MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Opowieść o Syrenie Sport w Muzeum Motoryzacji
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=40587
Strona 1 z 1

Autor:  maximad [ śr kwie 15, 2009 2:14 pm ]
Tytuł:  Opowieść o Syrenie Sport w Muzeum Motoryzacji

Obrazek

Autor:  blackmilk [ śr kwie 15, 2009 4:05 pm ]
Tytuł: 

wyglada jak corvetta :D

Autor:  tyberiusz [ śr kwie 15, 2009 4:42 pm ]
Tytuł: 

Taaaa, jakos w '86 może 88 widziałem jej rysunki w gazecie "Auto-technika Motoryzacyjna". Nie pamiętam niestety czy wspominali coś o silniku, bo motopompa w takim nadwoziu to raczej średnio [oczko]

Autor:  Xytras [ śr kwie 15, 2009 4:54 pm ]
Tytuł: 

Nie tak czasem jakiś boxer ?

Autor:  MercSwir [ śr kwie 15, 2009 6:51 pm ]
Tytuł: 

Corvetta i motopompa. hahahah padłem xD [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

Autor:  blackmilk [ śr kwie 15, 2009 8:50 pm ]
Tytuł: 

Obrazek

a moze nie?

Autor:  witek-sec [ śr kwie 15, 2009 9:31 pm ]
Tytuł: 

Na początku lat 60. XX wieku grupa inżynierów FSO stworzyła Syrenę Sport. Konstrukcja samochodu opracowana przez Cezarego Nawrota była całkowitą nowością, z nadwoziem wykonanym z laminatu opartym na nośnej płycie podłogowej. Podczas budowy korzystano z podzespołów Syreny. Wykorzystano z niej przednie zawieszenie, układ kierowniczy, napęd i zawieszenie silnika. Powiększono rozstaw kół. Cezary Nawrot wykonał rysunki 2 sportowych siedzeń. Pod płaską i aerodynamiczną maską nie mieścił się seryjny silnik (był to celowy zabieg projektanta by do nowego auta nie montować starych silników lecz opracować nowe), w prototypie zastosowano silnik typu boxer skonstruowany przez Władysława Skoczyńskiego na bazie silnika samochodu Panhard Dyna z wykorzystaniem cylindrów Junaka. Silnik ten miał 750 cm³ pojemności i osiągał moc 25 KM przy 5000 obr/min. W hamowni silnik przeszedł wszystkie próby. 1 maja 1960 zostało wystawione na widok publiczny. Wybudowano jeden egzemplarz Syreny Sport (w kolorze czerwonym). W Europie Zachodniej Syrena Sport uzyskała miano najpiękniejszego auta zza żelaznej kurtyny.
Mimo iż projekt cieszył się sporym zainteresowaniem, spotkał się z niechęcią władz komunistycznych, które uznały go za pomysł bardzo ekstrawagancki. Prototyp Syreny Sport stał w magazynach Ośrodka Badawczo - Rozwojowego w Falenicy do lat siedemdziesiątych XX wieku. Następnie wydano decyzję by go zniszczyć. Pracownicy starali się za wszelką cenę uratować unikalny prototyp, lecz specjalna komisja pilnowała, żeby całe nadwozie doszczętnie rozbić. W kwietniu 2007 roku magazyn Classicauto opublikował notkę o rzekomym odnalezieniu Syreny Sport, która to stała w jednym z wiejskich garażów. Informacja ta wywołała duże ożywienie na forach internetowych, tym bardziej, że do artykułu dołączone było zdjęcie pojazdu stojącego w zarośniętym garażu. Jednak w majowym numerze tego samego magazynu pojawiło się wyjaśnienie, że był to jedynie primaaprilisowy żart ze strony wydawcy, a opublikowane zdjęcie to fotomontaż.

Źródło : Wikipedia

Swoją drogą sport przez duże S, oszałamiająca moc 25 KM, cóż Polak potrafi ...

Autor:  optymizer [ śr kwie 15, 2009 9:54 pm ]
Tytuł: 

witek-sec pisze:
Mimo iż projekt cieszył się sporym zainteresowaniem, spotkał się z niechęcią władz komunistycznych, które uznały go za pomysł bardzo ekstrawagancki.

Źródło : Wikipedia



tak jak z moskwiczem, czytałem kiedyś o prototypie (albo i o malej serii) kabrio, jeden z nielicznych o ile nie jedyny kabrio w ZSRR, ten który widziałem na zdjęciu był naprawdę piękny ale władze ZSRR stwierdziły ze dla statystycznego obywatela to zbyt duży luksus (w końcu każdy miał mieć tyle samo) i zawiesili projekt

Autor:  maximad [ śr kwie 15, 2009 10:12 pm ]
Tytuł: 

.... jeśli jesteście zainteresowani tematem, zapraszam na prelekcję do Muzeum Motoryzacji 9 maja :) na pewno inż. Dembinski opowie o ciekawostkach związanych z tym autem oraz jego tworzeniem.
pozdrawiam serdecznie!

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/