MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[techniczne] ile smaru do łożysk kół
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=38914
Strona 1 z 1

Autor:  holyfido [ pt lut 06, 2009 1:40 pm ]
Tytuł:  [techniczne] ile smaru do łożysk kół

Ile tego naładować? zawalić całą piastę? Czy tylko rolki posmarować?
Jak to powinno być zrobione fachowo?

Autor:  MercSwir [ pt lut 06, 2009 3:17 pm ]
Tytuł: 

Przesmarować łożyska na bieżni, wetknąć smaru w miejsce między łożyskiem tylnym i przednim, nasmarować bieżnie łożyska przedniego i napchać troche smaru w kapselek.

Autor:  FreQ [ pt lut 06, 2009 4:04 pm ]
Tytuł: 

MercSwir pisze:
Przesmarować łożyska na bieżni, wetknąć smaru w miejsce między łożyskiem tylnym i przednim, nasmarować bieżnie łożyska przedniego i napchać troche smaru w kapselek.



Troszke wiecej czy troszke mniej???

Autor:  Janfocus [ pt lut 06, 2009 4:39 pm ]
Tytuł: 

odrobinę więcej [zlosnik]

Autor:  MercSwir [ pt lut 06, 2009 5:28 pm ]
Tytuł: 

Ale wy jesteście niepoważni czasami. Troche! A nie cały kapsel po czubek. Boże..

Autor:  marcinMB123200D [ pt lut 06, 2009 5:34 pm ]
Tytuł: 

Nie za dużo do kapsla bo nie wejdzie .

Autor:  MercSwir [ pt lut 06, 2009 5:38 pm ]
Tytuł: 

No właśnie...

Autor:  marcin280e [ pt lut 06, 2009 5:41 pm ]
Tytuł: 

Panowie nie opowiadajcie bajek
Tu jest to fachowo opisane.

http://www.capri.pl/page/1677

Autor:  MercSwir [ pt lut 06, 2009 5:51 pm ]
Tytuł: 

Dociąganie łożysk? Coś mi tutaj śmierdzi..

Autor:  holyfido [ pt lut 06, 2009 6:56 pm ]
Tytuł: 

w takim razie ten cały smar, który wcisnąłem w piastę będzie tam się kulał aż do następnej wymiany zupełnie niepotrzebnie. Jego jedyną funkcją będzie starzenie się :-) Smar niedrogi tragedia się nie stała.

Zupełnie inaczej oceniam za to fakt, że włożyłem simering na czop, potem łożysko i dopiero na to nałożyłem piastę. Przez co zablokowałem sobie drogę do porządnego założenia simeringu na piastę. Coś tam pokombinowałem, ale może nie być dobrze. No nic, łożysko nie jest drogie, to zrobię to porządnie przy następnej wymianie (jak zacznie, a niebawem pewnie zacznie huczeć).
Drugą stronę zrobię według opisu, który wydaje się rozsądny.

Podoba mi się także sposób dociągnięcia łożysk, to w końcu nie łożyska kulowe więc można zadziała na nie z większą siłą aby porządnie ułożyć wszystkie elementy na swoich miejscach, potem popuścić i wyregulować luz. To akurat mogę jutro poprawić na tym łożysku, co już zrobiłem.

Autor:  MercSwir [ pt lut 06, 2009 9:56 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Zupełnie inaczej oceniam za to fakt, że włożyłem simering na czop, potem łożysko i dopiero na to nałożyłem piastę.


O ja no to niezły krzak :D


holyfido pisze:
w takim razie ten cały smar, który wcisnąłem w piastę będzie tam się kulał aż do następnej wymiany zupełnie niepotrzebnie. Jego jedyną funkcją będzie starzenie się


Bzdura. Kto smaruje ten jedzie.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/