MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Jaki silnik wybrać opel astra II https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=37835 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Busku [ czw gru 11, 2008 11:38 pm ] |
Tytuł: | Jaki silnik wybrać opel astra II |
Witam ![]() ![]() |
Autor: | chmielo [ pt gru 12, 2008 2:08 am ] |
Tytuł: | |
1,5 miesiaca temu pomagalem w zakupie 1.7 dti z 2000 dla mojej kobiety. niewiele powiem Ci jeszcze na temat tego auta. wiem tyle ze jak wracalem nim a za mna moja dziewczyna to przy jezdzie 80 - 90 spalil ok 4L/100km. po drugie rakieta to to nie jest. trzeba przejechac ladnych pare km zeby sie rozgrzal. jesli chodzi o czesci to raczej wszystko dostepne bez problemow a na allegro w bdb cenach. |
Autor: | Busku [ pt gru 12, 2008 9:36 am ] |
Tytuł: | |
Właśnie dlatego pytałem też o silnik 2.0 DTi bo ma te 101KM... Ten ma przynajmniej jakąś moc ale nie wiem jak z awaryjnością... |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ pt gru 12, 2008 10:56 am ] |
Tytuł: | |
najlepszy wybor to niekupowac opla z dieslem ![]() |
Autor: | Busku [ pt gru 12, 2008 12:01 pm ] |
Tytuł: | |
Dlatego pytam bo czytałem ze silniki dti są bardzo udane... Jeśli chodzi VW to wiem że to dobre auta ale: Jeśli VW to golf IV kombi albo passat ale za kwote którą chce wydać czyli max 15 tys ciężko trafić coś fajnego... W passatach z kolei to zawieszenie wielowahaczowe jest drogie w serwisowaniu a na naszych cudownych drogach często sie wybija... Naprawde już długo myślimy co wybrać... Ma to byś autko dość duże (auta klasy B raczej odpadają) ekonomiczne tanie w utrzymaniu no i wmiare młode... W japończykach też serwis podobno dość drogi a myśleliśmy o astrze bo są tanie, no i te silniki dti polecają... Ale dzieki wielkie, czekam na więcej opinii, porad, na pewno sie przydadzą przy kupnie auta... W gre też wchodziła octavia bo to naprawde super samochody ale tez za tą kwote diesla ciężko trafić a jeśli jest to przebieg wysoki... |
Autor: | zebda [ pt gru 12, 2008 1:43 pm ] |
Tytuł: | |
Silniki DTI, przynajmniej w tych 2,2DTI czesto leca przeplywomierze, co 120-150 tys. km kolo dwumasowe pada... ...tyle ze 2,0 i 2,2 DTI to silniki nowsze niz 1,7DTI...moj brat ma Corse 1,7 tyle ze bez T...strasznie mulowate to to nie jest, ekonomiczne jak cholera...generalnie to jeszcze dosc proste konstrukcje (w porownaniu do CommonRaili), wiec w razie co koszty chyba jeszcze nie totalnie wielkie... |
Autor: | ghost2255 [ sob gru 13, 2008 2:41 pm ] |
Tytuł: | |
Wpisz w google astra diesel pompa lub cos podobnego. Poczytaj, a zobaczysz, że nie warto. Wszystkie diesle w Astrze II są na pompie VP44(czy jakoś tak) i padają jak muchy przy przebiebu ok. 130-170 tys. km z powodu jakiejś wady konstrukcyjnej. Porządna regeneracja, która przy okazji likwiduje ta wadę to koszt ok. 3500-3800zł i pompa już się nie powinna zepsuć. W Polsce podobno jedyny dobry zakład, który robi to naprawdę porządnie jest w Krotoszynie. W tych samochodach jest jeden dobry i niezawodny silnik 1,6 8V benzyna, który wprost rewelacyjnie chodzi na gazie, bo to monowtrysk. Kiedyś zgębiałem temat astry i już wiem, że diesel OPLA to tylko na pompie na linkę, albo CR, ale one mają też swoje bolączki. |
Autor: | Bukol [ sob gru 13, 2008 7:56 pm ] |
Tytuł: | |
1,7 to bardzo dobry, japoński silnik od Isuzu. W banku w którym pracowałem do niedawna, astry były kupowane hurtowo. Ja już miałem III benzynową, ale starsi stażem jeździli II głównie 1,7. Katowali te auta, bo zazwyczaj były pulowe - 1 auto na kilka osób. Jeździły po 4-5 lat. Przebiegi po 300-400tysięcy. Z silnikami 1,7 nie było problemów. 2,0 nie mieliśmy. Benzyny padały jak muchy. VW za 15tyś nie kupisz, chyba, że Golfa III tdi 90KM. Wtedy jeszcze jakiś grosik zostanie w kieszeni. |
Autor: | Radek_3City [ sob gru 13, 2008 9:23 pm ] |
Tytuł: | |
Kolego, 2.0dTi to zajebiaszczy motor, miałem Vectre B z tym silnikiem, kupiłem jak miała 130tyś, sprzedałem koledze po roku z przebiegiem 200 tyś i kompletnie nic się nie działo. Kumpel już nią kolejnych 20 tysiaków zrobił i dalej nic. Olej od wymiany do wymiany, problemów z wspomnianą przepływką też nie miałem. Spalanie miasto 7l/100 km z non-stop włączoną klimą. Dynamika całkiem niezła, bez porównania do słabego 1.7dTi. Pozdrawiam. |
Autor: | Busku [ sob gru 13, 2008 9:36 pm ] |
Tytuł: | |
Dzieki bardzo za wszystkie opinie ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Kamael [ sob gru 13, 2008 9:47 pm ] |
Tytuł: | |
Conieco mogę powiedzieć o Astrze II na przykładzie 1.7DTi Mój "szwager" miał takie auto jakieś 2 lata temu. Silnik bardzo oszczędny. Wersja 1.7DTi ma silniki od Isuzu, a elektrykę od jakiegoś fiata, czy czegoś tam (nie wiem na ile prawdziwe)... Niestety. W przypadku modelu mojego "szwagiera" na ekonomii zalety się kończyły... Na dzień dobry padło coś w głowicy (naprawa 4000zł). Potem były jeszcze jakieś inne problemy, których naprawa też była kosztowna. W końcu sprzedał auto po niespełna 1,5 roku. Do momentu sprzedaży zmagał się jeszcze z cieknącą pompą wtryskową ![]() Do 15tys... To może w202 ![]() |
Autor: | Bukol [ sob gru 13, 2008 10:12 pm ] |
Tytuł: | |
Busku pisze: Może podsunęlibyście pomysł co kupić do 15tys koniecznie w dieslu?
![]() 124 250D 20V? Tylko pytanie - czemu diesel, a nie jakaś mała benzyna typu 1,8 itp.? Dzisiaj ropa kosztuje tyle samo co E95. Benzynki tańsze w zakupie i zazwyczaj mają mniejsze przebiegi. Za 15 to już można n.p. E46 318, A4 1.8, C180 itp. Diesel się nie zwróci. |
Autor: | Busku [ sob gru 13, 2008 10:13 pm ] |
Tytuł: | |
Nie wiem ale jakoś nie jestem przekonany do w202... Wracając do astry to czy te pompy padają we wszystkich dieslach czy głównie w 1,7 dti? Puki co to jak czytam opinie na innych forach to własnie piszą o pompach w 1,7... Kolega ostatnio kupił golfa IV 1,9tdi 110KM, gdyby takie golfy chodziły po 15 to bym nawet tematu nie zakładał ![]() |
Autor: | Sokol [ sob gru 13, 2008 10:23 pm ] |
Tytuł: | |
Busku pisze: golfa IV 1,9tdi 110KM
kupiłem żonie passata z tym silnikiem i myślałem że jest popsuty (poprzednio miała ibizę 2.0GTI) więc pojechałem na hamownię i się okazało że ma 109KM(jak na serię to idealny wynik), więc nie wpadajmy w zachwyt nad tym silnikiem ale można go naprawić ![]() ![]() ![]() a jak chcesz Vectre kombi 2.2DTi po naprawie pompy ( więc już ci się nie zjebie) rocznik '00, po opłatach to daj cynka. |
Autor: | ghost2255 [ sob gru 13, 2008 10:54 pm ] |
Tytuł: | |
Miesiąc temu kupiłem golfa IV '99 TDI 110KM wersja "highline", czyli klima, elektryczność, felgi 16" itd. Kosztował 15800zł, poprzedniego, rok starszego i bez klimy, też 110KM sprzedałem za 15500zl, więc można spokojnie znaleźć golfa w tych pieniądzach. Sokol, jeśli golf 110KM słabo jeździ, to do Astry 1,7 trzeba dołożyć żagiel. ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |