MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Aerodynamiczna ciężarówka
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=36983
Strona 1 z 1

Autor:  pejpel [ pn lis 03, 2008 12:51 am ]
Tytuł:  Aerodynamiczna ciężarówka

Obrazek

Obrazek

Obrazek

bardzo mi się podoba pomysł na wycieraczki z przodu:
Obrazek

i wiem tyle co widzę, aerodynamiczna ciężarówka oznaczona gwiazdą, istnieje chyba w kilku egzemplarzach, sądząc po zdjęciach chociażby (mam nadzieję że to nie "fake"), z tego co rozumiem zaprojektowana przez "Luigi Colari " Co ten pan ma wspólnego z Mercedesem? Czy ktoś zna włoski? (http://blog.uncovering.org/archives/2007/03/camioes_futuris.html)

Czy ktoś jest w stanie to przetłumaczyć, albo po prostu wie coś w temacie tych ciężarówek?

Sądząc po pierwszym zdjęciu (TNT), te ciężarówki istnieją od conajmniej 2005 roku?

Autor:  zebda [ pn lis 03, 2008 8:47 am ]
Tytuł: 

To ciezarowki ktore oferowane sa jako eventcary...moja firma zastanawia sie nad kupieniem/wpozyczeniem czegos takiego...

...niestety mocno w temacie tych ciezarowek nie siedze, ale ich stylistyka nie podoba mi sie kompletnie, nie ma to jak porzadne TGX, FH czy inne HFy hehe...

...aha z tego co kiedys przeczytalem (nie moge znalezc strony ludzi wynajmujacych te ciezarowki) to zabudowa niekoniecznie musi byc na Mercedesie...teraz robia je chyba na DAFach HF.

Autor:  pejpel [ pn lis 03, 2008 9:43 am ]
Tytuł: 

no dziekuje, tak sie troche domyslalem ze to moga byc "eventcary". Czyli to nie jest zapowiedz zadnego trendu (np wiekszej aerodynamiki) w dziedzinie ciezarowek? W sumie mogliby sie troche zajac wizualna srona "tirów", nawet idąc w tą stronę, bo mam jednak wrażenie że obok dziwacznego wyglądu, ma to jakiś sens. Chciałbym doczekać momentu, kiedy będę się obracał z wrażenia na ulicy za ciekawą ciężarówką (i to nie za sprawą naklejek z gołymi panienkami, albo dlatego, że taki potwór chciałby zmieść Mercedesa z drogi). Z ciekawych kojarzę oczywiśie te z nosem (najczęściej widziane Scanie w sumie), no i ta:
Obrazek
Choć ta ostatnia ładna i ciekawa, to na model produkcyjny chyba nie ma szans :)


Cytuj:
...aha z tego co kiedys przeczytalem (nie moge znalezc strony ludzi wynajmujacych te ciezarowki) to zabudowa niekoniecznie musi byc na Mercedesie...teraz robia je chyba na DAFach HF.


no to wtedy wycieraczka w kształcie gwiazdy straciłaby sens, a moim zdaniem, dużo tej ciężarówce daje. Bo chyba im ta "gwiazda" nie wyszła przez przypadek? :o
thx

Autor:  filippo [ pn lis 03, 2008 11:50 am ]
Tytuł: 

Pierwszy z takich "Mercedesów" powstał na bazie ciągnika siodłowego Mercedes 1844 wyprodukowanego w 1999 roku - może to być tylko koncept car bo jest strasznie niepraktyczny (małe drzwi przez co niewygodne wejście, brak leżanek, mało miejsca w środku itp, itd)
Myślę że ta jedna fota wystarczy - na strych mam lepsze wejście.

Obrazek


Zaprezentowana Scania to 1000 konny roadster na bazie modelu T (zaprzestano ich produkcji) autorstwa znanego tunera szwedzkiego koncernu - Svempy. W Skandynawii tuningowanie ciężarówek jest bardzo popularne. Co roku w miejscowości Jonkoping w Szwecji odbywa się największy zlot tunerów (Nordic Trophy), na którym są prezentowane naprawdę wyjątkowe auta.
Kilka fotek których autorem jest Wojciech Węglorz - www.wojciech-weglorz.pl

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Mercedesów brak bo oni tuningują tylko swoje wyroby (Scania, Volvo).

Nowy Actros MPIII został ciężarówką roku a ciekawostką jest że Actros jako pierwsza ciężarówka na świecie w standardzie ma skrzynię automatyczną Powershift2 - manual dostępny tylko w opcji. Mercedes wypuszcza co jakiś czas specjalnie wersje swoich ciężarówek. Obecna wersja limitowana Actrosa MPIII jest w moim odczuciu po prostu brzydka i z poprzednią się równać nie może.

Normalny Actros MPIII
Obrazek

Wersja Specjalna MPIII - Trust Edition
Obrazek
Obrazek

Poprzednia wersja specjalna - Actros MPII Black Edition

Obrazek

Autor:  THC [ pn lis 03, 2008 1:46 pm ]
Tytuł: 

filippo pisze:
Pierwszy z takich "Mercedesów" powstał na bazie ciągnika siodłowego Mercedes 1844 wyprodukowanego w 1999 roku



Skąd to wiesz?
Ja widziałem taki ciągnik w jakimś piśmie motoryzacyjnym bardzo dawno, gdzies w połowie lat 90-tych, albo wcześniej.
Padł tam komentarz na temat wycieraczki w kształcie znaku firmowego.

To mogło być w katalogach z serii "Ciężarówki Świata" wydawnictwa , Print Shop Prego.Sprawdzę czy gdzieś ich nie mam jeszcze.

Autor:  Marv [ pn lis 03, 2008 3:01 pm ]
Tytuł: 

Pomysł z wycieraczkami iście rewelacyjny, reklama marki sama w sobie (Y)

Strona, która dałeś pejpel to nie po włosku, a po hiszpańsku chyba.

Autor:  filippo [ pn lis 03, 2008 3:13 pm ]
Tytuł: 

THC pisze:
filippo pisze:
Pierwszy z takich "Mercedesów" powstał na bazie ciągnika siodłowego Mercedes 1844 wyprodukowanego w 1999 roku



Skąd to wiesz?
Ja widziałem taki ciągnik w jakimś piśmie motoryzacyjnym bardzo dawno, gdzies w połowie lat 90-tych, albo wcześniej.
Padł tam komentarz na temat wycieraczki w kształcie znaku firmowego.

To mogło być w katalogach z serii "Ciężarówki Świata" wydawnictwa , Print Shop Prego.Sprawdzę czy gdzieś ich nie mam jeszcze.


Przyznaję się bez bicia, że nie jest to informacja sprawdzona organoleptycznie [zlosnik] a jedynie zasłyszana. Przepraszam za niefortunne użycie słowa "pierwszy" bo istnieje prawdopodobieństwo, że były one już wcześniej. Ten z umieszczonego przeze mnie zdjęcia był swego czasu wystawiony na mobile.de za kwotę 140.420 €.

Autor:  maxtro [ pn lis 03, 2008 3:34 pm ]
Tytuł: 

http://translate.google.com/translate?u ... auto&tl=pl

Autor:  pejpel [ pn lis 03, 2008 4:16 pm ]
Tytuł: 

Dziękuję za tak duży odzew i wyjaśnienie o co chodzi, dzięki filippo za foty. Niewątpliwie są ciężarówki lepsze i gorsze, mocniejsze i słabsze. Te ze zdjęć filippo na pewno są bardzo fajne, ale nie wiem zbyt dużo o ich silnikach, czy możliwościach. Siłą rzeczy, patrzę powierchownie, po prostu na to jak wyglądają. A wyglądają wszystkie bardzo podobnie! Te aerodynamiczne wyraźnie odstają od tradycyjnych kształtów, natomiast tradycyjne, tak ogólnie rzecz biorąc wyglądają tak samo. Upraszczając, wszystkie mają tą samą bryłę, różnią się jedynie naklejkami i listewkami. To tak jak w osobówkach często bywa, że na tej samej płycie podłogowej robią niby inne marki, inne modele a są prawie takie same. Może projektanci ciężarówek stwierdzili że lepiej się już nie da, a nawet jeśli - to się nie opłaca, niemniej jednak żałuję że nie ma jakiegoś świeżego powiewu w dziedzinie ciężarówek. Takiego powiewu dla mnie, laika, który chce zobaczyć coś fajnego.
Przepraszam za pomyłkę włoski/hiszpański.
Swoją drogą ciekawe, że robili to w latach 90tych. Poza grillem (w tym żółtym), widzę nutę świeżości, na którą czekałem. :)

Autor:  zebda [ pn lis 03, 2008 4:50 pm ]
Tytuł: 

W zwiazku z tym ze ciezarowki to jednak auta w 100% uzytkowe to wymagania wobec nich sa takie a nie inne - i stad bierze sie ich wyglad.

Dla kierowcow najwazniejsza jest dobra widocznosc, amortyzowanie, i jak najwieksza ilosc miejsca w kabinie. A robiac wymyslne ksztalty niestety ale zabiera sie cenna przestrzen.

Autor:  Wika [ pn lis 03, 2008 4:55 pm ]
Tytuł: 

Te mercedesy z dziwną kabiną i wycieraczkami widziałem już dobre 10 lat temu na ... Love Parade w Berlinie .
Co dziwne, nie widziałem ich na targach IAA .
Osobiście nie gustuje w ciężarówkach mb z powodu większego spalania .
Ale muszę przyznać ,że mercedes dobrze wyposaża swoje ciężarówki - mają już pełne automaty , system utrzymywania bezpiecznej odległości za autem , sytem automatycznego hamowania jakby kierowca zjechał z drogi itp.
Mimo wszystko ,z ciężarówek ,preferuję scanie .

Autor:  zebda [ pn lis 03, 2008 5:08 pm ]
Tytuł: 

Obecnie te futurystyczne wciaz ciezarowki jesli chcesz wynajac w Polsce to oferuje je firma http://www.mediaster.pl/

Sa na podwoziu DAF XP.
Poszukam jeszcze info kto w Niemczech je robi.

Autor:  pejpel [ pn lis 03, 2008 5:18 pm ]
Tytuł: 

Może nie jestem już obiektywny, ale teraz w moich oczach ten DAF wygląda jakby chciał być Mercedesem :) Te wycieraczki za bardzo mi sie już skojarzyły mimo ze tu sa krzywe i jakies inne.
Obrazek
(zdjecie z mediaster.pl)

Autor:  zebda [ pn lis 03, 2008 6:33 pm ]
Tytuł: 

Bez przesady, kabina to tylko zabudowa, moze i pierotnie przygotowane dla Mercedesa. Pozatym z tego co sie orientuje to sam DAF nie robi tego nadwozia, a wylacznie wykorzystywane jest jego podwozie - pewnie podobnie jak bylo w przypadku MB najprawdopodobniej, pan projektant zrobil bude i na czyms musial ja osadzic.

Autor:  filippo [ pn lis 03, 2008 11:34 pm ]
Tytuł: 

pejpel pisze:
Dziękuję za tak duży odzew i wyjaśnienie o co chodzi, dzięki filippo za foty. Niewątpliwie są ciężarówki lepsze i gorsze, mocniejsze i słabsze. Te ze zdjęć filippo na pewno są bardzo fajne, ale nie wiem zbyt dużo o ich silnikach, czy możliwościach. Siłą rzeczy, patrzę powierchownie, po prostu na to jak wyglądają. A wyglądają wszystkie bardzo podobnie! Te aerodynamiczne wyraźnie odstają od tradycyjnych kształtów, natomiast tradycyjne, tak ogólnie rzecz biorąc wyglądają tak samo. Upraszczając, wszystkie mają tą samą bryłę, różnią się jedynie naklejkami i listewkami. To tak jak w osobówkach często bywa, że na tej samej płycie podłogowej robią niby inne marki, inne modele a są prawie takie same. Może projektanci ciężarówek stwierdzili że lepiej się już nie da, a nawet jeśli - to się nie opłaca, niemniej jednak żałuję że nie ma jakiegoś świeżego powiewu w dziedzinie ciężarówek. Takiego powiewu dla mnie, laika, który chce zobaczyć coś fajnego.
Przepraszam za pomyłkę włoski/hiszpański.
Swoją drogą ciekawe, że robili to w latach 90tych. Poza grillem (w tym żółtym), widzę nutę świeżości, na którą czekałem. :)


Zasadniczo tak jak napisał zebda - są to auta użytkowe więc nie design tu się liczy najbardziej a spalanie, moc, funkcjonalność, przestrzeń wewnątrz, serwisowanie itp, itd. Zasadniczo wszystkie te rzeczy są na podobnym poziomie u wszystkich czołowych producentów aut ciężarowych (Scania, Volvo, Man, Daf, Mercedes i nieco odstające Renault i Iveco) chociaż kierowcy potrafią godzinami rozwodzić się czy też spierać nad wyższością jednych aut nad drugimi. Nie śledzisz zapewne tego na bieżąco ale liftingi mają miejsce średnio co dwa lata u każdego producenta a same auta są w tej chwili wyposażone w naprawdę wszystko co może być kierowcy potrzebne jeśli chodzi o bezpieczeństwo jak i wygodę.
Podaję wartości mocno uśrednione dla ciągników siodłowych bez różnicowania na poszczególne marki:
Spalanie: 32-36l/100km
Pojemności: 12-16l
Moc: od 400 do 620 KM
Prędkości maksymalne: ograniczniki dla wszystkich aut do 89km/h
Cena za sztukę: ok. 100000euro

Wika pisze:
Osobiście nie gustuje w ciężarówkach mb z powodu większego spalania.

Mercedes zachwala nowego Actrosa właśnie niskim spalaniem. Ten automat służy również temu, że komputer ma lepiej dobierać przełożenia niż najlepszy kierowca.

Wika pisze:
Ale muszę przyznać ,że mercedes dobrze wyposaża swoje ciężarówki - mają już pełne automaty , system utrzymywania bezpiecznej odległości za autem , system automatycznego hamowania jakby kierowca zjechał z drogi itp.

Zgadza się ale nowe Volvo FH12 ma też to wszystko [zlosnik]

Wika pisze:
Mimo wszystko ,z ciężarówek ,preferuję scanie.

Mój szef też [zlosnikz] - na 43 ciągniki w firmie mamy 36 Scanii a jako ciekawostkę podam, że mamy kierowcę z siedemnastoletnim stażem który Scanią R420 jeżdżąc po DE, BE, DK, SE, NO, FR, GB, PL ma spalanie rzędu 28l na 100km gdzie pozostali mają 32-34.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/