszy. Jak oni w tym Hannoverze zamierzaja do konca roku wypedzic wszystkie diesele bez DPF? Teraz dopiero doatrlo do mnie, ze w zupelnie przewidywalnej przeszlosci (3-4 lata) wiekszosc nie takich znowu starych dieseli bedzie musiala zniknac z ulic. Ale cos czuje, ze bedzie pojawiac sie coraz wiecej naprawde kopcacych staruchow na tablicach historycznych - ten trend jest juz zauwazalny w Stuttgarcie. Przypuszczam, ze w innych miastach z Umweltzone jest lub bedzie podobnie.
laudan pisze:
wystarczy Euro 2, a wiec kat + sonda lamba
Kat + sonda λ = EURO 1
Kat + sonda λ + KLR = EURO 2
Ale w przypadku benzyniakow zielona plakietka jest juz od EURO 1 wzyz ;)

Autor:  laudan [ pt maja 22, 2009 11:11 pm ]
Tytuł: 

kielbik pisze:
Ale cos czuje, ze bedzie pojawiac sie coraz wiecej naprawde kopcacych staruchow na tablicach historycznych - ten trend jest juz zauwazalny w Stuttgarcie.


Co do tablic historycznych to zaostrzyli chyba jakis czas temu przepisy. Poza tym takim autem nie mozna poruszac sie na codzien. Coz pozostaja benzyniaki zamiast klekotow.

Autor:  Conrad [ pt maja 22, 2009 11:50 pm ]
Tytuł: 

laudan pisze:
kielbik pisze:
Ale cos czuje, ze bedzie pojawiac sie coraz wiecej naprawde kopcacych staruchow na tablicach historycznych - ten trend jest juz zauwazalny w Stuttgarcie.


Co do tablic historycznych to zaostrzyli chyba jakis czas temu przepisy. Poza tym takim autem nie mozna poruszac sie na codzien. Coz pozostaja benzyniaki zamiast klekotow.


Czyli zabytkiem można wjechać do tych stref? A jak się ma sprawa, jeżeli auto jest zarejestrowane w Polsce? Musi mieć żółte blachy? Mam jeszcze dwa pytania jak jest z samochodami specjalnymi (autolaweta)? A jak z autami z LPG (zielona plakietka)?

Autor:  kielbik [ sob maja 23, 2009 12:41 am ]
Tytuł: 

laudan pisze:
Co do tablic historycznych to zaostrzyli chyba jakis czas temu przepisy. Poza tym takim autem nie mozna poruszac sie na codzien. Coz pozostaja benzyniaki zamiast klekotow.
Mylisz pojecia: na codzien nie mozna sie poruszac na tablicach 07 (tez historyczne ale dla wielu samochodow i czerwone a nie czarne) i niczego nie zaostrzyli - zawsze tak bylo. W dodatku zeby je otrzymac musisz miec zarejestrowany samochod do codziennej jazdy. Natomiast na tablicach historycznych (zwykle czarne z litera "H" na koncu numeru rejestracyjnego) mozesz hulac na codzien bez zadnych ograniczen to we wszystkich Umweltzonen bez wyjatku. Czasami zdarza sie, ze samochod jest zarejestrowany jako historyczny ale nie ma tej literki - najczesciej w przypadku kiedy tablice sa jeszcze oryginalne albo przynajmniej starego typu. Aha, i nie trzeba miec innego samochodu do "do codziennego uzytku".
Conrad pisze:
Czyli zabytkiem można wjechać do tych stref? A jak się ma sprawa, jeżeli auto jest zarejestrowane w Polsce? Musi mieć żółte blachy? Mam jeszcze dwa pytania jak jest z samochodami specjalnymi (autolaweta)? A jak z autami z LPG (zielona plakietka)?
Samochody zarejestrowane za granica i posiadajace status historycznego (czyli np polskie "zolte tablice") maja wolny wjazd do wszystkich stref bez wyjatku. Pojazdy specjalne i ciezarowe musza miec plakietke - nie ma zmiluj sie. LPG do niczego nie uprawnia - liczy sie norma emisji spalin, ktora dany samochod spalnia na paliwie "fabrycznym".

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/