MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Aerodynamiczna ciężarówka https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=36983 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | pejpel [ pn lis 03, 2008 12:51 am ] |
Tytuł: | Aerodynamiczna ciężarówka |
![]() ![]() ![]() bardzo mi się podoba pomysł na wycieraczki z przodu: ![]() i wiem tyle co widzę, aerodynamiczna ciężarówka oznaczona gwiazdą, istnieje chyba w kilku egzemplarzach, sądząc po zdjęciach chociażby (mam nadzieję że to nie "fake"), z tego co rozumiem zaprojektowana przez "Luigi Colari " Co ten pan ma wspólnego z Mercedesem? Czy ktoś zna włoski? (http://blog.uncovering.org/archives/2007/03/camioes_futuris.html) Czy ktoś jest w stanie to przetłumaczyć, albo po prostu wie coś w temacie tych ciężarówek? Sądząc po pierwszym zdjęciu (TNT), te ciężarówki istnieją od conajmniej 2005 roku? |
Autor: | zebda [ pn lis 03, 2008 8:47 am ] |
Tytuł: | |
To ciezarowki ktore oferowane sa jako eventcary...moja firma zastanawia sie nad kupieniem/wpozyczeniem czegos takiego... ...niestety mocno w temacie tych ciezarowek nie siedze, ale ich stylistyka nie podoba mi sie kompletnie, nie ma to jak porzadne TGX, FH czy inne HFy hehe... ...aha z tego co kiedys przeczytalem (nie moge znalezc strony ludzi wynajmujacych te ciezarowki) to zabudowa niekoniecznie musi byc na Mercedesie...teraz robia je chyba na DAFach HF. |
Autor: | pejpel [ pn lis 03, 2008 9:43 am ] |
Tytuł: | |
no dziekuje, tak sie troche domyslalem ze to moga byc "eventcary". Czyli to nie jest zapowiedz zadnego trendu (np wiekszej aerodynamiki) w dziedzinie ciezarowek? W sumie mogliby sie troche zajac wizualna srona "tirów", nawet idąc w tą stronę, bo mam jednak wrażenie że obok dziwacznego wyglądu, ma to jakiś sens. Chciałbym doczekać momentu, kiedy będę się obracał z wrażenia na ulicy za ciekawą ciężarówką (i to nie za sprawą naklejek z gołymi panienkami, albo dlatego, że taki potwór chciałby zmieść Mercedesa z drogi). Z ciekawych kojarzę oczywiśie te z nosem (najczęściej widziane Scanie w sumie), no i ta: ![]() Choć ta ostatnia ładna i ciekawa, to na model produkcyjny chyba nie ma szans ![]() Cytuj: ...aha z tego co kiedys przeczytalem (nie moge znalezc strony ludzi wynajmujacych te ciezarowki) to zabudowa niekoniecznie musi byc na Mercedesie...teraz robia je chyba na DAFach HF.
no to wtedy wycieraczka w kształcie gwiazdy straciłaby sens, a moim zdaniem, dużo tej ciężarówce daje. Bo chyba im ta "gwiazda" nie wyszła przez przypadek? ![]() thx |
Autor: | filippo [ pn lis 03, 2008 11:50 am ] |
Tytuł: | |
Pierwszy z takich "Mercedesów" powstał na bazie ciągnika siodłowego Mercedes 1844 wyprodukowanego w 1999 roku - może to być tylko koncept car bo jest strasznie niepraktyczny (małe drzwi przez co niewygodne wejście, brak leżanek, mało miejsca w środku itp, itd) Myślę że ta jedna fota wystarczy - na strych mam lepsze wejście. ![]() Zaprezentowana Scania to 1000 konny roadster na bazie modelu T (zaprzestano ich produkcji) autorstwa znanego tunera szwedzkiego koncernu - Svempy. W Skandynawii tuningowanie ciężarówek jest bardzo popularne. Co roku w miejscowości Jonkoping w Szwecji odbywa się największy zlot tunerów (Nordic Trophy), na którym są prezentowane naprawdę wyjątkowe auta. Kilka fotek których autorem jest Wojciech Węglorz - www.wojciech-weglorz.pl ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mercedesów brak bo oni tuningują tylko swoje wyroby (Scania, Volvo). Nowy Actros MPIII został ciężarówką roku a ciekawostką jest że Actros jako pierwsza ciężarówka na świecie w standardzie ma skrzynię automatyczną Powershift2 - manual dostępny tylko w opcji. Mercedes wypuszcza co jakiś czas specjalnie wersje swoich ciężarówek. Obecna wersja limitowana Actrosa MPIII jest w moim odczuciu po prostu brzydka i z poprzednią się równać nie może. Normalny Actros MPIII ![]() Wersja Specjalna MPIII - Trust Edition ![]() ![]() Poprzednia wersja specjalna - Actros MPII Black Edition ![]() |
Autor: | THC [ pn lis 03, 2008 1:46 pm ] |
Tytuł: | |
filippo pisze: Pierwszy z takich "Mercedesów" powstał na bazie ciągnika siodłowego Mercedes 1844 wyprodukowanego w 1999 roku
Skąd to wiesz? Ja widziałem taki ciągnik w jakimś piśmie motoryzacyjnym bardzo dawno, gdzies w połowie lat 90-tych, albo wcześniej. Padł tam komentarz na temat wycieraczki w kształcie znaku firmowego. To mogło być w katalogach z serii "Ciężarówki Świata" wydawnictwa , Print Shop Prego.Sprawdzę czy gdzieś ich nie mam jeszcze. |
Autor: | Marv [ pn lis 03, 2008 3:01 pm ] |
Tytuł: | |
Pomysł z wycieraczkami iście rewelacyjny, reklama marki sama w sobie (Y) Strona, która dałeś pejpel to nie po włosku, a po hiszpańsku chyba. |
Autor: | filippo [ pn lis 03, 2008 3:13 pm ] |
Tytuł: | |
THC pisze: filippo pisze: Pierwszy z takich "Mercedesów" powstał na bazie ciągnika siodłowego Mercedes 1844 wyprodukowanego w 1999 roku Skąd to wiesz? Ja widziałem taki ciągnik w jakimś piśmie motoryzacyjnym bardzo dawno, gdzies w połowie lat 90-tych, albo wcześniej. Padł tam komentarz na temat wycieraczki w kształcie znaku firmowego. To mogło być w katalogach z serii "Ciężarówki Świata" wydawnictwa , Print Shop Prego.Sprawdzę czy gdzieś ich nie mam jeszcze. Przyznaję się bez bicia, że nie jest to informacja sprawdzona organoleptycznie ![]() |
Autor: | maxtro [ pn lis 03, 2008 3:34 pm ] |
Tytuł: | |
http://translate.google.com/translate?u ... auto&tl=pl |
Autor: | pejpel [ pn lis 03, 2008 4:16 pm ] |
Tytuł: | |
Dziękuję za tak duży odzew i wyjaśnienie o co chodzi, dzięki filippo za foty. Niewątpliwie są ciężarówki lepsze i gorsze, mocniejsze i słabsze. Te ze zdjęć filippo na pewno są bardzo fajne, ale nie wiem zbyt dużo o ich silnikach, czy możliwościach. Siłą rzeczy, patrzę powierchownie, po prostu na to jak wyglądają. A wyglądają wszystkie bardzo podobnie! Te aerodynamiczne wyraźnie odstają od tradycyjnych kształtów, natomiast tradycyjne, tak ogólnie rzecz biorąc wyglądają tak samo. Upraszczając, wszystkie mają tą samą bryłę, różnią się jedynie naklejkami i listewkami. To tak jak w osobówkach często bywa, że na tej samej płycie podłogowej robią niby inne marki, inne modele a są prawie takie same. Może projektanci ciężarówek stwierdzili że lepiej się już nie da, a nawet jeśli - to się nie opłaca, niemniej jednak żałuję że nie ma jakiegoś świeżego powiewu w dziedzinie ciężarówek. Takiego powiewu dla mnie, laika, który chce zobaczyć coś fajnego. Przepraszam za pomyłkę włoski/hiszpański. Swoją drogą ciekawe, że robili to w latach 90tych. Poza grillem (w tym żółtym), widzę nutę świeżości, na którą czekałem. ![]() |
Autor: | zebda [ pn lis 03, 2008 4:50 pm ] |
Tytuł: | |
W zwiazku z tym ze ciezarowki to jednak auta w 100% uzytkowe to wymagania wobec nich sa takie a nie inne - i stad bierze sie ich wyglad. Dla kierowcow najwazniejsza jest dobra widocznosc, amortyzowanie, i jak najwieksza ilosc miejsca w kabinie. A robiac wymyslne ksztalty niestety ale zabiera sie cenna przestrzen. |
Autor: | Wika [ pn lis 03, 2008 4:55 pm ] |
Tytuł: | |
Te mercedesy z dziwną kabiną i wycieraczkami widziałem już dobre 10 lat temu na ... Love Parade w Berlinie . Co dziwne, nie widziałem ich na targach IAA . Osobiście nie gustuje w ciężarówkach mb z powodu większego spalania . Ale muszę przyznać ,że mercedes dobrze wyposaża swoje ciężarówki - mają już pełne automaty , system utrzymywania bezpiecznej odległości za autem , sytem automatycznego hamowania jakby kierowca zjechał z drogi itp. Mimo wszystko ,z ciężarówek ,preferuję scanie . |
Autor: | zebda [ pn lis 03, 2008 5:08 pm ] |
Tytuł: | |
Obecnie te futurystyczne wciaz ciezarowki jesli chcesz wynajac w Polsce to oferuje je firma http://www.mediaster.pl/ Sa na podwoziu DAF XP. Poszukam jeszcze info kto w Niemczech je robi. |
Autor: | pejpel [ pn lis 03, 2008 5:18 pm ] |
Tytuł: | |
Może nie jestem już obiektywny, ale teraz w moich oczach ten DAF wygląda jakby chciał być Mercedesem ![]() ![]() (zdjecie z mediaster.pl) |
Autor: | zebda [ pn lis 03, 2008 6:33 pm ] |
Tytuł: | |
Bez przesady, kabina to tylko zabudowa, moze i pierotnie przygotowane dla Mercedesa. Pozatym z tego co sie orientuje to sam DAF nie robi tego nadwozia, a wylacznie wykorzystywane jest jego podwozie - pewnie podobnie jak bylo w przypadku MB najprawdopodobniej, pan projektant zrobil bude i na czyms musial ja osadzic. |
Autor: | filippo [ pn lis 03, 2008 11:34 pm ] |
Tytuł: | |
pejpel pisze: Dziękuję za tak duży odzew i wyjaśnienie o co chodzi, dzięki filippo za foty. Niewątpliwie są ciężarówki lepsze i gorsze, mocniejsze i słabsze. Te ze zdjęć filippo na pewno są bardzo fajne, ale nie wiem zbyt dużo o ich silnikach, czy możliwościach. Siłą rzeczy, patrzę powierchownie, po prostu na to jak wyglądają. A wyglądają wszystkie bardzo podobnie! Te aerodynamiczne wyraźnie odstają od tradycyjnych kształtów, natomiast tradycyjne, tak ogólnie rzecz biorąc wyglądają tak samo. Upraszczając, wszystkie mają tą samą bryłę, różnią się jedynie naklejkami i listewkami. To tak jak w osobówkach często bywa, że na tej samej płycie podłogowej robią niby inne marki, inne modele a są prawie takie same. Może projektanci ciężarówek stwierdzili że lepiej się już nie da, a nawet jeśli - to się nie opłaca, niemniej jednak żałuję że nie ma jakiegoś świeżego powiewu w dziedzinie ciężarówek. Takiego powiewu dla mnie, laika, który chce zobaczyć coś fajnego. Przepraszam za pomyłkę włoski/hiszpański. Swoją drogą ciekawe, że robili to w latach 90tych. Poza grillem (w tym żółtym), widzę nutę świeżości, na którą czekałem. ![]() Zasadniczo tak jak napisał zebda - są to auta użytkowe więc nie design tu się liczy najbardziej a spalanie, moc, funkcjonalność, przestrzeń wewnątrz, serwisowanie itp, itd. Zasadniczo wszystkie te rzeczy są na podobnym poziomie u wszystkich czołowych producentów aut ciężarowych (Scania, Volvo, Man, Daf, Mercedes i nieco odstające Renault i Iveco) chociaż kierowcy potrafią godzinami rozwodzić się czy też spierać nad wyższością jednych aut nad drugimi. Nie śledzisz zapewne tego na bieżąco ale liftingi mają miejsce średnio co dwa lata u każdego producenta a same auta są w tej chwili wyposażone w naprawdę wszystko co może być kierowcy potrzebne jeśli chodzi o bezpieczeństwo jak i wygodę. Podaję wartości mocno uśrednione dla ciągników siodłowych bez różnicowania na poszczególne marki: Spalanie: 32-36l/100km Pojemności: 12-16l Moc: od 400 do 620 KM Prędkości maksymalne: ograniczniki dla wszystkich aut do 89km/h Cena za sztukę: ok. 100000euro Wika pisze: Osobiście nie gustuje w ciężarówkach mb z powodu większego spalania. Mercedes zachwala nowego Actrosa właśnie niskim spalaniem. Ten automat służy również temu, że komputer ma lepiej dobierać przełożenia niż najlepszy kierowca. Wika pisze: Ale muszę przyznać ,że mercedes dobrze wyposaża swoje ciężarówki - mają już pełne automaty , system utrzymywania bezpiecznej odległości za autem , system automatycznego hamowania jakby kierowca zjechał z drogi itp. Zgadza się ale nowe Volvo FH12 ma też to wszystko ![]() Wika pisze: Mimo wszystko ,z ciężarówek ,preferuję scanie.
Mój szef też ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |