MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Auto z USA !!!
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=36314
Strona 1 z 1

Autor:  nadir36 [ wt wrz 30, 2008 3:24 pm ]
Tytuł:  Auto z USA !!!

witam
Moze ktos jest zorientowany jakie sa koszty cła, akcyzy i podatku od sprowadzonego auta z USA. Słyszalem ze jezeli auto docelowo zrobimy jako auto zabytkowe (wpis do rejestru zabytkow - nie mylic z zoltymi tablicami) to placimy tylko 8 % VAT. Zwolniony jestem z akcycy i cła.
z gory dziekuje i pozdrawiam

Autor:  Maksio [ wt wrz 30, 2008 3:27 pm ]
Tytuł: 

jeśli jakimś cudem uda mi się dzisiaj wieczorem znaleźć starego auto-świata to przepiszę artykuł albo wyszukane informacje.

Ewentualnie polecam google.pl lub poczekaj na kogoś zorientowanego z forum :) (wiem, że bardzo odkrywcze rady hehe ;p ;) )

Autor:  nadir36 [ wt wrz 30, 2008 3:40 pm ]
Tytuł: 

z gory dziekuje za ten artykuł ....
kazda rada sie przyda
pozdrawiam

Autor:  BrunoGiamatti [ wt wrz 30, 2008 5:27 pm ]
Tytuł: 

Też bym poprosił :)
Ja planuje niedługo furka ciągnąć z USandA .. i mam gościa co sie tym zajmuje w chicago ...
wiec same opłaty wyjdą nie fajnie ..
ściągajac samochód za ok 5 tys $ zmieszcze sie w 30 tys zł odbierajac już w szczecinie (jak sie postaram to 24 tys zł)
Mój kolega ciagnął dodgea i wyszło mu tak:
Rozliczenie import_u:
Zakup pojazdu 16000usd=36096pln
oplaty dokumentacyjne 200 usd =451pln
oplata bankowa 150pln
transport do portu 300mil x 1,50usd=450usd=1012pln
odprawa celna 190 usd=427 pln
zaladunek do kontenera i na statek 220 pln =495pln
ubezpieczenie 2%=320 usd =720pln
fracht 1265 usd=2846pln
oplaty portowe w BRV 400 euro=1400pln
transport do Warszawy =2250pln
oplata recyklingowa =500pln
przeglad wstepny w SKP =60 pln
tlumaczenie dokumentow =250pln
akcyza =5433pln
vat22%= 10705pln
nasza oplata =1220pln brutto
koszty lacznie =64015pln brutto

Więc jak widać koszty uboczne to drugie tyle co koszt pojazdy .. mimo wszystko się opłaca (zwlaszcza ścigajac takie cos czego ja szukam .. bo raz ze u ans tego niema a dwa że i tak nieco taniej bedzie i można wybrać lepszą sztukę)
Pozdrawiam

Autor:  Maksio [ wt wrz 30, 2008 5:52 pm ]
Tytuł: 

należy pamiętać o kilku mankamentach amerykańskich wersji:

z tego co pamiętam trzeba zmieniać chyba kierunkowskazy... no a lampy to na pewno, bo oni mają symetryczne, więc też dodatkowy koszt.

jakby trzeba zakupić dajmy na to takie nowe ksenonki bi-skrętne do jakiegoś mesia czy A8 czy innych luksusowych to 5-8 tysiaków w plecy :roll:

Autor:  laudan [ śr paź 01, 2008 9:16 pm ]
Tytuł:  Re: Auto z USA !!!

nadir36 pisze:
(wpis do rejestru zabytkow - nie mylic z zoltymi tablicami) to placimy tylko 8 % VAT


Sa dwie stawki VAT 7 i 22% W wypadku zakupu auta z USA dochodzi 22%. 8% pomylilo Ci sie chyba ze stawka cla.

Autor:  nadir36 [ śr paź 01, 2008 9:30 pm ]
Tytuł: 

witam
zgadza sie , 7 procent

Autor:  georem [ pt paź 03, 2008 9:11 am ]
Tytuł: 

Maksio pisze:
jakby trzeba zakupić dajmy na to takie nowe ksenonki bi-skrętne do jakiegoś mesia czy A8 czy innych luksusowych to 5-8 tysiaków w plecy :roll:


A nie maja tylko rzełącznika na EU? Moja A8 miała lampy ksenonowe uniwersalne.

Autor:  Maksio [ pt paź 03, 2008 11:00 am ]
Tytuł: 

uniwersalne hmm... pierwsze słyszę, ale może tak być.

Chociaż z tego co czytałem w tym autoświat (nie mogę znaleźć tej gazety ehhh) to amerykańce mają symetryczne światła. Nie wiem czy to zależy od budowy lampy czy jakiegoś sterowania elektronicznego (to co piszesz o tym przycisku)

Autor:  BrunoGiamatti [ pt paź 03, 2008 1:41 pm ]
Tytuł: 

Nie wiem jak w nowszych ale w starych samochodach z amerykańskiego rynku trzeba było wymieniać wszystkie lampy ...

Autor:  pepe [ pt paź 03, 2008 2:40 pm ]
Tytuł: 

W przypadku zakupu samochodu W221 (fabrycznie nowego czy uzywanego) w US dochodzi jeszcze jego potencjalna niezgodnosc z Europa w niektorych innych sprawach. Ja na zupelnie innym forum troche o tym napisalem.
Informacje sa z MB i nieoficjalne - nie wiem czy do konca prawdziwe - jak ktos wie, to niech potwierdzi. Ponizej cytuje generalnie swoj wpis z innego forum:


Jak wiecie, w US, np na FM sa stacje radiowe tylko z nieparzystymi czestotliwosciami po przecinku (np. nie ma stacji 100,2 MHz). Modul obslugujacy odbiornik moze zupelnie celowo pomijac te parzyste - wlasnie po to, aby nie bylo latwego ruchu pomiedzy rynkami.

Nawigacja / GPS - moze byc tak, ze modul jest tak zaprogramowany, ze rozumie tylko pewien prostokat pokrywajacy US/Canada/polnocny Meksyk/Hawaje itp. Nie przyjmuje do obrobki dlugosci/szerokosci geograficznych spoza tego prostokata.

Jak wiecie predkosciomierz to w W221 ekran LCD. Wyswietla w milach, i tylko podaje mała informacje cyframi w km/h. Ta mała info w km/h to furtka - bo jak wiecie w PL nie mozna rejestrowac samochodu z predokosciomierzem wylacznie w milach. Skoro to jest wyswietlacz, myslalem, ze mozna latwo w menu zmienic tresc i skalę na km/h. Ale zdaje sie nie mozna jednak. Mozna zadac sobie pytanie dlaczego? A wlasnie dlatego...

To sa takie drobne utrudnienia uprzykrzajace zycie. Mozna bez tych elementow żyć? Pewno tak. Tylko to taki troche niesmak... -kulawy samochod bo chce sie przyoszczędzić. Gdyby nie te drobiazgi, to przeciez nie byloby mowy o kupowaniu w Polsce. Bo po co?

I powstaje pytanie: czy to mozna oficjalnie przeprogramowac to wszystko w Polsce? Pierwsze uwagi jakie mialem z MB oczywiscie odcinaja sie od mozliwosci zrobienia tego w ASO.

A czy to jest naprawde finalna odpowiedz - nie wiem.

Nie mowimy jak widac o rzeczach sprzetowych - typu słynne swiatla - bo:
1. nie zawsze one sa złe
2. nawet gdyby, to mozna je zmienic.
Mowimy o rzeczach, ktore sa formalnie nie do ruszenia (chyba?), bez ingerencji w oprogramowanie

Poza tym moze byc tak, ze trzeba na nowo wykupic gwarancje na Europe. Ale to juz wtedy drobiazg.

A co do ceny zakupu: ja na swoj uzytek kiedys obliczylem, ze dla duzych samochodow mozna przyjac ok cena*1,6 i to bedzie cena aby znalazł się na drodze w PL.
I tak np S65 kosztuje ok 200 tys USD, czyli po przywozie ok 320 tys USD = niecale 700 tys PLN. A w sklepie MB u nas ok 900 tys teraz.

Roczny S600 to ok 100 tys USD, czyli pewno duzo ponizej 400 tys na drodze w PL. (nowy w PL = ponad 600tys , a rocznych w ogloszeniach nie ma)

Ma ktos bardziej wiarygodne informacje o powyzszym? Podzielcie sie.

Autor:  Danek [ pt paź 03, 2008 2:52 pm ]
Tytuł: 

Gwarancja MB jest ważna także w Europie.

Autor:  Candy78 [ pn paź 06, 2008 1:24 pm ]
Tytuł: 

witam, podłączę się pod ten wątek z małym pytaniem - chciałem zamontowac do C-klasy amerykańskie migacze:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0308128434
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0294751819

(wszyscy teraz mają 'białe' światła a ja odwrotnie, wole oldskulowe pomarańczowe , w w124 też mam i jest bardziej eleganckie)

czy te migacze bardzo się różnią od wersj EU? czy jest jakiś problem z montażem albo problem z przeglądami?

Autor:  Merc W107 [ pn paź 06, 2008 8:44 pm ]
Tytuł: 

Jeśli nie zamontujesz w nich swiatla postojowego to nie bedzie problemu z przegladami Mocowania są takie same jak w EU.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/