MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 4:01 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw kwie 09, 2009 7:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 27, 2007 6:35 pm
Posty: 133
Lokalizacja: Toruń
Ze dwa miesiące temu wymienili mi w firmie z tematu opony, zresztą całkiem całkiem , i napompowali azotem psia ich... tyle że wszystkie koła po 2,8 Atm. Dopiero dziś sprawdziłem. Przestrzegam...

_________________
W 124 E 200 DIESEL


Na górę
Post: pt kwie 10, 2009 7:44 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
wapniaczek pisze:
Ze dwa miesiące temu wymienili mi w firmie z tematu opony, zresztą całkiem całkiem , i napompowali azotem psia ich... tyle że wszystkie koła po 2,8 Atm. Dopiero dziś sprawdziłem. Przestrzegam...


Gdy montowano opony, było zapewne z -20 stopni Celsjusza w wczoraj mogłeś mieć opony nagrzane (jest ciepło i słonecznie) nawet do 40 stopni. Ponieważ objętość opony jest praktycznie stała, gaz zmienia swoje ciśnienie wg. przemiany izochorycznej, czyli ciśnienie wywierane na ściany opony jest wprost proporcjonalne do jej temperatury: P/T=const.
gdzie: p - ciśnienie, T - temperatura

Z danych wynika, że T2/T1=1.24 czyli początkowe ciśnienie wynosiło około 2.25 atm. Nie jest to nic szczególnego, biorąc pod uwagę tolerancję pomiaru ciśnieniomierzy.

Zawsze w miarę wzrostu temperatury otoczenia (wiosną) trzeba upuszczać powietrze (gaz) z opon, a jesienią dopompowywać.

Pozdrawia nieobliczalny Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 10, 2009 7:51 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 27, 2007 6:35 pm
Posty: 133
Lokalizacja: Toruń
Różnica między pompowaniem a wczorajszym sprawdzeniem nie była większa niż 10 stopni celsjusza.
Pozdrawiam

_________________
W 124 E 200 DIESEL


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 10, 2009 8:07 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Czyli wg. starej zasady: "Dovieriaj, no pravieriaj"
Pozdrawia rewolucyjny Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 10, 2009 8:26 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Opłaca się pompować azotem i za to płacić, skoro w powietrzu jest go około 70%? i to za darmo :)

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 10, 2009 8:54 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Pomijajac juz roznice temperatur (ktora istotnie wplywa na cisnienie powietrza w oponach), nalezaloby rzucic okiem na sam cisnieniomierz.
Ja sam od kilku lat uzywam u siebie cisnieniomierza zegarowego w polaczeniu ze sprezarka i dalbym sobie za niego reke uciac. Jakis tydzien temu przyjechala moja panna autkiem i stwierdzilem ze ma jakos malo powietrza. Chwycilem za moj cisnieniomierz i sie okazalo ze zamiast ok 2Bar ma u siebie niecale 1. Oczywiscie sprezarka, pompowanie, pojechala radosna, narzekajac troche ze auto zrobilo sie jakies taczkowate. Nazajutrz pojechalem swoim autem na stacje paliw i przy okazji skorzystalem z tamtejszego kompresora zeby sprawdzic cisnienie u mnie i porownac z tym co wskazal moj przyrzad (ta taczkowatosc u mojej panny nie dawala mi spokoju). Kompresor wskazywal mniej wiecej to, co napompowal mi wulkanizator na poczatku zimy. Okazalo sie ze przez te pare lat uzytkowania moj cisnieniomierz sie po prostu zepsul/zuzyl/uszkodzil i pokazuje ok polowy tego co zmierzy..
Sprawa w zasadzie trywialna, ale zakladajac mniejsze lub wieksze bledy pomiarowe, nakladajac je na bledy wynikle od zmian temperatury (opony tez sie nagrzewaja od jazdy), wynik pomiaru moze nam wyjsc mocno przyblizony...

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 10, 2009 5:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 27, 2007 6:35 pm
Posty: 133
Lokalizacja: Toruń
No rzeczywiście, chłopaki z Norauto wymienili opony, po czym wystawili z warsztatu w którym było +20 stopni celsjusza samochód na biegun północny gdzie było akurat -40 stopni, tam też wystawili kompresor, poczekali aż to wszystko ostygnie i napompowali do 2,1 Atm. Ja po tym pojechałem na równik gdzie było +40 stopni, zmierzyłem ciśnienie felernym ciśnieniomierzem, który pokazał 2,8 Atm( ciśnieniomierz norauto też tyle pokazał, więc to już dwa tak samo popsute), i mam nieuzasadnione pretensje do mechaników ze wspomnianej firmy....
a chciałem tylko przestrzec przed niesolidnymi mechanikami....
Pozdrawiam.

_________________
W 124 E 200 DIESEL


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 10, 2009 6:05 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
wapniaczek pisze:
(....)


Ach, po co ten sarkazm? Przecież to jest lista dyskusyjna, nikt Ci nie chce zrobić przykrości ani kwestionować uczciwości wypowiedzi, tylko ten i ów dodał, że być może oprócz marnych mechaników na ciśnienie w oponach mogła mieć wpływ pogoda i stan urządzeń pomiarowych.

Wesołych Świąt.
Pozdrawia ugodowy Leopold

PS. Być może wydaje się to dziwne, ale porządni mechanicy powinni obliczyć albo odczytać z odpowiedniej tabeli, jak muszą nadmuchać oponę w warunkach warsztatowych, by w zimie, za drzwiami warsztatu, przy -20, było tyle ile trzeba...

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 10, 2009 8:05 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Cytuj:
Ze dwa miesiące temu wymienili mi w firmie z tematu opony, zresztą całkiem całkiem , i napompowali azotem psia ich... tyle że wszystkie koła po 2,8 Atm

Mi w FauVert po założeniu nowych kupionych u nich opon (tak aby mieć wszelkie gwarancje) wszystkie koła też napompowali na 2 atm, a cieśninie tam powinno być 2,1 i 2,3 na tył, więc chyba to jakaś ogólna ignorancja, szczególnie że trudno jest ustalić odpowiednie ciśnienie gdy auto jest 1,5m nad ziemią [zlosnik]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl