MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 3:30 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob kwie 18, 2009 9:15 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2001 2:00 am
Posty: 696
Lokalizacja: Łódź
Ciekawe rozwiązanie... [smiech]

http://www.youtube.com/watch?v=56XL0Tys ... re=related

_________________
W 115 230.4 '73 automatic
VW T3 Westfalia '83
DAS BESTE ODER NICHTS...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 18, 2009 9:21 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lis 26, 2008 8:04 pm
Posty: 40
Super !


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 18, 2009 10:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 08, 2008 8:26 pm
Posty: 653
Lokalizacja: WLKP
dobry patent ale w sumie co za roznica czy ciagniesz kamping na haku za samochodem czy na dachu?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 18, 2009 10:27 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2001 2:00 am
Posty: 696
Lokalizacja: Łódź
b@rtek pisze:
dobry patent ale w sumie co za roznica czy ciagniesz kamping na haku za samochodem czy na dachu?


Krótszy zestaw i manewrowość większa [usmiech] .

_________________
W 115 230.4 '73 automatic
VW T3 Westfalia '83
DAS BESTE ODER NICHTS...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 19, 2009 12:11 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 08, 2009 3:01 pm
Posty: 257
Lokalizacja: Gliwice
Ale za to większe opory powietrza i większy napisk na samochód musi być niż w przypadku haka - inne rozłożenie masy przyczepy.

_________________
W202 250D '93


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 19, 2009 12:26 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 01, 2007 9:53 am
Posty: 753
Lokalizacja: Szczecin
Opory powietrza wcale nie są większe, bo wysokość przyczepy jest chyba taka sama. Rozwiązanie moim zdaniem super, tyle tylko że żuczek jest chyba jednak trochę za słaby do tego zadania ;-)

_________________
ex W123 300D 83'
ex Jawa 50 typ23


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 19, 2009 5:37 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
temat z 74 roku teraz odswiezony i ktos sie nim zachwyca???
przeciez on umarł tak szybko jak powstał!!!
gdyby nie umarł jeździłyby do dzisiaj...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 19, 2009 6:36 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Manewrowość niesamowita [totalszok] [totalszok] ciekawe dlaczego żadna firma nie poszła w tym kierunku jak dla mnie pomysł jest wart zainteresowania.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 19, 2009 9:40 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Też jestem pod wrażeniem łatwości z jaką można manewrować tym zestawem.
Ciekawy jest tylko czy to podpięcie do rantów dachu jest bezpieczne,
ale pewnie jakieś wymogi musi spełniać.

Chodzi o gwałtowniejsze hamowanie...

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Ostatnio zmieniony ndz kwie 19, 2009 7:35 pm przez MercBeginner, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 19, 2009 10:46 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
Na bezpieczne rozwiazanie to nie wygląda, wystarczy wyobrazić sobie hamowanie na zakręcie, dachowanie wiecej niż pewne.

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 20, 2009 8:33 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Można by rozważyć takie rozwiązanie do innych aut i jakiś uniwersalny hak z możliwością regulacji. Dla cięższych i solidniejszych "ciągników" z odpowiednią konstrukcją dachu to byłby żaden problem.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 20, 2009 12:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 08, 2009 3:01 pm
Posty: 257
Lokalizacja: Gliwice
Jeśli naczepa miałaby hamulec, to ja nie widziałbym problemów przy gwałtownym hamowaniu w zakręcie. Jednak pomysł może dobry, ale po przemyśleniu stwierdzam, że więcej zachodu jest z tą przyczepą niż normalna, albo camper.

_________________
W202 250D '93


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 20, 2009 1:05 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
michele pisze:
Jeśli naczepa miałaby hamulec, to ja nie widziałbym problemów przy gwałtownym hamowaniu w zakręcie. Jednak pomysł może dobry, ale po przemyśleniu stwierdzam, że więcej zachodu jest z tą przyczepą niż normalna, albo camper.


Hamulec najazdowy musi mieć koniecznie - bez niego daleko by nie ujechał. Co by nie było to i tak jest przeniesienie całej masy przyczepy
na dach samochodu - to radykalnie zmienia środek ciężkości.
Tak myślę...

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 20, 2009 6:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 08, 2009 3:01 pm
Posty: 257
Lokalizacja: Gliwice
Powinien dociskać bardziej w zależnośći od siły hamowania, a mogę się mylić samochód powinien zostać dociążony. Jako takiej sily, która by powodowała przewrócenie auta by nie było, ale akurat z tego nie robiłem dyplomu. Fakt jest taki, że jak 100km/h skręcimy max w lewo, to może być problem, albo jak się by na ręcznym skręciło.

A druga sprawa, pamietasz, jak to na bagażnik malucha się tyle rzeczy ładowało i jakoś nie pamiętam, aby było aż tyle wypadków, a woziło się różne rzeczy, od nart po meblościanki...

Druga sprawa oglądałem kiedyś na youtube taki eksperyment. Na smarta położyli drugiego smarta i testowali: długość hamowania, zwrotność itd... I takoś z tego co pamiętam stabilność by była. Ogólnie tak czy inaczej bym nie jeździł takim czymś.

_________________
W202 250D '93


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl