MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Koniec tanich aut z NIEMIEC! https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=38790 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ sob sty 31, 2009 9:39 pm ] |
Tytuł: | Koniec tanich aut z NIEMIEC! |
Niemiaszki walcząc aktywnie z kryzysem wprowadzili dopłaty do aut ponad 9 letnich.Kazde auto ponad 9 letnie jest u nich na złomie warte 2500E ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | matizolkusza [ sob sty 31, 2009 9:56 pm ] |
Tytuł: | |
Ja p..... akurat czekam na auto z Niemiec. |
Autor: | rolbas [ sob sty 31, 2009 10:53 pm ] |
Tytuł: | Re: Koniec tanich aut z NIEMIEC! |
MERCEDES 4 EVER pisze: Niemiaszki walcząc aktywnie z kryzysem wprowadzili dopłaty do aut ponad 9 letnich.Kazde auto ponad 9 letnie jest u nich na złomie warte 2500E
![]() ![]() ![]() Nie siej fermentu To nie tak ze kazde auto zlomowane jest warte 2500 EUR. Doplata 2500 Euro jest to kasa ktora dostanie czlowieczek gdy zezlomuje swoje ponad 9 letnie auto i kupi NOWE z salonu. A ze nie wszystkich stac na kupno nowych samochodw , handel uzywkami bedzie trwal i tylko te strupy ktorych pies z kulawa noga nie raczyl obsikac beda zlomowane za ow piekna kase. |
Autor: | matizolkusza [ sob sty 31, 2009 10:57 pm ] |
Tytuł: | |
rolbas to zmienia postać rzeczy ![]() Aha, mój poprzedni post można by usunąć ![]() |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ sob sty 31, 2009 11:08 pm ] |
Tytuł: | Re: Koniec tanich aut z NIEMIEC! |
rolbas pisze: MERCEDES 4 EVER pisze: Niemiaszki walcząc aktywnie z kryzysem wprowadzili dopłaty do aut ponad 9 letnich.Kazde auto ponad 9 letnie jest u nich na złomie warte 2500E ![]() ![]() ![]() Nie siej fermentu To nie tak ze kazde auto zlomowane jest warte 2500 EUR. Doplata 2500 Euro jest to kasa ktora dostanie czlowieczek gdy zezlomuje swoje ponad 9 letnie auto i kupi NOWE z salonu. A ze nie wszystkich stac na kupno nowych samochodw , handel uzywkami bedzie trwal i tylko te strupy ktorych pies z kulawa noga nie raczyl obsikac beda zlomowane za ow piekna kase. acha czyli uwazasz ze ktos sprzeda np W 124 albo golfa za 1000E bo niestać go na nowe E za 30000E???? to przyjdzie turek da 1500 i sprzeda za 1700 a ktos i tak bedzie do przodu 800E..Ludzie bedą kombinowac...A Ty jak bys miał auto za 1000E to bys go oddał za 1000E czy podniosł cena na 2000 i kupujacemu powiedział ze albo da te 2000 albo oddasz na złom i bierzesz nowy? ![]() |
Autor: | rolbas [ sob sty 31, 2009 11:29 pm ] |
Tytuł: | Re: Koniec tanich aut z NIEMIEC! |
MERCEDES 4 EVER pisze: acha czyli uwazasz ze ktos sprzeda np W 124 albo golfa za 1000E bo niestać go na nowe E za 30000E???? .
No nie konieczne musi kupowac nowe E. MOja kolega rozwaza zezlomowanie stare acz poczciwe Clio i kupno Logana i ten Logan go wyniesie cos z 5,5 tys EUR. Noweczka z gwarancja. ![]() Ale nie o to chodzi co kto se kupi ale kto moze z takiej dobroci skorzystac. Nie jestem na 100% pewien ale kolega cos wspominal ze na tej doplacie skorzystac moga wlasciciele wozow ktore sa na nich zarejestrowane dluzej niz rok. W tej sytuacji to by wykluczalo spekulacje tureckie a tym przynajmniej by je ograniczalo. Oczywiscie pole do manewru pozostaje w pewnym zakresie ale jakos szalu nie widze i nie slysze by sie ludzie rzucili do wymiany samochodow. Jest to impuls by samochod wymienic ale Niemieszki ogolnie zaciskaja pasa i teraz nie w glowie im wymiana samochod gdy ludzi z roboty zwalniac zaczynaja. Wiec te zadbane Golfy I Astry nie beda zlomowane a raczej dalej uzytkowane i sprzedawane tylko ciut drozej niz dotychczas. |
Autor: | Perzu126 [ ndz lut 01, 2009 10:14 pm ] |
Tytuł: | |
Jednak coś jest na rzeczy: http://www.autokrata.pl/lod/5542/niemcy_kontra_kryzys/ A za to zdjęcie autora artykułu to bym powiesił ![]() |
Autor: | Borys [ ndz lut 01, 2009 10:19 pm ] |
Tytuł: | |
... czyli jest szansa, ze stanieja auta 9-letnie warte wiecej niz 2,5tys euro.. |
Autor: | Piątal [ pn lut 02, 2009 2:09 am ] |
Tytuł: | |
to może teraz będzie można zrobić dobry interes na odsprzedawaniu Helmutom starych aut, które wcześniej sprzedali nam ![]() |
Autor: | kopernik [ wt lut 03, 2009 1:11 pm ] |
Tytuł: | |
Zawsze pozostanie ci szansa kupna na szrocie te auta co je zelomuja bo one beda posiadaly karte pojazdu czeo sie Niemcy obawiaja ze bedzie duzo nieuczciwych wlascicieli szrotow i beda dalej je sprzedawali. |
Autor: | Wika [ wt lut 03, 2009 1:28 pm ] |
Tytuł: | |
Są także zmiany w podatkach za auta : Bericht: KFZ-Steuer reformiert 28.01.2009 Text: Sparsame Reform Text: Michael Blumenstein / Fotos: Bundestag/A.Mende Jetzt ist es amtlich: Ab 1.Juli 2009 berechnet sich die Kraftfahrzeugsteuer nicht mehr alleine aus dem Hubraum und der Motorart des Automobils. Ausschlaggebend wird der CO2-Ausstoß. Das Kabinett hat das 50 Milliarden Euro Konjunkturpaket II abgesegnet. Darin enthalten: Die Reformierung der seit rund 60 Jahren gültigen Kfz-Besteuerung. Diese zieht bisher ausschließlich den Hubraum und die Verbrennungsart (Otto oder Diesel) als Bemessungsgrundlage heran, lässt aber den viel relevanteren Kraftstoffverbrauch außer Acht. Nur für Neuzulassungen Ab 1.Juli 2009 wird zwar noch immer zwischen Otto und Diesel sowie Hubraum differenziert, zusätzlich und viel deutlicher fließt auch der CO2-Ausstoß ein. Der steht wiederum im direkten Zusammenhang mit dem Kraftstoffverbrauch. Steuer-Gewinner sind Käufer, deren Fahrzeug unter 120 Gramm CO2 ausstößt. Denn bis zu diesem Wert wird ausschließlich der Hubraum besteuert. Ab 120 Gramm kommt die CO2-Steuer hinzu. Bei Benzinern kosten jede angefangene 100 Kubikzentimeter Hubraum zwei Euro. Beim Diesel sind es pro 100 ccm 9,50 Euro. Ab 120 Gramm CO2-Ausstoß kostet jedes zusätzliche Gramm CO2 zwei Euro obendrauf. 26 Euro Steuer pro Jahr Ein Golf 1.4 TSI mit 1.390 Kubikzentimeter Hubraum, 122 PS und einem Emissionswert von 144 Gramm CO2 pro Kilometer wird bislang mit 94 Euro besteuert. Ab Juli kostet er nur noch 76 Euro. 28 Euro für den Hubraum (14 x 2 Euro) plus 48 Euro für 24 Gramm „zu viel“ CO2-Emissionen. Richtig günstig wird es beispielsweise für Käufer des Honda Insight mit 1,3-Liter-Ottomotor. Mit einem Emissionswert von 101 Gramm pro Kilometer werden nur 26 Euro Steuer fällig. 240 Euro teurer Teurer wird es dagegen für Porsche Cayenne-Fahrer, die das S-Modell mit gut 4,8 Liter Hubraum und einem CO2-Ausstoß von 358 Gramm bewegen wollen. Bislang mussten sie 330 Euro im Jahr aufbringen. Ab Juli kostet das SUV 98 Euro (49 x 2 Euro) Hubraumsteuer plus 476 Euro für den CO2-Ausstoß (238 Gramm über der 120er-Grenze) und somit rund 240 Euro mehr. Anders der Hubraumzwerg Smart CDI. Sein 0,8-Liter-Diesel belastet die Privatkasse ab Juli mit 76 Euro (8 x 9,50 Euro). Die CO2-Steuer entfällt ganz, da er nur 88 Gramm ausstößt. Bislang kostet er 126 Euro. Auch der Opel Insignia kommt als 2.0 CDTI mit 130 Diesel-PS besser weg. Bislang kostet der Euro-5-saubere Diesel 308 Euro im Jahr. Ab Juli werden es nur noch 258 Euro sein. 154 Gramm CO2 (Verbrauch 5,8 Liter) sei dank. Voraussichtlich 2013 sollen alle „Altfahrzeuge“ in das neue Steuersystem eingegliedert werden – wie das erfolgen soll, ist bislang jedoch unklar. Bis 30. Juni Geld sparen eVote Was halten Sie von der Kfz-Steuerreform? Endlich geht es vorwärts Säufer sollten noch mehr bezahlen müssenKfz-Steuer lieber ganz abschaffen und auf den Spritpreis umlegenAbstimmen » zum ErgebnisDie KFZ-Steuerbefreiung für Erstzulassungen gilt weiter. Wer bis 30. Juni 2009 sein Fahrzeug zulässt, kommt bei Euro-4-Modellen ein Jahr steuerfrei weg, bei Euro-5-Fahrzeugen erhebt der Fiskus gar bis Ende 2010 keine Ansprüche. Das Schönste: Nach dieser Schonfrist dürfen die Besitzer das für sie günstigere Steuersystem anwenden. Wer allerdings bis Juli 2009 mit der Zulassung wartet, lässt das Steuergeschenk verstreichen und hat keine Wahlmöglichkeit. Zuversicht ob des neuen Systems herrscht bei vielen. Umweltminister Gabriel, ADAC und VDA (Verband der Automobilindustrie) erhoffen sich von der Reform zusätzliche Impulse für den Neuwagenmarkt. Bärbel Höhn von den Grünen nennt die Reform dagegen eine Mogelpackung und hätte es lieber gesehen, wenn Besitzer von SUV doppelt so viel hätten zahlen müssen, wie bisher. Das ist nicht der Fall. Ein Audi Q7 V12 TDI mit sechs Liter Hubraum kostet nach wie vor 926 Euro, ein X5 3.0d kostet ab Juli lediglich zehn Euro mehr. Nicht genug Als Nachteil sehen einige Umweltverbände, dass ab Juli 2009 ausschließlich Fahrzeuge steuerfrei zu bewegen sind (bis Ende 2010), die die Euro-6-Hürde knacken. Bislang schafft das nicht einmal eine handvoll Modelle – Euro-5-Fahrzeuge gibt es dagegen reichlich. |
Autor: | Nilovitz [ wt lut 03, 2009 2:47 pm ] |
Tytuł: | |
koniec tanich aut jest przede wszystkim dlatego, ze ludzie przyzwyczaili sie do taniego euro, i niskich cen w zlotowkach za pojazdy teraz kiedy euro wyzsze jest o zlotowke, to kazdy tysiac euro daje nam wyzsza kwote o tysiac zlotych |
Autor: | szymon.dziawer [ wt lut 03, 2009 3:59 pm ] |
Tytuł: | |
MERCEDES 4 EVER pisze: acha czyli uwazasz ze ktos sprzeda np W 124 albo golfa za 1000E bo niestać go na nowe E za 30000E????
Jeśli dobrze zrozumiałem pana w TV, to dopłata 2500 EUR jest tylko do aut kosztujacych do (nie pamiętam teraz do 10 000 EUR?) - dlatago o te dopłaty buntują sie BMW i Mercedes-Benz, bo twierdzą, że jest to dotowanie tanich - nie niemieckich marek. Szymon |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ wt lut 03, 2009 5:18 pm ] |
Tytuł: | |
szymon.dziawer pisze: MERCEDES 4 EVER pisze: acha czyli uwazasz ze ktos sprzeda np W 124 albo golfa za 1000E bo niestać go na nowe E za 30000E???? Jeśli dobrze zrozumiałem pana w TV, to dopłata 2500 EUR jest tylko do aut kosztujacych do (nie pamiętam teraz do 10 000 EUR?) - dlatago o te dopłaty buntują sie BMW i Mercedes-Benz, bo twierdzą, że jest to dotowanie tanich - nie niemieckich marek. Szymon dokładnie.Ale jak ktos bedzie miał jakies 12-15 letnie auto w wartosci około 1000E to skorzysta.Fakt ze bedzie to wspierac Logana i społke a nie prawdziwe auta ale jestem pewien ze wielu skusi nowe auto .Gwarancja i tego typu pierdy. |
Autor: | rolbas [ wt lut 03, 2009 6:57 pm ] |
Tytuł: | |
MERCEDES 4 EVER pisze: Fakt ze bedzie to wspierac Logana i społke a nie prawdziwe auta ale jestem pewien ze wielu skusi nowe auto .Gwarancja i tego typu pierdy.
Kolega dzis doczytal ze po miesiacu trwania tej akcji zabokowano lekko ponad 2 tys umow ktore upowazniaja do zwrotu 2,5 K EUR. Szalu nie ma choc powoli sie to rozkreci pewnie. Rzad niemiecki ma nadzieje ze conajmniej 300 tys klientow skorzysta choc mowia, ze bugdet przeznaczyl kasy na 600 tys umow. Jak dotychczas smietane spijaja firmy francuskie ( z bardzo duzym udzialem DACII) , wloskie, nieco japonskich i sa to modele relatywnie male a wiec i tanie. Co ciekawe ta akcja obowiazuje rowniez na auta roczne (Tzw Jahreswagen) pochodzace od dealerow ktorzy sprzedaja samochody uprzednio kupione przez pracownikow danej marki z upustem 10-15%. Tu jest uklon w strone niemieckich producentow i ich pracownikow. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |