MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 1:01 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn wrz 06, 2010 9:13 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Tak się zastanawiam jaka dobra instalacja wtrysku LPG będzie odpowiednia do silnika z Turbo.
W tej chwili mam jeszcze kolektor na wierzchu i myślę sobie czy nie powiercić dziur pod wtrysk LPG.
To są znormalizowane otwory?
To w sumie nie jest jeszcze przesądzone - ale jak psuję MB to może popsuję go tak aby można było nim jeździć bardziej ekonomicznie ;-)
Przy Turbo aż się prosi o wykorzystanie oktanów z LPG...

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn wrz 06, 2010 10:26 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Wejdź na stronę www.ac.com.pl i zadzwoń do nich.Naprawdę kumaci ludzie i życzliwi.Mi kiedyś pomogli przez telefon dlatego mile wspominam z nimi kontakt.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: pn wrz 06, 2010 12:37 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Jak myslisz o zalozeniu lpg i masz zdjety kolektor, mozesz nawiercic sobie otwory pod wtryski gazowe, najlepiej po konsultacji z jakims gazownikiem. Jak nie zalozysz lpg zaslepisz sobie. Najwazniejsze, zeby byly jak najblizej wtryskow Pb, srednice podpowie ci gazownik. Mozna bez wiercenia kolektora zastosowac podstawki pod wtryski Boscha, tak jak ja mam zrobione, wtedy cala listwa wtryskowa idzie do gory o 1,5-2cm.
Instalka do silnikow turbo pasuje jak najbardziej, wazne zeby dobrac dopowiednie graty, np.LandiRenzo robi specjalne reduktory do silnikow turbo - trzeba dobrac do mocy, inni producenici rowniez. Wtryski musisz dobrac do mocy z gara i pojemnosci.Elektronika polecana w tej chwili to Landi Renzo i Stag.

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: pn wrz 06, 2010 12:55 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
ja mam w volvo v70 t5 instalacje brc pod turbo i wysmienicie się to sprawuje.

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
Post: pn wrz 06, 2010 11:50 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
i jest jeszcze jedno specjalne forum na którym dowiesz się jakimi gratami się ratować i do kogo się udać:
http://lpg-forum.pl/index.php?sid=9b876 ... 0ba1afee9c polecam
najlepiej się zarejestrować i popytać - np. BRC o któym pisze przedmówca jest w miarę idioto (gazowniko-idioto) odporna ale ma mniejszy zakres strojenia niż Stag a tym samym nie da się jej w takim stopniu wyregulować ...ale długa droga do regulacji...najpierw trzeba znaleźć kogoś kumatego kto założy ewetntualnie doradzi...moje poglądy również brutalnie zweryfikowano - ciągle żyłem w przeświadczeniu że do swojego audi założę sekwencje za 3 koła i że będzie dobrze chodziła [jezyk2] już nie żyje

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Post: wt wrz 07, 2010 8:57 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Dziękuję za uwagi - zadzwonię, popytam, poczytam :-)
Instalację planuję założyć sam, lubię tak odpoczywać po pracy.
Na razie sie nie spieszy, to jest etap II mojego działania. Widzę, że problemów może być sporo.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt wrz 07, 2010 10:16 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
a jak tam projekt MS??? poszło coś do przodu???

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: wt wrz 07, 2010 12:17 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Właściwie gdybym miał zastępczy samochód aby ten odstawić na tydzień to bym już kończył. Druga sprawa to budowa domu - nie mam właściwie wcale czasu na prace mechaniczne - tyle co wieczorem posiedzę, pomierzę, pomyślę.
Okazało się, że wtryski o wydajności 360cm3/min są odrobinkę wieksze niż te oryginalne z M104 - i muszę jeszcze powiększyć otwory w kolektorze i wykonać nowe tuleje z teflonu :-(. Dobrze, że nie wyspawałem mocowania listwy bo też trzeba ją podnieść odrobinkę wyżej. Dumam jak umieścić filtr powietrza.
Teraz też rozkminiam jak oni napisali kod do MS1 extra, MS2, konfigurację - nie lubię działać po omacku. Są części które nie do końca są dla mnie jak narazie zrozumiałe - tzn. co autor miał na myśli. Odpalić MS - byle jeździł jest prosto - zrozumieć - poprawnie skonfigurować do swoich potrzeb już nie bardzo.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt wrz 07, 2010 10:03 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
ukaniu pisze:
Odpalić MS - byle jeździł jest prosto - zrozumieć - poprawnie skonfigurować do swoich potrzeb już nie bardzo.

Eeee, przesadzasz. Wcale nie jest tak ciężko to wszystko ogarnąć nawet bez czytania kodu źródłowego...

ukaniu pisze:
Okazało się, że wtryski o wydajności 360cm3/min są odrobinkę wieksze niż te oryginalne z M104 - i muszę jeszcze powiększyć otwory w kolektorze i wykonać nowe tuleje z teflonu

Nie myślałeś o sposobie barbarzyńskim czyli zeszlifowaniu wtryskiwaczy?
ja aktualnie szukam wtryskiwaczy które wejdą w głowicę M110 i też wychodzi na to że wszystkie są za duże :/ Planuję coś na próbę zeszlifować...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: śr wrz 08, 2010 12:01 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
voytas pisze:
ja aktualnie szukam wtryskiwaczy które wejdą w głowicę M110 i też wychodzi na to że wszystkie są za duże :/ Planuję coś na próbę zeszlifować...
a ja przybrałem trochę inną drogę dla M110, jako że mam wersję gaźnikową i nie mam obrobionej głowicy pod wtryski, myślę przerobić kolektor pod listwę z M104, wytoczyć odpowiednie gniazda podobne jak ma M104 i wspawać je w kolektor zaraz przy wlocie kanału, myślałem żeby obrobić odpowiednio głowicę ale zaniechałem tego, szkoda mi jest jej psuć jak dobra a kolektor zawsze dokupi [zlosnik] jak nie wypali. Druga rzecz to dobór odpowiedniej przepustnicy z TPS-em zamiast Solexa, mam kilka na oku ale i tak podstawę muszę dorobić. Zastanawiałem się z M104, M103 a kolega podrzucił mi z BMW z prostym TPS-em tylko że za mała średnica w porównaniu z tymi co w kolektorze, chociaż dalej nie wiem jaką średnicę ma oryginalne M110 na K-JET-cie, ale za to wiem że M103 ma 77 mm wewnętrznej średnicy przepustnicy i mu to wystarcza podejrzewam że M110 nie będzie miało wiele większej :roll:

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: śr wrz 08, 2010 9:24 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
voytas pisze:
Eeee, przesadzasz. Wcale nie jest tak ciężko to wszystko ogarnąć nawet bez czytania kodu źródłowego...

Ale kod żródłowy i to jak go napisali jest ciekawe :-). Problem bo jednak ASM jest trudny do strawienia.

voytas pisze:
Nie myślałeś o sposobie barbarzyńskim czyli zeszlifowaniu wtryskiwaczy?
ja aktualnie szukam wtryskiwaczy które wejdą w głowicę M110 i też wychodzi na to że wszystkie są za duże :/ Planuję coś na próbę zeszlifować...

Obudowa jest elementem elektromagnesu, jak zmniejszysz przekrój to w tym miejscu blacha może się nasycić, nie wiem jakie są parametry obwodu magnetycznego i w którym miejscu on się przez obudowe zamyka - trudno wyrokować.
mark2222 pisze:
M103 ma 77 mm wewnętrznej średnicy przepustnicy i mu to wystarcza podejrzewam że M110 nie będzie miało wiele większej :roll:

Zawsze do tej z M103 można dorobić TPS albo szukać tej z K-Jeta.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr wrz 08, 2010 9:32 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
ukaniu pisze:
voytas pisze:
Eeee, przesadzasz. Wcale nie jest tak ciężko to wszystko ogarnąć nawet bez czytania kodu źródłowego...

Ale kod żródłowy i to jak go napisali jest ciekawe :-). Problem bo jednak ASM jest trudny do strawienia.


Jezeli jest zdeasemblowany to trzeba troche posiedziec niestety... szczegolnie jak ktos pisal w C++ czy innym bejziku, wychodzi straszna kaszana w assemblerze.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: śr wrz 08, 2010 9:39 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
TReneR pisze:
Jezeli jest zdeasemblowany to trzeba troche posiedziec niestety...

Są żródła w ASM - na szczęście :-)
MS2 jest już więcej pisany w C i też są żródła. Dziś dobre kompilatory C dają bardzo optymalny czasowo kod dla mikrokontrolerów. Mnie czasem trudno napisać wstawki szybsze. Ciekawe czy nie dało by sie przenieść tego kodu na jakiś ARM7.
ASM jest dobry w celu doskonałej kontroli sekwencji wykonywania w wolnych prockach ale to już nie dziś - dziś bardziej wartościowy jest czas pracy programisty niż MHz.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr wrz 08, 2010 9:42 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
I dlatego Windows ma tyle MB (GB) ile ma i chodzi jak chodzi... [zlosnikz]

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: śr wrz 08, 2010 9:51 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
TReneR pisze:
I dlatego Windows ma tyle MB (GB) ile ma i chodzi jak chodzi... [zlosnikz]

Masz 100% racji!
Tylko wyrzeźb całkowicie w ASM program choćby do obsługi sterownika, z graficznym LCD, z jakąś namiastką "okienkowości" - [zlosnik] a potem debuguj [clown]. Stąd ja ASM traktuję jako zło konieczne i od czasu pierwszego zegarka na 51' w życiu do końca nic w ASM nie napisałem. A jak ktoś pisze płynnie w ASM to jest Master.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl