MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Auto z USA !!! https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=36314 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | nadir36 [ wt wrz 30, 2008 3:24 pm ] |
Tytuł: | Auto z USA !!! |
witam Moze ktos jest zorientowany jakie sa koszty cła, akcyzy i podatku od sprowadzonego auta z USA. Słyszalem ze jezeli auto docelowo zrobimy jako auto zabytkowe (wpis do rejestru zabytkow - nie mylic z zoltymi tablicami) to placimy tylko 8 % VAT. Zwolniony jestem z akcycy i cła. z gory dziekuje i pozdrawiam |
Autor: | Maksio [ wt wrz 30, 2008 3:27 pm ] |
Tytuł: | |
jeśli jakimś cudem uda mi się dzisiaj wieczorem znaleźć starego auto-świata to przepiszę artykuł albo wyszukane informacje. Ewentualnie polecam google.pl lub poczekaj na kogoś zorientowanego z forum ![]() ![]() |
Autor: | nadir36 [ wt wrz 30, 2008 3:40 pm ] |
Tytuł: | |
z gory dziekuje za ten artykuł .... kazda rada sie przyda pozdrawiam |
Autor: | BrunoGiamatti [ wt wrz 30, 2008 5:27 pm ] |
Tytuł: | |
Też bym poprosił ![]() Ja planuje niedługo furka ciągnąć z USandA .. i mam gościa co sie tym zajmuje w chicago ... wiec same opłaty wyjdą nie fajnie .. ściągajac samochód za ok 5 tys $ zmieszcze sie w 30 tys zł odbierajac już w szczecinie (jak sie postaram to 24 tys zł) Mój kolega ciagnął dodgea i wyszło mu tak: Rozliczenie import_u: Zakup pojazdu 16000usd=36096pln oplaty dokumentacyjne 200 usd =451pln oplata bankowa 150pln transport do portu 300mil x 1,50usd=450usd=1012pln odprawa celna 190 usd=427 pln zaladunek do kontenera i na statek 220 pln =495pln ubezpieczenie 2%=320 usd =720pln fracht 1265 usd=2846pln oplaty portowe w BRV 400 euro=1400pln transport do Warszawy =2250pln oplata recyklingowa =500pln przeglad wstepny w SKP =60 pln tlumaczenie dokumentow =250pln akcyza =5433pln vat22%= 10705pln nasza oplata =1220pln brutto koszty lacznie =64015pln brutto Więc jak widać koszty uboczne to drugie tyle co koszt pojazdy .. mimo wszystko się opłaca (zwlaszcza ścigajac takie cos czego ja szukam .. bo raz ze u ans tego niema a dwa że i tak nieco taniej bedzie i można wybrać lepszą sztukę) Pozdrawiam |
Autor: | Maksio [ wt wrz 30, 2008 5:52 pm ] |
Tytuł: | |
należy pamiętać o kilku mankamentach amerykańskich wersji: z tego co pamiętam trzeba zmieniać chyba kierunkowskazy... no a lampy to na pewno, bo oni mają symetryczne, więc też dodatkowy koszt. jakby trzeba zakupić dajmy na to takie nowe ksenonki bi-skrętne do jakiegoś mesia czy A8 czy innych luksusowych to 5-8 tysiaków w plecy ![]() |
Autor: | laudan [ śr paź 01, 2008 9:16 pm ] |
Tytuł: | Re: Auto z USA !!! |
nadir36 pisze: (wpis do rejestru zabytkow - nie mylic z zoltymi tablicami) to placimy tylko 8 % VAT
Sa dwie stawki VAT 7 i 22% W wypadku zakupu auta z USA dochodzi 22%. 8% pomylilo Ci sie chyba ze stawka cla. |
Autor: | nadir36 [ śr paź 01, 2008 9:30 pm ] |
Tytuł: | |
witam zgadza sie , 7 procent |
Autor: | georem [ pt paź 03, 2008 9:11 am ] |
Tytuł: | |
Maksio pisze: jakby trzeba zakupić dajmy na to takie nowe ksenonki bi-skrętne do jakiegoś mesia czy A8 czy innych luksusowych to 5-8 tysiaków w plecy
![]() A nie maja tylko rzełącznika na EU? Moja A8 miała lampy ksenonowe uniwersalne. |
Autor: | Maksio [ pt paź 03, 2008 11:00 am ] |
Tytuł: | |
uniwersalne hmm... pierwsze słyszę, ale może tak być. Chociaż z tego co czytałem w tym autoświat (nie mogę znaleźć tej gazety ehhh) to amerykańce mają symetryczne światła. Nie wiem czy to zależy od budowy lampy czy jakiegoś sterowania elektronicznego (to co piszesz o tym przycisku) |
Autor: | BrunoGiamatti [ pt paź 03, 2008 1:41 pm ] |
Tytuł: | |
Nie wiem jak w nowszych ale w starych samochodach z amerykańskiego rynku trzeba było wymieniać wszystkie lampy ... |
Autor: | pepe [ pt paź 03, 2008 2:40 pm ] |
Tytuł: | |
W przypadku zakupu samochodu W221 (fabrycznie nowego czy uzywanego) w US dochodzi jeszcze jego potencjalna niezgodnosc z Europa w niektorych innych sprawach. Ja na zupelnie innym forum troche o tym napisalem. Informacje sa z MB i nieoficjalne - nie wiem czy do konca prawdziwe - jak ktos wie, to niech potwierdzi. Ponizej cytuje generalnie swoj wpis z innego forum: Jak wiecie, w US, np na FM sa stacje radiowe tylko z nieparzystymi czestotliwosciami po przecinku (np. nie ma stacji 100,2 MHz). Modul obslugujacy odbiornik moze zupelnie celowo pomijac te parzyste - wlasnie po to, aby nie bylo latwego ruchu pomiedzy rynkami. Nawigacja / GPS - moze byc tak, ze modul jest tak zaprogramowany, ze rozumie tylko pewien prostokat pokrywajacy US/Canada/polnocny Meksyk/Hawaje itp. Nie przyjmuje do obrobki dlugosci/szerokosci geograficznych spoza tego prostokata. Jak wiecie predkosciomierz to w W221 ekran LCD. Wyswietla w milach, i tylko podaje mała informacje cyframi w km/h. Ta mała info w km/h to furtka - bo jak wiecie w PL nie mozna rejestrowac samochodu z predokosciomierzem wylacznie w milach. Skoro to jest wyswietlacz, myslalem, ze mozna latwo w menu zmienic tresc i skalę na km/h. Ale zdaje sie nie mozna jednak. Mozna zadac sobie pytanie dlaczego? A wlasnie dlatego... To sa takie drobne utrudnienia uprzykrzajace zycie. Mozna bez tych elementow żyć? Pewno tak. Tylko to taki troche niesmak... -kulawy samochod bo chce sie przyoszczędzić. Gdyby nie te drobiazgi, to przeciez nie byloby mowy o kupowaniu w Polsce. Bo po co? I powstaje pytanie: czy to mozna oficjalnie przeprogramowac to wszystko w Polsce? Pierwsze uwagi jakie mialem z MB oczywiscie odcinaja sie od mozliwosci zrobienia tego w ASO. A czy to jest naprawde finalna odpowiedz - nie wiem. Nie mowimy jak widac o rzeczach sprzetowych - typu słynne swiatla - bo: 1. nie zawsze one sa złe 2. nawet gdyby, to mozna je zmienic. Mowimy o rzeczach, ktore sa formalnie nie do ruszenia (chyba?), bez ingerencji w oprogramowanie Poza tym moze byc tak, ze trzeba na nowo wykupic gwarancje na Europe. Ale to juz wtedy drobiazg. A co do ceny zakupu: ja na swoj uzytek kiedys obliczylem, ze dla duzych samochodow mozna przyjac ok cena*1,6 i to bedzie cena aby znalazł się na drodze w PL. I tak np S65 kosztuje ok 200 tys USD, czyli po przywozie ok 320 tys USD = niecale 700 tys PLN. A w sklepie MB u nas ok 900 tys teraz. Roczny S600 to ok 100 tys USD, czyli pewno duzo ponizej 400 tys na drodze w PL. (nowy w PL = ponad 600tys , a rocznych w ogloszeniach nie ma) Ma ktos bardziej wiarygodne informacje o powyzszym? Podzielcie sie. |
Autor: | Danek [ pt paź 03, 2008 2:52 pm ] |
Tytuł: | |
Gwarancja MB jest ważna także w Europie. |
Autor: | Candy78 [ pn paź 06, 2008 1:24 pm ] |
Tytuł: | |
witam, podłączę się pod ten wątek z małym pytaniem - chciałem zamontowac do C-klasy amerykańskie migacze: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0308128434 http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0294751819 (wszyscy teraz mają 'białe' światła a ja odwrotnie, wole oldskulowe pomarańczowe , w w124 też mam i jest bardziej eleganckie) czy te migacze bardzo się różnią od wersj EU? czy jest jakiś problem z montażem albo problem z przeglądami? |
Autor: | Merc W107 [ pn paź 06, 2008 8:44 pm ] |
Tytuł: | |
Jeśli nie zamontujesz w nich swiatla postojowego to nie bedzie problemu z przegladami Mocowania są takie same jak w EU. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |